Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#2241 Pagu

Pagu
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądTomaszów Mazowiecki

Napisano 14 wrzesień 2012 - 12:25

Jakie najmniejsze opony mogę założyć do obręczy o szerokości wewnętrznej 27mm? Wcześniej miałem 28x1.75. Czy da się mniejsze?

#2242 eldomello

eldomello
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądRadom/OstrOFFiec

Napisano 21 wrzesień 2012 - 20:24

Po przeczytaniu wielu testów porównawczych w tym testów oporów toczenia nasuwa się jeden wniosek - opony o szerokości 25 mają mniejsze opory toczenia niż 23, są też bardziej komfortowe. Zastanawiam sie tylko dlaczego większość kolarzy wybiera szerokość 23.

#2243 mat777

mat777
  • Użytkownik
  • 274 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 21 wrzesień 2012 - 20:27

Po przeczytaniu wielu testów porównawczych w tym testów oporów toczenia nasuwa się jeden wniosek - opony o szerokości 25 mają mniejsze opory toczenia niż 23, są też bardziej komfortowe. Zastanawiam sie tylko dlaczego większość kolarzy wybiera szerokość 23.


Jakieś poparcie linkiem/obliczeniami?

#2244 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 21 wrzesień 2012 - 20:28

Po przeczytaniu wielu testów porównawczych w tym testów oporów toczenia nasuwa się jeden wniosek - opony o szerokości 25 mają mniejsze opory toczenia niż 23, są też bardziej komfortowe. Zastanawiam sie tylko dlaczego większość kolarzy wybiera szerokość 23.

Na logikę, jak opony węższe mogą mieć większe opory toczenia od szerszych?

#2245 jark

jark
  • Użytkownik
  • 276 postów
  • Skąd:)

Napisano 21 wrzesień 2012 - 20:32

.... opony o szerokości 25 mają mniejsze opory toczenia niż 23, ......

:shock: :shock: :shock:

#2246 eldomello

eldomello
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądRadom/OstrOFFiec

Napisano 21 wrzesień 2012 - 20:35

[/quote]Na logikę, jak opony węższe mogą mieć większe opory toczenia od szerszych?[/quote]

Chociażby po przeczytaniu tego artykułu pochodzącego z BikeBoard'u, podobny był też zamieszczony w Magazynie Rowerowym.
http://bikeboard.pl/...=329&g=14&str=1 Cóż na testy laboratoryjne nie ma mocnych.
wyniki laboratoryjne

Z oporami chodzi o wielkość powierzchni styku opony z podłożem oraz jej kształt. Powierzchnia ta jest znacznie mniejsza przy szerszych oponach 25, nie jest tak rozciągnięta wzdłużnie jak przy szerokości 23.

#2247 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 21 wrzesień 2012 - 20:40

Większy obrazek: http://download.bike...toczenia_10.jpg
Działający link do artykułu: http://bikeboard.pl/...et&g=14&art=329

Ciekawe, będzie trzeba przejrzeć.
Radon RPS 2009 (Shimano 105 5600/Ultegra 6700) + Garmin Edge 500

#2248 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 wrzesień 2012 - 21:27

eldomello, , ale zalóżmy przy jakiej obręczy , jej szerokości "C" ?? bo to jest bardzo ważne , różnica 13-15 to sporo.
Jakla waga kół ? a glównie masa rotacyjna obręczy, itd....

myśle ze tutaj wystąpiła pomyłka opory toczenia ze stykiem z podłożem ( mieszanka gumy !, kształ opony po napompowaniu , szerokość paska trakcyjnego opony ), jesli mamy odrobine większy styk albo odpowiednią mieszanke , to kolo napędowe ma lepszą przyczepność, co za tym mniejsze starty energi na "uślizgiwaniu sie " przy pedałowaniu.

Dlatego Duro uważam za sporo lepsze od Ultremo i GP 4000(S) - opory toczenia, przyczepność i co za tym idzie skuteczność przyhamowania bez wpadania w poślizg.

Natomiast mam nieodparte wrażenie ze jednak za duże ciśnienie też nie jest dobre, daje 8 atm jest dobrze, daje powyżej i ..... zamiast być szybciej , lżej wcale tak nie jest, idealne optimum dla mnie to 8 atm, no i przy wyższym spada skuteczność przyhamowania .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2249 Gosc_eko_*

Gosc_eko_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2012 - 08:07

Witam mam pytanie czy opony 25 dużo są wyższe od 23 bo mam teraz zaffiro pro 23 i pomiędzy oponą i obejmą przerzutki zostaje tylko 3mm miejsca,chce zmienić oponki na 25 bo dziurawe mam drogi i chory kręgosłup ale boje że się nie zmieszczą.

#2250 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2012 - 11:15

Wszystko zależy od konkretnego modelu, różnice potrafią być duże. Teoretycznie powinna być wyższa, ale powinna się zmieścić. W ostateczności można trochę podszlifować obejmę ;-) .
Z szerokich opon polecam MIchelin Lithion 2, która w rozmiarze 23 mm jest szersza od niejednej 25-ki (u mnie na Open Pro ma prawie 26 mm).

#2251 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 wrzesień 2012 - 13:24

Opory toczenia to odksztalcanie sie opony-detki. Ma na to wplyw: waga, guma i podloze.
Przy tych samych stalych, opona o mniejszej szerokosci, bedzie miala mniejsza powierzchnie styku z podlozem. Co za tym idzie bedzie sie wiecej odksztalcac niz ta o wiekszej szerokosci. Czyli ta pierwsza bedzie miala do pokonania wieksze opory odksztalcajacego sie materialu.
Troche abstrakcyjny przyklad:
Jazda na sniegu. Z tym ze snieg jest opona, a opona podlozem ;-)

#2252 eldomello

eldomello
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądRadom/OstrOFFiec

Napisano 24 wrzesień 2012 - 20:40

Jeździł ktoś na takich oponach? Obecnie jest to według mnie najlepsza oferta - ok 65 zł/szt. Wydaje się że to lepszy typ niż DURO Hipersonic za 61 zł.

#2253 Gosc_paulsen_*

Gosc_paulsen_*
  • Gość

Napisano 24 wrzesień 2012 - 22:34

Jeździł ktoś na takich oponach? Obecnie jest to według mnie najlepsza oferta - ok 65 zł/szt. Wydaje się że to lepszy typ niż DURO Hipersonic za 61 zł.


przejechalem już ponad 1.5 tys i nie mialem problemow. Potrzebuja porzadnej pompki bo mozna je pompowac do 12 barow. Na deszczowej Liczyrzepie w tym roku nie mialem problemow z przyczepnoscią.

#2254 mct77

mct77
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 27 wrzesień 2012 - 08:51

Witam!
W poniedziałek miałem niemiłą przygodę zakończona gwałtownym hamowaniem. Dotychczasowa opona Schwalbe Lugano niestety nie wytrzymała i przetarła się do oplotu (przebieg około 5kkm i kilkanaście takich hamowań na koncie). Zmuszony byłem zakupić w najbliższym sklepie Maxxisa Detonatora bo tylko takie mieli na stanie. Póki co ładnie się zestawiła z kołami.

Dołączona grafika

Stoję przed dylematem czy zmieniać przód? Zostawić obecną tam Schwalbe Lugano, czy może kupić drugiego Detonatora, który z tego co wyczytałem dotychczas raczej zbiera dobre opinie. Możecie mi coś napisać o tanich oponach Vittorii (Zafiro,Rubino)? Warto w tej cenie, czy pozostać przy Maxxisie?

Dziękuję!

#2255 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 27 wrzesień 2012 - 09:20

Ja bym nie zmienił z przodu skoro jest dobra...
O oponach każdy ma inne zdanie. Ja w tym roku na nowych Rubino zrobiłem ok 7 tyś i nie złapałem żadnej gumy. Są już trochę zużyte ale nie przetarte i nie mam powodów narzekać ale pewnie każdy ma inne odczucia ;) Poza tym ja staram się zużywać części do końca zarówno z przyczyn ekonomicznych jak i ideologicznych oczywiście z zachowanie bezpieczeństwa i rozsądku :) Na treningi szkoda by mi było drzeć superlajtowe oponki a tak można pociskać po nawet gorszej nawierzchni i nie płakać przy lekkich nacięciach. Z tych vittori to jedynie od rubino mają wkładki antyprzebiciowe ale nie wiem czy cenowo są tak super korzystne. Mi pasowały pod kolor rowery to kupiłem.

#2256 antoszek84

antoszek84
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądLondyn

Napisano 27 wrzesień 2012 - 14:50

Witam. Czas na zmiane laczkow w mojim rowerze. Szukam czegos odpornego na przebicia, wytrzymalego, by nie gubily cisnienia po paru metrach i na dodatek by dobrze odprowadzaly wode poniewaz mieszkam w anglii i deszcz to codziennosc. Waga to mniej istotna wartosc a cena hmm.. okolo 150 zl a 300 (za jedna). Dodam ze jezdze codziennie 40 mill a teraz uzywam continental grand prix 4 deason i Kenda Kontender 700 x 23c Race Tyre > TA OPONA TO TRAGEDIA (jak jade to czuje ze kolo slizga sie na boki i na dodatek po kilku milach cisnie spada o 20 PSI).
P.S. Moge dodac ze waze 80 kg.
DZIEKI WIELKIE POZDRAWIAM.


A co powiecie o? Specialized All Condition Armadillo Elite 700c x 23c Tyre (polecali w sklepie) albo zostac przy Continental GP 4 Seasons 700c Tyre lub Bontrager Race All Weather Hardcase 700c Kevlar Belt Tyre a moze Cont.. gp 4000s

#2257 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 wrzesień 2012 - 19:31

a co ma opona wspólnego z ciśnieneim ??? sory ale pompujesz opone czy dętke ?? zastanów sie ???

na mokro kup opone przeznaczoną na mokro, ma inną mieszanke gumy i nie musi mieć bieżnika.
Widziałeś kiedyś jak sie odprowadza woda z opony o szerokości 23 mm przy prędkości 30-40km/h , którym rowkiem , z prawa czy lewa ??przecież taką szerokością przecinasz wode a nie jedziesz po niej .
Ważna jest mieszanka gumy i tego szukaj.
popatrz na Ultremo Aqua i bieżnik, tam nic nie odrowadza wody, bieżnik jest porowaty dla zwiększenia przyczepności ale .......szybko sie zużyje po śrdoku .


chyba ze ktoś ma inną teorie na temat odprowadzania wody...

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2258 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 27 wrzesień 2012 - 20:47

Hm, z jakiegoś jednak dziwnego powodu np w F1 w deszczu nie startuje się na slikach :?: pozdr

#2259 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 wrzesień 2012 - 20:56

nick, czy opona w F1 ma szerokość styku z podłożem w granicach 1 cm???

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#2260 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 27 wrzesień 2012 - 21:40

Myślisz zatem, że bieżnik nie pomaga w odprowadzaniu wody? pozdr



Dodaj odpowiedź