Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#3381 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Posted 28 July 2016 - 08:29

A jakie masz te oponki 23 mm?

 



#3382 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 posts
  • SkądŚwidnica

Posted 28 July 2016 - 08:35

Maxxis Detonator bez drutu, niezbyt młode już, jedna ma dwa lata, druga z pięć. 



#3383 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 28 July 2016 - 08:51

 

 

Odporność na przebicie/złapanie jakiejś głupiej gumy. 23mm vs 25mm vs 30m i 32mm.

 

Przy prawidłowym ciśnieniu, rozmiar opony nie ma  wpływu na złapanie gumy. 



#3384 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1,367 posts
  • SkądBurzyn

Posted 28 July 2016 - 09:01

Przy prawidłowym ciśnieniu, rozmiar opony nie ma  wpływu na złapanie gumy. 

 

Ma poniewaz szersza opona (32mm) mozesz najechac na kolec podczas gdy nie najedziesz na niego na 23 mm (itp.)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3385 Krzysztof63

Krzysztof63
  • Użytkownik
  • 106 posts
  • SkądŚwidnica

Posted 28 July 2016 - 09:04

Przy prawidłowym ciśnieniu, rozmiar opony nie ma  wpływu na złapanie gumy. 

 

No bez jaj. Nie powiesz mi chyba, że kiszka 20 mm tak samo dobija do obręczy, jak 35 mm. Opona ma przekrój mniej więcej kolisty, więc szersza opona jest też wyższa, więc odległość bieżnika do obręczy jest większa. 



#3386 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 28 July 2016 - 09:18

Oczywiście, że grubość opony nie ma większego znaczenia dla ryzyka dobicia, pod warunkiem poprawnego napompowania.

 

Dwa razy mniej powietrza pod dwa razy większym ciśnieniem stawia dokładnie taki sam opór, jak dwukrotnie więcej powietrza pod dwukrotnie mniejszym ciśnieniem - to wynika wprost z fizyki. To nie objętość opony jest kluczowym parametrem, ale kombinacja szerokości oraz ciśnienia - te dwa parametry idą ściśle w parze i nie można ich rozpatrywać osobno. Nie bez powodu dla szerszych opon zaleca się mniejsze ciśnienia, a dla węższych - wyższe.

 

Inna sprawa, że w trekkingu czy MTB często celowo pompuje się opony nieco słabiej niż wynikałoby z proporcji (porównując to do zawieszenia w MTB: pozwala się na nieco większy "sag" opony). Poprawia to komfort, ale zwiększa ryzyko snake'a.

 

Natomiast dla konkretnych modeli opon zależności będą już oczywiście różne, bo różne są też rzeczywiste wymiary po napompowaniu oraz zalecenia producentów co do stosowanych ciśnień.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3387 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 316 posts

Posted 28 July 2016 - 12:41

 

Inna sprawa, że w trekkingu czy MTB często celowo pompuje się opony nieco słabiej niż wynikałoby z proporcji (porównując to do zawieszenia w MTB: pozwala się na nieco większy "sag" opony). Poprawia to komfort, ale zwiększa ryzyko snake'a.

 

 

z tego też powodu dętkowe opony w MTB wymierają - jak schodzimy z ciśnieniem poniżej 2.0 to snake byłby bardzo często, dlatego w MTB lepsze bezdętki.



#3388 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Posted 28 July 2016 - 18:11

Przy prawidłowym ciśnieniu, rozmiar opony nie ma  wpływu na złapanie gumy. 

 

To czemu w rowerze szosowym znacznie częściej łapiemy gumę niż np. w rowerze crossowym, czy trekkingowym?



#3389 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 28 July 2016 - 18:26

Moim zdaniem problem jest bardzo złożony, ale ogólna prawidłowość jest taka, że im wyższy profil tym trudniej o snake'a, a czym wyższe ciśnienie tym łatwiej o przebicie na drobnych, ostrych przedmiotach.

Opona 20 mm nabita na 10 bar i tak nie pozwoli na przejechanie z taką samą prędkością (bez uszkodzenia dętki, opony lub obręczy) przez wyrwę w jezdni jak opona 2.4 cala, gdzie może być nawet 1.6 - 2.0 bar. 

Z kolei drobne, ostre przedmioty stanowią znacznie większe zagrożenie dla wąskich opon z wysokim ciśnieniem ze względu na nacisk na jednostkę powierzchni. Miękka opona z górala, nawet gdy będzie to jakiś wycieniowany semi-slick z cienką warstwą bieżnika, przejedzie np. po drobnym szkle, deformując się wokół takiej przeszkody z łatwością, wywierając tylko minimalny nacisk, a wąska, nabita szosowa już tego nie potrafi, bo pod większym naciskiem takie szkiełko może się wbić i przeniknąć powierzchnię opony i dętki.

Praktyka to potwierdza.  



#3390 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 100 posts

Posted 28 July 2016 - 19:42

Myślę że naukowo fizyczne teorie kolegów są prawdziwe jeśli chodzi o ugięcie się opony. Jednak szersza opona może być też grubsza z reguły. W rowerze MTB przez 18-19 lat nie złapałem gumy ani razu.  W szosie chyba z 2 razy na przestrzeni powiedzmy 5k kilometrów bo nie jeździłem regularnie. Generalnie czym opona twardsza to większa szansa na przebicie lub złamanie "kolca" a mniejsza na odkształecenie.

 



#3391 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 28 July 2016 - 20:25

Poza tym opony MTB są bardziej odporne na przebicie z jeszcze jednego powodu: warstwa gumy jest w nich znacznie grubsza.

 

Inna sprawa, że niektórym z nas chyba mieszają się wątki odporności na przebicie oraz dobicie ;)


  • blazej likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3392 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 28 July 2016 - 21:18

Wydaje mi się, że na szosowych oponach z racji wyższych ciśnień łatwiej o rozcięcia i wbijanie się ostrych materiałów.
Osobiście od ponad 6000 km łapię kapcie tylko i wyłącznie z powodu dobicia na kraterach w jezdni (2 razy), a jakiś tydzień temu na wertepach jak wypadłem z zakrętu... Dobre opony i z porządną wkładką minimalizują przebicia (nie dobicia) niemal do samego zera. Kiedyś w to zupełnie nie wierzyłem (na Schwalbe Lugano przebicie było co 800-1500 km). Więc twardsza opona podatniejsza na kapcie (przebicia, rozcięcia) to bardzo ogólnie powiedziane. A na jakieś wystające ostre płaskowniki na sztorc czy zbrojenia płyt to czasem nie ma mocnych - albo dobrze trafisz kołem bez szkody albo po dętce lub co gorsza - po oponie.

#3393 TFQ8

TFQ8
  • Użytkownik
  • 9 posts

Posted 03 August 2016 - 22:42

Vredestein fortezza ,czy ktoś z was używał tych opon ?

Będę wdzięczny za opinie o nich .

Pozdrawiam.



#3394 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 09 August 2016 - 19:54

Szukam jakichś opinii o maxxis columbiere
http://www.bikeateli...-columbiere-700

Ostatnio używałem cst correre i w moim odczuciu są to słabe/ co najwyżej naciąganie przeciętne oponki ,zależy pod jakim kierunkiem rozpatrywać
Wady
-dość szybko zużywają się jak na 240 gram gumy
- brzydko się starzeją.Sporo jakichś takich dziwnych równych nacięć na gumie ,jakby je kto żyletką ciął.Tył strzelił po ok 3 tys km.Przód daje rade ale po 5 tys robi się kwadratowy
-długo się rozkręcają.Dopiero Gdzieś po około tysiącu km czułem że jeżdże na zwijanych.Początek wrażenie jakbym sie przesiadł na drutowane klocki
-mimo deklarowanych wkładek antyprzebiciowych zdarzały się kapcie
Zalety
- dobrze trzymają asfaltu,na zakrętach ,na mokrym

#3395 Silver Surfer

Silver Surfer
  • Użytkownik
  • 81 posts
  • Skądz łódki

Posted 11 August 2016 - 09:20

Znalazłem ciekawą stronę, na której są testy opon (nie tylko szosowych) pod kątem oporów toczenia, odporności na przebicia itp.:

http://www.bicyclero...ad-bike-reviews

Może komuś się przyda.


Got An Oldie But She's A Goldie

Why You ask me?

'cause Steel Is Real  B)


#3396 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 posts

Posted 23 August 2016 - 09:52

Używał ktoś opon Yksion Elite Guard? Sprzedają ję z Mavicami.



#3397 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 25 August 2016 - 20:41

Szukałem czegoś o jak największym tpi i ciśnieniu i nabyłem taki oto wynalazek. http://www.bikeateli...mamushi-700x25c

Jestem zadowolony.

Jako że dotychczas jeździłem na typowych łysych slickach wiec trochę sceptycznie podchodziłem do tego bieżnika czy aby nie będzie trochę topornie ale okazuje się że nie .

Tpi jak i ciśnienie chyba dość nietypowe jak na ten rozmiar 

Samo przejście z rozmiaru 23 na 25 też pozytywnie .Odczuwalnie lepszy komfort przy braku spadku prędkości

 



#3398 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 posts

Posted 25 August 2016 - 20:51

Wszystko co mamusi jest dobre;-)

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#3399 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 25 August 2016 - 21:46

Za tą cenę musi być dobre :oops:  Nie ma innej opcji.  pozdr



#3400 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 26 August 2016 - 05:57

No, dopóki coś nie jeb... ;)



Reply to this topic