Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3181 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 823 postów
  • SkądSobótka

Napisano 17 wrzesień 2015 - 08:38

Kupiłem po raz pierwszy VITTORIA RUBINO PRO TECH 700X25C, 

wrażenia po pierwszych jazdach bardzo dobre, opony dobrze się toczą i są bardziej komfortowe od poprzednich ( rubena phoenix, miszeliny lihion, obie 23c). 

Zobaczymy po pewnym czasie jak z wytrzymałością :) 



#3182 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 05 październik 2015 - 08:47

Czy używał ktoś opony Maxxis Relix? Dobrze się toczą? Jak wygląda w nich odporność na przebicia? Szukam zamiennika dla Continental GP 4000 II w wersji 25c, które to w przeciągu 3000 km złapały dwa przebicia z boku. Wcześniej podobnych problemów z tymi oponami nie miałem.



#3183 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 07 październik 2015 - 19:03

Witam

Z racji obecnej już na dobre jesieni, dojazdów do pracy, a przede wszystkim poważniejszych planów treningowych na obecny okres jesień-wczesna wiosna, zastanawiam się wreszcie nad oponami stricte do CX dla mojej przełajówki. Myślę o Continentalach Cyclo X King drutowych 700x35, z powodu budżetu (gdybym miał sporo wyższy to pewnie wziąłbym ten model zwijany i z Black Chili). Czy ta sporo tańsza wersja (bo tylko kosztująca od 54 zł/szt.) jest także godna polecenia? Zastosowanie opony będą miały wszechstronne (od asfaltu po ciężkie błoto, śnieg, może też po oblodzeniach ostrożnie jadąc), a z tego co czytałem z prospektu Continentala to właśnie Cyclo X King jest najbardziej uniwersalną z ich gamy opon przełajowych. Czy ta opona za tak niską cenę to nie przypadkiem podróba (o ile się w ogóle zdarzają)?



#3184 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 07 październik 2015 - 20:57

Myślę, że to nie podróbki, ale o ile dawniej, na rowerowych oponach Continentala zawsze można było się spodziewać napisu "Made in Germany", to od pewnego czasu takiej pewności nie ma, ponieważ poprzenosili produkcję do swoich fabryk w innych częściach świata. W Niemczech są robione tylko wybrane odmiany (z reguły te najwyższe) z danego modelu opony - popatrz sobie na tabelkę z rozmiarami - tylko te z flagą niemiecką są robione w niemieckich fabrykach: http://www.continent...yres/cycloxking

 

A mając porównanie z MTB, to X-King ma dużo większe opory toczenia i w terenie (twardym, suchym), a już szczególnie na asfalcie w starciu z Race King-ami. Jedynie w błocie Race Kingi nie mają szans.

 

A na śnieg, moim skromnym zdaniem, najlepsza byłaby http://bicycle.kenda...lock-eight-pro/- ma dużo lamelek  :D i z tego co mówią ci, którzy na nich jeżdżą w MTB, także niskie opory toczenia.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3185 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 07 październik 2015 - 22:06

Tak, z tą produkcją to wiem... Niestety, ale za to mamy niedrogie opony tylko jakość raczej spada. Czyta się to i owo, że niektórym osobom z boku oplot się porwał w Continentalach, czasem ktoś z nich wyraźnie zaznaczy, że wadliwe są z produkcji chińskiej lub indyjskiej itp.
Co do Kendy Small Block Eight to przynajmniej odmiana 700x32 trudno dostępna w Polsce i droga jak na mój budżet. Zapewne 700x35 nie byłaby w ogóle tańsza. Wezmę jednak Cyclo X King, drut - bo zwijana niedużo lżejsza, a i nie chcę mieć niespodzianek przy zakładaniu na swoje obręcze (w szosie zwijane GP4000 w odróżnieniu od drutowych starych GP wchodzą bardzo ciężko). Ale dzięki za porady.

#3186 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 październik 2015 - 11:37

Strzępiące się, nitki to problem właściwie tylko GP4000s - o innych nie słyszałem, a wiec modelu z górnej półki, produkowanych właśnie w niemieckiej fabryce, czyli to raczej nie potwierdza teorii obniżenia jakości produkcji poza macierzystymi fabrykami Continentala. A właściwie, to musiała być jakaś felerna partia, bo sam jeżdżę na GP4000s od kilku lat (na kilku kompletach) i żadna nitka mi się nie pokazała na boku opony. 

 

Natomiast opony MTB - kupiłem drutową Race King (na próbę, bo było tanio) i uważam, że spełnia swoje zadanie w warunkach w jakich jeżdżę (szutry, piasek - ogólnie suchy teren i oczywiście asfalt), tzn. jest szybka. Natomiast w poprzednim sezonie kupiłem X-Kingi i .... tak jak pisałem, wzrosły opory, natomiast oczekiwanego wzrostu przyczepności nie stwierdziłem. Może gdybym z premedytacją taplał się w błocie lub był do tego zmuszony, odczułbym poprawę trakcji w takich warunkach. W tym roku wróciłem do Race Kingów.

 

Ale .... być może w przełajówce (większe koło, mniejszy balon) CycloX-King, to dobry wybór ? - nie przeczę. Ja, z racji przywiązania kupowałbym CyclocrossRace.

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3187 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 08 październik 2015 - 21:33

No fakt, dlatego nie można mieć czegoś do wszystkiego. ;)
Napisałeś drugi raz o kluczowej rzeczy - błoto. Jak parę lat temu jeździłem w roztopy to dosłownie miejscami droga nieopodal lasu prawie pływała... Jeżeli mam w takich warunkach tracić przyczepność to lepiej wziąć coś, co w miarę ją poprawi.Biorę CycloXKing.
Dzięki za pomoc.

#3188 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8645 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 październik 2015 - 22:06

Nie łudź się, w czasie roztopów nie pomoże żadna opona. Nawet jeżeli guma (albo kolce) złapie pierwszą warstwę roztopionego lodu, razem z nią pośliźniesz się po kolejnej, zmrożonej.

Skoro już jesteśmy w temacie: od jakiegoś czasu śmigam na WTB Cross Boss - zdobyłem parę w dobrej cenie. Re-we-la-cyj-ne opony na umiarkowane warunki! Dość lekkie, świetnie pracują i nie licząc głębokiego błota, prowadzą się niezwykle pewnie. Są też nieco szersze od typowych opon przełajowych, więc przyczepność w terenie jest jeszcze lepsza.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3189 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 październik 2015 - 22:35

Gdzie i za ile - jeśli to nie tajemnica  :D  - gęsty i dość niski bieżnik po środku - podobają mi się. Pewnie gładko się toczą.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3190 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8645 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 październik 2015 - 22:47

Za komplet wyszło nieco ponad 200 zł, więc jak na tej klasy opony typu tubeless ready moim zdaniem cena bardzo przyzwoita.

Toczą się całkiem nieźle, nawet na asfalcie. W terenie toczenie jest naprawdę miodzio.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3191 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 październik 2015 - 18:31

Dobra oferta na zwijane Cyclo X - King od Bikestacji:

http://allegro.pl/co...5702581616.html

I to w wersji odblaskowej Reflex.

Mam ich szerszą wersję (Cross Ride 700x42) i mogę powiedzieć, że są dość uniwersalne w terenie, a opory toczenia na asfalcie naprawdę małe.



#3192 KSiedlaczek

KSiedlaczek
  • Użytkownik
  • 252 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 październik 2015 - 21:39

ja tylko jak ktoś by się zastanawiał nad hutchinson atom to odradzam :P nie wiem czy już był poruszany temat, pompowałem je do 7,8atm, rzadko kiedy 8, opony były z 2015 roku i całkiem świeży miesiąc, mimo to po dwóch miesiącach używania ich ze średnią intensywnością góra opony popękała i wydawała się być sparciała, a bok się rozszedł i wystawał kawałek dętki, ale przynajmniej w decathlonie zareklamowali bez problemu :P 



#3193 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 październik 2015 - 07:20

Dobra oferta na zwijane Cyclo X - King od Bikestacji:
http://allegro.pl/co...5702581616.html
I to w wersji odblaskowej Reflex.
Mam ich szerszą wersję (Cross Ride 700x42) i mogę powiedzieć, że są dość uniwersalne w terenie, a opory toczenia na asfalcie naprawdę małe.

Też je rozważałem, dzięki. :) Ale mimo tego wezmę chyba wersję na drucie, bo różnica tylko w wadze i odblasku jest, a pewnie jak mi podpasuje to kupię CycloXKing z Black Chili. Nie wiem też jak te na kewlarze będą mi wchodzić w moje stare obręcze Alesa i RODi - Schwalbe CX Comp wciskają się w sam raz, acz o demontażu samą ręką nie ma mowy, co byłoby dla mnie idealnym móc wyjąć ogumienie bez użycia narzędzi.

#3194 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 październik 2015 - 07:25

Aaa przepraszam, zwijana w tym wypadku ma gęstszy oplot. ;) To przesądza o wyborze i wezmę tę wersję. W razie W, gdyby spasowanie do obręczy byłoby tragiczne (sprawdzę na kilku różnych obręczach) to je po prostu zwrócę. Wbrew pozorom jest to ważna dla mnie sprawa - wymiana dętki przy np. -10C musi być bardzo sprawna.

#3195 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 październik 2015 - 09:52

Zwijane Continentale zawsze ładnie mi się zakładały i zdejmowały, czy to Cross Ride (na wąskie szosowe obręcze Rigida Chrina) , czy górskie Race King (na Mavic XM317), nigdy nie potrzebowałem łyżek. 

Trudne w montażu są za to np. Schwalbe w wersji Tubeless Ready (mam Racing Ralph 2.1 i Furious Fred 2.0 na duże koło). Bez łyżek i płynu do naczyń ani rusz.

 



#3196 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8645 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 październik 2015 - 11:12

Z oponami tubeless ready zawsze jest walka, niezależnie od marki.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3197 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 15 październik 2015 - 12:07

Ostatecznie kupiłem te Continentale. Trakcja w terenie jest po prostu świetna i na asfalcie nawet ładnie się toczą. Obawiam się jedynie tego, że po roku je zajadę. Klocki bieżnika są miękkie i dość rzadkie. Zobaczymy... Jeżeli będą się faktycznie szybko ścierały to reaktywuję drugi komplet kół i do nich jakieś przełajowe Kendy albo będę kupował drutowe CX Kingi.
Dodam też, że bez problemu weszły na zwykłe tanie obręcze aluminiowe.
Dzięki wszystkim za pomoc.

#3198 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 20 październik 2015 - 19:48

No dobra, jakiś szczątkowy bieżnik to się widuje, ale nic konkretnego. Jak np. we wspomnianej GP4000.

 

A co do opłacalności tej zacytowanej metody to już pisałem i nie będę tego jeszcze raz pisał. Wiem tylko, że z połączenia GP4000 na przodzie i Lugano z tyłu to bym wyszedł jak Zabłocki na mydle.

 

Za to mając z tyłu Ultra Sport prawdopodobnie bym już niejednego kapcia złapał.

 

Masz negatywne opinie nt Conti Ultra Sportów czy w połączeniu w/w?  Jakie są Wasze opinie o Ultra Sportach Conti zwijanych ?

 

Zaproponowane przez jednego z kolegów Michy pro3race są rzeczywiście dobre cenowo ale mam dużo znajomych , którym te opony się sypią bardzo szybko. Tylko nie pamiętam czy 3czy4 - muszę dopytać na zbiórce ;) Mają też widzę inne opony w nizszych cenach przy zakupie 2 szt.



#3199 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 20 październik 2015 - 21:16

Pro3 maja delikatne boki. Przekonalem sie o tym jadac po szutrze gdy nagle uslyszalem psssssss.... Opona przecieta na boku, ukosnie na dlugosci mniej niz 1cm. W zasadzie nadawala sie na smietnik ale szkoda bylo wyrzucac opone po 300km przebiegu. Zeszylem ja, podkleilem latke i na razie po 200km jest ok.

#3200 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 21 październik 2015 - 08:21

Czy opony nie wyścigowe tylko np. typu endurance wytrzymaja dluzej pod katem robienia sie kwadratu z tylu czy w tym wzgledzie jest to samo ?





Dodaj odpowiedź