Jakie Kupić Opony?
#2361
Napisano 07 marzec 2013 - 23:04
a) Zaufany mechanik z dużo lepszym wzrokiem wypatrzył mi już na obręczach sporo mikropęknięć
W tym sezonie dwa razy zerwałem szprychy i to nie na dziurze tylko mocniej depcząc na podjeździe.
Wkurza mnie w nich to że w przypadku awarii nawet jednej szprychy, nie da się nawet 100m przejechać, no ale to standard przy kołach z mała ilością szprych
To co jest prawdziwą bolączką Mavica to dostępność części - niby są, ale jak co do czego to ceny powalają. Znajomy po uszkodzeniu tylnej obręczy w Ksyrium SL za cenę którą Harfa zawołała za samą obręcz sztuk 1, złożył komplet kół DtR450 + DT Revolution + te najlżejsze piasty Novateca. Waga wyszła chyba tylko 20g więcej.
Dlatego rozważałem w zasadzie tylko składaki albo kompletne, klasyczne DT, bez udziwnień.
Na mokrym staram się nie jeździć, ale wiadomo że czasem się nie uniknie więc cenne info- dzięki
#2362
Napisano 08 marzec 2013 - 15:00
http://www.hutchinsontires.com/en/
chętnie bym przetestował ich patent Tubeless :-P
http://www.hutchinso...t=route&clear=1
#2363
Napisano 08 marzec 2013 - 17:52
A miśki się ładniej toczą, ale nie miałem jeszcze okazji ich przebić w jakiś ekstremalnych warunkach, więc jeszcze testuję
#2364
Napisano 08 marzec 2013 - 19:52
#2366 Gosc_marvelo_*
Napisano 08 marzec 2013 - 20:46
Przód: Hutchinson Atom Comp 700x23C (przebieg około 1000 km)
Tył: Michelin Lithion 2 700x23C (przebieg około 2600 km)
Zwróćcie uwagę na różnicę w realnej szerokości tych opon (przednia obręcz Alexrims R390, tylna Mavic Open Pro).
Realna waga:
Atom - 199 g
Lithion 2 - 230 g
Z obu jestem zadowolony (zwłaszcza w kontekście ceny, za jaką kupiłem je w Decathlonie), ale chyba na nasze drogi, zwłaszcza wiosną, lepiej nadaje się baloniasty Lithion 2.
#2367
Napisano 09 marzec 2013 - 10:14
#2368
Napisano 09 marzec 2013 - 11:47
#2369
Napisano 09 marzec 2013 - 12:17
#2370 Gosc_legggy_*
Napisano 11 marzec 2013 - 20:18
...cut... po nim kolej przyszła na Conti Ultrasport. Conti o wiele cichsza oraz stawiała o wiele mniejszy opór. Lithiona nie testowałem jeszcze na trenażerze:)
na początku myślałem, że piszesz o conti ultrasport na trenażerze tylko, ale post niżej piszesz, że się ślizgają na mokrym, ja przy mokrym staram się nie jeździć, ale miałem inne doświadczenia niż ty, jeżdżę dopiero 1 sezon (teraz będzie 2gi), przesiadałem się z Vittoria (bez wkładek) pomopowanych do 11, jak przesiadłem się na Conti Ultrasport (jakoś tak nie stać mnie na 2 opony po cenie powyżej 150zł od sztuki) to miałem wrażenie, że kleją się do asfaltu, nie wiem, czy to przez niższe ciśnienie (8), ale nawet w MR była ujęta w teście jako ta o dużych oporach, chętnie przesiadłbym się z powrotem na takie do 11, ale te są jak nówki i wydają się pancerne, takie do nabijania kilosów, więc będę dalej jeździł takie moje wrażenia oczywiście subiektywne, kwestia przyzwyczajenia, przy przesiadce mocno to czułem
#2372
Napisano 11 marzec 2013 - 21:36
Swiat idzie ku szerszemu ;-)
#2373 Gosc_darek71_*
Napisano 12 marzec 2013 - 12:28
#2374 Gosc_marvelo_*
Napisano 12 marzec 2013 - 13:23
Kiedyś ważyłem tylko 57 kg i dymałem Micheliny na 10-11 licząc, że będę szybszy. Opony o dziwo to wytrzymywały, choć na pewno trochę szybciej się zużywały, a już odporność na przebicie przy założonych dętkach Maxxis Flywieght spadała drastycznie, komfort na gorszych drogach również. Wciąż lubię to uczucie sztywności roweru w napędzie przy takim ciśnieniu, ale już poprzestaję na 9 barach.
Myślę, że przy Twojej wadze niezłym rozwiązaniem będą opony o szerokości 25 mm, lub przerośnięte 23 mm (np. Michelin Lithion 2 - u mnie realnie prawie 26 mm). Są tylko niewiele cięższe, a opór toczenia czasem nawet mniejszy (przy tym samym ciśnieniu).
#2375
Napisano 12 marzec 2013 - 13:27
Jakie Vittorie pompowałeś do 11 bar??? To podane z boku opony maksymalne ciśnienie, jakie teoretycznie wytrzyma opona. Tymczasem w tabele zalecanych ciśnień, Vittoria nawet do najdroższych opon z oplotem 320 TPI i wadze rowerzysty po. 95 zaleca maks. 9 bar... Do tańszych nawet po 6-7 bar, im lżejszy zawodnik, tym mniej. Więc nic dziwnego, że Vittorie, przy 11 bar miały słabszą przyczepność niż Conti przy 8.przesiadałem się z Vittoria (bez wkładek) pomopowanych do 11, jak przesiadłem się na Conti Ultrasport [...] to miałem wrażenie, że kleją się do asfaltu, nie wiem, czy to przez niższe ciśnienie (8)
W 95% przypadków za słabą przyczepność (w tym w szczególności na mokrym) odpowiada zbyt wysokie ciśnienie. Dodatkowo niższe ciśnienie to (adekwatnie do rodzaju roweru, mówimy o oponach o szer. 23 mm) znacznie większy komfort! Też na początku swoje Vittorie Diamante Pro pompowałem do 10 bar (wszak z boku opony podano maks. ciśnienie 11 bar). A dla mojej wagi wg tabelki powinno być 7.2 / 7.6 (przód / tył), dodatkowo na mokre -0.5 bar. Zastosowałem. Przestałem odczuwać ramionami każdą najmniejszą nawet nierówność asfaltu, rower przestał podskakiwać na przejazdach kolejowych itd. Spadku średnich prędkości, czy wzrostu wkładanego wysiłku nie zauważyłem.
Teraz jeżdżę na Conti 4000s przy 7.5 / 8 bar i jest jeszcze lepiej ;-)
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#2376 Gosc_legggy_*
Napisano 12 marzec 2013 - 17:24
#2377
Napisano 13 marzec 2013 - 14:05
Ważę 85 kg i w opony biję 7,5 przód, 8 bar tył albo nawet po 0,5 bara mniej, żeby było bardziej komfortowo. Na dodatek przy tym ciśnieniu opony się mniej ścierają. Dużo wolniej się wypłaszczają.
Przy biciu 10-11 barów w oponę też trzeba uważać. Kumpel sobie w ten sposób zniszczył koło DA-7850. Długo zastanawialiśmy się co może być powodem pękania szprych i okazało się, że najprawdopodobniej jest to bicie w oponę więcej niż zalecanie dla niej i dla koła - ranty są bardziej rozpychane i przy waleniu po dziurach koło nieźle obrywa, a szprychy tam są nieźle wynaciągane.
#2378
Napisano 13 marzec 2013 - 14:47
Na niezbyt dobrych drogach i dużym ciśnieniu prędkość jest wytrącana, więc nie warto. Można sobie plomby z zębów powybijać.
Dokładnie tak. Opona napompowana "na kamień" wykazuje wyższe opory toczenia, jest to bardzo odczuwalne. Koło "odbija" się od wszelkich nierówności drogi co w konsekwencji powoduje wytracanie prędkości. Do tego przyczepność spada drastycznie.
#2380
Napisano 13 marzec 2013 - 20:46
Może nie Krylion ale Pro 4 też nie jest najgorsze :-P Podobno znacznie bardziej trwałe, odporne na przebicia i nieco lepsze w zakrętach w porównaniu do Miśka Pro 3 Race. Przy zamówieniu powyżej 50 funtów można dostać dodatkowo 5 funtów rabatu, przesyłka za darmo.