Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#2361 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 marzec 2013 - 23:04

Co do Aksiumów to nie mówię że to złe koła, ale jak wszystko mają swoją żywotność.
a) Zaufany mechanik z dużo lepszym wzrokiem wypatrzył mi już na obręczach sporo mikropęknięć
B) W tym sezonie dwa razy zerwałem szprychy i to nie na dziurze tylko mocniej depcząc na podjeździe.

Wkurza mnie w nich to że w przypadku awarii nawet jednej szprychy, nie da się nawet 100m przejechać, no ale to standard przy kołach z mała ilością szprych
To co jest prawdziwą bolączką Mavica to dostępność części - niby są, ale jak co do czego to ceny powalają. Znajomy po uszkodzeniu tylnej obręczy w Ksyrium SL za cenę którą Harfa zawołała za samą obręcz sztuk 1, złożył komplet kół DtR450 + DT Revolution + te najlżejsze piasty Novateca. Waga wyszła chyba tylko 20g więcej.
Dlatego rozważałem w zasadzie tylko składaki albo kompletne, klasyczne DT, bez udziwnień.

Na mokrym staram się nie jeździć, ale wiadomo że czasem się nie uniknie więc cenne info- dzięki

#2362 rodman

rodman
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądSomewhere In Poland

Napisano 08 marzec 2013 - 15:00

można też pomyśleć o Hutchinsonach, robione we Francji ... przy udziale Toma Voeclera :mrgreen:
http://www.hutchinsontires.com/en/

chętnie bym przetestował ich patent Tubeless :-P
http://www.hutchinso...t=route&clear=1

#2363 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 marzec 2013 - 17:52

ja miałem już hutchinsony atom, kevlar top speed, i z jednego i drugiego byłem na tyle zadowolony, że kupiłem jeszcze jeden zestaw atomów kobicie - jak guma na asfalcie - trzyma rewelacyjnie- wkładka antyprzebiciowa jakaś niby jest - w mieście mi nie przebiło ani razu, ale raz wjechałem na żwir w trasie, to już mi przebiło. Ale na to chyba by większość opon poszło. Toczy się z większymi oporami niż miśki pro 3 race, ale można bez żadnego strachu wchodzić w konkretnych prędkościach w zakręt, bez obaw, że zaliczymy szlif.
A miśki się ładniej toczą, ale nie miałem jeszcze okazji ich przebić w jakiś ekstremalnych warunkach, więc jeszcze testuję :)

#2364 Marcines

Marcines
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPruszków

Napisano 08 marzec 2013 - 19:52

We wtorek na top speedach jechałem przez roboty drogowe, dziury, żwir, kamienie, piach. Dały radę, udało mi się przejechać. Z drugiej strony jednen top speed poszedł mi przy pompowaniu, pękła boczna ścianka, nie wiem czy to jakaś wada była czy po prostu moja wina, bo czegoś nie dopilnowałem. Poza tym chyba dosyć mało wiatru w nie wchodzi 7,2 bodajże

#2365 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 08 marzec 2013 - 20:34

Ja na Gatorskinach robiłem kilka razy niemalże przełaje i nie przebiłem, stąd zaufanie do Conti

#2366 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 08 marzec 2013 - 20:46

Aktualnie mam taki zestaw:
Przód: Hutchinson Atom Comp 700x23C (przebieg około 1000 km)
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Tył: Michelin Lithion 2 700x23C (przebieg około 2600 km)
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zwróćcie uwagę na różnicę w realnej szerokości tych opon (przednia obręcz Alexrims R390, tylna Mavic Open Pro).

Realna waga:
Atom - 199 g
Lithion 2 - 230 g

Z obu jestem zadowolony (zwłaszcza w kontekście ceny, za jaką kupiłem je w Decathlonie), ale chyba na nasze drogi, zwłaszcza wiosną, lepiej nadaje się baloniasty Lithion 2.

#2367 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 marzec 2013 - 10:14

W kwesrii porównania opon, długi czas śmigałem na Hutchinsonach Quartz, drutówkach i zwijanych, później przesiadłem się właśnie na Lithiony 2. Różnica była odczuwalna, przede wszystkim komfort. Odpowiednie ciśnienie i jest naprawdę fajnie. Opory toczenia łatwo idzie porównać na trenażerze przekładając gumy. W tym sezonie trenażerowym dobijałem jednego Quartza, po nim kolej przyszła na Conti Ultrasport. Conti o wiele cichsza oraz stawiała o wiele mniejszy opór. Lithiona nie testowałem jeszcze na trenażerze:)


#2368 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 marzec 2013 - 11:47

No hutchinsony IMHO stawiają największe opory, ale ja nie miałem z tego powodu obaw nigdy, że wejdę w jakiś ostry ślizg, a raz już mi się to zdarzyło przy 60kaemach per h, więc jestem na to mocno wyczulony. Z drugiej strony, np po mieście, po nizinach, prędzej bym wybrał Miśki PRO 3 Race, chociaż zauważyłem, że te opony się gorzej zakłada na obręcz, przynajmniej u mnie. Następne wytestuje coś od SPIKE'a. Ach, jeszcze miałem VIttorie Rubino Pro- zwijka - arcywytrzymała, ale miałem obawy z wchodzeniem w zakręty - co by nie mówić, i tak guma odgrywa największą rolę, a nie bieżnik.

#2369 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 marzec 2013 - 12:17

Tak, to się zgadza. Quartz ładnie się trzymał drogi, nie miałem problemów z uślizgami na tej oponie. Za to Conti Ultrasport potrafiło się ślizgnąć na mokrym. Lithiony na mokrym też mi uciekały, ale na 90% problem tkwił w zbyt wysokim ciśnieniu. Dałem po 9 bar bo ściganie było na gładkim i równym asfalcie, a w końcu spadł deszczyk, potem oberwanie chmury i zaczęło się tańczenie.


#2370 Gosc_legggy_*

Gosc_legggy_*
  • Gość

Napisano 11 marzec 2013 - 20:18

...cut... po nim kolej przyszła na Conti Ultrasport. Conti o wiele cichsza oraz stawiała o wiele mniejszy opór. Lithiona nie testowałem jeszcze na trenażerze:)


na początku myślałem, że piszesz o conti ultrasport na trenażerze tylko, ale post niżej piszesz, że się ślizgają na mokrym, ja przy mokrym staram się nie jeździć, ale miałem inne doświadczenia niż ty, jeżdżę dopiero 1 sezon (teraz będzie 2gi), przesiadałem się z Vittoria (bez wkładek) pomopowanych do 11, jak przesiadłem się na Conti Ultrasport (jakoś tak nie stać mnie na 2 opony po cenie powyżej 150zł od sztuki) to miałem wrażenie, że kleją się do asfaltu, nie wiem, czy to przez niższe ciśnienie (8), ale nawet w MR była ujęta w teście jako ta o dużych oporach, chętnie przesiadłbym się z powrotem na takie do 11, ale te są jak nówki i wydają się pancerne, takie do nabijania kilosów, więc będę dalej jeździł :) takie moje wrażenia oczywiście subiektywne, kwestia przyzwyczajenia, przy przesiadce mocno to czułem :)

#2371 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 marzec 2013 - 20:22

Widocznie Hutchinsony są jeszcze "wolniejsze", z tej trójki o tórej wspomniałem Miśki najlepiej niosą.


#2372 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 marzec 2013 - 21:36

Odnosnie Veloflexow, dobra wiadomosc. Wprowadzili 25mm do swojego repertuaru open opon.
Swiat idzie ku szerszemu ;-)

#2373 Gosc_darek71_*

Gosc_darek71_*
  • Gość

Napisano 12 marzec 2013 - 12:28

Witam! Ważę ok 95kg i szukam oponek, które będą na tyle mocne aby dało się je max napompować do np. 10atm (a może i więcej) i będą dość odporne na przebicia a przy tym w miarę lekkie tak aby nadawały się też na zawody. Myślałem o conti GP4000s ale może jest jeszcze coś lepszego. Teraz mam Michelin PRO 3 Race ale one mogą być pompowane tylko do 8atm :-( Dawałem więcej np. 9atm ale teraz widzę na nich mikropęknięcia i boje się że zaraz się rozlecą...

#2374 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 12 marzec 2013 - 13:23

Czy tak wysokie ciśnienie jest Ci potrzebne, bo lubisz twardo (i masz nadzieję na zmniejszone opory toczenia), czy chodzi o odporność na dobicie (fakt, trochę ważysz)?

Kiedyś ważyłem tylko 57 kg i dymałem Micheliny na 10-11 licząc, że będę szybszy. Opony o dziwo to wytrzymywały, choć na pewno trochę szybciej się zużywały, a już odporność na przebicie przy założonych dętkach Maxxis Flywieght spadała drastycznie, komfort na gorszych drogach również. Wciąż lubię to uczucie sztywności roweru w napędzie przy takim ciśnieniu, ale już poprzestaję na 9 barach.

Myślę, że przy Twojej wadze niezłym rozwiązaniem będą opony o szerokości 25 mm, lub przerośnięte 23 mm (np. Michelin Lithion 2 - u mnie realnie prawie 26 mm). Są tylko niewiele cięższe, a opór toczenia czasem nawet mniejszy (przy tym samym ciśnieniu).

#2375 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 12 marzec 2013 - 13:27

przesiadałem się z Vittoria (bez wkładek) pomopowanych do 11, jak przesiadłem się na Conti Ultrasport [...] to miałem wrażenie, że kleją się do asfaltu, nie wiem, czy to przez niższe ciśnienie (8)

Jakie Vittorie pompowałeś do 11 bar??? To podane z boku opony maksymalne ciśnienie, jakie teoretycznie wytrzyma opona. Tymczasem w tabele zalecanych ciśnień, Vittoria nawet do najdroższych opon z oplotem 320 TPI i wadze rowerzysty po. 95 zaleca maks. 9 bar... Do tańszych nawet po 6-7 bar, im lżejszy zawodnik, tym mniej. Więc nic dziwnego, że Vittorie, przy 11 bar miały słabszą przyczepność niż Conti przy 8.

W 95% przypadków za słabą przyczepność (w tym w szczególności na mokrym) odpowiada zbyt wysokie ciśnienie. Dodatkowo niższe ciśnienie to (adekwatnie do rodzaju roweru, mówimy o oponach o szer. 23 mm) znacznie większy komfort! Też na początku swoje Vittorie Diamante Pro pompowałem do 10 bar (wszak z boku opony podano maks. ciśnienie 11 bar). A dla mojej wagi wg tabelki powinno być 7.2 / 7.6 (przód / tył), dodatkowo na mokre -0.5 bar. Zastosowałem. Przestałem odczuwać ramionami każdą najmniejszą nawet nierówność asfaltu, rower przestał podskakiwać na przejazdach kolejowych itd. Spadku średnich prędkości, czy wzrostu wkładanego wysiłku nie zauważyłem.

Teraz jeżdżę na Conti 4000s przy 7.5 / 8 bar i jest jeszcze lepiej ;-)

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#2376 Gosc_legggy_*

Gosc_legggy_*
  • Gość

Napisano 12 marzec 2013 - 17:24

no to klops, miałem całkiem inne myślenie, miałem tanie drutówki Vittoria Zaffiro, a myślenie takie na chłopski rozum, że jak napompuje oponę do 10.5 (z boku było 11) to twardsza opona będzie miała przez swoją twardość mniejszą powierzchnię styku z powierzchnią i opory toczenia będą mniejsze! teraz mam Conti Ultrasport i pompuję do 8 (bo z boku mam 8.5 chyba), szczerze to jeździ mi się wygodniej dla rąk i *u*y :) bo wtedy nierówności mocniej się przenosiły, szczerze powiem, że mam ochotę pojechać na mniej dopompowanych oponach, jako specjalista co mi radzisz jeśli ważę ok 77kg (przy 186cm, chudy jestem) i opona C. Ultrasport ma z boku 8.5, do tej pory dobijałem do 8, ile dać? 7, 6?

#2377 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 13 marzec 2013 - 14:05

Na niezbyt dobrych drogach i dużym ciśnieniu prędkość jest wytrącana, więc nie warto. Można sobie plomby z zębów powybijać.

Ważę 85 kg i w opony biję 7,5 przód, 8 bar tył albo nawet po 0,5 bara mniej, żeby było bardziej komfortowo. Na dodatek przy tym ciśnieniu opony się mniej ścierają. Dużo wolniej się wypłaszczają.

Przy biciu 10-11 barów w oponę też trzeba uważać. Kumpel sobie w ten sposób zniszczył koło DA-7850. Długo zastanawialiśmy się co może być powodem pękania szprych i okazało się, że najprawdopodobniej jest to bicie w oponę więcej niż zalecanie dla niej i dla koła - ranty są bardziej rozpychane i przy waleniu po dziurach koło nieźle obrywa, a szprychy tam są nieźle wynaciągane.

#2378 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 13 marzec 2013 - 14:47

Na niezbyt dobrych drogach i dużym ciśnieniu prędkość jest wytrącana, więc nie warto. Można sobie plomby z zębów powybijać.


Dokładnie tak. Opona napompowana "na kamień" wykazuje wyższe opory toczenia, jest to bardzo odczuwalne. Koło "odbija" się od wszelkich nierówności drogi co w konsekwencji powoduje wytracanie prędkości. Do tego przyczepność spada drastycznie.

#2379 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 13 marzec 2013 - 20:17

Panowie czy rzuciła Wam się w oczy jakaś lepsza oferta na michelin krylion karbon poniżej 150zeta za sztukę .... ?
dzięki z góry , kolorek czarny ew z szarym paskiem.

#2380 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 13 marzec 2013 - 20:46

www.wiggle.co.uk/michelin-pro4-service-course-folding-road-tyre/
Może nie Krylion ale Pro 4 też nie jest najgorsze :-P Podobno znacznie bardziej trwałe, odporne na przebicia i nieco lepsze w zakrętach w porównaniu do Miśka Pro 3 Race. Przy zamówieniu powyżej 50 funtów można dostać dodatkowo 5 funtów rabatu, przesyłka za darmo.



Dodaj odpowiedź