Jakie Kupić Opony?
#3762 Gosc_lukasamd_*
Napisano 10 luty 2018 - 22:45
Może ktoś mający jakieś doświadczenia opisac jak to jest z tubelessem na szosie?
Bardzo miłe wrażenie zrobiły na mnie Schwalbe X-One na zestawie przełajowym, a jako że mam drugi, identyczny zestaw kół pod jazdę szosową jednym rowerem (brakuje tylko przejechania taśmą) to zastanawiam się, czy i w nich nie pokusić się o tubeless - najprawdopodobniej celowałbym wtedy w Schwalbe Pro One w rozmiarze 700x28c.
Obecnie mam Conti Grand Prix 4000S II i są bardzo ok, ale one pod TL to raczej zdecydowanie nie pójdą.
Tak w ogóle: po co? Ano po to, aby na jakichś większych wycieczkach nie musieć brać np. dętek, zestawu naprawczego itd. Do tego komfortu jeszcze nieco więcej. Tak, wiem, dętkę i tak wypadałoby zabrać ale... zalewa się powiedzmy 25 ml mleczka. Obecnie w przełajowych dałem tak.. 3x tyle i git. Jeśli już coś miałoby się stać, to będzie to takie uszkodzenie opony, w którym nawet zapasowa dętka nie pomoże więc.. chyba nie ma co się ścierać
Jestem ciekawy wszelkich opinii, doświadczeń itd. związanych z TL na szosie.
#3763
Napisano 10 luty 2018 - 23:40
Garenge, tadzik.pl: conti gpII 23c na mojej obręczy 17mm wew. mają szerokość 25mm i mam prześwit w widelcach 4mm po bokach opony i 5mm nad górą opony, więc Velo Corsa 23c tym bardziej wejdzie :-) Ja poprostu całe życie przejeździłem na oponach i szytkach 21c i wg mojego odczucia 25mm rzeczywistej średnicy gumy mocno zamula mi rower. To jest moja prywatna opinia. Dlatego na posiadane kółka o wew średnicy 17c chcę założyć gumę o rzeczywistej średnicy jak najmniej odbiegającej od 23mm. Zaznaczę, że w tej chwili śmigam baaardzo amatorsko po b. dobrych asfaltach.
#3764
Napisano 11 luty 2018 - 17:34
- Julkos lubi to
#3766 Gosc_lukasamd_*
Napisano 20 luty 2018 - 21:40
Ponoć kwestia zasychania zależy od samego mleczka. Nie każde tak szybko padnie.
Ja się w każdym razie zdecydowałem - obręcze mam DT 460, do tego taśma stan notubes (2 warstwy) no i właśnie Schwalbe Pro One 28c. Dzisiaj to robiłem, w sumie pierwszy raz od początku tj. z założeniem taśmy. Pierwsze koło nieco opornie poszło, bo krzywo i niezbyt ładnie mi z taśmą poszło - ale ~40 ml i mimo wszystko udało się to uszczelnić po kilku(nastu) ruchach na zwykłej stacjonarnej pompce. Przy drugim poszło o wiele lepiej bo mocniej naciągałem taśmę i ułożyłem sporo lepiej.
Pierwsza jazda testowa z obawami czy ja czasem zębów nie stracę (obawa że jednak puści przy ~87 PSI, że wywali z obręczy) ale nic takiego się nie stało. Muszę poeksperymentować, ale pierwsze wrażenia na plus. Względem Conti 4000S II 28c (~110 PSI) drobna kostka wydała mi się jeszcze mniej odczuwalna. Może placebo.. ale w najbliższych dniach przetestuję bo mam w okolicy nieco dziur i kilka odcinków nieprzyjemnej kostki więc będzie jak sprawdzać.
#3770 Gosc_lukasamd_*
Napisano 26 luty 2018 - 12:35
Wrażenia z tubelessa na szosie po kilku jazdach - bardzo pozytywne. To jednak nie placebo, względem Conti 400S II 700x28c jest wygodniej, pomimo że opony mają realnie mniejszy balon: w conti było to gdzies w okolicach 31 mm, te mają raczej 28 mm na tych obręczach, bo wizualnie widać, że są mniejsze.
Drobna kostka super, jakieś mniejsze dołki itd. tak samo. Na większej już wiadomo, nieco telepie, ale i tak jest to mniej odczuwalne niż na dętkach. Póki co ciśnienie też nie spada, wszystko gra mimo sporego mrozu.
#3774
Napisano 19 marzec 2018 - 15:50
Szukam opon:
1. Szerokość realna min. 28mm (lepiej więcej, nawet do 32mm)
2. Toczące się w miarę dobrze, chociaż nie jest to jakimś prirytetem
3. W miarę odporne na przebicie i wytrzymałe
4. Najlepiej jakby były do systemu bezdętkowego
5. Nadające się na deszcz (przyczepne w deszczu)
Ktoś jakieś sugestie? Czytając temat mam wrażenie, że conti 4000s w rozmiarze 28 spełni wymagania, bo realnie jest nawet szersza, czy się mylę? Może jakieś lepsze (lub tańsze) opcje?
#3775
Napisano 19 marzec 2018 - 18:48
Jeśli chodzi o tubless'y to czytałem bardzo dużo pozytywów na temat schwalbe pro one, szczególnie jeśli chcesz lecieć w tubless'y.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#3776
Napisano 19 marzec 2018 - 19:02
Pytanie po co zakładać opony 23?...
Racja, dlatego jeżdżę na 20C. Szkoda, że trudno dostać jeszcze węższe.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#3777
Napisano 19 marzec 2018 - 19:03
Racja, dlatego jeżdżę na 20C. Szkoda, że trudno dostać jeszcze węższe.
Pytanie, po co zakładać opony 20C, lub węższe?
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#3778
Napisano 19 marzec 2018 - 20:31
Pytanie, po co zakładać opony 20C, lub węższe?
Spróbuj a zobaczysz
Szczególnie w górach.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#3779
Napisano 19 marzec 2018 - 21:31
Nie neguje ... jeszcze. Chciałbym tylko posłuchać argumentów które mają przemawiać za oponami 20C.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#3780
Napisano 20 marzec 2018 - 00:11
Nie neguje ... jeszcze. Chciałbym tylko posłuchać argumentów które mają przemawiać za oponami 20C.
Nie słuchaj argumentów tylko spróbuj. Zapewniają przepaść w szybkości w stosunku do 25c a nawet 23c.
Wydatek na jednen komplet tych opon jest taki sam jak na 25c - jak już założysz i spróbujesz, to zrozumiesz o co chodzi.
Ja poszedłem o krok dalej i właśnie składam oddzielny komplet kół z wąskimi obręczami pod ten rozmiar opony.
Zawsze jak "świat" coś mi "dobrze radzi", ja lubię eksperymentalnie pójść w odwrotnym kierunku. Raz na jakiś czas z zaskoczeniem odkrywam, że "świat" robi mnie w bamuko i pójście w przeciwną stronę było dla mnie lepsze. Być może dla Ciebie i innych czytelników forum również okaże się to prawdą
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."