Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1621 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 11 maj 2011 - 15:46

Witam po przerwie...
Przyszła u mnie pora na zmianę opon i tak sobie myślę, że dobrze by było kupić coś chudszego niż mam.
Teraz jest 25C były to fabryczne oponki do mojej szoski.
Nie będzie problemu z jeżdżeniem na 23 albo 20 nawet?
Może głupie pytanie ale nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi, a średnio widzi mi się eksperymentowanie
Z góry dzięki

#1622 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 11 maj 2011 - 21:42

Bierz 23, najpopularniejszy rozmiar, nie ma się czego obawiać, tylko nie kupuj najtańszych modeli.

#1623 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 12 maj 2011 - 13:51

ale chyba kupię inne opony

Jakie?

Zamówiłem jednak schwalbe durano plus 700x23C i będę miał jako opony treningowe do kół mavica (z przodu Ksyrium z tyłu Cosmic) a do wyścigów albo szybkich treningów będę miał koła karbonowe od ping-pongów + szytki. Szytki za to kupię Vittoria bo mam podobny upust jak na opony. Nie wiem jaki model bo te Triathlon EVO wcale nie są takie dobre na maratony 24h:
"Szytka zawodnicza przeznaczona do triathlonu. Wyprodukowana specjalnie dla triathlonistów w rozmiarze 22C na równe i suche nawierzchnie. Ręcznie wykonana, jako jedyna na świecie 320 TPI !!! Wykonanana z Kevlar® SiO2 3D Compound, ochrona antyprzebiciowa PRB 2.0. Ciśnienie do 14 bar."

#1624 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 12 maj 2011 - 14:41

Dzięki Tom'ek za pomoc

#1625 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 12 maj 2011 - 20:28

krzy1976, na długie maratony weź sobie Pave 24 mm, z Vittori to chyba będzie najtrwalsze i najlepsze na takie okazje, ew. Evo CX ale wersja 23 mm.

#1626 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 maj 2011 - 21:21

"Szytka zawodnicza przeznaczona do triathlonu. Wyprodukowana specjalnie dla triathlonistów w rozmiarze 22C na równe i suche nawierzchnie. Ręcznie wykonana, jako jedyna na świecie 320 TPI !!! Wykonanana z Kevlar® SiO2 3D Compound, ochrona antyprzebiciowa PRB 2.0. Ciśnienie do 14 bar."

Ten kto pisal ta reklame zapomnial chyba o istnieniu np. veloflexow, 350 TPI.

#1627 Adson_:D

Adson_:D
  • Użytkownik
  • 241 postów
  • SkądTłuszcz

Napisano 12 maj 2011 - 21:43

Jeździł ktoś już na Panaracer Stradius Sport? Warto kupować?

#1628 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 13 maj 2011 - 12:59

no to jestem w d... zadzwonili ze sklepu że nie ma u importera tych schwalbe durano plus 700x23c :-((( I nie wiem co teraz robić, bo dla mnie te opony to 100% pewności że nie zawiodą (konkretnie stelvio plus takie były) ale durano to nowa wersja stelvio. Czy dobrym wyjściem będzie kupienie lekkich opon i wlanie uszczelniacza do dętki ? Pafcio, Ty się znasz na tych uszczelniaczach, zaproponuj jakiś..

#1629 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 13 maj 2011 - 15:02

krzy1976, na długie maratony weź sobie Pave 24 mm, z Vittori to chyba będzie najtrwalsze i najlepsze na takie okazje, ew. Evo CX ale wersja 23 mm.

dzięki, wezmę Pave 24 mm pod uwagę :-)

#1630 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 13 maj 2011 - 16:18

Tylko taka uwaga, że trzeba by je chyba podpompować przed upływem 24h, mają lateksowe dętki, ale może nie byłoby źle :mrgreen:
Bo jak nie, to Continental Competition to dobre odporne szyty z butylową dętką wiec nic nie przepuszcza - na 24h też w sam raz.

Co do opon na wyścigi,ambitniejsze treningi, to na Cyklomanii rzucili Veloflexy za pól darmo ;-), do wyścigów w sam raz. Opona może wygląda jak podklejony pasek papieru, ale guma super no i Made in Italy! Np Corsę, Master za tą cenę warto wypróbować.

#1631 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 13 maj 2011 - 19:54

A czy ktoś może interesował się na jakim ogumieniu startują zawodnicy w RAAM albo innych wyścigach długodystansowych ? Oskar wiesz coś o tym ? jak to było na tym wyścigu na którym jechałeś dwa lata temu ?

#1632 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 maj 2011 - 22:30

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem kół jagu elite 50 i nie mam do nich żadnych zastrzeżeń.
Ale to mój pierwszy kontakt z szytkami (aktualnie TUFO HI-COMPOSITE CARBON) nie mam do nich zastrzeżeń poza jednym, że mój klub cały śmiga na oponkach dętkowych. I jak złapie laczka to do końca wyścigu etapowego będę musiał śmigać na jakiś treningowych kołach, a nie po to kupiłem "jagusie" żeby leżały i się kurzyły.
Poszukuje więc teraz jakiegoś zapasu? Szytka typowo wyścigowa dla zawodnika 62kg+rower?
Cena (no myślę, żeby tych 170zł ile koszutą te TUFO co mam nie przekraczać)

#1633 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 18 maj 2011 - 07:26

To kolego raczej zainwestuj w drugi komplet kół, bo zmiana samej szytki podczas wyścigu to mi jakoś się nie kalkuluje ;-) no i zalej szytki uszczelniaczem zawsze jakieś rozwiązanie na mniejsze defekty.

#1634 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 maj 2011 - 08:58

Dlaczego od razu drugi komplet kół? :D Po etapie spokojnie jest czas na wymianę szytki.
Wiem, że na podczas trwania etapu to nie miało by sensu.

#1635 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 18 maj 2011 - 09:30

i jesteś pewien ze klej będzie trzymał? no chyba ze taśma ale, co jak z uszkodzona szytką zerwiesz jej część? zeskrobiesz resztę i nakleisz nową? (juz się tak bawiłem, zabawy na kilkanaście minut/koło, taśma tufo ) względnie po prostu dasz nową na resztki starej? myślę ze to wykonalne ale równo nie wyjdzie bo taśma ma swoją grubość. Awaryjnie to i owszem, można założyć nawet bez klejenia ale na kolejny etap ścigania, jakoś mi się to zbyt bezpieczne nie wydaje tym bardziej łatwe, proste i przyjemne. no chyba ze taśma ale ta waga... ;-) . Nie żebym zniechęcał po prostu dziele się swoimi przemyśleniami.
No i to chyba debata nie na temat w tym temacie ;-)
pozdr.

#1636 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 18 maj 2011 - 18:53

Miał ktoś ? http://www.redbike.p...-RS-700x23c/135

#1637 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 19 maj 2011 - 22:16

Jest tu ktoś kto użytkował te laczki? -> http://allegro.pl/ve...1620076447.html

#1638 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 19 maj 2011 - 22:58

travisb, zakupilem wersję Master czyli taką samą tylko żólte boki, ale jeszcze nie używałem bo mają służyć jako zapas do kół których jeszcze nie złożyłem. Wyglądają na typowe wyścigówki,guma na bokach cieniutka jak papier,pod bieznikiem wkładka.Bardzo gęsty oplot. Wyglądają fajnie, guma z bieżnika lepi się jak taśma klejąca, to zapowiada dobrą jazdę ;-) Strasznie śmierdzą poprodukcyjnymi syfkami, więc daję je do leżakowania na pól roku niczym szytki :mrgreen:
Za tą cene chyba warto spróbować.
Aha, na allegro Cyklomania ma zawsze drożej o prowizję, bezpośrednio w ich sklepie jest taniej.

#1639 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 20 maj 2011 - 07:31

Mac, dzięki za info. Ale zdefiniuj "dobrą jazdę" w odniesieniu do lepkości. Bo na mój chłopski, prosty rozum, jak laczek będzie się kleił do nawierzchni, to zwiększy się opór toczenia :) Na zakrętach może i lepiej będzie się trzymała taka klejąca się oponka, ale na prostych ...
Piszesz, że na wyścigi w sam raz, czyli na wyścigi i na jakieś długie jazdy (ultramaratony) na dobrych nawierzchniach oraz zagraniczne wypady (czyli jakość asfaltu lepsza niż naszych szos) nadadzą się ?

#1640 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 20 maj 2011 - 17:37

Chodzi o przyczepną gumę na samym bieżniku,myślę ze na zakrętach to dobrze :mrgreen:
Nie sądze żeby to się toczyło słabo.Tak gesty oplot robi swoje. Szkoda że nie mogę ich jeszcze wypróbować.Do zastosowań których piszesz,jak najbardziej. Zresztą zobacz zagraniczne opinie o tych oponach, bardzo je cenią.



Dodaj odpowiedź