Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1141 kaeres123

kaeres123
  • Użytkownik
  • 16 postów
  • SkądLubelskie

Napisano 21 kwiecień 2010 - 17:22

Więc wezme Vitke Zaffiro na drucie. Dzięki

#1142 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 26 kwiecień 2010 - 22:14

Czy ktoś co wie o oponkach Vredestein? Mam okazję kupić tanio oponki tego producenta. Spodobał mi się limit ciśnienia - do 10,5 bara... niestety nie znam modelu, ale są to zwykłe drutówki, takie zielono-czarne.

#1143 kalkhoff

kalkhoff
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • SkądKutno

Napisano 27 kwiecień 2010 - 21:25

Przez krótki czas jeździłem na Vredesteinach Ricorso, jakiś tańszy model, takie zwykłe oponki z rowkami wzdłuż. Wyglądają dość solidnie jak na swoje 26 TPI i te parę kilometrów co na nich zrobiłem, to prowadziły się bardzo gładko, aczkolwiek niezdyt chętnie trzymały prosty tor.

#1144 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądStarachowice

Napisano 01 maj 2010 - 20:57

Witam,

Poszukuje opony treningowej do pokonywania dużej ilości kilometrów. Obecnie na drutowych detonatorach jeżdże, chciałbym czegoś co toczy sie lepiej. My slałem o stelvio lub durano S. Budżet 80-100 PLN na opone.

#1145 wjagus

wjagus
  • Użytkownik
  • 195 postów
  • SkądMysłowice

Napisano 01 maj 2010 - 21:12

Bardzo polecam Vittoria Zaffiro (wcześniej była chyba o nich mowa). Dobrze mnie trzymają na zakrętach, na wodzie nie ma żadnych cyrków. Jeździłem 3 lata i ani jednej przebitej dętki. Zmieniłem komplet dopiero gdy spłaszczyłem tylną oponę na trenażerze.

#1146 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 01 maj 2010 - 21:27

Witam,

Poszukuje opony treningowej do pokonywania dużej ilości kilometrów. Obecnie na drutowych detonatorach jeżdże, chciałbym czegoś co toczy sie lepiej. My slałem o stelvio lub durano S. Budżet 80-100 PLN na opone.


Na Twoim miejscu zasadziłbym się na jakąś okazję, chyba dalej na allegro są Conti Gp3000 za 170zł, świetne oponki.

#1147 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 01 maj 2010 - 21:34

Dobre, niedrogie, wytrzymałe - Continental Ultrasport.

#1148 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądStarachowice

Napisano 01 maj 2010 - 21:37

Wydaje mi sie że to dobra okazja:

http://www.allegro.p...s_4_sztuki.html

Zastanaviam sie też na dvittoria zafiro zwijana lub rubino ale tu już chyba drut by musiał być. Conti 3000 na allegro nie widze niestety.

Może ktoś ma jeszcze jakieś inne propozycje?? Czy miał ktoś do czynienia z oponami kenda lub hutchison (fusion po 99 PLN są http://www.allegro.p...ebrna_223g.html) a może panaracer??

#1149 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 maj 2010 - 11:10

Jak możesz dołożyć to bierz te, Conti GP 4000S. Bardzo dobra opona, polecana przez wielu użytkowników tego forum.


#1150 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądStarachowice

Napisano 02 maj 2010 - 15:31

Zdecydowałem sie na Durano S, 99PLN u Formickiego. Jak przekręce ze 2 tysiączki to moge jakąś opinie wrzucic. Dzieki za odpowiedzi, Pozdr.

#1151 vercyn

vercyn
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądŁódź

Napisano 02 maj 2010 - 20:27

ja z przodu mam Conti GP3000 i po bokach rozwarstwiają się i jakieś nitki co chwila wyłażą, natomiast z tyłu Gp4000s i jest elegancko.

#1152 Gosc_jajcys_*

Gosc_jajcys_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2010 - 18:02

Na tył kupiłem GP4000s. Co kupić na przód - nie musi być tak trwałe jak tył? Czy opona powinna być taka sama na tyle i na przodzie?

PS - nie kupować Michelin Pro Race 3 jeśli hamujecie :)

#1153 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 12 maj 2010 - 21:19

Conti Attack&Force - rewelacja ... :)
22 z przodu, tył 24 (czarne)
Widziałem tez jakies , chyba starsze modele z innym bieznikiem i 22/23cale

ale ja mówie o TYCH oponusiach ;-)

#1154 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 12 maj 2010 - 21:27

Co kupić na przód - nie musi być tak trwałe jak tył? Czy opona powinna być taka sama na tyle i na przodzie?

No tak samo trwałe być nie musi, ale na chłopski rozum - przyczepność obu opon powinna być na tym samym poziomie. Więc lepiej nie oszczędzać i kupić tańszy, ale komplet. Chyba, ze znajdziesz bardzo zbliżone tą właściwością różne modele opon. Wymiana opon osobno (tzn. sam tył nie ruszając przodu albo odwrotnie) też nie jest zbyt ciekawym pomysłem ze względu na to, że opony "kwadratowieją" i jeśli opona przednia jest dość mało zużyta, a tył zjechany, to przyczepnością obie się mogą różnić znacznie.
Najlepiej co jakiś czas przekładać opony wzajemnie, gdy już zaczynają być widoczne różnice. Uwaga - im bardziej miękka guma tym częstsza jest przekładka. W przypadku tanich opon, nawet co 1000-2000 km.
Powyższe wypociny nie odnoszą się do ludzi, dla których przyczepność nie jest ważną cechą (ale zapewne tutaj mało kto nie zwraca uwagi na to).

Dobre, niedrogie, wytrzymałe - Continental Ultrasport.

http://www.probikes.pl/index.php?item=905
Za 36 zł dobre opony? :-D Trochę mi się wierzyć nie chce. Ja mam Szwalby Lugano za kilka zł więcej i poza szybko ścierającą się gumą (po 1700 km i ciśnieniu na poziomie 5 bar na tyle już się robiło dość kwadratowo, nie wspominając o totalnym już braku bieżnika) nie narzekam. Lekkie nie są, ale w moim wypadku to nieistotne. Taką masę bez problemu akceptuję. Tylko jeszcze wada wrodzona jest - niestety, nierówno odlane połówki opony, o czym już było na forum...
Ultrasporty nie są właśnie miękkie podobnie jak te Lugano?

#1155 Gosc_jajcys_*

Gosc_jajcys_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2010 - 23:18

Zgodnie z tym co piszesz - czy jest różnica między 4000 a 4000S w przyczepności?

#1156 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 13 maj 2010 - 09:04

Wedle tego, co pisze producent:
http://www.conti-onl.../gp4000_en.html
a tutaj:
http://www.conti-onl...gp4000S_en.html
to jednak coś poprawiono, bodaj poza czarną wersją - chodzi o pojęcie mieszanki Black Chili występującej zarówno w 4000, jak i 4000S, ALE jest napisane przy 4000S:

With the new Black Chili Compound rolling resistance is reduced by 26%, grip is increased by 30% and mileage is increased by 5%.

więc na dobrą sprawę nie wiadomo czy to ta sama mieszanka.
Najlepiej napisać do producenta z dokładnym uwzględnieniem odmiany kolorystycznej opony, bo z tego co czytam tu:
http://forums.roadbi...ad.php?t=113152
http://weightweenies...t=55193&start=0
to jeśli obie porównywane opony są czarne - różnica jest żadna.

#1157 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 13 maj 2010 - 11:20

od 2008 na pewno (a byc moze i od 2007) Black Chilli jest też w zwykłej GP4000 i tym samym GP4000 nie różni się absolutnie niczym od GP4000S. Są to po prostu identyczne opony. Jednak tak naprawdę, to jedynie czarna wersja kolorystyczna GP4000 jest identyczna, bo kolorowe już nie. Black Chilli to nic innego jak nano drobinki sadzy, stąd zastosowanie ich możliwe jest jedynie w przypadku czarnego koloru opon ;)

Tak więc:

czarne GP4000 = GP4000S
kolorowe GP4000 = GP4000S bez dodatku Black Chilli (znacząco poprawiającego właściwości opony)

#1158 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 13 maj 2010 - 11:26

Ostatnio zmieniałem gp4000 na gp4000s(obie czarne) . Z ciekawości zważyłem je. Gp4000 ważyła 230 g a gp4000s 210 więc to chyba nie jest to samo.

#1159 Kara¶89

Kara¶89
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądKonin/Poznań

Napisano 13 maj 2010 - 11:32

A może ktoś z was miał do czynienia z oponą Vittoria Open Corsa EVO Slick to jakaś rewolucja podobno Vittoria opatentowała system oplotu w tej oponie . Cena też niebagatelna 200 zł prawie za sztukę.

#1160 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 14 maj 2010 - 11:03

Ostatnio zmieniałem gp4000 na gp4000s(obie czarne) . Z ciekawości zważyłem je. Gp4000 ważyła 230 g a gp4000s 210 więc to chyba nie jest to samo.


Mogłes miec starą wersję GP4000 bez black chilli, poza tym różnica w masie Continentali jest często bardzo duża, moje GP4000S ważyły po 205-208g, a słyszałem, że były też ważące niecałe 225g.



Dodaj odpowiedź