Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#2341 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 luty 2013 - 14:20

na przedniej jeszcze widoczne są "kolce", pozostałości po produkcji.

Apropo tych na srodku, warto je obcinac lub sprawdzic, czy swoja dlugoscia nie dotykaja widelca. Wszak, ze przy za duzej oponie wzgledem widelca ale wlasnie te pozostalosci powulkanizacyjne, powaznie porysowaly lakier na widelcu :->
Na szczescie widel i tak szedl do wymiany.....

#2342 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 22 luty 2013 - 14:21

Racja spike mieli kilka wpadek najgłośniej było min. z pierwszą serią ultremo.
Widzisz tam duro znane jest u nas już mniej. O schwalbe czy innych większych firmach każdy słyszał o duro nie koniecznie.
Właśnie Radello nie są ciężkie mocno, ale i nie jakieś wylajtowane flaki. I tak niezła waga jak na mocną oponę w dodatku jak już wspominałem z wkładką. Chyba też nie ma sensu jarać się ilością TPI i wagą. Ważna jest mieszanka gumy i co z tego jak opona może być cięższa o 20g jak lepiej będzie niosła po szosie. :-)

#2343 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 luty 2013 - 14:29

Ech, 1415chris, nie chce mi się robić zdjęć, ale w Vittoria Zaffiro po tysiaku widać było "nadlewkę", czy jak to się nazywa na czole opony.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#2344 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 luty 2013 - 14:48

Dokladnie o tym pisze, "kolce i nadlewki" na srodku opony. Conti GP4000s.

#2345 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 22 luty 2013 - 14:50

Racja spike mieli kilka wpadek najgłośniej było min. z pierwszą serią ultremo


Widze kolega daleko w tyle obecne, modele opon Schwalbe sa naprawde dobre nie czytamy lecz testujemy wtedy piszemy o produkcie pozdro ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#2346 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 luty 2013 - 20:26

Panowie, po prostu z wyższej półki to ciężko już porównać miedzy sobą bo technologie już są na wysokim poziomie.

a czemu nic nie piszecie o oponach Maxxisa , ale nie Detonatory , tylko wyższe modele .??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2347 Gosc_Pająk_*

Gosc_Pająk_*
  • Gość

Napisano 22 luty 2013 - 21:04

Maxxisy Courchevele użytkuje mój kolega na wyścigach i je bardzo chwali za dobrą przyczepność. Jedną mu rozerwało ale to przez duże ciśnienie.
Schwalbe Ultremo ZX były testowane w magazynie rowerowym i osiągnęły najlepsze wyniki ze wszystkich opon testowanych, nawet pokonały Vittorie.
Ale to są zawsze dane teoretyczne i nie wiem jak jest z nimi w praktyce.
  • adanek lubi to

#2348 netta1987

netta1987
  • Użytkownik
  • 301 postów
  • SkądAugustow/ Białystok

Napisano 22 luty 2013 - 21:09

ja od dziś stałem się posiadaczem Ultremo R i jestem ciekaw jak szybko wymienić będę musiał bo waga piękna 182g

#2349 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 luty 2013 - 21:51

Jakie opony polecacie optymalne nadajace sie do wyscigów i treningów?
Chodzi zeby były opory toczenia jako takie + wytrzymałosc dosyc dobra.
Tyle tego jest ze cieżko sie zdeydowac.

przewaznie jest tak ze jak opona jest wysokiej performance to odpornosc jest nizsza. Jezeli ktos zna cos co jest rewelka i tu i tam to chetnie poslucham. Conti GP 4000S (strasznie uwielbiane przez wielu) jest niezla tu tam ale w zadnym wypadku nie jest rewelacyjna. Pytaniejest wiec co kto woli. Jezdic dlugo ale na "cegle" albo czesciej zmieniac ale cos co sie kreci jak ceramiczne lozyska.ja jestem zwolennikie tego drugiego pod warunkiem ze nie bede lapal gumy za czesto.
Moim rozwiazaniem jest:
- zawody - jezdze na szytkach ale gdybym mial jezdzic na clincherach to bralbym Veloflex Corsa 23 z latex detkami. No. 2 bylaby Vitto Corsa EVO SC ale nie podoba mi sie bezowa scianka. Nowa Vitto Open Corsa CX III najprawdopodobniej jest rewelka. Schwalbe Ultremo ZX jest calkiem OK. Wszystko z latexami.
- trening letni - ja jezdze na Veloflex Corsa 23 z latexem. Wszystkie clinchery wymienione powyzej sa niezle na trening chyba ze trasy sa pelne dziadostwa i trzeba cos solidniejszego - wtedy biore to co uzywam rowniez w zimie (ponizej)
- trening zimowy (bez sniegu) - Schwalbe Ultremo DD. Super protekcja przed dziurami (szczegolnie 2013 model z Vectranem) i berdzo dobra przyczepnosc na suchym i mokrym. nadaje sie rowniez na racing i trening w letnich warunkach na beznadziejnych drogach
- na zawody typu Roubaix biore Veloflex Arenberg ale Vitto Pave i Challange Paris-Roubaix sa rowniez bardzo dobre


Używałem Veloflex Corsa z lateksowymi dętkami i już do nich nie wrócę... Może i fajnie niosą - to prawda. Ale po jednym wyścigu miałem wielkie nacięcie w poprzek opony, a na kolejnym wyścigu wysadziło mi w powietrze lateksową dętkę - przy dohamowaniu po zjeździe na zakręci 90 stopni (jak się to skończyło można się domyśleć).
Tak więc nigdy już lateksów nie będę kupował, za duże ryzyko.

Jeździłem cały sezon na Force&Attack na treningach i nie mam większych uwag, aczkolwiek są jednak mniej trwałe niż 4000s.

pzdr

#2350 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 22 luty 2013 - 22:12

Jeździłem cały sezon na Force&Attack na treningach i nie mam większych uwag, aczkolwiek są jednak mniej trwałe niż 4000s.

A te różnice szerokości 22/24 mm to jakoś odczuwalne czy taki chłyt marketingowy?

#2351 migdal

migdal
  • Użytkownik
  • 90 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 luty 2013 - 10:55

Różnica jest nie odczuwalna. Gdybyś założył oponę 20mm a następnie 24mm, różnica była by odczuwalna.

#2352 Gosc_martinSEA_*

Gosc_martinSEA_*
  • Gość

Napisano 23 luty 2013 - 17:49

..... po jednym wyścigu miałem wielkie nacięcie w poprzek opony, a na kolejnym wyścigu wysadziło mi w powietrze lateksową dętkę - przy dohamowaniu po zjeździe na zakręci 90 stopni ....

Wydaje mi sie ze to może być kwestia przypadku. Jeżdżę na Corsa 23/latex (Vitto Latex 19/23) combo od dawna i na razie, odpukać, bez awaryjnie. Jest to może nie najpopularniejszy zestaw (Veloflex ciagle nie jest za bardzo znany w moich okolicach) ale ci którzy używają bardzo sa zadowoleni.

#2353 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 28 luty 2013 - 20:00

Veloflex rewelacja,nawet na treningach,jedzie jak szytka albo i lepiej ;)
Ale już któryś raz podkreślam-po leżakowaniu i odparowaniu syfu z gumy.

#2354 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 28 luty 2013 - 20:37

Sam jestem ciekaw, jak to sprawdzi sie w praktyce, moje corsy wisza juz rok.

#2355 Gosc_xaven_*

Gosc_xaven_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2013 - 18:43

witam posiadam koła fulcrum racing 7 622 x 15c jakie opony do tego pasują ? i jakie byłby najlepsze do mnie czyli amatora.

#2356 Gosc_Campagnolo_*

Gosc_Campagnolo_*
  • Gość

Napisano 04 marzec 2013 - 02:16

Piszecie o oponach Veloflex corsa. Ja takie w zeszłym sezonie kupiłem i więcej juz nie kupie. były to 20 i bardzo szybko wytarła sie nakładana guma, w kilku miejscach miałem takie plamy wytarte a nie przejechałem na nich nawet 1000 km.
Chwale sobie natomiast Vittorie rubino pro. Waga średnia ale nie sciera sie dobrze trzyma podłoza i dość odporna na przebicia. Do treningów bardzo dobra , nie wiem jak by sie spisywała w wyscigach .

#2357 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 04 marzec 2013 - 04:59

Campagnolo, Corsa to opona typowo wyścigowa a nie treningowa. Lekka, z delikatnej ale świetnie 'trzymającej/niosącej' mieszanki gumy; tym bardziej przy rozmiarze 20mm miała prawo szybciej się zużyć.

#2358 sherpa1

sherpa1
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 marzec 2013 - 19:54

Witam
Właśnie jestem w trakcie oczekiwania na nowe kółka ( DT R1500 w miejsce szarpiących mi nerwy Aksiumów). Aby radość z nowości była większa nadszedł też czas wymienić wysłużone Conti Gatorskiny. Służyły 3 sezony i wypłaszczone są już masakrycznie, ale powodów do narzekań nie miałem, a przeżyły na pewno sporo ponad 10k plus pare podejść do trenażera.
Ponieważ z Conti byłem bardzo zadowolony moje myśli kierują się znowu w stronę tej firmy Zastanawiam się pomiędzy:

- kolejne Gatorskiny
- 4000
- 4000s

Czy ktoś z was zna różnicę pomiędzy 4000 (czarne też mają mieszaknkę Blach Chili ) i 4000s?

Może jakieś inne alternatywy - widzę że sporo osób pisze o Vittori.
Jestem amatorem więc choć waga i niskie opory toczenia są dla mnie ważne to nie chce się stresować super delikatną oponą która wytrzyma pół sezonu ( o ile wcześniej się nie rozsypie).

#2359 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 07 marzec 2013 - 20:16

A czym Ci się "naraziły" Aksiumy? Pytam z ciekawości, bo raczej czytałem o nich pozytywne opinie. pozdr

#2360 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 marzec 2013 - 22:13

sherpa1, bierz 4000s, nie zawiedziesz się.
Vittorie Corsa też są ponoć bardzo dobre, z kolei w moim przypadku model Diamante Pro miał zerową przyczepność na mokrym.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera




Dodaj odpowiedź