Jakie Kupić Opony?
#2242
Posted 21 September 2012 - 20:24
#2243
Posted 21 September 2012 - 20:27
Po przeczytaniu wielu testów porównawczych w tym testów oporów toczenia nasuwa się jeden wniosek - opony o szerokości 25 mają mniejsze opory toczenia niż 23, są też bardziej komfortowe. Zastanawiam sie tylko dlaczego większość kolarzy wybiera szerokość 23.
Jakieś poparcie linkiem/obliczeniami?
#2244
Posted 21 September 2012 - 20:28
Na logikę, jak opony węższe mogą mieć większe opory toczenia od szerszych?Po przeczytaniu wielu testów porównawczych w tym testów oporów toczenia nasuwa się jeden wniosek - opony o szerokości 25 mają mniejsze opory toczenia niż 23, są też bardziej komfortowe. Zastanawiam sie tylko dlaczego większość kolarzy wybiera szerokość 23.
#2246
Posted 21 September 2012 - 20:35
Chociażby po przeczytaniu tego artykułu pochodzącego z BikeBoard'u, podobny był też zamieszczony w Magazynie Rowerowym.
http://bikeboard.pl/...=329&g=14&str=1 Cóż na testy laboratoryjne nie ma mocnych.
wyniki laboratoryjne
Z oporami chodzi o wielkość powierzchni styku opony z podłożem oraz jej kształt. Powierzchnia ta jest znacznie mniejsza przy szerszych oponach 25, nie jest tak rozciągnięta wzdłużnie jak przy szerokości 23.
#2247
Posted 21 September 2012 - 20:40
Działający link do artykułu: http://bikeboard.pl/...et&g=14&art=329
Ciekawe, będzie trzeba przejrzeć.
#2248
Posted 21 September 2012 - 21:27
Jakla waga kół ? a glównie masa rotacyjna obręczy, itd....
myśle ze tutaj wystąpiła pomyłka opory toczenia ze stykiem z podłożem ( mieszanka gumy !, kształ opony po napompowaniu , szerokość paska trakcyjnego opony ), jesli mamy odrobine większy styk albo odpowiednią mieszanke , to kolo napędowe ma lepszą przyczepność, co za tym mniejsze starty energi na "uślizgiwaniu sie " przy pedałowaniu.
Dlatego Duro uważam za sporo lepsze od Ultremo i GP 4000(S) - opory toczenia, przyczepność i co za tym idzie skuteczność przyhamowania bez wpadania w poślizg.
Natomiast mam nieodparte wrażenie ze jednak za duże ciśnienie też nie jest dobre, daje 8 atm jest dobrze, daje powyżej i ..... zamiast być szybciej , lżej wcale tak nie jest, idealne optimum dla mnie to 8 atm, no i przy wyższym spada skuteczność przyhamowania .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2250 Gosc_marvelo_*
Posted 22 September 2012 - 11:15
Z szerokich opon polecam MIchelin Lithion 2, która w rozmiarze 23 mm jest szersza od niejednej 25-ki (u mnie na Open Pro ma prawie 26 mm).
#2251
Posted 22 September 2012 - 13:24
Przy tych samych stalych, opona o mniejszej szerokosci, bedzie miala mniejsza powierzchnie styku z podlozem. Co za tym idzie bedzie sie wiecej odksztalcac niz ta o wiekszej szerokosci. Czyli ta pierwsza bedzie miala do pokonania wieksze opory odksztalcajacego sie materialu.
Troche abstrakcyjny przyklad:
Jazda na sniegu. Z tym ze snieg jest opona, a opona podlozem ;-)
#2253 Gosc_paulsen_*
Posted 24 September 2012 - 22:34
Jeździł ktoś na takich oponach? Obecnie jest to według mnie najlepsza oferta - ok 65 zł/szt. Wydaje się że to lepszy typ niż DURO Hipersonic za 61 zł.
przejechalem już ponad 1.5 tys i nie mialem problemow. Potrzebuja porzadnej pompki bo mozna je pompowac do 12 barow. Na deszczowej Liczyrzepie w tym roku nie mialem problemow z przyczepnoscią.
#2254
Posted 27 September 2012 - 08:51
W poniedziałek miałem niemiłą przygodę zakończona gwałtownym hamowaniem. Dotychczasowa opona Schwalbe Lugano niestety nie wytrzymała i przetarła się do oplotu (przebieg około 5kkm i kilkanaście takich hamowań na koncie). Zmuszony byłem zakupić w najbliższym sklepie Maxxisa Detonatora bo tylko takie mieli na stanie. Póki co ładnie się zestawiła z kołami.
Stoję przed dylematem czy zmieniać przód? Zostawić obecną tam Schwalbe Lugano, czy może kupić drugiego Detonatora, który z tego co wyczytałem dotychczas raczej zbiera dobre opinie. Możecie mi coś napisać o tanich oponach Vittorii (Zafiro,Rubino)? Warto w tej cenie, czy pozostać przy Maxxisie?
Dziękuję!
#2255
Posted 27 September 2012 - 09:20
O oponach każdy ma inne zdanie. Ja w tym roku na nowych Rubino zrobiłem ok 7 tyś i nie złapałem żadnej gumy. Są już trochę zużyte ale nie przetarte i nie mam powodów narzekać ale pewnie każdy ma inne odczucia Poza tym ja staram się zużywać części do końca zarówno z przyczyn ekonomicznych jak i ideologicznych oczywiście z zachowanie bezpieczeństwa i rozsądku Na treningi szkoda by mi było drzeć superlajtowe oponki a tak można pociskać po nawet gorszej nawierzchni i nie płakać przy lekkich nacięciach. Z tych vittori to jedynie od rubino mają wkładki antyprzebiciowe ale nie wiem czy cenowo są tak super korzystne. Mi pasowały pod kolor rowery to kupiłem.
#2256
Posted 27 September 2012 - 14:50
P.S. Moge dodac ze waze 80 kg.
DZIEKI WIELKIE POZDRAWIAM.
A co powiecie o? Specialized All Condition Armadillo Elite 700c x 23c Tyre (polecali w sklepie) albo zostac przy Continental GP 4 Seasons 700c Tyre lub Bontrager Race All Weather Hardcase 700c Kevlar Belt Tyre a moze Cont.. gp 4000s
#2257
Posted 27 September 2012 - 19:31
na mokro kup opone przeznaczoną na mokro, ma inną mieszanke gumy i nie musi mieć bieżnika.
Widziałeś kiedyś jak sie odprowadza woda z opony o szerokości 23 mm przy prędkości 30-40km/h , którym rowkiem , z prawa czy lewa ??przecież taką szerokością przecinasz wode a nie jedziesz po niej .
Ważna jest mieszanka gumy i tego szukaj.
popatrz na Ultremo Aqua i bieżnik, tam nic nie odrowadza wody, bieżnik jest porowaty dla zwiększenia przyczepności ale .......szybko sie zużyje po śrdoku .
chyba ze ktoś ma inną teorie na temat odprowadzania wody...
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2259
Posted 27 September 2012 - 20:56
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera