Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wyważanie Kół


24 odpowiedzi w tym temacie

#21 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 czerwiec 2015 - 18:16

Zabawiłem się tym ołowiem z wędkarskiego (2,50zł za 3x12g). Najpierw sprawdziłem co się dzieje z rowerem gdy mocno zakręcę kołem trzymając je w widełkach. Wyraźnie czuć siłę odśrodkową, falowo jest przenoszona na rękę trzymająca rower, a mowa tylko o prędkości ok. 25-30km/h bo do tylu dałem radę rozkręcić koło. Przy wyższych prędkościach z pewnością będzie to bardziej czuć, a to pewnie przeniesie się na kierownicę i będzie miało wpływ na stabilność jazdy z dużą prędkością (jaką, jeszcze nie wiem).

 

Z przednim poszło nieco gorzej, dodać musiałem ok. 15g i to nie tylko na przeciwko spawu, ale także pomiędzy spawem, a wentylem. W tylnym zmiana magnesu na cięższy o 2g załatwiła sprawę bezołowiowo (było 4, jest 6g). Jak teraz kręcą się koła? Po pierwsze nie czuć żadnych wibracji po rozkręceniu, idealna cisza, kręcą się jak po maśle. Druga sprawa to ustawienie koła po wyhamowaniu, koła ustawiają się w każdej pozycji, a nie tak jak poprzednio zawsze z wentylem do góry. Myślę, że przeniesie się to na komfort jazdy z dużą prędkością, a i jazda bez trzymanki powinna być łatwiejsza bo kiera nie będzie drgała. Zobaczymy.

 

Jakby kto pytał, ołów dałem pod opaskę, w ogóle w niczym nie przeszkadza.



#22 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 23 czerwiec 2015 - 20:29

Ja w końcu także dałem ołów pod opaskę żeby dziadostwa nie robić :)
Wydaje mi się to najprostszą metodą, każda inną będzie zalatywać chałupnictwem, ważny jest efekt końcowy. Trochę przeraziło mnie moje 13g ale widzę że kolega w podobnym przedziale operował.

#23 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 czerwiec 2015 - 20:46

Na początku wyważyłem samą obręcz, bez opaski, dętki i opony. Wyszło minimalnie mniej. Gdy wszystko złożyłem do kupy, okazało się, że coś trzeba jeszcze poprawić. W sumie to nie wiem czy najlepszą metodą nie było by dociążanie na założonych gumach, tak jak w tylnym zrobiłem. Znaczenie ma też miejsce przyłożenia obciążników, inaczej jest na szprychach, a inaczej na obręczy więc ciężko próby robić na sucho. Może kiedyś jeszcze się pobawię.



#24 skraburski

skraburski
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 listopad 2018 - 22:02

Tu jest fajnie temat wyjaśniony



#25 mutos

mutos
  • Użytkownik
  • 103 postów
  • SkądOlkusz/Kraków/Mielec

Napisano 08 marzec 2019 - 15:37

Polecam ten filmik z posta powyżej. Wyważać należy z oponą i dętka - myślałem że to oczywiste. Jak najbardziej efekt zauważalny wraz z prędkością obracającego się koła - ale to już chyba każdy rozumie lub "czuje".





Dodaj odpowiedź