Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#561 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 10 March 2009 - 21:26

znajomy pracuje dla michelin :-P moje ważą 203 i 208 g. jako ciekawostkę wam wspomnę, że ten stworek z loga nazywa się Bibendum :-D. Oto i on

http://images.google...=Szukaj obrazów

będę wdzięczny za wszelkie opinie o tych oponach.

http://www.michelinb...t=pro3race.view

#562 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Posted 13 March 2009 - 22:28

Koledzy, czy taki defekt dyskwalifikuje oponę z dalszej jazdy, oponka ma nabite około 7 bar...?? :shock:
Pozdro!

Attached Files



#563 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 13 March 2009 - 22:35

Podklejenie opony łatką nie da nic. Kord jest przecięty i nic z tym nie zrobisz. opona nadaje się na śmietnik bo dalsze jej użytkowanie, nawet naprawianej jest niebezpieczne.

#564 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Posted 13 March 2009 - 22:40

Dzięki za szybką odpowiedź.
Dobrze, że jak stare opony zmieniałem na te to tamtych nie wyrzuciłem. Zanim kupię coś nowego założę zastępczo starą- jeszcze nie do końca zajechaną.
Co za pech, pierwsza jazda w sezonie i opona do wyrzucenia... :-/
Pozdro!

#565 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 13 March 2009 - 23:31

Drogi zaraz po zimie są w beznadziejnym stanie. Dziury, syf, kamienie różnych wielkości, itp śmieci.
Dlatego ja swoją "główną" szosówkę odpalam dopiero w okolicach kwietnia. (pomijając fakt, że na razie nie mam co odpalić :-D).
Warto mieć jeśli nie drugi rower na gorsze warunki to tanie opony, których nie będzie szkoda w razie tego typu defektów.

#566 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Posted 13 March 2009 - 23:37

Hehe, Polak mądry po szkodzie... Dzięki za rady Malik, będę pamiętał w przyszłym roku 8-) ...
Pozdro!

#567 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 13 March 2009 - 23:54

Tą oponę można na rolce jeszcze dojechać;)


#568 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Posted 14 March 2009 - 23:58

Maćku, trzeba jeszcze mieć rolki :mrgreen: 8-) ...
Pozdro!

#569 Al Capone

Al Capone
  • Użytkownik
  • 54 posts
  • SkądKraków

Posted 16 March 2009 - 21:35

kupić Vittorie Zaffiro czy Rubino ?
Czym się różnią, które lepsze do zwyklego jezdzenia ?
Sa w tej samej cenie

#570 tomasvc

tomasvc
  • Użytkownik
  • 86 posts
  • Skądsochaczew/łódź

Posted 17 March 2009 - 20:04

rubino maja oplot 60TPI, rubino pro 120 TPI
natomiast zaffiro maja oplot 26 TPI, zas zaffiro pro 60TPI

zrodlo: http://www.vittoria.com/ ;-)

#571 Al Capone

Al Capone
  • Użytkownik
  • 54 posts
  • SkądKraków

Posted 18 March 2009 - 01:25

oplot czyli ?
mnie chodzi o funkcjonalność.
Generlanie juz kupilem zaffiry pro za 5 dych wiec w sumie po ptokach ;)

#572 tomasvc

tomasvc
  • Użytkownik
  • 86 posts
  • Skądsochaczew/łódź

Posted 18 March 2009 - 01:31

to kupiles bardzo tanio ;-)

TPI:
This means:
- LESS WEIGHT
More threads in the casing rubber means less rubber is needed to fill the gaps between the threads.

- GREATER FLEXIBILITY and COMFORT
More threads in an inch means thinner and more flexible tyres.

- LOWER ROLLING RESISTANCE
Energy is mainly lost through rubber deformation. If there is less rubber, more of the energy absorbed by the tyre
during rolling is used for movement, and this means smoother running.

w skrocie - im wieksza liczba tym lepiej (mniejsza waga, wiekszy komfort, lepsze toczenie sie)

#573 Al Capone

Al Capone
  • Użytkownik
  • 54 posts
  • SkądKraków

Posted 18 March 2009 - 09:56

Czyli co generalnie sądzicie o tych Zaffiro Pro ? Bo w tym temacie ktoś się wypowiadał że mają dobrą przyczepność i jedyna opinia o nich to była chyba. A kupiłem tu : http://www.parker-in...lding-Tyre.html miałem do kupienia 2 opony, 2 dętki, tą opaskę co wchodzi na obręcz i owijkę a przesyłka z kumplem na pół wiec wyszła 6 funtów na łeb to sie opłacało

#574 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 18 March 2009 - 11:22

ja je mam,kupilem tez w anglii i kolo 50zl wyszla sztuka.Przejezdzilem okolo 7tys na nich i zmaierzam dalej jezdzic w tym roku.Ani jednego kapcia,niosa super i 3maja sie mokrego.

#575 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 18 March 2009 - 11:41

Jakie polecacie sztyki na cały sezon +-10kkm nie dorższe niż 150zł?

#576 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 19 March 2009 - 07:34

Po 350 km na szytkach, jedna z nich wczoraj wyzionęła ducha.... pierdzielone szkiełko.

Trzeba poszukać czegoś nowego nadającego się na bruki itp. Jakieś typy?

#577 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądKOLBERG

Posted 19 March 2009 - 09:52

@ANDY na szytkach zrobisz max 5kkm.......
MALIK a naprawić jej nie można ???, co to za model...???
--------------------------------------------------------
WCZORAJ przyśniło mi się , a dzisiaj to robię i pierwsze objazdy , że założyłem 19mm szytke na ZWYKŁE OBRECZE NA OPONY..
Miałem poskładane lekkie koła AC na KOZAKACH ale obręcze były tak miękkie ,że oby nie dobijać do max 8 atm nie szło -po mojemu, na tym jeździć. KOŁA ważą miej niż 1200g i aby było pozytywne noszenie trzeba by było napapować pod 9atm czego nie wytrzymałyby obręcze...
Postanowiłem spróbować założyć ''zwykłe'' szytki, ale nie wszystkie pasują w te obręcz .
Dzisiaj pierwsze próby-!!!!!!!!!!!!!!!!
JAREK. :mrgreen: :roll: :-P

#578 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 19 March 2009 - 10:59

MALIK a naprawić jej nie można ???, co to za model...???

Pewnie można, musiałbym zalać ją uszczelniaczem. Dziurka jest niewielka, szkło było naprawdę małe.
Ale mimo wszystko chciałbym je wymienić na coś szerszego gdzie mogę dać niższe ciśnienie, aby móc popylać po bruku (kocich łbach).
Na tych vittoriach rally o szerokości 22mm trochę ciężko się jechało nawet przy niższym ciśnieniu ;-)

#579 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 19 March 2009 - 12:07

@ANDY na szytkach zrobisz max 5kkm.......

jak to NIE MA szytki która przejedzie ponad 5kkm !!!!?!?!?!??!?!

#580 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 19 March 2009 - 20:23

Jarek pewnie ma na myśli szytki wyścigowe takie jak Vittorie, Veloflexy, Dugasty, które faktycznie znikają dosyć szybko. Na tylnym kole nawet szybciej niż 5k km.
Tufo to inna bajka. Za nieco gorszą nośność otrzymuje się dużą trwałość i wytrzymałość na przebicia. Są wykonane ze śliskiej gumy i zużywają się naprawdę bardzo wolno. .Śmiało można na codzień jeździć na S3 Lite 215g. Optymalny model to Hi-Composite Carbon. Gęsty oplot, niezła masa i bardzo dobra trwałość.

Malik, na trudne nawierzchnie szytki 24-27mm.



Reply to this topic