Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3761 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 10 luty 2018 - 06:34

Bi się nie mieszczą 25C w ramie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#3762 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2018 - 22:45

Może ktoś mający jakieś doświadczenia opisac jak to jest z tubelessem na szosie? 

Bardzo miłe wrażenie zrobiły na mnie Schwalbe X-One na zestawie przełajowym, a jako że mam drugi, identyczny zestaw kół  pod jazdę szosową jednym rowerem (brakuje tylko przejechania taśmą) to zastanawiam się, czy i w nich nie pokusić się o tubeless - najprawdopodobniej celowałbym wtedy w Schwalbe Pro One w rozmiarze 700x28c.

 

Obecnie mam Conti Grand Prix 4000S II i są bardzo ok, ale one pod TL to raczej zdecydowanie nie pójdą.

Tak w ogóle: po co? Ano po to, aby na jakichś większych wycieczkach nie musieć brać np. dętek, zestawu naprawczego itd. Do tego komfortu jeszcze nieco więcej. Tak, wiem, dętkę i tak wypadałoby zabrać ale... zalewa się powiedzmy 25 ml mleczka. Obecnie w przełajowych dałem tak.. 3x tyle i git. Jeśli już coś miałoby się stać, to będzie to takie uszkodzenie opony, w którym nawet zapasowa dętka nie pomoże więc.. chyba nie ma co się ścierać :)

 

Jestem ciekawy wszelkich opinii, doświadczeń itd. związanych z TL na szosie. 



#3763 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 10 luty 2018 - 23:40

Chris: dzięki

Garenge, tadzik.pl: conti gpII 23c na mojej obręczy 17mm wew. mają szerokość 25mm i mam prześwit w widelcach 4mm po bokach opony i 5mm nad górą opony, więc Velo Corsa 23c tym bardziej wejdzie :-) Ja poprostu całe życie przejeździłem na oponach i szytkach 21c i wg mojego odczucia 25mm rzeczywistej średnicy gumy mocno zamula mi rower. To jest moja prywatna opinia. Dlatego na posiadane kółka o wew średnicy 17c chcę założyć gumę o rzeczywistej średnicy jak najmniej odbiegającej od 23mm. Zaznaczę, że w tej chwili śmigam baaardzo amatorsko po b. dobrych asfaltach.

#3764 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 11 luty 2018 - 17:34

Lukasamd, ja w zeszłym roku jeździłem na fabrycznych Giant Gavia slr 25c. Nie czułem jakiegoś większego komfortu od opon dętkowych. Przeciwnie, teram mam Mich. Pro 4 SC 25c i jest wygodniej, przy czym Micheliny mają faktycznie 27 mm, a Gavia slr miała 25 mm. Guma w tubeless wydawała się jakaś twardsza i bardziej toporna. Wlałem do nich mleczko Stans no tubes po 60ml na koło. Oczywiście przydało się, bo złapałem gumę. Dziurkę zatkało, tylko problem był taki, że rama, buty i nogi były już zasyfione mlekiem, bo zanim się zalepiło powietrze zeszło do ok. 5 atm. Później dodałem Tufo Extreme, ale wymieszało się z mlekiem i nie działało to jak powinno. Od około 7 atm dziura puszczała. Poza tym i tak wypada wozić ze sobą dętkę, gdyby dziura była większa i mleko by nie działało. Wtedy trzeba mieć też nabój, bo jak się zdejmie oponę, to zwykłą pompką się już jej nie napompuje. Zakładanie tubeless na obręcz to katorga, bez łyżek mi się nie udało. Suma sumarum wagowo wychodzi gorzej (opona ok. 270g, mleko 60g), jest więcej bawienia się i wydaje mi się, że zestaw opona + dętka jest bardziej odporny na przebicia, właśnie przez dętkę, która jest dodatkową ochroną. Dlatego wróciłem do zwykłych opon.
  • Julkos lubi to

#3765 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 luty 2018 - 20:59

Dodajmy fakt zasychania mleczka po 2/3 miesiącacha wiec mityczne uszczelnianie stanie się mitem. Fakt, gdy mleko płynne, to zyskamy na przyspieszeniach. 

Nie, ja dziękuję za mleko w oponach treningowych.


  • Julkos lubi to

#3766 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 20 luty 2018 - 21:40

Ponoć kwestia zasychania zależy od samego mleczka. Nie każde tak szybko padnie. 

Ja się w każdym razie zdecydowałem - obręcze mam DT 460, do tego taśma stan notubes (2 warstwy) no i właśnie Schwalbe Pro One 28c. Dzisiaj to robiłem, w sumie pierwszy raz od początku tj. z założeniem taśmy. Pierwsze koło nieco opornie poszło, bo krzywo i niezbyt ładnie mi z taśmą poszło - ale ~40 ml i mimo wszystko udało się to uszczelnić po kilku(nastu) ruchach na zwykłej stacjonarnej pompce. Przy drugim poszło o wiele lepiej bo mocniej naciągałem taśmę i ułożyłem sporo lepiej. 

 

Pierwsza jazda testowa z obawami czy ja czasem zębów nie stracę (obawa że jednak puści przy ~87 PSI, że wywali z obręczy) ale nic takiego się nie stało. Muszę poeksperymentować, ale pierwsze wrażenia na plus. Względem Conti 4000S II 28c (~110 PSI) drobna kostka wydała mi się jeszcze mniej odczuwalna. Może placebo.. ale w najbliższych dniach przetestuję bo mam w okolicy nieco dziur i kilka odcinków nieprzyjemnej kostki więc będzie jak sprawdzać. 



#3767 BoDym

BoDym
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 26 luty 2018 - 09:15

Hej! czy oprócz Schwalbe Pro One są jakieś inne dostępne w PL opony bezdętkowe do szosy ? Przeglądając interenty ciężko coś namierzyć.



#3768 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 26 luty 2018 - 10:44

Giant sprzeda Ci opony Gavia.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#3769 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 26 luty 2018 - 12:24

Na alledrogo są Huthinson atom w przystępnej cenie

#3770 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 26 luty 2018 - 12:35

Wrażenia z tubelessa na szosie po kilku jazdach - bardzo pozytywne. To jednak nie placebo, względem Conti 400S II 700x28c jest wygodniej, pomimo że opony mają realnie mniejszy balon: w conti było to gdzies w okolicach 31 mm, te mają raczej 28 mm na tych obręczach, bo wizualnie widać, że są mniejsze.

 

Drobna kostka super, jakieś mniejsze dołki itd. tak samo. Na większej już wiadomo, nieco telepie, ale i tak jest to mniej odczuwalne niż na dętkach. Póki co ciśnienie też nie spada, wszystko gra mimo sporego mrozu. 



#3771 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 26 luty 2018 - 15:14

A na jakim ciśnieniu jeździsz przy dętkach i przy bezdętkach?

#3772 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1112 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 16 marzec 2018 - 12:01

Z cyklu wymiary:

 

Pirelli P Zero Velo 700x25c

Stan: 0 km

Obręcz 622x15c (Ultegra WH-6700)

Ciśnienie: 7 BAR

Szerokość 27 mm

Wysokość 25 mm


  • mikroos lubi to

Trzepak 

"MAMIL"


#3773 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 marzec 2018 - 14:50

Sezon drugi cyklu:

 

Schwalbe Ultremo ZX 700x23c

Stan: ~500 km

Obręcz 622x16c (Kwant vel Dandy Horse)

Ciśnienie: 7,5 BAR

Szerokość: 25 mm

Wysokość: 21,3 mm



#3774 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 19 marzec 2018 - 15:50

Szukam opon:

 

1. Szerokość realna min. 28mm (lepiej więcej, nawet do 32mm)

2. Toczące się w miarę dobrze, chociaż nie jest to jakimś prirytetem

3. W miarę odporne na przebicie i wytrzymałe

4. Najlepiej jakby były do systemu bezdętkowego

5. Nadające się na deszcz (przyczepne w deszczu)

 

Ktoś jakieś sugestie? Czytając temat mam wrażenie, że conti 4000s w rozmiarze 28 spełni wymagania, bo realnie jest nawet szersza, czy się mylę? Może jakieś lepsze (lub tańsze) opcje?



#3775 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 890 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 19 marzec 2018 - 18:48

Jeśli chodzi o tubless'y to czytałem bardzo dużo pozytywów na temat schwalbe pro one, szczególnie jeśli chcesz lecieć w tubless'y.



#3776 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 19 marzec 2018 - 19:02

Pytanie po co zakładać opony 23?...

 

Racja, dlatego jeżdżę na 20C. Szkoda, że trudno dostać jeszcze węższe.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3777 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 890 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 19 marzec 2018 - 19:03

Racja, dlatego jeżdżę na 20C. Szkoda, że trudno dostać jeszcze węższe.

 

Pytanie, po co zakładać opony 20C, lub węższe?



#3778 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 19 marzec 2018 - 20:31

Pytanie, po co zakładać opony 20C, lub węższe?

 

Spróbuj a zobaczysz ;)

Szczególnie w górach.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3779 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 890 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 19 marzec 2018 - 21:31

Nie neguje ... jeszcze. Chciałbym tylko posłuchać argumentów które mają przemawiać za oponami 20C.



#3780 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 20 marzec 2018 - 00:11

Nie neguje ... jeszcze. Chciałbym tylko posłuchać argumentów które mają przemawiać za oponami 20C.

Nie słuchaj argumentów tylko spróbuj. Zapewniają przepaść w szybkości w stosunku do 25c a nawet 23c.

Wydatek na jednen komplet tych opon jest taki sam jak na 25c - jak już założysz i spróbujesz, to zrozumiesz o co chodzi.

Ja poszedłem o krok dalej i właśnie składam oddzielny komplet kół z wąskimi obręczami pod ten rozmiar opony.

Zawsze jak "świat" coś mi "dobrze radzi", ja lubię eksperymentalnie pójść w odwrotnym kierunku. Raz na jakiś czas z zaskoczeniem odkrywam, że "świat" robi mnie w bamuko i pójście w przeciwną stronę było dla mnie lepsze. Być może dla Ciebie i innych czytelników forum również okaże się to prawdą ;)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."




Dodaj odpowiedź