Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3681 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2938 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 listopad 2017 - 02:28

Bez przesady, 250g to nie jest jakiś kosmos. Z ciekawosci w poprzednim sezonie załozylem Conti Grand Prix TT, 25mm, 190g sztuka. Wytrzymały 3 miesiące. Pewnie na wyścigi starty takie opony fajne, ale ja mam takie samo podejscie jak gruber i zdecydowanie preferuję wytrzymałość nad szybkość. Po lesnej twardej drodze 4000s2 28mm super jadą. Choć np już drogą pienińska bym się trochę bał nimi jechać a Pieniny bardzo wdzięczny region dla kolarek :)

#3682 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 16 listopad 2017 - 10:13

Przymierzam się do kupna opon na przyszły sezon. Obecnie mam Schwalbe Durano Plus, których chyba jedyna zaleta to prawie zerowa przebijalność. Zastanawiam się nad Conti GP 4000S II lub Vittorią Rubino Pro. Ten model Conti kiedyś miałem, ale było to tak dawno, że prawie nie pamiętam :) Z Vittorią chyba nie miałem nigdy do czynienia. Może jeszcze jakieś Michellin? Będę wdzięczny za opinie.



#3683 Robert74

Robert74
  • Użytkownik
  • 546 postów
  • SkądSANOK

Napisano 16 listopad 2017 - 10:52

Z mojej strony polecam Veloflex corsa,lekkie i szybkie opony i zero kapci .Jezdżę na nich już kilka sezonów i nie zamierzam zmienić na nic innego.


  • Mac lubi to

#3684 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 16 listopad 2017 - 11:26

Też ciekawa propozycja, w takim razie dołączam je do listy :)



#3685 Wojtek182

Wojtek182
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 16 listopad 2017 - 12:28

Też mi się podoba Veloflex corsa poza jednym opisem : Trwałość: Przód 6.000 km - Tył 3.000 km. Troszkę mało, no ale z drugiej strony inni producenci nic nie podają ;)

 

Ja na razie mam kolejny dylemat co do wyboru opony na tył. 

Wczoraj wziąłem suwmiarkę i zmierzyłem dystans pomiędzy widełkami tylnymi a górą opony Rubena Racing Pro 28" Phoenix 23-622 (700x23C) Slica Medium, którą teraz mam założoną i pozostaje mi tylko ok. 4 mm dystansu w górę na :

a) Błotniki Raceblade Long 28"

https://www.centrumr...Lw_wcB#75545934

które chce kupić i wyczytałem, że pasuje też do opon 25mm na różnych forach, no i na oponę. 

 

Tylko się teraz zastanawiam mając tylko 4 mm luzu pomiędzy aktualną rubeną 23-622 (szerokość zmierzona 24,3 mm) jaka opona na wysokość mi wejdzie oprócz tego błotnika czy 25 da radę, czy muszę mieć 23, no bo 28mm to już ten błotnik nie obsłuży raczej ? ;)

 

Ktoś ma może ten błotnik założony w szosie i doświadczenie z oponami 25 czy 28mm ?

 

U mnie przy trybie wycieczkowym (średnia 30km/h) i jeździe w każdej porze roku rozważam następujące opony po waszych radach :

 

1) CONTINENTAL GRAND PRIX 4-SEASON OPONA 25-622 SKŁADANE CZARNY 

https://www.bikester..._ceneo.pl&c=816

Z tego co Gruber pisał to realna szerokość jest taka sama co teoretyczna, czyli zakładam że 25mm = 25 mm ;)

 

2) Veloflex opona Corsa 25x700

http://www.cyklomani...na,id4436.html 

 

3)  CONTINENTAL Grand Prix 4000 II 700x25C

https://ctbike.pl/co...na-vectran.html

Z tego co Gruber pisał tylko 25mm ma szerokość 28mm i zastanawiam się o ile jest wyższa od innej 25mm ?

 

4) Opona Rubino Pro all-round 700x25C

https://www.centrumr...Lw_wcB#75785698

 

Najbardziej mi się ta pozycja 1) podoba, choć pozostałe też są super.

Możecie doradzić którą mi proponujecie przy dodaniu błotnika Raceblade Long 28" SKS i tylko 4 mm luzu w stosunku do opony 23 ?



#3686 Robert74

Robert74
  • Użytkownik
  • 546 postów
  • SkądSANOK

Napisano 16 listopad 2017 - 12:40

U mnie Veloflexy wytrzymują na przodzie ok 8 tys km a na tyle +- 6 tys więc nie jest żle.



#3687 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 16 listopad 2017 - 12:40

No ta trwałość Veloflexów trochę przeraża ale podejrzewam, że te wartości są jednak zaniżone.



#3688 Wojtek182

Wojtek182
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 16 listopad 2017 - 16:48

Na innym poście ktoś fajnie opisał te Veloflexy

http://szosa.org/top...23-25-vs-28-mm/

 



#3689 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 16 listopad 2017 - 17:07

Ja veloflexów nie mam zamiaru zmieniać na żadne inne, przynajmniej na razie. Za dobre są, a w cyklomanii cena bardzo dobra jak za taką klasę opon. 

Te przebiegi to chyba tak napisane,ja przekraczam spokojnie bez problemów ,coś mniej więcej jak pisał Robert74.

Wojtek 182 a na jakie koła to chces wsadzać?Veloflex jest oponą o niskim profilu i na węższych obręczach (niż to jest teraz w modzie)nie osiągnie nawet szerokości 25mm.


  • Robert74 lubi to

#3690 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 16 listopad 2017 - 18:06

GP4000 II rzadko kiedy trzymają u mnie dłużej niż 3000-5000 km. To są naprawdę dobre opony ale zwykle pada mi w nich ścianka boczna, przez co są (w moim przypadku) mniej trwałe niż konkurencja. Kiedyś były bardziej trwałe (albo ja jeździłem tylko po gładkich asfaltach przy pięknej pogodzie).


  • astronom lubi to

#3691 renton

renton
  • Użytkownik
  • 441 postów

Napisano 16 listopad 2017 - 19:44

U mnie Veloflexy wytrzymują na przodzie ok 8 tys km a na tyle +- 6 tys więc nie jest żle.

 

Przy jakiej wadze rowerzysty takie przebiegi Veloflexów ???

 

 

GP4000 II rzadko kiedy trzymają u mnie dłużej niż 3000-5000 km. To są naprawdę dobre opony ale zwykle pada mi w nich ścianka boczna, przez co są (w moim przypadku) mniej trwałe niż konkurencja. Kiedyś były bardziej trwałe (albo ja jeździłem tylko po gładkich asfaltach przy pięknej pogodzie).

 

U mnie spokojnie na tyle wytrzymują 8 tysięcy, są już delikatnie "kwadratowe" ale znaczniki jeszcze widać (ledwo)

Przez cały okres użytkowania  tylko 1 guma  i to z mojej winy - wpadłem w dziurę i złapałem snejka.

Wybrałem GP4000 II ze względu na trwałość i swoją wagę (wtedy) ;)

Wybierałem między GP4000 II , Veloflexem i Schwalbe ONE.

Ktoś z forowiczów potwierdzi swoje realne przebiegi Veloflexów - i przy jakiej wadze .



#3692 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 16 listopad 2017 - 21:30

Kiedyś wstawiałem już w tym temacie zdjęcie jak wyglądają veloflexy po długim użytkowaniu.

Taki przykład prosto z brzegu:
stary komplet opon,nawet nie liczyłem spokojnie pod 10tys, po ok 3-4tys zamian przód z tyłem, potem jazda do ok. 10tys az tył przestał istniec (guma starła się do oplotu wtedy wyrzuciłem). 

Po zmianie już dokładniejsze wyliczenie:  ~3200km przód i tył. Przód bez widocznych śladów zużycia.tył - starty trochę diamencik na środkowym pasku ale nadal go bardzo dobrze widać. Profil opony bez zmian nie robi się kwadratowa. Kilka nacięć. Zamiana na wiosnę i jazda. Wg tego co podaje producent przebieg już przekroczyłem i tył do wymiany.Jakbym się scigał zawodowo to na pewno :) Do normalnej jazdy co najmniej drugie tyle po zamianie P+T.
Komfort jazdy i przyczepność ciężka do pobicia. Za wszystko inne zapłacisz kartą ;)

Opony leżakowane co najmniej 1 rok przed użyciem!

moja waga prawie 80 kg



#3693 Wojtek182

Wojtek182
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 16 listopad 2017 - 21:35

Ja veloflexów nie mam zamiaru zmieniać na żadne inne, przynajmniej na razie. Za dobre są, a w cyklomanii cena bardzo dobra jak za taką klasę opon. 

Te przebiegi to chyba tak napisane,ja przekraczam spokojnie bez problemów ,coś mniej więcej jak pisał Robert74.

Wojtek 182 a na jakie koła to chces wsadzać?Veloflex jest oponą o niskim profilu i na węższych obręczach (niż to jest teraz w modzie)nie osiągnie nawet szerokości 25mm.

 

Chce wrzucić nową oponę na moje koła Mavic Aksium Race 28 cali  - obręcz Alu S6000 622 X 15C. 

Na szerokość miejsca mam dużo, bo na widełkach na szerokości mam 34,6 mm (33mm dla bezpieczeństwa), ale ta wysokość mnie martwi od opony 23mm Rubeny (przy 7 barach ma szerokość 24mm, a nawet 24,3) - tylko te 4 mm na wysokości mnie troszkę martwi.

Nie znam przełożenia opony o ile wzrasta wysokość przy zmianie szerokości.

Przy 23 mm (Rubena Racing Pro) mam 4 mm prześwitu.

Przy 25 mm ?

Przy 28 mm ? Na chłopski rozum to, że idzie w stosunku do 23 o 5mm w bok może daje tylko 2,5mm w górę ? No, ale to chyba i tak mi się nie zmieści, bo prześwit 1,5mm to trochę mało.

 

Tylko, że poniższe błotniki też coś zabiorą z prześwitu (blaszka pod hamulcem) : 

a) Błotniki Raceblade Long 28" SKS

https://www.centrumr...=3&skad=quartic

 

Są jeszcze inne błotniki : 

B) Błotniki Raceblade Pro 28" SKS na opony max 25mm (choć dzisiaj je przymierzałem w sklepie i chyba 28mm też by obsłużyły na styk) :

https://www.centrumr...sks,555892.html

lub 

c) Błotniki Raceblade Pro XL 28" SKS na opony 25-32, no ale mają gorszy profil krycia przed deszczem

https://www.centrumr...sks,556091.html

 

Jednak najbardziej chciałbym do tych moich obręczy włożyć błotniki Raceblade Long 28" SKS , no i dobre gumy - chyba max 25 czy 26mm (w zależności od tego co wejdzie). Tylko które ;) ?

Intrygują mnie te Veloflexy - jeżeliby to wytrzymywało na tyle 6000km i odporne było na różne warunki na drodze, a są wg Ciebie szybsze niż Conti GP4000 II to przy TPI 320 i wadze 205g w cenie 154 zł są bardzo kuszące :) 

 

Dzisiaj byłem jeszcze w serwisie rowerowym to dostałem kolejnego cynka ;) , żeby zastanowić się nad oponą Specialized Turbo SW BLK 700x24C (ponoć kto wcześniej jeździł na onti GP4000 II i tej spróbował to już przy niej zostaje), tylko słabe ma TPI w stosunku do Veloflxa.

http://sklep.airbike...-blk-55579.html

 

Stąd co poradzicie do mojej szosy wycieczkowej ;) przy założeniu że chce dołożyć błotnik ?



#3694 renton

renton
  • Użytkownik
  • 441 postów

Napisano 16 listopad 2017 - 23:02

Wrzucam zdjęcie GP4000S II po przebiegu prawie 8,5 kkm.
Zdjecie trochę słabe ale znaczniki widać.
Opona jeżdzona cały czas na tylnim kole.
Dołączona grafika

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka



#3695 szosowykolarz

szosowykolarz
  • Użytkownik
  • 184 postów

Napisano 17 listopad 2017 - 02:14

Ja mam jakąś tanią Kendę i po 3tys. z przodu zero zużycia, tył minimalnie.

O przyczepności się nie wypowiem bo nie pamiętam jak mi się jeździło na poprzednich conti - ale chyba dużej różnicy nie ma.

Jeden kapeć - wbite szkło.Najechanej pinezki nie liczę, bo tu by się chyba każda opona poddała.

Waga z rowerem jakieś 90kg.

 

Jak ktoś szuka taniej i trwałej opony to będzie jak znalazł - poniżej 50zł za 2szt.



#3696 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 17 listopad 2017 - 09:24

Patrząc na opory toczenia Veloflex'ów podane tutaj:

https://www.bicycler...ad-bike-reviews

to szału nie ma.



#3697 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 listopad 2017 - 09:39

Różni użytkownicy będą oczywiście mieli różne wyniki. Ale w to, że na Velofleksach uzyska się wyższe przebiegi niż w tych samych warunkach na GP4000s, absolutnie nie uwierzę.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3698 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 17 listopad 2017 - 11:41

Ale nikt tego nie mówi ,wiadomo ze GP4000 to inna opona i inna konstrukcja ,więcej gumy to i przebiegi większe będą. Chyba, że boki wysiądą (jak to się coraz częściej zdarza).

A dla Wojtka182 to może jakieś bardziej turystyczne opony skoro chce z błotnikami jeździć? :)

Dari : Nikt nie mówił  ze to najlżej tocząca się opona. To tylko teoria. Na równej powierzchni szersze opony mają mniejszy opór toczny. Velo jest wąską oponą bo GP4000s na takiej samej obręczy jest 2-3mm szersze. Jednak ulica,asfalt ma trochę inną charakterystykę niż laboratoryjny stół i opona cały czas pracuje.

Weźcie tez pod uwagę zachowanie na mokrej nawierzchni. Na suchej wszystko jakoś pojedzie ;)



#3699 Wojtek182

Wojtek182
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 17 listopad 2017 - 12:50

Ale nikt tego nie mówi ,wiadomo ze GP4000 to inna opona i inna konstrukcja ,więcej gumy to i przebiegi większe będą. Chyba, że boki wysiądą (jak to się coraz częściej zdarza).

A dla Wojtka182 to może jakieś bardziej turystyczne opony skoro chce z błotnikami jeździć? :)

Dari : Nikt nie mówił  ze to najlżej tocząca się opona. To tylko teoria. Na równej powierzchni szersze opony mają mniejszy opór toczny. Velo jest wąską oponą bo GP4000s na takiej samej obręczy jest 2-3mm szersze. Jednak ulica,asfalt ma trochę inną charakterystykę niż laboratoryjny stół i opona cały czas pracuje.

Weźcie tez pod uwagę zachowanie na mokrej nawierzchni. Na suchej wszystko jakoś pojedzie ;)

 

Mac błotniki chcę założyć, bo często jak jadę na długą wycieczkę to zdarza mi się wyjechać przy ładnej pogodzie, ale wracam już w deszczu ;) Choć bywa i na odwrót ;) Natomiast rower mam typowo szosowy : Coratec CCT Team na Ultegrze i lubię długie wyprawy rowerowe. Coś jak Gustav tylko, że ja po 200km lubię się przespać i następnego dnia jechać dalej ;) 

Z racji posiadanego roweru za dużo miejsca pomiędzy widełkami nie mam (33mm szerokości i 4 mm nad oponą Rubena), stąd moje rozważania co by weszło największego 25 czy może 28 ? 

 

Tylko założenie jest proste - na co dzień jeżdżę z błotnikami turystycznie ze średnią ok. 30km/h, a na zawody (5-6 razu do roku) oczywiście będę ściągał błotniki i walczył z czasem ;) 

Aktualnie daję radę na oponach 23 mm, ale chciałbym dołożyć błotniki Raceblade Long 28" SKS, żeby nogi mi nie przemakały (te błotniki mają najlepsze chronienie na długości koła - lepsze niż Raceblade PRO), a opony chciałbym mieć takie, które w 95% pasowałyby do mojej jazdy turystycznej, ale dawały też radę na zawodach 5 % ;)

Tylko z racji chęci posiadania błotnika chcę dobrać największe możliwe gumy, ale które mi spasują się z błotnikiem i zmieszczą się w widełkach. Tylko bezpiecznie, żeby nie było sytuacji, że mi wpadnie mały kamyk między widełki, a oponę i zatrzyma koło podczas jazdy ;) 

Budżet zwiększyłem do ok. 170 zł  na oponę i chciałbym żeby mi posłużyła minimum 6000km na tyle. Tylko co polecasz - mając tą wiedzę, bo mi smaka narobiłeś na te Velo ;)



#3700 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 17 listopad 2017 - 13:22

Może jeszcze o Vittoriach by się ktoś wypowiedział? :)





Dodaj odpowiedź