Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1081 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 marzec 2010 - 20:02

Nie wolno, nie powinno sie rozwiercać obręczy szosowej na szerszy wentyl
Typowa obrecz ma wew średnice 13 mm , odliczając 8 mm na wentyl to zostaje ile ?? mało, za mało aby bezpiecznie było i nie rozwaliło obreczy.

Przepraszam , ale oprócz paru firm w kółko wymienianych są firmy , które stoją na wysokim poziomie .
Wczoraj założyłem u siebie IRC Redstorm, niestety w drucie ( 270 g ) bo tylko takie już zostały i opony niosą, przyczepnosć rewelacja, guma i oplot taki sam jak w słynnych Smoothie.
Charakterystyczne dla nich jest to iż potrafią na zakręcie "trzeszczeć " ale trzymają jak złoto jak to powiedział znajomy po powrocie ze Słowacji.
Poziom cenowy jest jak Maxxisa, ale tego bym nawet za darmo nie założył majac już przykre doświadczenia .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1082 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 03 marzec 2010 - 20:14

IRC kilku znajomych uzywa i naprawde bardzo sobie chwala, podobnie panaracery ktore rowniez sa malo popularne

#1083 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 marzec 2010 - 20:45

A właśnie o Panaracerach nikt nie pisze .
Sprawdzałem ceny ostatnio na Micheliny i są koszmarnie duże uwazam.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1084 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 03 marzec 2010 - 21:21

SPIKE, przekonałeś mnie, zapodam preste i przelotke za 5zł, bo na dobrą pompke mnie juz nie stać :>

#1085 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 03 marzec 2010 - 23:04

Dętka 10-50 PLN, obręcz 40-200 PLN (wiem, że są droższe) rozwiercić i zniszczyć obręcz dla dętki - idiotyzm...

#1086 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 03 marzec 2010 - 23:07

DAKI, nie dla dętki- jak już to dla wentyla ;)

wkurzają mnie te presty, bo już dwa wentyle pokrzywiłem, a wszystko przez zakichaną sigme lambde - jak się wkurze to złamie ją na swoich piwnicowych murach.

#1087 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 marzec 2010 - 07:32

SPIKE, przekonałeś mnie, zapodam preste i przelotke za 5zł, bo na dobrą pompke mnie juz nie stać :>


A skąd do jasnej wynalazłeś detki do szosowych opon z wentylem samochodowym ?? tak sie zapytam z ciekawości, bo takiej od trekinga nie bardzo upakujesz do szosowej oponki.

Poza tym kup sobie porządną pompke stacjonarną Beto albo Zeffala i problem znika.

Nie wiem jak mozna łamac wentylki, my uzywamy pompek xx razy w ciągu dnia i nic się nie urywa, może łapki masz niestatndardowe :mrgreen:

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1088 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 04 marzec 2010 - 12:02

nie, że łamie, ale krzywie - jakbyś miał pompke sigma lambda z 10cm wężem to też by dużo pogiął :-P

a co do konkretnej pompy to juz ciułam kase z bratem na spółe - cos sie kupi za około 100zł

a jak jest średnia żywotoność oponki drutowanej? jaki czas - jaki przebieg? Zaznaczam, że chodzi mi o uśrednione wyniki.

#1089 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 marzec 2010 - 19:56

Od 1 km do ok 10 tyś - to uśrednione dane zalezne od tego jak szybko je rozetniesz.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1090 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 04 marzec 2010 - 19:58

SPIKE a co z oponkami IRC, będziesz miał do nich dostęp w tym sezonie?

#1091 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 marzec 2010 - 18:24

nie, że łamie, ale krzywie - jakbyś miał pompke sigma lambda z 10cm wężem to też by dużo pogiął :-P

a co do konkretnej pompy to juz ciułam kase z bratem na spółe - cos sie kupi za około 100zł

a jak jest średnia żywotoność oponki drutowanej? jaki czas - jaki przebieg? Zaznaczam, że chodzi mi o uśrednione wyniki.


Dlaczego ten wąż taki krótki??? Co do tanich pompek stacjonarnych, mam od ponad roku tą z lidla kupiłem za 23,99 działa jak złoto. Spokojnie można nadymać 10bar, a i koło samochodowe miałem okazje nią pompować.


#1092 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 05 marzec 2010 - 18:42

czemu taki krótki? bo taka pompka ;)

#1093 marpol

marpol
  • Użytkownik
  • 93 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 06 marzec 2010 - 00:55

Czy ktoś ma doświadczenie z tymi oponami:

http://www.centrumro...na/Produkt.aspx

I znalazłem ten model, ale w wersji zwijanej. Szczerze mówiąc zastanawiam się, o co tutaj chodzi i jak te oponki się sprawują.
Z racji, że jestem nowy, rower zakupiony, ale nie ujeżdżany, więc zapytam o wyższość opon-drutowe czy zwijane i jeśli fabrycznie na moich kołach Mavicach CXP 22 założone są opony, 700x25mm, to nie będzie problemu z założeniem 700x23mm. No i ostatnie pytanie o opony, w które wyposażono mój rower, czyli Kenda Kriterium są warte jazdy, czy juz się nosić z szybką ich wymianą?

Z góry przepraszam za natłok tych pytań:)

[ Dodano: 2010-03-06, 01:23 ]
Oto link do tych zwijanych Continentali

http://www.allegro.p...rt_700x23c.html

#1094 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 marzec 2010 - 01:58

czyli Kenda Kriterium są warte jazdy, czy juz się nosić z szybką ich wymianą?

opona jak opona - jeździj do zużycia, a później przeczytaj ten temat, a będziesz wiedział, w którym kierunku uderzyć.

znalazłem ten model, ale w wersji zwijanej. Szczerze mówiąc zastanawiam się, o co tutaj chodzi i jak te oponki się sprawują.

Zwijane = lżejsze od drutówek, lepszy oplot (większa wartość PTI = oplot bardziej gęsty, lżejszy, zrobiony z lepszego materiału, bardziej wytrzymały), trochę trudniej dobrze ułożyć w obręczy, ale ogólnie lepsze.

założone są opony, 700x25mm, to nie będzie problemu z założeniem 700x23mm

Nie na problemu - na obręcze szosowe pasują opony 700x20-28.

zwijanych Continentali

Polecam Conti GP4000S - oczywiście, jak zajeździsz te co masz.

#1095 marpol

marpol
  • Użytkownik
  • 93 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 06 marzec 2010 - 08:53

Dzięki robo za precyzyjne wyjaśnienie i rozwianie moich wątpliwości. Już wiele cennych porad na tym forum otrzymałem, więc jestem zbudowany Waszą bezinteresownością.
Życzę wiosny wszystkim!

#1096 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 06 marzec 2010 - 09:05

ciekawe jakie ciśnienie jest w oponie ciągnika siodłowego?? :)

Około 2 atmosfer chyba.


chyba chciałeś powiedzieć 8 atmosfer :)

u2250y2014v3.gif


#1097 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 marzec 2010 - 10:52

Czasem porady są niedokładne.
Drutowe opony lepszej klasy posiadają oplot taki sam jak kevlary 60 TPI.
Następnie opony zwijane popularnie zwane kevlarami strują z opolotem od 120 wzwyż.
Trzeba mieć swój rozume do czegop opony są nam potrzebne bo te z topowej półki owszem maja i lepszy oplot i sa lżejsze , ale do ciedziennej jazdy wystarczają 60 TPI w zupełności, no chyba że ktos ma trasy gładkie jak stół.
Są jeszcze druciaki 30 TPI ale to z grupy najtańszych tak ok 25-35 zł.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1098 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 06 marzec 2010 - 12:50

Bury napisał/a:
Deadhorse napisał/a:
ciekawe jakie ciśnienie jest w oponie ciągnika siodłowego?? :)

Około 2 atmosfer chyba.

chyba chciałeś powiedzieć 8 atmosfer :)


Może i tak jest, nie pamiętan ;-) Myślałem, że im większa opona tym mniejsze ciśnienie.

#1099 moly

moly
  • Użytkownik
  • 296 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 marzec 2010 - 16:16

Bury napisał/a:
Deadhorse napisał/a:
ciekawe jakie ciśnienie jest w oponie ciągnika siodłowego?? :)

Około 2 atmosfer chyba.

chyba chciałeś powiedzieć 8 atmosfer :)


Może i tak jest, nie pamiętan ;-) Myślałem, że im większa opona tym mniejsze ciśnienie.


Optymalnym ciśnieniem dla traktorów jest 0,6 - 1,6 bara. Maks. 2,5.
http://www.rpt.pl/index.php?content=63

#1100 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 marzec 2010 - 17:03

Zasada jest prosta i mniejszy wymiar opony tym większe cisnienie, czyli im grubsza oponka tym mniejsze ciśnienie, oczywiście do pewenego momentu.
Srednie ciśnienie w oponie szosowej 7-9 atm, w góralu ok 3-4 atm, w samochodzie ok 2 atm ( zgodnie z tabliczką ciśnień podawanych dla danego modelu auta ) .
Opony Tubeless mtb - od ok 1,5-3 atm , Baloon bike - ok 1,5-2 atm.
Itd.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź