Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#1921 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • Skądoni maja te koła

Posted 23 March 2012 - 13:26

Virenque bardzo dobry artykuł! Dzięki bo rozwiał moje kilka pytań które mnie nurtowały.

Mam pytanie odnośnie opon drutowych i zwijanych a mianowicie jakie są różnice oprócz wagi i elastyczności, jak jest z ich wytrzymałością biorąc pod uwagę np ten sam model w dwóch wersjach zwijanej i drut? I czy niskie TPI 33 jest aż tak podatne na przebicia i wytrzymałość jeśli opona posiada powiedzmy wzmocniony bieżnik z wkładką kevlarową? Czy lepiej jednak celować w średni wskaźnik TPI tzn ok 80. Zapytanie dotyczy opon przeznaczonych typowo do treningu i "normalnej jazdy".
Dzięki. Pozdrawiam

#1922 Gosc_Campagnolo_*

Gosc_Campagnolo_*
  • Gość

Posted 24 March 2012 - 02:53

Własnie mnie tez zastanawia to czy jest róznica między oponami Vittoria Rubino i Vittoria Rubino Pro, czyli drutowaną i zwijaną . Takie same TPI 150 i poza różnicą wagi nie wiem czy jeszcze cos innego je rózni

#1923 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 posts
  • SkądPTB

Posted 24 March 2012 - 08:04

Rubino ma tpi 60 a rubino pro 150. Wg tego co piszą obie mają warstwy antyprzebiciowe i te same mieszanki gumy na górze bieżnika. Ja kupiłem Rubino w tym sezonie bo mi było szkoda kasy na rubino pro 2 razy droższą ale jeżdżę dopiero miesiąc na nich i z powodu wagi nie zauważam jakiś spowolnień opisywanych przez niektórych czy braku przyspieszenia a jeździłem wcześniej na michelin pro2, które ścierają zdecydowanie za szybko jak na opony do częstej jazdy poza tym kosztują dużo. Miałem też zaffiro pro z tpi 60 i też nie zauważyłem żebym jakoś kapcie łapał..a może miałem szczęście ;-) Te rubino mają 2 różne rodzaje gumy na wierzchu i warstwę antyprzebiciową dlatego je kupiłem..poza tym kolorystycznie mi pasowały do roweru i wydaje mi się, że vittorie ścierają się wolniej od np drutowanych continentali, które są bardzo delikatne na cięcia i brud na ulicy i po niecałym sezonie wyglądały jak szmata.
Są tu opinie specjalistów od przyczepności i pewnie mają inne wrażenia itp ale moje odczucia są takie jak napisałem. pozdr

#1924 bicicleta

bicicleta
  • Użytkownik
  • 364 posts
  • SkądRadom

Posted 24 March 2012 - 08:29

Dla mnie, poza wagą nie ma dużej różnicy między Rubino i Rubino Pro, zimą jeździłem na tych pierwszych, w sezonie na Pro, żadnej do tej pory nie udało mi się przebić. W Rubino Pro Slick maksymalne ciśnienie to 8,5 bara, w tych 2 pierwszych do 10.

#1925 szymonef

szymonef
  • Użytkownik
  • 142 posts
  • Skąddolnośląskie

Posted 24 March 2012 - 15:46

U siebie właśnie założyłem Duro Stinger 23 mm. 40 zł, zwijane, 225 gramów masy. Zobaczymy, jak się spiszą. Zgodnie z tym, czego dowiedziałem się od przedstawiciela firmy, posiadają 1-3 mm wkładki antyprzebiciowej, co odróżnia je od bardziej "wycieniowanych" i raczej wyścigowych Slicksterów i Hypersoniców.

#1926 Gosc_Campagnolo_*

Gosc_Campagnolo_*
  • Gość

Posted 26 March 2012 - 00:29

A co do ciśnienia w oponach to mam takie wrażenia ze nigdy nie napompuje mniej niz maximum.
Jak dałem minimum w Vittoriach Rubino Pro to po deszczu byłem cały pochlapany bo bardziej chlapie i wyzej, no i jak w dziure wjechałem to po oponie bo dobiła do obręczy.

#1927 morning bell

morning bell
  • Użytkownik
  • 101 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 30 March 2012 - 15:38

Witam.

Czy ktoś z forowiczów miał do czynienia z oponą Specialized Turbo Elite 700x23?
Jeżdżę w 2/3 przy suchej nawierzchni i w 1/3 na mokrej.
Rozważam zakup takiej opony.

#1928 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 02 April 2012 - 19:38

Panowie - krótka piłka - mam propozycja - być może


Miśie PRO 2 RACE

Continental GP 4000s


jakie sa realne wagi tych opon? różnie widuje na necie 200 207 220 194... juz sam nie wiem - a akurat gramki mi tu są istotne...

wytrzymałościowo chyba stoją podobnie, i ogólnie sa chwalone ...

#1929 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 02 April 2012 - 22:03

Adaasko, na pewno Pro 2 Race? Dosyć stare, teraz już 4-ki są w sprzedaży...

Moje GP 4000s ważą ok. 200g. Ważyłem przed chwilą ostatnią niezałożoną - 199g. Nie pamiętam, aby poprzednie ważyły jakoś znacznie więcej.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#1930 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2,670 posts
  • SkądJary

Posted 02 April 2012 - 22:29

Polecam GP 4000s

#1931 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 02 April 2012 - 22:55

Radello, no tak, własnie PRO2 - tak tez mysle, ze troche juz mają na karku... ale zle to chyba nie sa, choc wagowo troszke z tyłu nie?



Chwalą teraz te Conti, chociaz mysle, bo w MTB mialem kiedys konti i były słabe... z drugiej to inna sztuka :)

#1932 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1,536 posts
  • SkądPoznań

Posted 03 April 2012 - 09:07

Jeździłem na Conti 4000s i właśnie na Pro Race2 i polecam Conti. Są bardziej trwałe i lepiej niosą - przynajmniej według mnie.
Wagowo nie pamiętam niestety jak to wyglądało.
Dodam, że Pro2 jest w opinii wielu osób lepsze niż Pro3.

pzdr

#1933 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 posts
  • Skądireland

Posted 03 April 2012 - 11:00

4000s jak sa nowe to fajnie 'piszcza' w zakretach.
super przyczepnosc na mokrym, mieszanka black chilli dziala ;)
zywotnosc nawet do 15kkm, bardzo dobra odpornosc na przebicia.

#1934 adabar1

adabar1
  • Użytkownik
  • 84 posts
  • SkądOstrów

Posted 03 April 2012 - 18:54

Mam pro 4 race narazie spisują się dobrze jeszcze nie miałem okazji jeździć na mokrym, jakoś wielkiej różnicy z pro 3 nie zauważyłem

#1935 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 03 April 2012 - 19:56

Na wytrzymałości Miśków się zawiodłem, natomiast 4000s to ogólnie mówiąc mistrzostwo.
Waga:
Dołączona grafika
205gr

#1936 Adaasko

Adaasko
  • Użytkownik
  • 484 posts
  • SkądKołobrzeg

Posted 03 April 2012 - 20:28

dzięki chłopaki - dałbym pomogł jakbym mógł - jak stane juz przed wyborem - wybiore conti - zobaczymy :)

#1937 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Posted 03 April 2012 - 22:00

Tomek a ile już kilometrów zrobiłeś na conti :?: że sądzisz o lepszej wytrzymałości od miśków

#1938 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 04 April 2012 - 08:51

Na Conti na razie przejechałem bezawaryjnie 10tyś km, i liczę na kolejne 5kkm.
Natomiast pisząc "wytrzymałości" miałem na myśli bezawaryjność. Miałem Krylion i Pro3 i obydwie po kilku tysiącach zaliczyły czołowo przecięcie, dzięki któremu mogłem je sobie powiesić na ścianie :-/
Natomiast na Conti oraz Ultremo (przebieg 25kkm na kilku sztukach) takie awarie nie zdarzyły się nigdy, o czym pisałem tu już wielokrotnie.

#1939 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 posts
  • SkądwAw

Posted 07 April 2012 - 19:50

moje 4000s właśnie się kończą i tak się rozglądam za czymś podobnym...
znalazłem coś takiego Continental Grand Prix Supersonic fajna waga i black chili...
ktos z Kolegów/Koleżanek dosiada takie i może podzielić się doświadczeniami...?

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#1940 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 posts
  • SkądMazowsze

Posted 07 April 2012 - 20:08

Na czasówki super, do codziennej jazdy się nie nadaje. Nie zrobi nawet 2 tys. km.



Reply to this topic