
Jakie Kupić Opony?
#61
Posted 09 December 2006 - 23:17
czy szosowcy to stosuja? hm watpie.
choc moge sie mylic ;-)
mylilem sie.. szosowcy tez pakuja to packadlo w szytki.
choc nie wszyscy wlewaja to od razu po zalozeniu szytek.
taki klej troche wazy. ok 30 g (po 15 na kolo)
w razie jakiegos laczka najpierw sie wlewa ow plyn, a pozniej dymamy szytke i po paru minutach mozna dalej brykac. :-)
#62
Posted 10 December 2006 - 00:03
w razie jazdy bez szaleństw klej na tyle bedzie trzymał że dojedziesz do domu..
zalety tkwia w tym ze maja bardziej zwarta konstrukcję - oplot jakby zrobiony dookoła - przyjmuja wieksze ciśnienie, są sztywniejsze więc leci się jak na szlauchu ogrodowym

są też bardziej odporne - wiekszość dziur przy oponkach i dętkach powstaje na niskich ciśnieniach, kiedy guma dobija do obręczy, poza tym 98% dziurek łapie od środka dętki
nie wiem jak wy
w szytkach wewnętrzna strona jest mocna jak opona - nie do porównania z cienką dętką poddaną takiem ciśnieniu jak lubimy i opierającą się o ostre kształty wnętrza felgi
wygoda trochę mniejsza ale sam planuje na czasie złożyć jakieś koła na szytki dla tych wrażeń, felgi sprzedawane są za bezcen na allegro i w sklepach, widzialem niedawno Mavic'i oczkowane po 36pln/szt nówki
naprawiac szytkę mozna rozklejajac tasme pod spodem rozpruwając ją sklejajac coś ala cieniutką dętkę w srodku zaszywając i zaklejajac spowrotem
to chyba glowny powod braku popularnosci tych swietnych gum
pozdrawiam wszystkich
#63
Posted 10 December 2006 - 09:50
w ostatnim MR bardzo dobrze o nich pisza. super przyczepnosc, nosnosc i bardzo odporna na przebicia. no niemal ideal.
waga ponizej 200g, cena ok 160zl. jesli bedzie mozna ja wyrwac za 100-120 to nie bede sie zastanawial tylko je kupie.
INFO
#64
Posted 10 December 2006 - 12:02
[ Dodano: 2006-12-10, 12:04 ]
A na JulMTB 180g http://julmtb.com//c...eu/DSCN0680.JPG
Niesamowite.
#65
Posted 10 December 2006 - 12:14
oby byly takie jak o nich pisza. ;-)
#66
Posted 25 February 2007 - 08:52
mogę zaszaleć z oponami na sezon - co lepiej wybrać z dwóch podanych :
1. Michelin Pro2 Race
czy
2. Michelin Krylion Carbon
waga podobna, o Carbonach czyta się często, że świetnie nadają się na nasze drogi ze
względu na odporność na przebicia i mikronacięcia;
pozdr
#67
Posted 26 February 2007 - 12:07
#68
Posted 26 February 2007 - 12:09
Ale moje następne to własnie Krylion Carbon
#69
Posted 06 March 2007 - 09:35
:mrgreen:
http://www.allegro.p...000_okazja.html :mrgreen:
#70
Posted 14 March 2007 - 21:17
#72
Posted 22 March 2007 - 21:07

ale poważnie
jestem po testach szytek
koła to stare mavicki jeszcze ze znakiem w czerwonym rombie, szpryszki cieniowane do 1,5 z koniczynką, piasty wysoki kołnierz Normandy jeszcze na nakręcanego "wieloryba"

no cóż rzeczywiście jazda na szytce to bajka
- dwa kola jedno na oponke (hutchinson reflex)+dentke i drugie na szytke napompowalem porównawczo na 9 atm
wrażenia po naciśnięciu kciukiem od góry: jakby w oponce brakowało co najmniej 1/3 ciśnienia względem drugiej, to ten naprężony oplot wokół balonu daje taki efekt
- szytkę napompowałem przed klejeniem na ok 7atm zdjętą z koła
wydaje się wtedy dużo mniejsza od obręczy- z pompowaniem rozszerza sie w obie strony.
czyli nie ma bata żeby spadła na zakręcie, ona się pod ciśnieniem niewyobrażalnie napręża na obręczy, poza tym jak sie dobrze zakleji to na drugi dzień trzeba dwiema rękami zciągać
- wymiana jest szybsza niz w oponce+dentka, po prostu zrywasz zakładasz drugą i pompujesz, bez zabawy z łyzkami ściaganiem i zakladaniem oponki
-najważniejsze toczenie się
rower dostał jakby djabła!!! sunie niesamowicie z podejrzanym dzwiękiem spod kół
jedzie lepiej niż na moich shamalach z oponkami (stożek 41mm na 16 płaskich szprychach) które wydawały mi się sztywne jak tależe
koła wydają sie jakby jechały na pełnej gumie, poza tym sprężystość jakby lepsza
W opcji jaką pokazał malik (szytki na zwykła felge) postanowiłem sobie sprawić takie tufo i ztuningować shamalel, żeby te piękne koła też dostały djabła (jak te testowe padło z lat chyba 70 które sprawiło że zrobiło mi się łyso).
Poważnie jesli ktoś wydaje pewną kwotę na pro race to niech sie zastanowi bo podstawowa szytka toczeniem bije wszystkie oponki na łeb.
Zainteresowanych zapraszam do pytań, ja już zachorowałem na szytkoze

PS. łatanie sam sprawdziłem, jest jak w poprzednim moim poście.
PS2. szytki które testowałem to hutchinson i vittoria wiekowe jak te koła, bałem się że sparciałe wystrzelą od razu a tu takie zdziwienie mi sprawiły.
#73
Posted 22 March 2007 - 21:30

Szytka to szytka. Niestety szytki z klinem do zwykłych obręczy są znacząco cięższe. Taka listwa waży 50g na jedną szytkę. Ale to i tak dobre rozwiązanie dla tych, którzy chcą przetestować szytki i rozwiać wszystkie swoje wątpliwości zanim kupią koła tubular.
Twoje stare koła nie miały prawa Cię rozczarować. Obręcze używane teraz, takie jak Ambrosio nie zmieniły się od 30 lat. Przecież 20-to letnie Mavici świetnie się sprzedają na eBay'u. Najbardziej zmieniły się piasty, bo nawet szprychy już dawno były cieniowane.
#74
Posted 04 April 2007 - 15:17
#75
Posted 04 April 2007 - 16:23
#76
Posted 04 April 2007 - 18:49
bardzo dobrze niosa, sa bardzo przyczepne, ale sa zdecydowanie za miekkie przez co bardzo latwo ja rozwalic/przebic. mysle, ze mozna je porownac do hutchinsonow z gornej polki (od top speedow zaczynajac).
#77
Posted 04 April 2007 - 19:29
#78
Posted 04 April 2007 - 21:10
sezon i kibel.
moze top speedy sa z nieco innej gumy..
#79
Posted 05 April 2007 - 12:08
#80
Posted 05 April 2007 - 15:39
Reply to this topic
