Jakie Kupić Opony?
Started By
deschek
, 03 lip 2006 13:56
4760 odpowiedzi w tym temacie
#1921
Napisano 23 marzec 2012 - 13:26
Virenque bardzo dobry artykuł! Dzięki bo rozwiał moje kilka pytań które mnie nurtowały.
Mam pytanie odnośnie opon drutowych i zwijanych a mianowicie jakie są różnice oprócz wagi i elastyczności, jak jest z ich wytrzymałością biorąc pod uwagę np ten sam model w dwóch wersjach zwijanej i drut? I czy niskie TPI 33 jest aż tak podatne na przebicia i wytrzymałość jeśli opona posiada powiedzmy wzmocniony bieżnik z wkładką kevlarową? Czy lepiej jednak celować w średni wskaźnik TPI tzn ok 80. Zapytanie dotyczy opon przeznaczonych typowo do treningu i "normalnej jazdy".
Dzięki. Pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie opon drutowych i zwijanych a mianowicie jakie są różnice oprócz wagi i elastyczności, jak jest z ich wytrzymałością biorąc pod uwagę np ten sam model w dwóch wersjach zwijanej i drut? I czy niskie TPI 33 jest aż tak podatne na przebicia i wytrzymałość jeśli opona posiada powiedzmy wzmocniony bieżnik z wkładką kevlarową? Czy lepiej jednak celować w średni wskaźnik TPI tzn ok 80. Zapytanie dotyczy opon przeznaczonych typowo do treningu i "normalnej jazdy".
Dzięki. Pozdrawiam
#1923
Napisano 24 marzec 2012 - 08:04
Rubino ma tpi 60 a rubino pro 150. Wg tego co piszą obie mają warstwy antyprzebiciowe i te same mieszanki gumy na górze bieżnika. Ja kupiłem Rubino w tym sezonie bo mi było szkoda kasy na rubino pro 2 razy droższą ale jeżdżę dopiero miesiąc na nich i z powodu wagi nie zauważam jakiś spowolnień opisywanych przez niektórych czy braku przyspieszenia a jeździłem wcześniej na michelin pro2, które ścierają zdecydowanie za szybko jak na opony do częstej jazdy poza tym kosztują dużo. Miałem też zaffiro pro z tpi 60 i też nie zauważyłem żebym jakoś kapcie łapał..a może miałem szczęście ;-) Te rubino mają 2 różne rodzaje gumy na wierzchu i warstwę antyprzebiciową dlatego je kupiłem..poza tym kolorystycznie mi pasowały do roweru i wydaje mi się, że vittorie ścierają się wolniej od np drutowanych continentali, które są bardzo delikatne na cięcia i brud na ulicy i po niecałym sezonie wyglądały jak szmata.
Są tu opinie specjalistów od przyczepności i pewnie mają inne wrażenia itp ale moje odczucia są takie jak napisałem. pozdr
Są tu opinie specjalistów od przyczepności i pewnie mają inne wrażenia itp ale moje odczucia są takie jak napisałem. pozdr
#1925
Napisano 24 marzec 2012 - 15:46
U siebie właśnie założyłem Duro Stinger 23 mm. 40 zł, zwijane, 225 gramów masy. Zobaczymy, jak się spiszą. Zgodnie z tym, czego dowiedziałem się od przedstawiciela firmy, posiadają 1-3 mm wkładki antyprzebiciowej, co odróżnia je od bardziej "wycieniowanych" i raczej wyścigowych Slicksterów i Hypersoniców.
#1926 Gosc_Campagnolo_*
Napisano 26 marzec 2012 - 00:29
A co do ciśnienia w oponach to mam takie wrażenia ze nigdy nie napompuje mniej niz maximum.
Jak dałem minimum w Vittoriach Rubino Pro to po deszczu byłem cały pochlapany bo bardziej chlapie i wyzej, no i jak w dziure wjechałem to po oponie bo dobiła do obręczy.
Jak dałem minimum w Vittoriach Rubino Pro to po deszczu byłem cały pochlapany bo bardziej chlapie i wyzej, no i jak w dziure wjechałem to po oponie bo dobiła do obręczy.
#1928
Napisano 02 kwiecień 2012 - 19:38
Panowie - krótka piłka - mam propozycja - być może
Miśie PRO 2 RACE
Continental GP 4000s
jakie sa realne wagi tych opon? różnie widuje na necie 200 207 220 194... juz sam nie wiem - a akurat gramki mi tu są istotne...
wytrzymałościowo chyba stoją podobnie, i ogólnie sa chwalone ...
Miśie PRO 2 RACE
Continental GP 4000s
jakie sa realne wagi tych opon? różnie widuje na necie 200 207 220 194... juz sam nie wiem - a akurat gramki mi tu są istotne...
wytrzymałościowo chyba stoją podobnie, i ogólnie sa chwalone ...
#1929
Napisano 02 kwiecień 2012 - 22:03
Adaasko, na pewno Pro 2 Race? Dosyć stare, teraz już 4-ki są w sprzedaży...
Moje GP 4000s ważą ok. 200g. Ważyłem przed chwilą ostatnią niezałożoną - 199g. Nie pamiętam, aby poprzednie ważyły jakoś znacznie więcej.
Moje GP 4000s ważą ok. 200g. Ważyłem przed chwilą ostatnią niezałożoną - 199g. Nie pamiętam, aby poprzednie ważyły jakoś znacznie więcej.
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#1932
Napisano 03 kwiecień 2012 - 09:07
Jeździłem na Conti 4000s i właśnie na Pro Race2 i polecam Conti. Są bardziej trwałe i lepiej niosą - przynajmniej według mnie.
Wagowo nie pamiętam niestety jak to wyglądało.
Dodam, że Pro2 jest w opinii wielu osób lepsze niż Pro3.
pzdr
Wagowo nie pamiętam niestety jak to wyglądało.
Dodam, że Pro2 jest w opinii wielu osób lepsze niż Pro3.
pzdr
Żeby wygrać trzeba wystartować...
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#1938
Napisano 04 kwiecień 2012 - 08:51
Na Conti na razie przejechałem bezawaryjnie 10tyś km, i liczę na kolejne 5kkm.
Natomiast pisząc "wytrzymałości" miałem na myśli bezawaryjność. Miałem Krylion i Pro3 i obydwie po kilku tysiącach zaliczyły czołowo przecięcie, dzięki któremu mogłem je sobie powiesić na ścianie :-/
Natomiast na Conti oraz Ultremo (przebieg 25kkm na kilku sztukach) takie awarie nie zdarzyły się nigdy, o czym pisałem tu już wielokrotnie.
Natomiast pisząc "wytrzymałości" miałem na myśli bezawaryjność. Miałem Krylion i Pro3 i obydwie po kilku tysiącach zaliczyły czołowo przecięcie, dzięki któremu mogłem je sobie powiesić na ścianie :-/
Natomiast na Conti oraz Ultremo (przebieg 25kkm na kilku sztukach) takie awarie nie zdarzyły się nigdy, o czym pisałem tu już wielokrotnie.
#1939
Napisano 07 kwiecień 2012 - 19:50
moje 4000s właśnie się kończą i tak się rozglądam za czymś podobnym...
znalazłem coś takiego Continental Grand Prix Supersonic fajna waga i black chili...
ktos z Kolegów/Koleżanek dosiada takie i może podzielić się doświadczeniami...?
znalazłem coś takiego Continental Grand Prix Supersonic fajna waga i black chili...
ktos z Kolegów/Koleżanek dosiada takie i może podzielić się doświadczeniami...?
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g