Jakie Kupić Opony?
#1143
Napisano 27 kwiecień 2010 - 21:25
#1146 Gosc_Dominik_*
Napisano 01 maj 2010 - 21:27
Witam,
Poszukuje opony treningowej do pokonywania dużej ilości kilometrów. Obecnie na drutowych detonatorach jeżdże, chciałbym czegoś co toczy sie lepiej. My slałem o stelvio lub durano S. Budżet 80-100 PLN na opone.
Na Twoim miejscu zasadziłbym się na jakąś okazję, chyba dalej na allegro są Conti Gp3000 za 170zł, świetne oponki.
#1148
Napisano 01 maj 2010 - 21:37
http://www.allegro.p...s_4_sztuki.html
Zastanaviam sie też na dvittoria zafiro zwijana lub rubino ale tu już chyba drut by musiał być. Conti 3000 na allegro nie widze niestety.
Może ktoś ma jeszcze jakieś inne propozycje?? Czy miał ktoś do czynienia z oponami kenda lub hutchison (fusion po 99 PLN są http://www.allegro.p...ebrna_223g.html) a może panaracer??
#1149
Napisano 02 maj 2010 - 11:10
#1154
Napisano 12 maj 2010 - 21:27
No tak samo trwałe być nie musi, ale na chłopski rozum - przyczepność obu opon powinna być na tym samym poziomie. Więc lepiej nie oszczędzać i kupić tańszy, ale komplet. Chyba, ze znajdziesz bardzo zbliżone tą właściwością różne modele opon. Wymiana opon osobno (tzn. sam tył nie ruszając przodu albo odwrotnie) też nie jest zbyt ciekawym pomysłem ze względu na to, że opony "kwadratowieją" i jeśli opona przednia jest dość mało zużyta, a tył zjechany, to przyczepnością obie się mogą różnić znacznie.Co kupić na przód - nie musi być tak trwałe jak tył? Czy opona powinna być taka sama na tyle i na przodzie?
Najlepiej co jakiś czas przekładać opony wzajemnie, gdy już zaczynają być widoczne różnice. Uwaga - im bardziej miękka guma tym częstsza jest przekładka. W przypadku tanich opon, nawet co 1000-2000 km.
Powyższe wypociny nie odnoszą się do ludzi, dla których przyczepność nie jest ważną cechą (ale zapewne tutaj mało kto nie zwraca uwagi na to).
http://www.probikes.pl/index.php?item=905Dobre, niedrogie, wytrzymałe - Continental Ultrasport.
Za 36 zł dobre opony? :-D Trochę mi się wierzyć nie chce. Ja mam Szwalby Lugano za kilka zł więcej i poza szybko ścierającą się gumą (po 1700 km i ciśnieniu na poziomie 5 bar na tyle już się robiło dość kwadratowo, nie wspominając o totalnym już braku bieżnika) nie narzekam. Lekkie nie są, ale w moim wypadku to nieistotne. Taką masę bez problemu akceptuję. Tylko jeszcze wada wrodzona jest - niestety, nierówno odlane połówki opony, o czym już było na forum...
Ultrasporty nie są właśnie miękkie podobnie jak te Lugano?
#1156
Napisano 13 maj 2010 - 09:04
http://www.conti-onl.../gp4000_en.html
a tutaj:
http://www.conti-onl...gp4000S_en.html
to jednak coś poprawiono, bodaj poza czarną wersją - chodzi o pojęcie mieszanki Black Chili występującej zarówno w 4000, jak i 4000S, ALE jest napisane przy 4000S:
więc na dobrą sprawę nie wiadomo czy to ta sama mieszanka.With the new Black Chili Compound rolling resistance is reduced by 26%, grip is increased by 30% and mileage is increased by 5%.
Najlepiej napisać do producenta z dokładnym uwzględnieniem odmiany kolorystycznej opony, bo z tego co czytam tu:
http://forums.roadbi...ad.php?t=113152
http://weightweenies...t=55193&start=0
to jeśli obie porównywane opony są czarne - różnica jest żadna.
#1157
Napisano 13 maj 2010 - 11:20
Tak więc:
czarne GP4000 = GP4000S
kolorowe GP4000 = GP4000S bez dodatku Black Chilli (znacząco poprawiającego właściwości opony)
#1160
Napisano 14 maj 2010 - 11:03
Ostatnio zmieniałem gp4000 na gp4000s(obie czarne) . Z ciekawości zważyłem je. Gp4000 ważyła 230 g a gp4000s 210 więc to chyba nie jest to samo.
Mogłes miec starą wersję GP4000 bez black chilli, poza tym różnica w masie Continentali jest często bardzo duża, moje GP4000S ważyły po 205-208g, a słyszałem, że były też ważące niecałe 225g.