Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1161 wezuwiusz

wezuwiusz
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądGorzów Wlkp / Kraków

Napisano 17 maj 2010 - 20:48

witam, szukam dobrej opony 700x25c do codziennej jazdy. czy wyższe wartości TPI wływają znaczącą na komfort (tłumienie drgań?) , bo coś takiego chodzi mi po głowie... myślałem o vittori corsa evo cx ale ważna jest dla mnie też jej wytrzymałość i nie chciałbym by była to opona typowo do ścigania ze wszystkimi tego konsekwencjami. z wdzięcznością przyjmę dobre rady...

#1162 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 17 maj 2010 - 21:23

Liczba TPI wpływa na odpornośc opony m.in. na przebicie, ale nie ma wpływu na tłumienie drgań - tu raczej jest potrzebny dobry widelec. Co do opon na codzienną jazdę - Continental ultrasport. Zobacz właśnie liczbe tpi tych opon i porównaj z konkurencją.

#1163 Kara¶89

Kara¶89
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądKonin/Poznań

Napisano 18 maj 2010 - 09:57

Albo Vittoria Zaffiro Pro równie odporna na przebicia i można ją prawie do 10 atmosfer nabić. Znajomy jeździ już 1,5 roku i jak do tej pory bez kapcia.Cena 70-80 zł za sztukę, waga 233 gramy.

#1164 Travis199

Travis199
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądRadomsko

Napisano 18 maj 2010 - 10:16

Ja póki co mogę polecić MIchelin Krylion Carbon. Bardzo ciekawa oponka co prawda zalecane max. 8 atmosfer ale i tak toczy się bardzo dobrze. Musiałem na niej jechać bo drodze której nie było gdyz panowie drogowcy usunęli nawierzchnię i wysypali ją kamyczkami i mimo tego żadnych mikoruszkodzeń itp.

#1165 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 maj 2010 - 15:43

kugel Continental liczy TPI z wszystkich warstw oplotu, w wypadku Ultra Sport jest to 3x28, czyli 84. Na stronie podają 3/84, lub np 3/330. Producenci tacy jak Schwalbe, czy Michelin podają ilość TPI pojedynczej warstwy, Miśki w większości mają dwie warstwy po bokach a cztery na czole, tak udało mi się na stronach producentów wywnioskować. Conti jak można dojrzeć na ich stronie mają dwie warstwy po bokach i trzy na czole. Kiedyś jak miałem Conti Ultra Sport to mi ktoś na forum zwrócił taką uwagę.


#1166 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2010 - 19:39

Maciej, przyznam, ze nie wiedziałem. Liczba TPI liczbą TPI, a z praktyki jakbym miał wybierac między oponkami w cenie 70 - 80 zł to Continental, względnie Schwalbe Blizzard. Te ostatnie męczyłem intensywnie dwa sezony i pojezdziłbym pewnie dłużej, ale wymieniłem, bo juz były tu i ówdzie ponacinane. Na Michelinach dziwnie często łapałem kapcia....

#1167 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 maj 2010 - 20:06

Ja zamęczam Hutchinsony Quartz, też są w podobnej cenie. Pierwsza po nieznanym przebiegu została rozcięta w poprzek o leżący na asfalcie kawałek z blachy, wina moja nie zauważyłem. Drugą rozwaliłem na denku butelki szklanej, tez moja wina. Trzecia i czwarta są aktualnie ujeżdżane przebieg podam później, trzy drutówki, jedna zwijana. Mam porównanie do właśnie Conti Ultrasport tej drutówki szaro-czarnej, chyba najtańsza z rodziny. No więc zużycia Conti nie podam, bo przejechałem mało, też miała awarię na szutrze, wydaje mi się że Conti pomimo lepszego bieżnika była mniej pewna od Hutchinsona, szczególnie na mokrym gdzie Conti zachowywała się jak na lodzie. Dodam, że różnice w oponach w tej cenie są tak marginalne, że dla nas nie będą one miały większego znaczenia.


#1168 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 18 maj 2010 - 20:13

Fakt, Continental ,,tańczy'' na mokrym - doświadczyłem tego wczoraj.
  • Maciusz89 lubi to

#1169 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 maj 2010 - 20:15

Zwijana na tyle ma przebieg 1480km, założyłem ją 12.10.2009, nie mogę znaleźć rachunku za przednią, ona jakoś w połowie sezonu była wymieniana.


#1170 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 18 maj 2010 - 20:31

maciej1986, ja miałem jakieś Hutchinsony zwijane za 70 zł jedna i straszne dziadostwo to było.. strzępiły się sznurki na bokach, szwy puszczały i ciężko było to cholerstwo naciągnąć na oponę.. Przebiegu miały koło 3 tys... teraz zajeżdżam tylko conti GP4000S - po 7 tysiącach poszła, bo przywaliłem w cegłówkę na obwodnicy.. druga się trzyma, ale została na trenażer.. Innym też polecałbym dołożyć te kilka dych do tych opon, bo są naprawdę super - w razie gumy(zazwyczaj jest to dobicie na naszych dziurach, jak nie chce mi sie dopompować opony co jakiś czas) można ją wymienić bez użycia narzędzi.. wystarczą zręczne palce ;) ja kupiłem w tamte wakacje na allegro za 230zł razem z przesyłką..

#1171 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 maj 2010 - 20:38

Doszukałem się wszystkiego:
- pierwszy Quartz drut, niebieski przejechał na tyle ok 2800km (rozcięty), bieżnik na środku podjechany, ale spokojnie drugie tyle by zniósł,
- drugi Quartz drut, żółty przejechał na przodzie i tyle łącznie ok 1800km, rozcięty na butelce, podklejony łatką wyciętą z niebeskiej oponki,
- trzeci Quartz, drut żółty zawitał u mnie po rozcięciu niebieskiego, aktualnie jest na przodzie, ma ok 1800km i ma się bardzo dobrze,
- zwijaną już wspomniałem;p
Mnie się strzępiła ta niebieska bo na bokach guma sparciała, żółte nie miały tych problemów. Co do naciągania na obręcz drutówki włażą strasznie ciężko, zwijana włazi sama.
Z dopłaceniem do lepszej oponki zgadzam się w stu procentach.


#1172 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 19 maj 2010 - 21:35

A która z tych opon (zaffiro pro, grandprix 4000, ulteremo, prorace) będzie miała najlepszą przyczepność na zakrętach? Bo wydaje się że zaffiro pro powinna być dobra pod tym względem, bo ma fajny bieżnik po bokach (też lepsze odprowadzanie wody będzie). Bo np. pro race i ultremo są gładkie jak pupa niemowlaka. Mam micheliny pro race obecnie i przydało by się coś bardziej pewnego (hamowanie, zakręty) a jednocześnie z niskimi oporami toczenia..

#1173 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2010 - 21:42

Conti, mają miękką gumę.

#1174 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 maj 2010 - 21:46

kup Vittori-e

#1175 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 19 maj 2010 - 22:08

Ja też do Quartz'a drutowego nie mam szczęścia. Męczę te opony w singlu i już dwa kapcie złapałem od jesieni zawsze w przednim kole, ale wg mnie jak na swoją cenę są całkiem niezłe.
W szosie mam Xenith'y i po ponad 10 tys km żadnej gumy a i opony są w niezłym stanie, tyle że szosą po mieście nie jeżdżę a singlem to nawet i po szutrze się zdarza. Jak będę wymieniał oponki to zostaję przy maxxis'ach.

#1176 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 19 maj 2010 - 23:12

No właśnie nad tymi dwoma się zastanawiam. Ale w sumie Vitoria sporo tańsza i chwalona przy okazji, więc nie wiem czy na nią się nie zdecyduje. Bo czy warto dopłacać te ponad 80zł do conti? (za 80zł to jużm mam 3cią Vitorię ;) A jest gdzieś jakieś zestawienie która ma jaki stosunek oporów do przyczepności i wytrzymałości? Albo ma ktoś porównanie? Bo co do prorace to ktoś już pisał że slabo u nich z przyczepnością, co by potwierdzalo moje spostrzezenia.

#1177 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 20 maj 2010 - 09:21

a ja mam takie pytanko.. może głupie..

czy do kół z wysoką obręczą można założyć normalne opony z dętką ?
w czym są lepsze szytki ? o ile są lepsze ?

#1178 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 20 maj 2010 - 10:01

xubix, o staaaary ... Temat rzeka, z resztą poruszany ostatnio dosyć intensywnie w innym topicu. Szukajcie a będzie wam dane ;)

#1179 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 20 maj 2010 - 10:06

xubix to czy założysz szytkę czy oponę nie zależy od wysokości profilu obręczy. Obręcze na szytki wyglądają mniej więcej tak

Dołączona grafika

Po prostu nie mają bocznych ścianek, o które mógłby się oprzeć kord opony.
Często różne wersje kół występują w wersji na szytki i opony - jak komu wygodniej.

#1180 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 20 maj 2010 - 10:09

Eh, a już myślalem że ktoś rozwiał moje wątypliowści, a tu znowu opona vs sztyka :roll: :mrgreen:



Dodaj odpowiedź