Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#2501 iotr

iotr
  • Użytkownik
  • 175 posts
  • SkądSzymiszów

Posted 19 July 2013 - 19:59

A u mnie dziś poszła (zdeformowała się) Continental Ultra Sport drutowana. Zrobiłem na niej 3500km. Może moja waga (95kg) zrobiła swoje. Dodam tylko, że to tylna, przednia wygląda jeszcze całkiem, całkiem. No i pompowałem do niej prawie max - 8 atm.

u14939y2012v4.gifu14939y2013v3.gifu14939y2014v4.gif


#2502 sts

sts
  • Użytkownik
  • 290 posts
  • SkądMazowsze

Posted 19 July 2013 - 21:07

To ja na swoich zużytych oponach (szosa używana, zakupiona ze zużytymi oponkami) zrobiłem 3k km, a oponki dadzą rade spokojnie do końca sezonu (Panaracer (drut)) modelu dokładnego nie pamiętam :roll:

Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#2503 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 20 July 2013 - 14:47

kevlary lepiej sie wykładają na obręczach, łatwiej sie zakłada, no i mniej ważą

Nie potwierdzam. Mam drutówki dość leciwe i w kilka minut trwa zmiana dętki gołymi rękami. A łatwość zakładania/ściągania opony zależy tez od obręczy :!:

#2504 MoHardcore

MoHardcore
  • Użytkownik
  • 19 posts
  • SkądMarklowice

Posted 21 July 2013 - 19:57

Witam.
Aktualnie posiadam Maxxis Detonator, rozmiar 23. Co chwilę mam dziurawą dętkę. Na początku był to kołnierz który się dziurawił (nie wiem czemu, wyglądał jakby był z papieru. Mam rower od kwietnia a dopiero teraz sie dziurawił ), teraz łapię gumy bez dziurawienia opony. Dwie pany są na "boku" dętki i jedna od zewnątrz koła. Dętki to aktualnie jakieś Rubeny (kupuje je po 14zł), bo w tym miesiącu już zmarnowałem 6 dętek. A teraz założyłem dwie ostatnie, i została mi jeszcze jedna którą wożę ze sobą.

Sprawdzałem oponę i jest mała dziurka w jednym miejscu. Od wewnątrz przykleiłem kawałek łatki w te miejsce (zawsze coś). Obręcze sprawdziłem i nie ma nigdzie zadziorów, oponę od wewnątrz dokładnie wyczyściłem.

Opona jest na 8,3 BAR a ja ładuje tam 8,5 +/- 0,2. Tył mi bardzo siedzi (mam 87kg wagi) i męczę się na podjazdach. Co dwa dni spuszczam trochę powietrze i pompuje (spuszczam bo jak podłącze kompresor to manometr bije wpierw do 9-10 bar a potem spada na właściwe w oponie ciśnienie, a nie chce przesadzać). Dętki co były z rowerem przy zakupie musiały być pompowane codziennie (jakieś czeskie), a potem kupiłem jedną continental (coś koło 20zł) i też pompowałem codziennie.

Dla mnie łapanie pany jest o tyle problemem że jeżdżę na rowerze do pracy i mam 15km, a nie chcę dzwonić z rana po kogoś żeby mnie zawiózł bo złapałem gumę.

Więc mam dwa pytania:

1. Co może być przyczyną tego, że łapię tak te pany.
2. Jakie zakupić oponki żeby mi tak tył nie siedział.

#2505 19szymon93

19szymon93
  • Użytkownik
  • 207 posts
  • Skądłódź

Posted 22 July 2013 - 16:28

Waże 5 kg mniej i jezdze na vittoria zaffiro (45zł) z wkłądką antyprzebiciową, używam jeszcze tańszych dętek no name za 12zł i wczoraj stuneło mi 1kkm na nich i żadnej gumy, i zero objawów zużycia, pompuje je tył 9 a przód 8,5 bara i nie uginają się w taki sposób zeby mnie spowalniać. Polecam niewielka kasa ża naprawde fajne oponki.

#2506 antoszek84

antoszek84
  • Użytkownik
  • 14 posts
  • SkądLondyn

Posted 23 July 2013 - 20:42

Witam szukam oponki na tyl. Jak narazie wpadly mi dwa modele Vredestein Fortezza TriComp Folding Tyre 700 x 23c Black oraz Schwable Durano Plus. Glownie smigam do pracy czesto w deszcz i jakosc drogi tez zostawia wiele do zyczenia. Wsumie to nie wiem czy to istotne ale waze 93 kg. Pozdrawiam

#2507 Ohtar

Ohtar
  • Użytkownik
  • 82 posts
  • SkądRawa Mazowiecka

Posted 23 July 2013 - 21:05

Schwalbe Durano bardzo polecam. Co prawda ja mam Durano S, slicki, ale skoro te wytrzymały ok. 6500 km bez żadnego kapcia, to Durano Plus tym bardziej ;) z kolei znajomemu oponka Vredesteina, podobny model do tej co wymieniłeś, strzeliła po naprawdę krótkim czasie.
No i opony, które podałeś różnią się od siebie bardzo znacznie. Vredesteiny są już dość odchudzane, waga 225g to już tyle co właśnie moje Durano S, opony tzw. treningowo-wyścigowe, można tak to ująć. Natomiast Durano Plus ważą 340 g, ale wg producenta i opinii użytkowników, są "pancerne", mają znakomitą ochronę przed przebiciem. Więc pasują bardzo dobrze dla Ciebie.
Krótko - bierz Schwalbe Durano Plus.

#2508 antoszek84

antoszek84
  • Użytkownik
  • 14 posts
  • SkądLondyn

Posted 24 July 2013 - 14:38

Jeszcze jedno pytanko. Jaka jest roznica miedzy Schwalbe Durano S a Schwalbe Durano Plus?

#2509 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 July 2013 - 14:44

Plus ma dużo grubszą (skuteczniejszą, ale znacznie cięższą) wkładkę antyprzebiciową.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2510 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 24 July 2013 - 16:48

Co lepsze na wyścig szybkie treningi ?
http://allegro.pl/ve...3410514004.html
http://allegro.pl/co...3356285924.html
http://allegro.pl/sc...3410513979.html
Opona ma dobrze nieść i przyzwoicie trzymać się drogi przebieg nie jest aż tak ważny ale 5-6 tys wystarczy .

#2511 Ohtar

Ohtar
  • Użytkownik
  • 82 posts
  • SkądRawa Mazowiecka

Posted 24 July 2013 - 22:25

Z tych co podałeś najlepsza chyba Conti, słyszałem najlepsze opinie, jest bardzo polecana. Na Ultremo sam jeździłem, ma niesamowite właściwości jezdne, ale na dziurach nie wytrzymuje. Natomiast Veloflexy z tego co wiem są bardzo mało wytrzymałe, chyba jeszcze mniej, niż Ultremo.
Krótko - jesli Ci mało zależy na wytrzymałości, to polecam Ultremo. Jeśli jednak masz na trasach trochę dziur i zdarza Ci się wyjść na trening na deszczu, wtedy Continental GP 4000S

#2512 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 25 July 2013 - 00:45

Conti GP4000s jest co najwyzej przecietnie dobra opona.
Do wlasciwosci Veloflexa, to jej sporo brakuje.
Jest duzo twardsza i sztywniejsza, nie czuje sie tak dobrze drogi jak przy Corsie.

Jak ma dobrze niesc, to nie znajdziesz lepszej opony niz Corsa.
I nie wypada przy tej oponie mowic o przyzwoitym trzymaniu sie drogi, jest bardzo dobre!

W sumie mialem juz to wczesniej pisac ale jak sie nadaza ku temu sposobnosc, popelnie to teraz.


Co do sezonowania opon(bardziej szytek) mówią ze to mit, ale u mnie to po prostu działa,więc nie zamierzam z tego rezygnować :mrgreen:


Jak ktos w mity wierzy, to najbardziej te opony warto sezonowac. Sa wykonane w ten sam sposo jak ich szytki. Naturalna guma i klejenie. No wlasnie niby to sezonowanie pozwala "ulezec" sie gumie a i klej nabiera jakiejs tam magii :-D
Piersze corsy zalozylem prosto z pudelka. Mam przejechane na nich ok 2kkm. Jest pare naciec, nic niepokojacego ale moze jezdze na nieco lepszych nawierzchniach....?
Jeden zestaw tych opon wisi od poczatku tego roku i czeka na nastepny sezon. Napisze cos w temacie w nastepnym roku ;-)


Pierwsze Corsy Veloflexa ujezdzalem prosto z pudelka. Obecne wisialy sobie 16 miesiecy....
Po pierwszym tysiacu km, zero sladow. Mam tu na mysli mikro naciecia, ktore pojawialy sie dosc szybko w oponach "z pudelka". A i stan bieznika po tym przebiegu jest lepszy, niemalze nienaruszony. Do tego zero awerii.

Jak ktos chce sprobowac tych opon, to warto zaopatrywac sie w nie juz teraz, tak zeby byly gotowe na przyszly sezon.
Nie wiem czy to zbieg okolicznosci ale po lezakowaniu tych opon, widze roznice.
Niestety nie bede mogl sprawdzic, przynajmniej w tym roku, ile takie wylezakowane opony pociagnal, bo dzisiaj mialem zdrowe rdolniecie w wana......

#2513 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 25 July 2013 - 10:08

dzięki za uwagi wybiorę pewnie conti lub corsę

#2514 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 25 July 2013 - 10:54

Niestety nie bede mogl sprawdzic, przynajmniej w tym roku, ile takie wylezakowane opony pociagnal, bo dzisiaj mialem zdrowe rdolniecie w wana......


Mam nadzieję, że jesteś cały.

#2515 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 25 July 2013 - 11:31

Dzięki że pytasz.
Nie będę tu robił śmietnika, napiszę coś w temacie z moim Cervelo.

#2516 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 30 July 2013 - 12:15

chris jak oceniasz trwałość tych Veloflexów, mniej więcej ile kaemów jesteś w stanie na nich przejechać? Faktycznie właściwości opon prosto z pudełka są gorsze?

Od wielu lat również używam Corsy ale od Vittorii i chciałbym spróbować czegoś innego

#2517 piotrsk

piotrsk
  • Użytkownik
  • 63 posts
  • SkądOpole

Posted 30 July 2013 - 18:40

Veloflex Corsa używam już drugi sezon. W pierwszym wytrzymały około 5000 km i tylko jedno przebicie do dętki. Po tym dystansie siateczki na bieżniku już nie ma, jest pełno nacięć, niektóre na wylot (łatałem od spodu), ale po mimo tego własności trakcyjne się nie pogorszyły. Przeszły teraz do "zajechania" w rowerze miejskim;) Używałem ich nawet na dosyć kiepskich drogach, stąd może dużo nacięć. Zauważyłem też, że przy nawet lekkim blokowaniu koła opona ta zużywa się dużo szybciej od np. Schwalbe Ultremo ZX, ale to nie ten poziom "nośności" za który ją lubię. Obecną parkę dużo bardziej szanuję. Pod względem odczuć z jazdy komplet Veloflex Corsa + dętka lateksowa Michelina to dla mnie naradzie top. Wspomniane zaś Schwalbe Ultremo ZX które też "dogorywały" w mieszczuchu po mimo wstępnego nałapania dużej ilości rozcięć, po łataniu są nie do zajechania w eksploatacji kilkunastu kilometrów dziennie po mieście. Jeszcze jedna uwaga - Corsę strasznie ciężko założyć na początku ale po rozjechaniu zakłada się już bezproblemowo.

#2518 Ohtar

Ohtar
  • Użytkownik
  • 82 posts
  • SkądRawa Mazowiecka

Posted 30 July 2013 - 22:57

Ja jestem zdania, że opony takie jak ww. Corsa lub Ultremo to opony, które powinny być używane tylko (lub w większości) na wyścigach. Lub ewentualnie nie na polskich asfaltach ;-)

#2519 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 30 July 2013 - 23:46

A dlaczego odbierac sobie przyjemnosc, jezdzenia na dobrych oponach na co dzien?
A jak ktos sie nie sciga, to oznacza, ze musi sie tluc na drutowkach i wezach ogrodowych?
Jak juz pisalem, jesli chodzi o to jak opona niesie, miekkosc, opory toczenia, jest to jedna z najlepszych opon, jesli nie nr 1.
Ale dla kogos innego, dlugowiecznosc, a moze nieprzebijalnosc sa wazniejsze. W takiej sytuacji zmienia sie nieco perspektywa, tego co jest najlepsze.

chris jak oceniasz trwałość tych Veloflexów, mniej więcej ile kaemów jesteś w stanie na nich przejechać? Faktycznie właściwości opon prosto z pudełka są gorsze?

Od wielu lat również używam Corsy ale od Vittorii i chciałbym spróbować czegoś innego

Moze mialem niefarta ale z Vittorii, zarowno szytka (CX evo), jak i zestaw opon (Corsy) polegly u mnie dosyc szybko.

Jedyne, co moge stwierdzic, to to, ze te same opony, z jakimi mialem do czynienia, te zakladane prosto z pudelka i te z dluzszym okresem lezakowania, po takim samym przebiegu, wygladaja nieco odmiennie.
Te lezakowane, z tylu miala ok 1.2k km. Zero jakichkolwiek, nawet mikro naciec, pelna siateczka bieznika.
Zdziwil bym sie gdybym na tyle nie wyciagnal na tej oponie 4k km. Niestety moja, po ostatnim dzwonie nadaje sie do kosza.
Z tym, ze ja waze 90kg i opona taka bedzie zuzywac sie szybciej, niz pod zawodnikiem 60kg.

Zauważyłem też, że przy nawet lekkim blokowaniu koła opona ta zużywa się dużo szybciej

Nie ma sie co dziwic, to jest bardzo miekka, naturalna guma.

Pod względem odczuć z jazdy komplet Veloflex Corsa + dętka lateksowa Michelina to dla mnie naradzie top.

Polecam detki Vredesteina.

#2520 michal900

michal900
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądMikołów

Posted 05 August 2013 - 17:02

1415chris możesz coś powiedzieć o przyczepności opony veloflex corsa na mokrej nawierzchni?





Reply to this topic