Zależy od mieszanki. Często jest nieco twardsza, więc w wielu modelach (ale nie wszystkich) okaże się, że będą trwalsze.
Jakie Kupić Opony?
#3205
Napisano 21 październik 2015 - 17:54
kwadratowa czy spłaszczona opona nie nadje sie do agresywnej jazdy , zwłaszcza kornerowania , tracimy przyczepność nagle i niespodziewanie .
nie będe polecał bo nie chce brać odpowiedzialnosci za czyjeś użytkowanie, ale , pare dni testowałem sobie oponki Hutchinson Atom , 180 g , waga , i wg mojej opini oponka wąska, ale ciekawa .
Realatywnie jest tania , przynajmniej była w Decathlonie , i jeżdżąc w warunkach pogodowych jak ostatnio , czyli i zimno i mokro , ma dobre trzymanie , sama guma już w dotyku ma tarcie na powierzchni np w stosunku do gp 4000s po których paluchy sie ślizgają .
Ale oponka ta wykazała dopiero swoje łaściwości po założeniu na felgi C 18 mm , przy wąskiej obreczy , trakcja była gorsza .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3206
Napisano 21 październik 2015 - 18:08
nie będe polecał bo nie chce brać odpowiedzialnosci za czyjeś użytkowanie, ale , pare dni testowałem sobie oponki Hutchinson Atom , 180 g , waga , i wg mojej opini oponka wąska, ale ciekawa .
Realatywnie jest tania , przynajmniej była w Decathlonie , i jeżdżąc w warunkach pogodowych jak ostatnio , czyli i zimno i mokro , ma dobre trzymanie , sama guma już w dotyku ma tarcie na powierzchni np w stosunku do gp 4000s po których paluchy sie ślizgają .
Ale oponka ta wykazała dopiero swoje łaściwości po założeniu na felgi C 18 mm , przy wąskiej obreczy , trakcja była gorsza .
A czy przypadkiem ta opona nie jest według producenta zalecana tylko na dobre warunki (przynajmniej te w Decathlonie miały oznaczenie na jazdę bezdeszczową)?
#3207
Napisano 22 październik 2015 - 09:24
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3208
Napisano 23 październik 2015 - 08:22
Miałem różne opony szoszowe ostatnio głównie te lżejsze "wyścigowe" np. GP4000S (ogromny problem z nitkami), teraz mam Vittoria Rubino Pro slick i po ok 6k tylna już jest trochę kwadratowa. Teraz chciałbym spróbować czegoś tańszego, cięższego ale może wytrzymalszego.
Co myślicie o Lithion 2? Są w decu w przyzwoitej cenie:)
#3210
Napisano 23 październik 2015 - 09:05
Zerknąłem na strony producentów i UltraSport II są tylko jedne co ważą 240g, reszta >300.
Vittoria Zaffiro Pro ważą 240g i mają dobre opinie ale wyjdą mnie trochę drożej (jakieś 20-25zł/szt) niż Micheliny Lithion 2 (220g) z decathlona.
Poczekam jeszcez na inne opinie na pewno ktoś ujeżdża Lithiony 2
#3212
Napisano 23 październik 2015 - 11:11
Używałem kiedyś Lithion i Lithion II w wersji 25c i 23c. 23c miała w rzeczywistości 25 mm. Wytrzymywały mi około 4-5 tys. km, ale wymieniałem je jak już tył robił się kwadratowy (pewnie na siłę dałoby się jeździć z 10 tys. km).
Teraz jeżdżę na Pro 3 sc, które zmieniam co 3-4 tys. km (te opony są dużo bardziej przyczepne od Lithionów, szczególnie na mokrym - a przynajmniej są przewidywalne - na zakręcie czuć pierwsze oznaki wchodzenia tyłu w poślizg i da się skorygować jazdę, a Lithion od razu wpadał w poślizg i robiło się bardzo niebezpiecznie). Są jednak mniej komfortowe od Lithionów, chyba przez mniejszą rzeczywistą szerokość.
Miałem też Pro 4 endurance. Tył wytrzymał mi 5-6 tys. i zrobił się kwadratowy. Przód jeszcze był dobry, ale też go zmieniłem, bo wolę mieć takie same opony z przodu i z tyłu (ten sam rodzaj, ta sama data produkcji).
Opony warto zmieniać częściej, bo nowe gumy są zawsze bardziej komfortowe od zużytych i są bezpieczniejsze (mają świeższą gumę, stara guma parcieje i ma już inne właściwości). Zauważyłem, że na oponach nie warto oszczędzać.
#3213 Gosc_marvelo_*
Napisano 23 październik 2015 - 13:05
Potwierdzam o Lithionach to, co napisał Maitre.
To dobre, komfortowe opony (zwłaszcza "dwójki" są wyraźnie szersze niż podana nominalna szerokość). Może na mokrym nie są zbyt przyczepne, ale ja osobiście i tak w takich warunkach nie ryzykuję, a na suchym nie miałem zastrzeżeń. W dodatku jakość wykonania (pomimo że chyba Made in Thailand) moim zdaniem lepsza niż konkurencji w podobnej cenie lub nawet droższych (Vittoria, Rubena, Hutchinson).
Chodzi mi głównie o jakość oplotu (brak strzępienia), okrągłość (Rubeny Phoenix i Vittoria Rubino Slick u mnie od nowości miały spore bicie pionowe, a Atom od Hutchinsona był równy i miał świetną przyczepność (zgadzam się tu ze SPIKE'iem), ale za to guma parciała i się rozwarstwiała).
Lithion 2 to mój typ na oponę treningową.
#3215
Napisano 26 październik 2015 - 13:17
Nie używałem Ultra Sport, ale przypuszczam, że skoro Vectranu nie mają i oplot jest rzadszy to mogą być bardziej podatne. A może się mylę? Na GP4000 przez ponad 3000 km ani kapcia nie złapałem i myślę, że tak dalej będzie. Mimo wszystko osprzęt do łatania wożę.Masz negatywne opinie nt Conti Ultra Sportów czy w połączeniu w/w? Jakie są Wasze opinie o Ultra Sportach Conti zwijanych ?
Zaproponowane przez jednego z kolegów Michy pro3race są rzeczywiście dobre cenowo ale mam dużo znajomych , którym te opony się sypią bardzo szybko. Tylko nie pamiętam czy 3czy4 - muszę dopytać na zbiórce Mają też widzę inne opony w nizszych cenach przy zakupie 2 szt.
#3216
Napisano 31 październik 2015 - 09:57
Skoro już jesteśmy w temacie: od jakiegoś czasu śmigam na WTB Cross Boss - zdobyłem parę w dobrej cenie.
Zakładałeś je na obręcze pod system bezdętkowy czy zwykłe? Jak określisz stopień trudności ich montażu w skali od 1 do 10? Będzie możliwa wymiana dętki w terenie bez specjalnych wspomagaczy (płyn do mycia naczyń) przy użyciu tylko łyżek?
#3218
Napisano 31 październik 2015 - 13:01
Mocowałem na zwykłych Mavikach Open Pro i CXP 33. Montaż 8/10, bez bardzo sztywnych łyżek nie ma mowy o montażu - ale to typowe przy oponach TLR.Zakładałeś je na obręcze pod system bezdętkowy czy zwykłe? Jak określisz stopień trudności ich montażu w skali od 1 do 10? Będzie możliwa wymiana dętki w terenie bez specjalnych wspomagaczy (płyn do mycia naczyń) przy użyciu tylko łyżek?
Osobiście jeżdżę (jeszcze) z dętkami, ale wiem, że uszczelniają się bardzo dobrze. Po kilku ostatnich jazdach i naprawdę nieciekawych momentach mogę je też bardzo pochwalić za odporność na przebicie i rozcięcie - sam się zdziwiłem w kilku momentach, że przetrwały.
- dywyn lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3219
Napisano 31 październik 2015 - 14:40
Bardzo dziękuje za odpowiedź. Domyślam się, że jest znacznie trudniej niż w przypadku opon bezdętkowych dla mtb. Takie Schwalbe Rocket Ron 2.1 tubeless wchodziło nie trudniej niż Conti GP4000 na carbonową obręcz. Chyba skusze się wypróbuję te Cross Brosy bo wyglądają fajnie i mają wiele pozytywnych opinii. W sumie na przełaju nie jeżdżę naprawdę daleko od domu, wiec jeśli połamię łyżki to dam rade wrócić z buta