Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ustawienie Kierownicy I Klamkomanetek.


36 odpowiedzi w tym temacie

#1 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 19 czerwiec 2015 - 15:30

Witam ! mam problem od 2 tygodni nie moge ustawić udpowiedno klamkomanetek po 2-3 minutach jazdy boli mnie kciuk do końca dłoni czytałem mase poradników nic to nie dało jezdziłem 3 godziny zmieniając pozycje kierownicy oraz klamkomanetek w różnych pozycjach nic to nie dało dlatego mam do was pytanie macie jakiś sposób by to ustawić dobrze ? na dodatek zamieszczam zdjęcie w aktualnym ustawieniu dolny chwyt jest ustawiony "chyba" dobrze bo zawsze łapie doły na środku w dolnym chwycie ale klamkomanetkami nie radze sobie przejażdżka 10 minutowa to katorga :( nie przyjemność na której mi bardzo zależy.
 
 


#2 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 czerwiec 2015 - 15:52

Są za wysoko. 

Ale bolące ręce to i tak pewnie wina złej pozycji.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#3 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1987 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 19 czerwiec 2015 - 15:54

W dolnym chwycie ma być szybko i aero, a nie wygodnie i przyjemnie :) 

Ciężko powiedzieć czemu kciuki Cię bolą. Trzymasz ręce na samej kierownicy czy końcami palców na klamkach? Więcej jeździj w górnym chwycie oraz trzymając się gum od klamek. 



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#4 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 19 czerwiec 2015 - 16:07

Zapomniałem dodać ból występuje tylko jak trzymam się za gumy klamek.



#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 19 czerwiec 2015 - 16:17

Zapomniałem dodać ból występuje tylko jak trzymam się za gumy klamek.

Bo są za wysoko. W takim ustawieniu brak łagodnego przejścia między górą kierownicy a gumami klamek. Myślę, że możesz opuścić nieco klamki na kierownicy i jednocześnie całą kierownicę obrócić lekko do góry w mostku. Komfort w górnym chwycie się poprawi, a w dolnym też raczej nie ucierpi.

 

Zwykle dobrym wyznacznikiem jest linia powstała poprzez przedłużenie dolnej krawędzi dolnego chwytu. Jako ustawienie wyjściowe warto klamki ustawić tak, by końce dźwigni hamulca stykały się z tą linią. W większości kierownic takie ustawienie zapewnia dobry komfort w obu chwytach, choć wyjątki czasem się zdarzają.



#6 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 19 czerwiec 2015 - 16:23

Próbowałem to podczas jazdy ból był jeszcze większy niż na ustawieniach jak na zdjęciu.



#7 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 19 czerwiec 2015 - 16:24

Wobec tego jedyną moją radą jest zmiana manetek na Campagnolo ;-) . 



#8 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 19 czerwiec 2015 - 16:28

Taka rada to jak "nie stać cię na mieszkanie ? kup dom" ... koszt zmiany klamek i reszty osprzętu by to działało to około 3 k czyli w cenie dobrej szosówki...



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8551 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 czerwiec 2015 - 16:52

Zacznij od ustawienia dołów kierownicy tak, żeby było Ci możliwie wygodnie w pochylonej pozycji. Dopiero wtedy ustaw klamki. Tylko w ten sposób ustawisz rower zarówno pod górny, jak i dolny chwyt.
  • Greek lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 19 czerwiec 2015 - 17:01

spróbuj podnieść cały kokpit do góry-podkładki pod mostek, mostek odwrotnie. Całe ciało będzie mniej napierało na dłonie, będzie wygodniej i ból może ustąpi.



#11 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 19 czerwiec 2015 - 17:05

mam mostek od starego roweru +6 i dalej to samo a to prawie 7 cm roznicy teraz mam ustawinie jak w zdjeciu ktore pokazalem wygodnie jezdzi mi sie w dolnym chwycie a gora to masakra moze kierownice wymienic ?



#12 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 19 czerwiec 2015 - 20:08

Taka rada to jak "nie stać cię na mieszkanie ? kup dom" ... koszt zmiany klamek i reszty osprzętu by to działało to około 3 k czyli w cenie dobrej szosówki...

Wprawdzie moja rada nie była tak całkiem na poważnie, ale akurat w  przypadku napędu Shimano na 9 biegów (co to za klamki - Sora, czy się mylę?) wystarczy założyć same manetki Campagnolo na 10 i inaczej zaczepić linkę przy tylnej przerzutce i wszystko śmiga (patrz "Shimergo", "Shimagnolo"). Sprawdzone przez wielu.

 

Wymiana kierownicy też może dać jakąś poprawę. 



#13 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 19 czerwiec 2015 - 21:37

Jeżdżę na szosie już kilka lat i nie miałem takich problemów. Zwróciłem dzisiaj uwagę na to, w jaki sposób opierają się moje ręce na klamkomanetkach. Wygląda to tak, że główny ciężar spoczywa na zewnętrznej poduszce dłoni (tej, będącej przedłużeniem małego palca). Spoczywa ona, ta poduszka, mniej więcej na łączeniu gumy z owijką. Palce hamujące (wskazujący i ewentualnie duży) są dzięki temu luźne. Podobnie kciuk. Trudno mi sobie wyobrazić, aby przy takim ułożeniu dłoni działy się historie, których symptomy opisujesz. Po mojemu w Twoim wypadku obciążana jest ta przestrzeń dłoni, która odpowiada za chwytanie, czyli między kciukiem a palcem wskazującym. Popracuj, zmieniając pozycję klamkomanetek, czy może wydłużając pozycję, nad takim ułożeniem dłoni abyś wygodnie mógł opierać ciężar na zewnętrznej części dłoni.



#14 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 19 czerwiec 2015 - 22:16

Pierwszy łuk kierownicy patrząc od mostka powinien w miarę poziomo zakręcać do przodu, u Ciebie gwałtownie opada. Zbyt mały punkt podparcia dla dłoni wg mnie. Mi też drętwieją palce ale po przejechaniu co najmniej 30km, trzeba częściej przekładać ręce albo nawet zrobić sobie przerwę.



#15 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 19 czerwiec 2015 - 23:01

Dzieki panowie jutro bede testowal podczas jazdy.



#16 Macko

Macko
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • SkądWrocław

Napisano 20 czerwiec 2015 - 09:50

Może coś nie tak jest z rękawiczkami, spróbuj innych, albo przejedź się bez rękawiczek. W rękach masz dużo receptorów i naczyń krwionośnych, które podczas jazdy mogą być przyciśnięte, przez co czujesz drętwienie i dyskomfort.


  • .Kamil lubi to

#17 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2015 - 16:17

Kierownice masz przekręconą zbytnio w dół. Nie wiem, czy to powód bólu, ale wygląda to wręcz dziwacznie.



#18 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 21 czerwiec 2015 - 11:53

Kierownice podniosłem znacznie w góre a klamki opadły teraz jest jeszcze większy ból bo całe ręce mi drętwieją daje sobie z tym spokój będe zakładał chyba kierownice MTB + tanie kalmkomanetki bo co to za przyjemność jezdzic w bólu a dodam ze na rowere trekingowym nie ma problemu.



#19 Macko

Macko
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 czerwiec 2015 - 12:55

Może sama kierownica jest za szeroka lub za wąska? Owijka jest ubita i trzeba na nową wymienić? Zmienić pozycję klamek na kierownicy? Musisz próbować i metodą prób i błędów dojdziesz do dobrego chwytu. Jeżeli boli Cię kciuk to może masz podczas chwytu za bardzo zgięty jest nadgarstek i za duży ciężar opiera się na rękach. Przyczyna może też leżeć w źle dobranej pozycji siodła, przez co mogą przy dłuższej jeździe nie tylko same ręce, ale też  przedramiona i łokcie boleć.



#20 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 21 czerwiec 2015 - 14:12

Siodełko mam maxymalnie pochylone do tyłu miałem wczesniej owijke fizika i dalej to samo.





Dodaj odpowiedź