A czy w dolnym chwycie nadgarstki mają być wyprostowane czy zgięte ?

Ustawienie Kierownicy I Klamkomanetek.
#22
Napisano 22 czerwiec 2015 - 12:33
W większości wypadków najlepiej, żeby były wyprostowane albo tylko minimalnie zgięte.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#23
Napisano 24 czerwiec 2015 - 20:56
Kilka dni testowałem i nic kombinowałem z siodełkiem by większą mase dać na tył nic nie dało obecnie mam poprawiony kokpit tak jak mi doradzaliście czyli kiera w góre i klamki w dół bez skutku teraz bolą mnie łączenia między kciukiem a palcem wskazującym.
#27
Gosc_marvelo_*
Napisano 25 czerwiec 2015 - 17:39
Może lekarz?
Twój problem może nie ma związku z rowerem, a po prostu na rowerze się tylko ujawnia?
Jaką masz teraz odległość czubek siodła - środek mostka?
Ja przy wzroście 170 cm jeździłem w przedziale 48.5 cm - 52 cm (różne ramy, długości mostka i ustawienia siodła). Obecnie do nowej ramy o górnej rurze 51.5 cm mam założony mostek 120 mm (założony na +) i ta odległość wynosi 49 cm. Jest mi całkiem wygodnie.
Możesz spróbować dać mostek 100 mm. Jaka średnica chwytu kierownicy? Mam na zbyciu nowy mostek Jamis 90 mm na 31.8 (srebrny, dostałem w zestawie z ramą, ale ja mam kierownicę na 26 mm).
#28
Napisano 25 czerwiec 2015 - 19:11
Ustawienie kierownicy to mniejszy problem od ustawienia siodła. Robiłeś np. ustawienie wg pionu - kolano pedał? Następnie ustawienie poziomu siodła lub nie, względem roweru/kierownicy - w zależności od wygody. Teraz piszę tekst i jeszcze czuję mrowienie w palcach po przejechaniu 60km. Trzeba z tym żyć. Tak jak kolega pisze wyżej, grubość kierownicy, zwiększ ją a powinno poprawić komfort - zmiana na karbon albo dodatkowa owijka. Kwestia przyzwyczajenia organizmu do nowej pozycji, no trzeba wykręcić trochę tych kilometrów. Dolny chwyt nie jest zbyt wygodny, więc nim się najmniej teraz przejmuj, góra musi grać. Wrzuć nowe foto roweru po Twoich zmianach, bo piszesz klamki w dół, to źle mi się kojarzy.
#30
Napisano 24 lipiec 2015 - 12:35
marvelo, dnia 25 Cze 2015 - 16:39, napisał:
Może lekarz?
Twój problem może nie ma związku z rowerem, a po prostu na rowerze się tylko ujawnia?
Jaką masz teraz odległość czubek siodła - środek mostka?
Ja przy wzroście 170 cm jeździłem w przedziale 48.5 cm - 52 cm (różne ramy, długości mostka i ustawienia siodła). Obecnie do nowej ramy o górnej rurze 51.5 cm mam założony mostek 120 mm (założony na +) i ta odległość wynosi 49 cm. Jest mi całkiem wygodnie.
Możesz spróbować dać mostek 100 mm. Jaka średnica chwytu kierownicy? Mam na zbyciu nowy mostek Jamis 90 mm na 31.8 (srebrny, dostałem w zestawie z ramą, ale ja mam kierownicę na 26 mm).
Jaką masz długość nogi przy takim wzrosćie?
#31
Gosc_marvelo_*
Napisano 25 lipiec 2015 - 11:45
Pytasz mnie czy autora tematu?
Mi wychodzi 78 cm (chodzi o tzw. "inseam"?), to chyba trochę mniej niż przeciętnie dla wzrostu 170 cm.
Jeśli chodzi o ustawienie kierownicy, to ja ostatnio nieco podniosłem (obróciłem w mostku) do góry kierownicę, aby górna część była bardziej równoległa do podłoża. Wygoda w górnym chwycie się zwiększyła, bo ręce nie zsuwają się do przodu, a dolny chwyt trochę się oddalił, zwiększając odległość dolnych końcówek baranka od kolan podczas sprintu czy stójek na skrzyżowaniach (od jakiegoś czasu już się praktycznie nie podpieram nogami podczas postoju, co mnie bardzo bawi, a wcale się tego specjalnie nie uczyłem, samo jakoś wychodzi).
#32
Napisano 25 lipiec 2015 - 12:11
Ciebie pytałem bo właśnie mam podobne wymiary 172cm i noga 79-80cm, i odległość siodło - środek mostka wynosi 49cm i jeździ mi się wygodnie a competive cyctlist wyliczyło, że ta odległość powinna wynosić ~52cm, do tego widzę piastę przed kierownicą, dlatego chcę sprawdzić jak będzie się jeździło z dłuższym mostkiem, czy przy 1cm można odczuć różnicę? czy od razu kupić 2cm dłuższy.
#33
Napisano 25 lipiec 2015 - 18:43
Na dzień dzisiejszy wreszcie udało mi się samodzielnie ustawić rower pod siebie zmieniłem mostek z 120 mm na 110 rower jest o wiele bardziej zwrotny lepsza kontrola na zakrętach czuć wyrazną różnicę co mnie cieszy kiera jeszcze bardziej w góre a klamki w dół, nowa gruba piankowa owijka ponadto pod klamki skroiłem i dałem kawałki owijki jest łagodne przejście między kierą a klamkami siodełko poszło o 1 cm do przodu, sztyca wyżej o 0,7 mm do tego musiałem skróćić pancerze ponieważ jest krótszy mostek, pompuje teraz 6,5 bara wcześniej 8 co wpływa na komfort troche czasu zajeła nauka ale wyszło na dobre i mam wiedze na przyszłość
#36
Napisano 25 lipiec 2015 - 21:57
Z tym ustawianiem kolana pod oś podała jest jak z wyznaczaniem max tętna na podstawie wzoru 220 - wiek, dla kogoś kto akurat wpisuje się w średnią statystyczną (w tym przypadku pod kątem budowy i proporcji ciała) podpasuje
Ciekaw jestem jaki % ludzi jest zbudowana dokładnie wg średniej statystycznej, raczej niewielki.
#37
Gosc_marvelo_*
Napisano 25 lipiec 2015 - 22:15
xeg, dnia 25 Lip 2015 - 11:11, napisał:
Ciebie pytałem
bo właśnie mam podobne wymiary 172cm i noga 79-80cm, i odległość siodło - środek mostka wynosi 49cm i jeździ mi się wygodnie a competive cyctlist wyliczyło, że ta odległość powinna wynosić ~52cm, do tego widzę piastę przed kierownicą, dlatego chcę sprawdzić jak będzie się jeździło z dłuższym mostkiem, czy przy 1cm można odczuć różnicę? czy od razu kupić 2cm dłuższy.
Jak chcesz odczuć wyraźną zmianę na próbę, to lepiej chyba od razu dłuższy o 2 cm. A jaki masz obecnie - długość, średnica kierownicy? Może kupić coś taniego (mostków na allegro jest cała masa), a docelowo coś lepszego już po próbach?
Dodaj odpowiedź
