Jakie Kupić Opony?
#1081
Napisano 03 marzec 2010 - 20:02
Typowa obrecz ma wew średnice 13 mm , odliczając 8 mm na wentyl to zostaje ile ?? mało, za mało aby bezpiecznie było i nie rozwaliło obreczy.
Przepraszam , ale oprócz paru firm w kółko wymienianych są firmy , które stoją na wysokim poziomie .
Wczoraj założyłem u siebie IRC Redstorm, niestety w drucie ( 270 g ) bo tylko takie już zostały i opony niosą, przyczepnosć rewelacja, guma i oplot taki sam jak w słynnych Smoothie.
Charakterystyczne dla nich jest to iż potrafią na zakręcie "trzeszczeć " ale trzymają jak złoto jak to powiedział znajomy po powrocie ze Słowacji.
Poziom cenowy jest jak Maxxisa, ale tego bym nawet za darmo nie założył majac już przykre doświadczenia .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1083
Napisano 03 marzec 2010 - 20:45
Sprawdzałem ceny ostatnio na Micheliny i są koszmarnie duże uwazam.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1087
Napisano 04 marzec 2010 - 07:32
SPIKE, przekonałeś mnie, zapodam preste i przelotke za 5zł, bo na dobrą pompke mnie juz nie stać :>
A skąd do jasnej wynalazłeś detki do szosowych opon z wentylem samochodowym ?? tak sie zapytam z ciekawości, bo takiej od trekinga nie bardzo upakujesz do szosowej oponki.
Poza tym kup sobie porządną pompke stacjonarną Beto albo Zeffala i problem znika.
Nie wiem jak mozna łamac wentylki, my uzywamy pompek xx razy w ciągu dnia i nic się nie urywa, może łapki masz niestatndardowe :mrgreen:
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1088
Napisano 04 marzec 2010 - 12:02
a co do konkretnej pompy to juz ciułam kase z bratem na spółe - cos sie kupi za około 100zł
a jak jest średnia żywotoność oponki drutowanej? jaki czas - jaki przebieg? Zaznaczam, że chodzi mi o uśrednione wyniki.
#1089
Napisano 04 marzec 2010 - 19:56
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1090
Napisano 04 marzec 2010 - 19:58
#1091
Napisano 05 marzec 2010 - 18:24
nie, że łamie, ale krzywie - jakbyś miał pompke sigma lambda z 10cm wężem to też by dużo pogiął :-P
a co do konkretnej pompy to juz ciułam kase z bratem na spółe - cos sie kupi za około 100zł
a jak jest średnia żywotoność oponki drutowanej? jaki czas - jaki przebieg? Zaznaczam, że chodzi mi o uśrednione wyniki.
Dlaczego ten wąż taki krótki??? Co do tanich pompek stacjonarnych, mam od ponad roku tą z lidla kupiłem za 23,99 działa jak złoto. Spokojnie można nadymać 10bar, a i koło samochodowe miałem okazje nią pompować.
#1093
Napisano 06 marzec 2010 - 00:55
http://www.centrumro...na/Produkt.aspx
I znalazłem ten model, ale w wersji zwijanej. Szczerze mówiąc zastanawiam się, o co tutaj chodzi i jak te oponki się sprawują.
Z racji, że jestem nowy, rower zakupiony, ale nie ujeżdżany, więc zapytam o wyższość opon-drutowe czy zwijane i jeśli fabrycznie na moich kołach Mavicach CXP 22 założone są opony, 700x25mm, to nie będzie problemu z założeniem 700x23mm. No i ostatnie pytanie o opony, w które wyposażono mój rower, czyli Kenda Kriterium są warte jazdy, czy juz się nosić z szybką ich wymianą?
Z góry przepraszam za natłok tych pytań
[ Dodano: 2010-03-06, 01:23 ]
Oto link do tych zwijanych Continentali
http://www.allegro.p...rt_700x23c.html
#1094
Napisano 06 marzec 2010 - 01:58
opona jak opona - jeździj do zużycia, a później przeczytaj ten temat, a będziesz wiedział, w którym kierunku uderzyć.czyli Kenda Kriterium są warte jazdy, czy juz się nosić z szybką ich wymianą?
Zwijane = lżejsze od drutówek, lepszy oplot (większa wartość PTI = oplot bardziej gęsty, lżejszy, zrobiony z lepszego materiału, bardziej wytrzymały), trochę trudniej dobrze ułożyć w obręczy, ale ogólnie lepsze.znalazłem ten model, ale w wersji zwijanej. Szczerze mówiąc zastanawiam się, o co tutaj chodzi i jak te oponki się sprawują.
Nie na problemu - na obręcze szosowe pasują opony 700x20-28.założone są opony, 700x25mm, to nie będzie problemu z założeniem 700x23mm
Polecam Conti GP4000S - oczywiście, jak zajeździsz te co masz.zwijanych Continentali
#1097
Napisano 06 marzec 2010 - 10:52
Drutowe opony lepszej klasy posiadają oplot taki sam jak kevlary 60 TPI.
Następnie opony zwijane popularnie zwane kevlarami strują z opolotem od 120 wzwyż.
Trzeba mieć swój rozume do czegop opony są nam potrzebne bo te z topowej półki owszem maja i lepszy oplot i sa lżejsze , ale do ciedziennej jazdy wystarczają 60 TPI w zupełności, no chyba że ktos ma trasy gładkie jak stół.
Są jeszcze druciaki 30 TPI ale to z grupy najtańszych tak ok 25-35 zł.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1099
Napisano 06 marzec 2010 - 16:16
Bury napisał/a:
Deadhorse napisał/a:
ciekawe jakie ciśnienie jest w oponie ciągnika siodłowego??
Około 2 atmosfer chyba.
chyba chciałeś powiedzieć 8 atmosfer
Może i tak jest, nie pamiętan ;-) Myślałem, że im większa opona tym mniejsze ciśnienie.
Optymalnym ciśnieniem dla traktorów jest 0,6 - 1,6 bara. Maks. 2,5.
http://www.rpt.pl/index.php?content=63
#1100
Napisano 06 marzec 2010 - 17:03
Srednie ciśnienie w oponie szosowej 7-9 atm, w góralu ok 3-4 atm, w samochodzie ok 2 atm ( zgodnie z tabliczką ciśnień podawanych dla danego modelu auta ) .
Opony Tubeless mtb - od ok 1,5-3 atm , Baloon bike - ok 1,5-2 atm.
Itd.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo