Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#2301 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 październik 2012 - 07:39

opór toczenia to dziwna sprawa i niekoniecznie zależy od większego ciśnienia .
Ja jeżdże praktycznie wylącznie na Duro i przy ciśnieniu 8 atm, prawie przed kazdą jazdą uzupełniam ciśnienie na równe 8 .
opony ładnie sie tocza , waga rowerzysty 90+, ale ... są takie dni ze niekoniecznie dopompuje i ciśnienie mam w okolicach 7-7.5 atm , roznica w toczeniu jest prawie nieodczuwalna .

w ramch eksperymentu i sprawdzenia innych opon Ultremo pakowalem na 8.5-9, Yksiona na 9 atm bo one wytrzymująwiecej.

Wrażenie z jazdy ?? cały czas czulem jakby spadła pryzczepność nawet na prostej, nie wspomne o tym iż te oponki po napompowaniu były węższe niż Duro,
Mieszanka gumy, odpowiednie ciśnienie, dobra szerokość to wszystko ma bardzo duże znaczenie.
porównanie 180 zł i 65 zł !!

Inną sprawe jako poruszam to pompka, sprawdzajacie , czy Wasze pompki prawidłowo podają ciśnienia , a minimalne i max jest opisane z boku opony

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2302 Gosc_paulsen_*

Gosc_paulsen_*
  • Gość

Napisano 15 październik 2012 - 11:51

opór toczenia to dziwna sprawa i niekoniecznie zależy od większego ciśnienia .


Wydaje mi się, że to kwestia przede wszystkim opony. Eksploatuję Vredestein Fortezza Tri Comp, pompuję do 11 max tył (producent podaje 12 max), przód na 10 i w porównaniu gdy jeździłem na ciśnieniu 9 bo miałem słabą pompkę wielkiej różnicy w oporach toczenia nie ma, ale wydaje mi się, że teraz, przy wyższym ciśnieniu rower pewniej trzyma się drogi na zakrętach.

#2303 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 październik 2012 - 15:39

opór toczenia to dziwna sprawa i niekoniecznie zależy od większego ciśnienia .


Wydaje mi się, że to kwestia przede wszystkim opony. Eksploatuję Vredestein Fortezza Tri Comp, pompuję do 11 max tył (producent podaje 12 max), przód na 10 i w porównaniu gdy jeździłem na ciśnieniu 9 bo miałem słabą pompkę wielkiej różnicy w oporach toczenia nie ma, ale wydaje mi się, że teraz, przy wyższym ciśnieniu rower pewniej trzyma się drogi na zakrętach.


Poczekaj aż spadnie deszcz to się mocno zdziwisz...


#2304 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 październik 2012 - 19:12

przy wyższym sie lepiej trzyma ??? sądze że nie .

a na mokro jak nas dopadnie deszcz w trasie , warto dla bezpieczeństwa minimalnie puścić powietrza z opon, przynajmniej prżód i nie musi bycza dużo , 1 atm wystarczy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2305 Gosc_paulsen_*

Gosc_paulsen_*
  • Gość

Napisano 15 październik 2012 - 19:35

Wydaje mi się, że to kwestia przede wszystkim opony. Eksploatuję Vredestein Fortezza Tri Comp, pompuję do 11 max tył (producent podaje 12 max), przód na 10 i w porównaniu gdy jeździłem na ciśnieniu 9 bo miałem słabą pompkę wielkiej różnicy w oporach toczenia nie ma, ale wydaje mi się, że teraz, przy wyższym ciśnieniu rower pewniej trzyma się drogi na zakrętach.[/quote]

Poczekaj aż spadnie deszcz to się mocno zdziwisz...[/quote]

Jechałem Liczyrzepę na dość mocno napompowanych oponach. Sucho nie było. Nie szarżowałem by nie wylądować w krzakach, ale gdy zaczęło padać nie było jak spuszczać bez manometru. Jak polecę na mokrym do rowu to dam znaka.

#2306 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 15 październik 2012 - 20:17

Continental GP Supersonic 20mm sprawdzi się do czasówki? :>

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#2307 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 październik 2012 - 19:02

paulsen zwykle oponki pompuję w przedziale 7-8 bar. Nie miałem nigdy problemów z zakrętami, nawet na mokrym. Oponki kilka razy na mokrym testowałem i byłem zadowolony. Na początku października jechałem wyścig na Torze Poznań. Przed wyścigiem dopompowałem opony do 9 bar, równy asfalt więc duże ciśnienie ma sens. Jak zaczęło mocno padać, to się zdziwiłem co chwila mi coś lekko uciekało, nie czułem się pewnie. Dopiero po kilku dniach przypomniało mi się, że miałem wyższe ciśnienie niż zwykle.


#2308 Gosc_Campagnolo_*

Gosc_Campagnolo_*
  • Gość

Napisano 04 listopad 2012 - 00:06

Jeżdżąc naszymi ulicami gdzie łatwo wpasc w jakąś dziure nie zalecałbym zbyt niskiego cisnienia w oponach. Sam miałem taka przygode , opona dobiła do obręczy i do wyrzucenia po przejechaniu na niej ok 200 km :-/ . Od tego momentu zawsze pilnuję zeby max było w oponach

#2309 Damiano

Damiano
  • Użytkownik
  • 321 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 06 listopad 2012 - 18:21

Duro Stinger a mokra jezdnia. Jakiś czas temu jadąc po mokrej jezdni, przy powolnej jezdzie około 15km/h, przed wejściem w ostry zakręt nagle zaliczyłem glebe.. Ani szybko nie jechałem, ani mocno nie hamowałem, wręcz przeciwnie - uważałem by się nie wywalić, ale i tak sie przewróciłem.
Dura mam na tylnym kole, a przód detonator. Porównywałem te dwie opony w wannie z wodą i subiektywnie moge powiedzieć, że duro jakby jest zrobione z bardziej sliskiej gumy.

#2310 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 listopad 2012 - 21:29

Nie wiem czy juz tego nie bylo. Test opon przeprowadzony przez Tour. Co prawda nie pierwszej mlodosci ale ciekawy. Zastanawiam sie tylko jak miarodajne byly te testy. W tamtym czasei Tour robil je dla Conti, teraz juz nie.
http://www.conti-onl..._gp4000s_en.pdf

#2311 Gosc_Campagnolo_*

Gosc_Campagnolo_*
  • Gość

Napisano 11 listopad 2012 - 02:19

Jeszcze raz mogę napisać o użytkowanej przeze mnie oponie Duro Hipersonic. Mam ją założoną na przednim kole i już w ciągu ok 2 tygodni 3 dziurka spowodowana jakimś drobnym szkiełkiem które się w nią zapewne wbiło. Żadnej warstwy ochronnej. Ale jak widać cena świadczy o jakości opony.
I stara zasada że biednego nie stać na zakupy tanich tandetnych rzeczy. Tak więc nie polecam nikomu takich opon zwijanych w cenie poniżej 100 zł.
W Decathlonie maja opony w dobrych cenach, a jesli w danej chwili nie ma to można zamówić.

#2312 wymoczek

wymoczek
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądRG

Napisano 11 listopad 2012 - 16:00

Ja natomiast z Hypersonica jestem zadowolony.Po przejechaniu ponad 3 tysiecy zmienilem przod na tyl i spisuja sie dobrze. Zero przebic i innych defektow.Za te pieniadze polecam,a dodam jeszcze ze nie jezdze tylko po rewelacyjnych asfaltach.

#2313 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 listopad 2012 - 16:10

Duro Stinger a mokra jezdnia. Jakiś czas temu jadąc po mokrej jezdni, przy powolnej jezdzie około 15km/h, przed wejściem w ostry zakręt nagle zaliczyłem glebe.. Ani szybko nie jechałem, ani mocno nie hamowałem, wręcz przeciwnie - uważałem by się nie wywalić, ale i tak sie przewróciłem.
Dura mam na tylnym kole, a przód detonator. Porównywałem te dwie opony w wannie z wodą i subiektywnie moge powiedzieć, że duro jakby jest zrobione z bardziej sliskiej gumy.


tak , ten test jest naprawde super, nikt by nie wpadł na pomysł ze nie trzeba jeździć wystarczy wode do wanny wlać :-o .

Stingera nie mialem , nie znam gumy , zawsze polecałem Slikstery i Hipersoniki bo na tych sam jeżdże wyłącznie , sucho. mokro , itd

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2314 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 11 listopad 2012 - 17:10

Dla mnie Slickster , to można powiedzieć rewelacja za taką cenę. Wprawdzie do tej pory zrobiłem na nich tylko ok 1 tys, ale zrobią jeszcze kilka. Kilka razy złapał mnie deszczyk. Spuściłem trochę powietrza i sprawiały się b. dobrze. pozdr

#2315 Gosc_zmazur_*

Gosc_zmazur_*
  • Gość

Napisano 12 listopad 2012 - 17:35

Kupiłem w tamtym tygodniu conti 4 season - nie sądziłem że może być tak duża różnica w przyczepności na mokrym, warto zainwestować jak ktoś jeździ np do pracy przez zimę na szosówce;)

#2316 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 12 listopad 2012 - 19:52

zmazur, a jak z przyczepnością na suchym?

#2317 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 26 grudzień 2012 - 13:23

Na przodzie mam Ultremo ZX z białym paskiem. Pytanie, co kupić na tył z białym paskiem ale o bardzo dużej odporności na ścieranie czyli typowo treningowa opona? Ultremo ZX w moim przypadku absolutnie nie nadaje się do tego bo znika po 1kkm. Nie musi być to Schwalbe, może być coś z innej stajni byle by też miała biały pasek (wizualnie pasowała) i dużą odporność na ścieranie oraz nie ważyła tony :-D .

Co polecicie?

#2318 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 26 grudzień 2012 - 19:19

Może któraś Conti - ultra sport albo ultra race.

#2319 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 26 grudzień 2012 - 22:51

Ale z tego co widzę ani jedna ani druga nie maja po boku białego paska, nie ma takich wersji tych opon.

#2320 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 26 grudzień 2012 - 23:13

Arni, nie pisałeś, że z boku. Pisałeś o białym pasku i dużej odporności na ścieranie, a tu się zgadza, choć są bardziej śliskie od zwykłych czarnych. Druga sprawa, że nie pamiętam jak wyglądają ZX-y.



Dodaj odpowiedź