ma 30-31mm, zalezy ile powietrza, pisałem wyżej
Jakie Kupić Opony?
#4082
Napisano 24 wrzesień 2018 - 14:37
Rozważałem mocno, tylko czy wejdą w hamulce? Bo w widelcu się zmieszczą, ale obawiam się o hamulce właśnie.
Shimano BR-5800 w Canyon Ultimate
Przy tych samych hamulcach koła z Michelinami Pro4 25mm (realnie więcej) wchodzą "na wcisk" przez klocki - a to dlatego, że mam wąską obręcz 21mm z zewnątrz. Pododawaj, pokalkuluj i coś może oszacujesz IMO wejść wejdzie, tzn zmieści się w hamulcu, ale żeby wyjąć koło będziesz musiał powietrze spuścić nawet przy szerokiej obręczy.
#4083
Napisano 25 wrzesień 2018 - 13:12
Przy tych samych hamulcach koła z Michelinami Pro4 25mm (realnie więcej) wchodzą "na wcisk" przez klocki - a to dlatego, że mam wąską obręcz 21mm z zewnątrz. Pododawaj, pokalkuluj i coś może oszacujesz IMO wejść wejdzie, tzn zmieści się w hamulcu, ale żeby wyjąć koło będziesz musiał powietrze spuścić nawet przy szerokiej obręczy.
GP 4000S II 25 mm wchodzą i wychodzą bez żadnych sztuczek z powietrzem.
Poza tym nie wiem, może nie wpadło ci w oko, ale ten hamulec da się "poszerzyć" do zdejmowania koła, wystarczy przekręcić jeden dynks obok mocowania linki.
#4084
Napisano 25 wrzesień 2018 - 13:15
GP 4000S II 25 mm wchodzą i wychodzą bez żadnych sztuczek z powietrzem.
Poza tym nie wiem, może nie wpadło ci w oko, ale ten hamulec da się "poszerzyć" do zdejmowania koła, wystarczy przekręcić jeden dynks obok mocowania linki.
Na obręczy 17 mm GP 4000S II 25 mm wchodzą "na siłę" (hamulce Ultegra R8000). Przy 15 mm wchodzą bez siłowania się i spuszczania powietrza.
#4085
Napisano 25 wrzesień 2018 - 18:25
Na obręczy 17 mm GP 4000S II 25 mm wchodzą "na siłę" (hamulce Ultegra R8000). Przy 15 mm wchodzą bez siłowania się i spuszczania powietrza.
To też jeszcze może zależeć od stanu klocków.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#4087
Napisano 25 wrzesień 2018 - 21:37
Niekoniecznie. Bardziej zużyte klocki = większy prześwit pomiędzy nimi.
- astronom lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4089
Napisano 26 wrzesień 2018 - 04:56
Zgadza się, ale nie zmienia to faktu, że zużyte klocki mają większy prześwit dla opony.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4091
Napisano 26 wrzesień 2018 - 17:10
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4092
Napisano 04 październik 2018 - 17:03
Witam Wszystkich,
Wiosna-Lato 2018 skorzystałem z kompletu opon Schwalbe Pro-one 28c (ze standardowymi dętkami po ok., 100[g]), ale zaznaczam już nie zawodowo lub amatorsko, ale już bardziej fitness lub rekreacyjnie, na szosie lub w takich szosy bardzo zbliżonych warunkach. Krótko, bez uwag i żadnych problemów. U mnie stan techniczny i wizualny, co najmniej dobry plus (stara skala od 5 do 2), do użycia spokojnie wiosną-latem 2019. Jedyne trudności, to ciasne, przy zakładaniu i zdejmowaniu z obręczy. Dla mnie naprawdę „przyjemne” i bezproblemowe opony. Jeśli chodzi o przebieg, to całkowity, nie wiem jaki osiągną, ale sądzę dwa sezony, bez kłopotu.
Na czas Jesień-Zima, założyłem Challenge Paris-Roubaix (300Tpi) i je potestuję. Bardzo trudne założenie na obręcz 14c Alexrims Da28, uprzedzam. Z Pro-one, było bardzo łatwo, w porównaniu. Te Challenge na tej obręczy na początku: 120Psi 28,3[mm], a 100Psi 29[mm] – szerokości. Mam nadzieję, że one spiszą się, oby podobnie jak Pro-one podczas Wiosny-Lata. Zobaczymy.
Z moich pomiarów, szerokości opon 25-27-28, na obręczach 14c i 18c, wynika, że „taśmy” opony nowiutkiej ulegają rozciągnięciu o 9-11[%], wstępnie (po założeniu i napompowaniu).
U/dla mnie, Schwalbe Pro-one, zdały „egzamin” i uważam, że, to naprawdę opony Dobre. Challenge, okaże się, a pozwolę sobie coś napisać za sześć miesięcy.
To, tak dokładniej ode mnie.
Pozdrawiam, Piotr01
#4093
Napisano 06 październik 2018 - 08:35
Używał ktoś opony Tufo Comtura Duo i/lub Vredestein Fortezza Senso Superiore i mógłby się podzielić wrażeniami?
Edyta:
#4094
Napisano 22 listopad 2018 - 09:35
#4095
Napisano 25 luty 2019 - 11:17
Jak dla mnie jedne z najlepszych opon na jakich miałem okazję jeździć.
ZERO (tak- zero) jakiejkolwiek gumy przez cały okres użytkowania.
Nie było żadnych wybuchających ścianek i tym podobnych historii.
Przednia wygląda jeszcze w miarę, ale i tak zmienię komplet.
Postawiłem na zestaw Mavic Yksion Griplink/Powerlink.
#4098
Napisano 25 luty 2019 - 15:06
Te, jak iinne opony, po wyplaszczeniu juz nie sa takie same jakie byly za nowosci, juz nie wspominajac na jezdzie bez bieznika....
- Arni lubi to
#4099
Napisano 25 luty 2019 - 15:59
Nawet jeżeli są poprawnie wyregulowane, to do zdjęcia koła często trzeba otworzyć QR. I wtedy grubość okładziny ma znaczenie.
Chyba się już pogubiłeś w tym jakiej teorii bronisz....
Poprawnie wyregulowane - tak samo nowe jak i zużyte sprawiają dokładnie tyle samo kłopotu.
#4100
Napisano 25 luty 2019 - 16:03
Na drugim zdjęciu widać jeszcze dołek czyli był zapas.
Tak, tylko o ile się nie mylę, to GP4000 ma dwa dołki obok siebie - nie sa centralnie tylko jeden bardziej na prawej a drugi na lewej stronie. U mnnie ta opona zdziera się nieregularnie.
Pomijając to ma spore bicie góra/dół (mam potwerdzone, że to opona a nie koło).
Nie mniej jednak lubię je i chyba kupię ponownie.