Jakieś opinie o Specialized Turbo 700x24C?
Jakie Kupić Opony?
#3342
Napisano 28 maj 2016 - 20:11
Jakieś opinie o Specialized Turbo 700x24C?
Póki co docieram Spec. Turbo 23C. Kupiłem ją w 2011 roku ale że jest wyraźnie niższa i węższa od klasycznych opon w tym rozmiarze (Continental, Michelene, itd.) jeżdżę na niej od czasu do czasu i ściągam jak mnie zaczyna denerwować. Tak jak piszę, opona ma 5 lat i nadal nie parcieje. Tylko lekko pęka na bokach, ale to szczegół. Nie pasuje na szerokie obręcze, bo praktycznie z nimi licuje i byle kamień może obręcz porysować a nawet pokrzywić. Ścianki wydają się być delikatne. Może w nowszych, 24 C jest lepiej.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#3343
Napisano 29 maj 2016 - 16:42
Jakieś opinie o Specialized Turbo 700x24C?
Przejechałem z kilkaset km na nich. Jeśli szukasz czegoś 23mm to Spece w rzeczywistości tyle mają. 25mm to Spec 26mm. Ja się na tym naciąłem, bo liczyłem, że te 24c będzie bliższe 25c lub pomiędzy 23 a 25. W sklepie u konkurencji (dealer Treka ) ostrzegali, że często są krzywe, ale u mnie ułożyły się bardzo dobrze. Dobrze się toczą, gumy na razie nie złapałem. Do wagi katalogowej dolicz 10-15g. Moje ważyły 221 i 224g. Przy takiej wadze nie spodziewaj się dużych przebiegów i dobrej ochrony przed przebiciem.
#3347
Napisano 13 czerwiec 2016 - 11:09
Pytanie o opony - w zbliżonej cenie i wadze są Vittoria Zaffiro Pro, Maxxis Re-fuse, Continental Ultrasport i Schwalbe Lugano, ciut "wyższe" Maxxis Detonator, Schwalbe Durano i Michelin Lithion.
Które z nich są najodporniejsze na przebicie i zużycie bieżnika? Dodam, że obecnie użytkuję Detonatory 23 mm, które przy mojej masie dostają porządnie w kość - wytrzymują jakieś 2 - 3 k., a kapci mam kilka, nawet kilkanaście w roku.. Dawniej używałem też Schwalbe, z podobnym skutkiem.
Dodam, że takie sprawy jak przyczepność, prędkość czy masa opony mają drugorzędne znaczenie, bo moje jeżdżenie trudno nazwać sportowym. Decydujące znaczenie ma odporność na przebicia i cicha jazda.
I pytanie pomocnicze - czy zmiana z 23 na 25 mm daje wyraźną poprawę komfortu czy to raczej psychologia? Z wcześniejszych wypowiedzi wnioskuję, że różnica jest wyraźna, choć to niecałe 10% średnicy.
#3348 Gosc_Nikt Ważny_*
Napisano 13 czerwiec 2016 - 11:34
Mogę się wypowiedzieć na temat 23 mm zwijanych Schwalbe Lugano (model 2016), na których przejechałem już 2700 km. Jest to opona z dosyć miękkiej mieszanki, która na obręczy 17 mm ma szerokość około 25 mm, a więc jest też dosyć komfortowa. Po około 1400 km zauważyłem już wyraźne ślady wytarcia tylnej opony. Jako zaletę mogę wskazać ciekawy bieżnik, na którym fajnie widać zużywanie się opony. W ciągu okresu używania tych opon, złapałem dwa kapcie, ale raczej nie były one spowodowane klasycznym przebiciem. Nie zdarzyło mi się, aby opony zgubiły przyczepność. Moim zdaniem jest wyraźna różnica w komforcie jazdy pomiędzy oponą 23 i 25 mm, na korzyść tych drugich. Mam przygotowane już nowe opony Continental Ultra Sport 2, bo chcę spróbować czegoś innego, a na forum czytałem w kilku miejscach, że są bardzo trwałe i odporne na przebicia..
#3350 Gosc_Nikt Ważny_*
Napisano 13 czerwiec 2016 - 11:49
A miałeś stary model, czy ten na 2016 rok, bo ja piszę o takich: http://allegro.pl/op...6070665421.html
#3352
Napisano 16 czerwiec 2016 - 08:53
Może wam wyda się to śmieszne, ale dlaczego w gumach dwudziestkach piątkach nie ma żółtych pasków? Wszystkie wymienione przeze mnie wyżej opony w wersji 23 mają żółte paski (inne kolory też) - centralnie lub po bokach. Wersje 25 są ubogie kolorystycznie. Ponieważ rower mam żółty i większość wyposażenia dostosowaną kolorystycznie, opon też używałem w żółtymi wstawkami. terz chciałem przesiąść się na 25, ale żółtych nie ma. I smuteczek.
#3356
Napisano 27 czerwiec 2016 - 10:42
Dołóż 40 zł i kup Veloflex Corsa , a " będzie Pan zadowolony" .
#3358
Napisano 27 czerwiec 2016 - 11:57
Ultrasport.
#3359
Napisano 27 czerwiec 2016 - 12:04
Tylko ile zrobi km na tych Corsa?
Ja do tej pory przejechałem na Veloflexach 8 tys,tylną muszę już wymienić ale tylko dlatego że miałem nie dawno awaryjne hamowanie i w jednym miejscu jest mocne spłaszczenie .Jakby nie to można by było jeszcze zrobić ok 2 tys.Producent deklaruje przebiegi ok 6 tys na przód 3 tys na tył.Wg mnie spokojnie można zrobić 5-6 tys na tyle ,8-9 tys na przodzie .Więc całkiem dobry wynik jak na tak szybkie i lekkie opony.Ja na razie nie zamierzam przesiadać się na inne.
#3360
Napisano 27 czerwiec 2016 - 12:32
U mnie nie ma szans, zeby taka opona/szytka wytrzymala wiecej niz 3k (jezdze na takich od kilkunastu lat).
Ma na to wplyw waga i asfalty. Ta pierwsza nie jest mala, a asfalty w duzej mierze sa bardzo porowate.