Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#1601 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 20 April 2011 - 13:15

Bartosz łącze się w bólu i.. raczej wybuchnie.
Travisb moje R1 mają 900 km przebiegu na przodzie nadal wyraźnie odstaje na środku bieżnika nadlewka na tyle jest widoczna choć już niewyraźnie a jeździłem już i po szutrze, poza tym dużo w górach a szybkich zjazdów nie preferuje. Raz zdarzyła się guma ale takie szkło przebiło by każda oponę. Ogólnie jestem b. zadowolony.
pozdr.

#1602 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 20 April 2011 - 14:44

a szybkich zjazdów nie preferuje.


Szczęściarz ;) Ja tam lubię, ale może dobrze że nie mam gór w pobliżu, bo człowiek się za bardzo rozpędzi i potem są skutki, szczególnie jak się słabo trasę zna. Pewnie szybko bym rower skasował znając moją jazdę ;)

Wracając do oponek, zrezygnowałem dziś z treningu na niej, szczególnie że mam także nową dętkę (kolejne fatum, kupiłem nową, na szybko zakładałem i przy zakładaniu przyszczypka! od razu trzeba było łatać!). Tak więc z tego co mówicie lepiej dać sobie spokój z ta gumą i nie ryzykować?? Bo jak by wybuchła przy dużej prędkości to i obręcz może pójść, już nie mówiąc o zębach... Chociaż z drugiej strony tam trochę oplotu jeszcze jest, więc chyba nie powinna nagle wybuchnąć, zakładając że będę omijał dziury. Jak obstawiacie?

Heh, na szczęście wyhaczyłem nową niebieską, w miarę przystępna cena. Szczęście w nieszczęściu jak to mówią ;)

#1603 Jenas

Jenas
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 20 April 2011 - 16:03

Czy ktoś orientuje się gdzie można jeszcze dostać opone Michelin Megamium 2??

#1604 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 posts
  • SkądBiałystok

Posted 20 April 2011 - 18:38

Ostatnio przejechałem kilkaset km na 4000s i powiem że w porównaniu do Ultrarace, Vittori Zafiro i Zafiro PRO to ta oponka niesie świetnie. O zużyciu powiem więcej za jakiś czas, bo jeszcze tylko max kilka tygodni będę na nich jeździł bo już czekają stożki z szytkami Tufo na które się przesiadam jak tylko stery dojdą do ramki. Rower oczywiście zaprezentuje na forum.

#1605 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 21 April 2011 - 10:08

A do mnie już idzie nowa. Czerwona! :mrgreen: Fajnie będzie wyglądało, zobaczyta! Zreszta nie ma wyjścia, musi wyglądać.

Idę pojeździć koło domu z pół godz., mam nadzieję że nie wybuchnie, chociaż dojechałem na niej spowrotem bez problemów...

#1606 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 21 April 2011 - 14:56

Mi się też "udało" zniszczyć nowiutką oponę od boku - kamlotem na poboczu, obręcz nieomal powyginało. Na szczęście kosztowała 40 zł, więc wielkich pieniędzy nie straciłem i od tej pory nie wydam na oponę więcej niż 60 zł/sztukę.

Muszę zakomunikować, że Schwalbe zaczęło się przykładać do ich bodaj najniższego wyrobu do szosówek, jakim są opony Lugano. ;-)
Oponę kupiłem ok. 1,5 tygodnia temu i ma przejechanie na razie tylko 60 km:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

To jest chyba ta nowa seria Lugano mająca zastąpić wycofanego Blizzarda. W porównaniu ze starszą odmianą tego modelu jest o wiele lepiej. Wreszcie zaczęli się przykładać. Ciekawe jeszcze czy poprawili skład gumy, bo ścieralność Lugano jest stosunkowo spora, ale za to mają niezłą przyczepność na mokrym, porównania z innymi oponami nie mam, ale jak za 40 zł to moim zdaniem warto.
To z tych starszych (jedna mi się ostała, na przodzie):

Dołączona grafika

Po jakichś 400-600 km:

Dołączona grafika

One były bardzo nierówno lane, miałem już 3 sztuki Lugano tej serii i każda ze schodkiem na bieżniku.

#1607 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2,670 posts
  • SkądJary

Posted 04 May 2011 - 13:28

upiłem nowe Ultremo R1 i po dwóch dniach jazdy tylna nadaje się do wymiany

ja miałem to samo z ultremo i kolega też, ogólnie te opony to porażka. Słyszałem że ktoś reklamował i że producent uwzględnił reklamację bo jest jakaś wada w tych oponach, ja swoje niestety wyrzuciłem od razu :-(

#1608 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2,670 posts
  • SkądJary

Posted 04 May 2011 - 13:30

Tak wiec łączę się w bólu, zalecając natychmiastową zmianę opony i nie kombinowanie z 'łatkami', bo to niewiele da przy takim zniszczeniu, a jednocześnie niezmiennie polecając godniejsze i wytrzymalsze laczki w postaci choćby Diamante Pro, tudzież innych GP4000S ...

Masz jakieś doświadczenia z Diamante Pro ? mam możliwość dostać je taniej, czy warto je kupić ? zależy mi na tym żeby były lekkie i mocne czyli prawie doskonałe ;-)

#1609 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 04 May 2011 - 14:31

krzy1976, Awaryjne są podobniez R, a nie R1. Pewnie miales R? Ja po wymiance zrobilem 300km i wszystko jest ok, zero śladów ze cos przejechaly

#1610 emilpe

emilpe
  • Użytkownik
  • 180 posts
  • SkądPoznań

Posted 04 May 2011 - 17:28

Tak wiec łączę się w bólu, zalecając natychmiastową zmianę opony i nie kombinowanie z 'łatkami', bo to niewiele da przy takim zniszczeniu, a jednocześnie niezmiennie polecając godniejsze i wytrzymalsze laczki w postaci choćby Diamante Pro, tudzież innych GP4000S ...

Masz jakieś doświadczenia z Diamante Pro ? mam możliwość dostać je taniej, czy warto je kupić ? zależy mi na tym żeby były lekkie i mocne czyli prawie doskonałe ;-)

Diamante Pro bardzo szybko się ściera, ale ma niskie opory i jest bardzo lekka. Ja mam obecnie 4000s i po kilku tysiącach widać że długo nie pociągnie więc zostawiłem na wyścigi, bo jest lekka i ma bardzo małe opory. Moim zdaniem świetna oponka

#1611 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 04 May 2011 - 19:56

Hm... Chyba wszystkie lepsze oponki (Conti 4000s, Vittoria Diamante Pro, czy Michelin Pro3) się szybciej zużywają. Skład mieszanki gumy użytej do ich produkcji powoduje, że są miękkie, bo mają lepiej trzymać się drogi. A tego nie da się połączyć z niskim zużyciem, bo wtedy byłyby twardsze...

#1612 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 04 May 2011 - 20:50

Tak wiec łączę się w bólu, zalecając natychmiastową zmianę opony i nie kombinowanie z 'łatkami', bo to niewiele da przy takim zniszczeniu, a jednocześnie niezmiennie polecając godniejsze i wytrzymalsze laczki w postaci choćby Diamante Pro, tudzież innych GP4000S ...

Masz jakieś doświadczenia z Diamante Pro ? mam możliwość dostać je taniej, czy warto je kupić ? zależy mi na tym żeby były lekkie i mocne czyli prawie doskonałe ;-)

Tak, użytkuję je obecnie. Nie wiem ile na nicj przejechałem, ale nie zauważyłem, aby (tak jak piszą pozostali) szybko się ścierały. Owszem są lekkie i świetnie niosą w porównaniu do GP4000S i dlatego je polecam z czystym sumieniem :-) A gdzie mozesz je kupić taniej? Dałbyś radę załatwić dodatkowy komplet dla mnie?

#1613 Darkievicz

Darkievicz
  • Użytkownik
  • 145 posts
  • SkądUstroń

Posted 05 May 2011 - 10:35

Ciekawy artykuł o ogumieniu szosowym. Jest to test i artykuł ale do testu bym zbytnio wagi nie przykładał bo był robiony w fabryce jednego z producentów :lol: Ale artykuł solidny. |
::LINK::

#1614 czasowiec

czasowiec
  • Użytkownik
  • 262 posts
  • SkądToruń

Posted 05 May 2011 - 17:55

Ja jestem zadowolony z VITTORIA OPEN CORSA EVO CX 320 TP , miałem też MICHELIN , ale szybko się zużyła wyrzuciłem ją po 15450 km przednie koło , a z tyłu mam VITTORIE 120tp i zrobiłem na niej 15500 km i może jeszcze z 4000 km zrobie .

#1615 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 05 May 2011 - 19:18

Super opony i mogę je polecić z czystym sumieniem to HUTCHINSON Fusion2.
Świetnie się trzymają drogi, małe opory toczenia, odporne na przebicia...ale niestety drogie.

#1616 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 06 May 2011 - 06:40

Ja natomiast pamiętam, że miałem dylemat przy wyborze opon. Pamiętam długie rozmowy z Maciejem na GG na temat ich zakupu. Nie byłem w temacie za bardzo to raz, dwa to jest ogromny wybór.
Ostatecznie kupiłem Continental Ultrasport. Przejechane ponad 3000 km. Zaliczone dwa wyścigi, gdzie nawierzchnia wołała o pomstę do nieba (pierwszy start był w Sobótce, gdzie jak ktoś nie połamał kół to był cały w skowronkach" i są krótko mówiąc OK. Stosunek ceny do jakości według mnie rewelacyjny. Nie widzę śladów zużycia, żadnych pęknięć, otarć. Oponki w sam raz na starty i na treningi również.
Jedynie na mokrym nie spisują się najlepiej (chociaż rowki odprowadzające wodę niby są).

#1617 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2,670 posts
  • SkądJary

Posted 06 May 2011 - 10:01

Tak, użytkuję je obecnie. Nie wiem ile na nicj przejechałem, ale nie zauważyłem, aby (tak jak piszą pozostali) szybko się ścierały. Owszem są lekkie i świetnie niosą w porównaniu do GP4000S i dlatego je polecam z czystym sumieniem :-) A gdzie mozesz je kupić taniej? Dałbyś radę załatwić dodatkowy komplet dla mnie?

Gdybym kupował dla siebie to wziałbym też dla Ciebie ale chyba kupię inne opony. Zobacz kto jest importerem Vittorii :) nasze rondowo-babkowe klimaty :-)

#1618 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 09 May 2011 - 09:24

ale chyba kupię inne opony

Jakie?

#1619 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 09 May 2011 - 20:52

no jak na kampinos to ciezko powiedziec ze tam jest maly i sredni piach bo miejscami to normalnie wybrzeze morskie nie wiem czy w ogole istnieje opona ktora i dobrze jedzie w piachu i po asfalcie toczy sie jak ta lala


Faktycznie w niektórych miejscach w Kampinosie jak nad morzem ale na przeciętnym szlaku jest twardo lub mało piachu lub fragmenty z dużą ilością piachu występują od czasu do czasu.

Chodzi mi o opony, na których nie odstawałbym bardzo na piachu od typowych opon, jakie mają pozakładane zazwyczaj rowery górskie. Nie wiem czy przy oponie o szerokości 35 niezła jazda po piachu jest w ogóle możliwa.


Nie wiem czy pomogę, ale z doświadczeń trekkingowych (na lekko) na Roztoczu (gdzie piachy podobne jak w Kampinosie) na oponach 32-37 mm, i na góralu 2.0-2.3 (50-57 mm) mogę powiedzieć tyle: nie ma ch...a na Mariolkę. na 2.1 leci się po miękkimi, grząskim piachu, a 35 mm rozcina nawet twardą piaszczystą ziemię. Fizyki nie oszukasz... Niestety;-(

#1620 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 posts
  • SkądDąbrowa Górnicza

Posted 11 May 2011 - 13:06

Maxxix xenith hors categorie po kilku tys zrobiła się w niej dziurka na wylot, wyszły z niej jakies nici i patrząc na oponę z góry, wykrzywiła się na kształt łagodnego zygzaka, co przy jezdzie skutkowało biciem tylnego koła.
Wczesniej kilka lat jezdziłem na schwalbe stelvio i spisywały się ok.



Reply to this topic