Jakie Kupić Opony?
Started By
deschek
, 03 Jul 2006 13:56
4760 replies to this topic
#1581 Gosc_Matt_*
Posted 24 March 2011 - 19:12
Rozumiem,
Cóż mam Ci powiedzieć? Wybieraj :-P To są już moje któreś Continentale i na razie się na nich jak i na poprzednich nie zawiodłem. Jedno jest pewne - niosą lepiej od moich poprzednich opon.
Pod koniec następnego tygodnia może coś więcej napiszę o tych oponach bo najbliższe dni mają przynieść śnieg i deszcz na Mazury. :-/
Cóż mam Ci powiedzieć? Wybieraj :-P To są już moje któreś Continentale i na razie się na nich jak i na poprzednich nie zawiodłem. Jedno jest pewne - niosą lepiej od moich poprzednich opon.
Pod koniec następnego tygodnia może coś więcej napiszę o tych oponach bo najbliższe dni mają przynieść śnieg i deszcz na Mazury. :-/
#1582
Posted 25 March 2011 - 10:54
Czy ktoś mi powie jaka jest róznica między Continentalem GP4000 a GP4000S ??
Gdzie mozna to kupic najtaniej? (pisał ktos o ebay ale nie wiem jak tam sie kupuje i raczej tam nie kupię). Potrzebuje niebieskie
Rozważałem zakup Michelin Pro3Race ,ale wyczytałem że GP4000 lub GP4000S sa lepsze a cena podobna.
Proszę o odpowiedź tu lub na priva. Tu czytałem od strony 100, za duzi tego. Moze było wczesniej.
Gdzie mozna to kupic najtaniej? (pisał ktos o ebay ale nie wiem jak tam sie kupuje i raczej tam nie kupię). Potrzebuje niebieskie
Rozważałem zakup Michelin Pro3Race ,ale wyczytałem że GP4000 lub GP4000S sa lepsze a cena podobna.
Proszę o odpowiedź tu lub na priva. Tu czytałem od strony 100, za duzi tego. Moze było wczesniej.
#1583
Posted 25 March 2011 - 14:26
Ja tam się trochę zgodzę z Travisb'em, apropo transformacji tego tematu i jego lekkiej bezsensowności. Jak już jesteśmy przez zmianach na forum, o co zresztą przetoczyła się niezła batalia , to w sumie i tym tematem można by się zająć i zamiast pleść to samo przez 106 stron, uporządkować to. Można by zrobić oddzielny temat dla każdej opony i w nim każdy wyrażał by swoją opinię, opisując przebieg, zniszczenie, odporność na przebicia, wagę rzeczywistą, i bardziej subiektywne odczucia z jazdy. To by była duża lepsza opcja niż teraz, bardziej przejrzysta i zlikwidowali byśmy tego tasiemca na 100 stron. Tzn został by temat "ogólnie", gdzie można zapytać czy lepsza ta czy ta na takie czy inne warunki, ale był by on krótszy, bo nie było by pytań o konkretne opony. Albo zresztą na takie pytania można oddzielne tematy zakładać. A te z recenzjami mogły by być zamknięte, bez komentarzy, choć niekoniecznie. Co wy na to?
Nie wiem czy moderatorzy zwracają uwagę na tego typu uwagi/ podpowiedzi, ale mogli by to rozważyć.
Nie wiem czy moderatorzy zwracają uwagę na tego typu uwagi/ podpowiedzi, ale mogli by to rozważyć.
#1584
Posted 25 March 2011 - 14:44
Pomysł jest moim zdaniem dobry, każda opona mająca własny temat to może trochę za dużo, ale można zrobić osobne tematy dla producentów. Od razu zrobi się przejrzyściej.
pzdr
pzdr
Żeby wygrać trzeba wystartować...
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#1587
Posted 25 March 2011 - 19:11
No wydaje mi się że to by była najrozsądniejsza opcja. A czemu nie osobny temat dla każdej opony, co w tym złego. Przecież nie jest ich aż tak dużo, kilka schwabli, kilka conti, 2 miśki, zefiro, wszystko mieści się na jednej stronie. Powinien być wzór i po kolei trzeba by wpisać: waga, przebieg, odczucia itd. Podobnie było zrobione na forum diyaudio, czy audiomania, gdzie każde głośnik miał osobny temat, a tego jest naprawdę dużo więcej niż opon szosowych Jak każdy zakłada temat z własneym rowerkiem, to czemu nie temat dla konkretnej opony? Tyle że może nie dobrze że pomysł padł z mojej strony, bo modzi mnie już tu nie lubią po tym jak skrytykowałem zmniany na forum, nawet zostałem poczęstowany dwoma ostrzeżeniami nie wiem za co, no ale może w tym wypadku uda im się być bezstronnymi
A usprawnienie wyszukiwarki nie wchodzi w grę, bo to jest już taki mechanizm forum, modzi nie mają na to wpływu. Można forum zupgrejdować, ale to kosztuje
A co do porównania conti gp 4000 i zwykłych to też jestem ciekaw, czy jest duża różnica?
A usprawnienie wyszukiwarki nie wchodzi w grę, bo to jest już taki mechanizm forum, modzi nie mają na to wpływu. Można forum zupgrejdować, ale to kosztuje
A co do porównania conti gp 4000 i zwykłych to też jestem ciekaw, czy jest duża różnica?
#1589
Posted 25 March 2011 - 21:05
dervan, przejechać przejedziesz Jak wyprawa to nie ma problemu, gorzej np. jak chodzi o ściganie, wtedy zakłada się opony na mokre by mieć lepszą przyczepność. A tak do jazdy rekreacyjnej nie ma to aż takiego znaczenia, slici też gorzej odprowadzają wodę, ale ja jestem zdania że jak pada to i tak będę mokry
#1590 Gosc_Rzysko_*
Posted 25 March 2011 - 23:20
Warto kupować Continental GP Supersonic przy dętkach foss na mleczku ?? ;-)
Polskie drogi + wyścig 105km ?? :roll:
Czy nie kuszę losu na dziurkę i strate kasy ?? :-/
Teoretycznie jest dosyć zabezpieczona ciśnieniem mleczkiem i ""cudowną"" detką ale czy napewno z stąd moje pytanie... :-)
Polskie drogi + wyścig 105km ?? :roll:
Czy nie kuszę losu na dziurkę i strate kasy ?? :-/
Teoretycznie jest dosyć zabezpieczona ciśnieniem mleczkiem i ""cudowną"" detką ale czy napewno z stąd moje pytanie... :-)
#1592
Posted 26 March 2011 - 10:03
dervan, nie no, na przyczepność wszystko poniekąd ma wpływ NA pewno na mokrym będą miały słabszą przyczepność, ale wystarczy nie szaleć i uważać przy hamowaniu. Miałem na myśli tylko to, że nie ma co się przejmować deszczem, jak zamierzamy w większości jeździć po suchym. Ja tam jeżdżę na slickach, czasem zdarza się w deszczu i nie ma z tym większych problemów.
A poza tym gp to nie są typowe opony na deszcz, tylko na suche, a może inaczej: uniwersalne
A poza tym gp to nie są typowe opony na deszcz, tylko na suche, a może inaczej: uniwersalne
#1593
Posted 28 March 2011 - 20:35
A mi się udało wyrwać Ultremo R1, prawie nowe Nawet jak mniej wytrzymają od gp, to za tą cenę i tak warto:
http://allegro.pl/sc...1507277914.html
I fajnie będą pasować do czerwonego bika. Trochę się skontrastuje
http://allegro.pl/sc...1507277914.html
I fajnie będą pasować do czerwonego bika. Trochę się skontrastuje
#1594 Gosc_pasibrzuch_*
Posted 01 April 2011 - 22:12
Czy ktoś z Kolegów używał może opon Specialized Roubaix i mógłby podzielić się wrażeniami? Macałem dzisiaj taką w sklepie i wygląda dość ciekawie.
Miałem ostatnio miśki pro 3 ale wszechobecny żwir je już załatwił i szukam czegoś solidniejszego.
Miałem ostatnio miśki pro 3 ale wszechobecny żwir je już załatwił i szukam czegoś solidniejszego.
#1597
Posted 19 April 2011 - 23:37
No i fajnie. kupiłem nowe Ultremo R1 i po dwóch dniach jazdy tylna nadaje się do wymiany. Nie jest to wina gumy, po prostu nie wyrobiłem się na zjeździe na zakręcie i otarłem o krawężnik, w sumie zatrzymałem się na nim i chwile przeleciałem trąc oponą o krawężnik. Brawo! :evil: :-/ Ja to mam pecha. Wygląda to tak jak na zdjęciach. Oplot przetarty, przynajmniej zewnętrzna warstwa, no i zrobił sie bąbel, widać nie ma co już gumy trzymać prosto. Eh, 100zł w plecy przez głupotę. Po prostu załamka. I teraz pytanie, pojeżdżę na tym z tydzień, czy lepiej już nie wsiadać bo może pęknąć? Domyślam się że nic się z tym zrobić nie da? Bo myślałem o łatce takiej jak na dętkę od wewnątrz, ale pewnie bez sensu? Kurde, szkoda nowej oponki!!
Sorry że nie do końca na temat, ale nie ma co nowego zakładać o taką błahostkę..
Sorry że nie do końca na temat, ale nie ma co nowego zakładać o taką błahostkę..
Attached Files
#1599
Posted 20 April 2011 - 10:36
Po 2 dniach tak prezentuje się opona? Mam na myśli 'powierzchnię toczną', czyli tą, która styka się z nawierzchnią szosy (szczyt opony), a nie tą 'draskę' od krawężnika. Bo jeśli tak to wygląda jak to widzą moje oczy, to nie pozostaje mi powiedzieć o Ultremo nic innego jak to, że ta opona to niezła porażka ...upiłem nowe Ultremo R1 i po dwóch dniach jazdy tylna nadaje się do wymiany
Tak wiec łączę się w bólu, zalecając natychmiastową zmianę opony i nie kombinowanie z 'łatkami', bo to niewiele da przy takim zniszczeniu, a jednocześnie niezmiennie polecając godniejsze i wytrzymalsze laczki w postaci choćby Diamante Pro, tudzież innych GP4000S ...
#1600
Posted 20 April 2011 - 10:58
travisb, nie jest tak źle z nią. Tak wygląda tylko w tym jednym miejscu, a trzeba jej przyznać że zaliczyła dość mocne hamowanie. Nie wiem czemu akurat w tym samym miejscu co przetarcie z drugiej strony z boku, ale być może opona trąc od zewnętrznej o kraweżnik, wewnętrzna także się starła... Opona może wlazła w jakąś szczelinę, może jak próbowałem uwolnić się od krawężnika to leciałem trochę bokiem, a że tam był beton to się tak przetarła. Myślę że to normalka. Zresztą zaliczyłem niezłe hamowanie z lekkim piskiem 1szego dnia (wyprzedzałem samochody z prawej i gościu nagle skręcił w bramę, musiałem ostro hamować), i na oponce ani śladu. W przypadku Michelina podobne sytuacji kończyły się zdarciem gumy do oplotu, a tu nic, może lekki ślad asfaltu. Więc nie jest źle! Choć pewnie ma znaczenie że Miśki miały spory przebieg, a Ultremo była nówka, ale tak czy siak nie ma co narzekać. Zresztą trudno wymagać super wytrzymałości od opony warzącej 180g (conti jest ze 20-30g cięższa), albo rybki albo akwarium
A tak notabene to ta oponka chyba była skazana na śmierć, jakiś pech czy co. 1szego dnia mocniejsze hamowanie (bez uszczerbku) drugiego wypadek prawie że śmiertelny (dla niej), i to najlepsze że w tym samym miejscu/miejscowości. Coś w tym jest :roll: Widać nawet opona ma zapisane swoje przeznaczenie, swój los. Następnym razem pójde z nową do wróżki, aby wyczytała jej przyszłość, czy ma długą linie życia czy nie. Jak njie to oddam i kupie nową :mrgreen: :mrgreen:
Acha, dodam tylko że zazwyczaj takie sytuacje z awaryjnym hamowaniem zdarzają mi się z 1-2 razy w sezonie, a nie dwa dni pod rząd! Żeby nie było że to ze mną coś nie tak Ale może w takim razie wyczerpałem już limit na ten sezon..
Zamierzam trochę na niej pojeździć, zanim nowa nie dojdzie. tylko po okolicach, aby można było dojechać w razie czego. Myślicie że (w najgorszym wypadku) wybuchnie dętka od razu, czy powoli ujdzie powietrze? Bo jak może wybuchnąć to jeszcze to przemyślę :roll:
A tak notabene to ta oponka chyba była skazana na śmierć, jakiś pech czy co. 1szego dnia mocniejsze hamowanie (bez uszczerbku) drugiego wypadek prawie że śmiertelny (dla niej), i to najlepsze że w tym samym miejscu/miejscowości. Coś w tym jest :roll: Widać nawet opona ma zapisane swoje przeznaczenie, swój los. Następnym razem pójde z nową do wróżki, aby wyczytała jej przyszłość, czy ma długą linie życia czy nie. Jak njie to oddam i kupie nową :mrgreen: :mrgreen:
Acha, dodam tylko że zazwyczaj takie sytuacje z awaryjnym hamowaniem zdarzają mi się z 1-2 razy w sezonie, a nie dwa dni pod rząd! Żeby nie było że to ze mną coś nie tak Ale może w takim razie wyczerpałem już limit na ten sezon..
Zamierzam trochę na niej pojeździć, zanim nowa nie dojdzie. tylko po okolicach, aby można było dojechać w razie czego. Myślicie że (w najgorszym wypadku) wybuchnie dętka od razu, czy powoli ujdzie powietrze? Bo jak może wybuchnąć to jeszcze to przemyślę :roll: