Panowie posiadam takiego Gianta :https://www.giant-bi...pl/tcx-slr-2016
Chciałbym na wiosnę założyć węższe opony a nie bardzo się znam na tych rozmiarach, jaka najwęższa opona wejdzie na takie obręcze ?
Posted 31 December 2017 - 15:27
Panowie posiadam takiego Gianta :https://www.giant-bi...pl/tcx-slr-2016
Chciałbym na wiosnę założyć węższe opony a nie bardzo się znam na tych rozmiarach, jaka najwęższa opona wejdzie na takie obręcze ?
Posted 02 January 2018 - 00:30
Ulepekin zobacz sobie co masz na obręczy za rozmiar napisany (nie na oponie). Czy pisze 17c , 19c czy może 21c. Jak będziesz znał rozmiar obręczy to możesz sobie starać zobaczyć jakie opony są do niej teoretycznie przynależne. Np. dla obręczy 15c opony możliwe do rozważania są od 23 do 32, a dla 17C od 25 do 52. Tutaj masz link do przykładowej tabeli Continentala w ofercie obręczy : http://www.rowerek.p..._otworow_biala_Ważne jednak oprócz sprawdzenia możliwej szerokości opony do założenia na obręcz jest jeszcze sprawdzenie czy Ci się zmieści pomiędzy widełki i czy czasem nie dotknie Ci nowa opona hamulca, bądź elementu ramy Ja miałem z tym problem dla obręczy 15c - teoretycznie mogłem włożyć oponę o szerokości 32 mm, ale jak chciałem włożyć tylko 25mm to dotykała mi już na wysokość widełek i klapa. U ciebie jednak problem jest w drugą stronę - chcesz włożyć dużo mniejszą oponę, stąd sprawa wygląda dużo łatwiej. Sprawdź sobie tylko jaką masz szerokość obręczy - jak 15c lub 17c to wg mnie mniejszej opony niż 25mm nawet nie rozważaj, a pewnie 28mm byłaby również w sam raz Sam bym sobie taką do mojej szosy włożył jakby weszła Pogrzebałem trochę w internecie i jeżeli Twoja obręcz Giant SX-2 jest taka jak na tym zdjęciu https://www.pinkbike...hoto/13959189/ , czyli ETRTO 622x19 to wg tabeli minimalna opona powinna być rozmiaru od 28 mm, stąd sprawdź sobie czy na obręczy piszę 622x19 ? Jeżeli tak to najmniejsza opona szosowa jaką na tą obręcz powinieneś starać się założyć powinna być rozmiaru 700x28C / (28-622). Są opony w wersji zwijanej i drutowe. Ja wolę zwijane. Kwestia jaka konkretnie opona byłaby dobra to już zależy od Twojego budżetu
Posted 02 January 2018 - 12:55
700x25c wejdzie bez problemu i nawet będzie jak to nie którzy twierdzą "bardziej aero".
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
Posted 07 January 2018 - 19:00
Continental GP4000S II w dobrej cenie na https://www.ribblecy...ii-folding-tyre
Posted 07 January 2018 - 20:30
Posted 07 January 2018 - 22:40
700x25c wejdzie bez problemu i nawet będzie jak to nie którzy twierdzą "bardziej aero".
Przytyję do 100 kg, wsiądę na rower i będę bardziej areo ? Chyba tylko dla jadących na kole
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
Posted 08 January 2018 - 13:32
700x25c wejdzie bez problemu i nawet będzie jak to nie którzy twierdzą "bardziej aero".
Może i bardziej aero ale gorzej z "nośnością" i komfortem. Mam koła 17c (profil 35mm) i jak naciągałem opony 23mm to były idealnie oreo (zewnętrzna szerokość obręczy prawie idealnie przechodziła w oponę bez efektu "balona") ale znacznie ucierpiała nośność zestawu i komfort jazdy i trzymanie w ostrych zakrętach. Jechało się tak jakoś "betonowo", nie było tego fajnego poczucia sprężystości, dynamiki jak na tych samych 23mm gumach ale naciągniętych na obręcze 13c z drugiego zestawu.
Posted 08 January 2018 - 18:11
Generalnie jest masa artykułów na ten temat. Wszystko sprowadza się do tego, że jeśli opona ma podobną szerokość do obręczy lub niewiele wiekszą (czyli np. opona 23c lub 25c na feldze 19c - przy czym taka felga ma szerokość zewnętrzna często 24-25mm), to zachowuje się stabilniej, i jest "szybsza". Kluczem tutaj jest słowo "o ile szybsza", bo mało kto mówi jak nieodczuwalne są to różnice dla przeciętnego amatora. Nie należy przede wszystkim zapominać o najważniejszej rzeczy w tym wszystkim - odpowiednim ciśnieniu. Równie dobrze możesz napompować równe ciśnienie powiedzmy 120psi w oponie 23c oraz 25c dla wagi ~80kg, i założę się, że to ta 23C okaże się bardziej komfortowa.
Ja tam bym się kierował głownie tym by, nie było efektu "balonowego grzybka" jak na rysunku poniżej.
Poza tym myślę dobry cytat z równie ciekawego artykułu, dla tych co nie chce im się czytać całości.
The tire-rim width chart in the ETRTO standards manual says a 15C rim can safely use tires from 23C all the way up to 32C or mm in width. If you look closely, it also says that you should use nothing narrower than a 28C tire on a 19C rim and a 35C tire on a 21C rim. ENVE, Bontrager, and Easton make 19C road rim brake clinchers and HED and Zipp both make 21C ones and none of them are recommending tires that wide on their wheels.
The ETRTO standards say nothing about the speed, road surface, tire type or tire pressure conditions you are riding under. A mountain biker bouncing along on knobby tires inflated to 40-50psi on a dirt trail going at half the speed of a roadie leaning into a fast corner on a smooth road with tires pumped up to 80-100 psi are experiencing very different situations. And it hasn’t been updated as road wheels have gone through a couple generations of major change.
https://intheknowcyc...es-wheel-sizes/
W praktyce podczas jazdy po naszych nie do końca równych asfaltowych drogach, może się okazać, że bardziej komfortowa opona jest szybsza, nawet jeśli ma teoretycznie większe opory toczenia.
Generalnie, ciężko coś sensownego powiedzieć na ten temat, bo każdy jeździec ma jeszcze swoje odczucia z jazdy.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
Posted 15 January 2018 - 22:16
Witam Wszystkich,
Ostatnio napisałem, że skusiłem się na Schwalbe Pro One 28C, 60-95psi na oponie (tubeless, ale ze średniej wagi dętką). Poza tym inne i wyniki z pomiarów, dla obręczy Alexrims DA22 i 28 – 13mm, wewnętrzna:
Te Schwalbe: po montażu, szerokość 26,2mm – 60psi i 27,1mm – 95psi; wysokość (od krawędzi obręczy) 26,2mm – 60psi i 26,4mm – 95psi. Po około 200km i jakimś czasie: szerokość 27,2mm – 80psi.
Opony „zapasowe” (drugi komplet kół), Specialised Roubaix Pro 25/28C: po montażu: szerokość 26,8mm – 85psi i 27,2mm 95psi; wysokość 24,8mm – 85psi i 27,1mm – 95psi. Nie jeździłem, jeszcze.
Inne, przełaj, prawie. Obręcz Alexrims X2100 – 19mm, wewnętrzna:
Opony Continental At Ride 42C: po montażu: szerokość 37mm – 40psi i 38,8mm – 85psi; wysokość 38,1mm – 40psi i 37,8mm – 85psi. Po około 200km i jakimś czasie: szerokość 39,3mm – 70psi.
Ostatnie, Mtb. Obręcz Swift Arrive 19C – 19mm, wewnętrzna:
Opony Kenda Karma 2.0: po montażu: szerokość 52,5mm – 35psi i 53,7mm – 80psi; wysokość: 53mm – 35psi i 52,8mm – 80psi. Po około 200km i jakimś czasie: szerokość 53,8mm – 70psi.
Pewne spostrzeżenia: do tubeless wskazane dobre „metalowe” łyżki, ale to pewnie nie odkrycie. Schwalbe, myślę, że będą mniej „rozciągliwe”, a i, co najmniej dobre opony. Spece, bardziej „rozciągliwe”. Oba komplety, w ramie Planet X Pro Carbon (opisane, że do 25C włącznie), ale z powyższymi 28C jest, co najmniej 1,5mm odstępu do ramy. Oby, te opony się nie „rozciągnęły” zbyt, bo wtedy, mogę mieć „problem”. Conti At Ride 42C, po montażu wąska, a po krótkim przebiegu, trochę nabrała „kształtu”, oby tak też trochę pozostało. Kenda Karma 2.0, po montażu grubsza, a po krótkim przebiegu wyrównała „kształt” (choć ciśnienie z 80psi do 70psi). Ale, kto jeździ w przełaju i Mtb, na 70psi? Chciałem, tylko sprawdzić po montażu i krótko sprawdzić dla „testu”.
Czy dana opona, zmieści się w widełki? Zaryzykować i sprawdzić. Przy nowym rowerze, spróbować podać typ/model opony i dystrybutor umieści możliwie najgrubszą oponę, może?
Na koniec „ciekawostka”, szerokość „taśmy” opony pomiędzy krawędziami „zaczepu” opon Schwalbe Pro One 28C i Specialized Roubaix Pro 25/28C była jednakowa – 65mm.
Pozdrawiam, Piotr01
Posted 17 January 2018 - 10:14
Continental GP4000S II w dobrej cenie na https://www.ribblecy...ii-folding-tyre
U nas cały czas tanio:
https://www.rosebike...tyre/aid:709344i wysyłkę mamy troszkę tańszą.
Pełny wybór opon do szosy tutaj:
https://www.rosebike...osa--triathlon/
Warto zaprenumerować newsletter - dostaje się voucher na 10 euro i przesyłka mniej "boli" przy zamówieniu kompletu opon.
Posted 28 January 2018 - 18:39
Używam Schwalbe Durano 25c i faktycznie tak jak pisał jeden z "przedmówców" przebijalność prawie zerowa - jeden kapeć przez ostatnie pięć sezonów. Co prawda ważę mało - 58 kg, jeżdżę po dobrych raczej nawierzchniach. Przebiegi na tych oponkach spokojnie 5 cyfrowe. Może to związane z moją niską masą? Nie wiem sam.