Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1281 Noct

Noct
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 12 sierpień 2010 - 20:44

A propos Stelvio light - czy ktos moze cos powiedziec jesli chodzi o jej wytrzymalosc? Czy nie jest "light" kosztem zywotnosci?

#1282 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 sierpień 2010 - 22:10

Test opon.

Porównywałem ostatnio :
1 Michelin PRO 2
2, Bontrager Race Light

wnioski :

w sumie jest róznica , ale niewielka, na korzysć PRO2, ale to zupełnie inna kategoria cenowa i oplotu - róznica w cenie ok 40 zł w detalu, no i oplot, 60 B 120 M.

Opony różnią sie kształtem, Michelin ma przekrój okrągło szpiczasty, Bontrager jest na górze płaski prawie, co do trakcji i jedne i drugie idą ładnie, przyspieszają , ale Michelin jakby nieco lżej to robi, za to na mokrym sie go boję , wtedy Bontarger idzie pewniej .

Dla mnie to jedna i druga opona nadaje sie na suche warunki idealnie, powiedzmy tak z ok 10 % ( no to takie niby prównanie, róznica naprawde minimalna ) na korzyść Michelina, za to na róznorakie warunki , jakby co w drodze mnie zaskoczyło to założe Bontragery, jednakże te "boczki " mają lepszą przyczepność na mokrym.

Wagowo - tyle samo 226 g zważone.

No to teraz tylko drugi komplet kół i jestem przygotowany na każdą pogode zdatną do jazdy.

Zaniedługo będę miał jeszcze Vittorie w podobnej grupie cenowej, porównam , to coś napisze.

Aha, nie porównuje tych opon np do Mxxisa Detonatora które miałem raz i koniec, bo to byłoby śmieszne

P.S.
PRO 2 ciągle są jeszcze w sprzedaży w Harfie, cena minimalnie niższa niż PRO 3.



Noct, Miałem Stelvio light coś mi wybuliło je , kord chyba puszczał i wywaliłem

IRC nie ma i nie będziem jak sie nie pojawią na targach na jesieni w eurpie to można juz zapomnieć o firmie na terenie Europy, za to w Japonii sprzedają w najlepsze, jak ktos ma dostęp to kevlary mieli na ten rok rewelka.

Mam resztke druciaków chyba ze 2 komplety jeszcze sam takie tyram po mieście.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1283 Mediana

Mediana
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 sierpień 2010 - 11:49

Wprawdzie doświadczenie z szosą mam niewielkie (jak na razie), ujeżdżam Vittorię Rubino na której przejechałem 3000km i nie widzę zasadniczo zużycia, nie mam żadnych nacięć na oponach (ważę 85kg), żadnych kapci, pompuje ją do 10atm . Opona tylna przeżyła ostre hamowanie z 58km/h do zera na szorskiej nawierzchnii.
I wiem, że nastepną oponą będzie coś ze stajni Vittoria.

Nie wypowiadam się co do tematów przyczepności itp. ze względu na brak porównania z innymi oponami.

Pozdr.
R...

Merida Scultura Disc 6000 - Black  Power :)


#1284 Gosc_eko_*

Gosc_eko_*
  • Gość

Napisano 13 sierpień 2010 - 14:34

Witam mam pytanie dotyczące opon MAXXIS COLUMBIERE może ktoś z forowiczów używał tych opon.

#1285 Noct

Noct
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 13 sierpień 2010 - 17:37

A czy Rubino czyms poza masa i cena rozni sie od Zaffirro Pro? Rubino jest drutowana, ale to chyba poza masa czy ewentualnymi roznicami w zakladaniu opony nic nie zmienia...

#1286 tymon

tymon
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPiekary Śląskie

Napisano 15 sierpień 2010 - 08:41

Czy ktoś z was jeździł na Hutchinson Fusion 2 i Michelin PRO 2/3? Zastanawiam się które z tych opon kupić, do tej pory jeździłem właśnie na Fusion ale może PRO 2/3 są lepsze?

#1287 Grooby

Grooby
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądPieszyce

Napisano 15 sierpień 2010 - 13:13

Witam,

Panowie jestem nowy i pisze głównie w imieniu ojca. Szybkie pytanie: Jakie opony 700x23c polecacie w stosunku cena/wytrzymałość (ile w przybliżeniu można zrobić kilometrów). Obecnie ojciec jeździ na Continental Ultra Sport.

Dzięki.

#1288 Rowerex

Rowerex
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 15 sierpień 2010 - 16:37

Pytanie trywialne i nie wiem czy już tu nie padło, mianowicie po czym poznać, że opona szosowa bez bieżnika jest zużyta? W oponie z mtb bieżnikiem to raczej jasne, bieżnik znika, guma obłazi, itp. Czy w szosowej jest tak samo?

Od paru lat użytkuję Micheliny Pro2Race. Przednia wygląda jak na obrazku, normalnie jest okrągła, ale zdążyła się spłaszczyć:
Dołączona grafika

Tylna wygląda tak:
Dołączona grafika

Na domiar złego na jednym "z dohamowań do zakrętu nr... :-> ", a mówiąc poważniej po pewnym hamowaniu awaryjnym, na fragmencie tylnej opony zdarło gumę:

Dołączona grafika

Czy tylna nadaje się do jazdy, czy bezpieczniej ją wymienić? Z tą zdartą gumą przejechałem już kilkaset kilometrów, pompuję 8 barów, ale jadę zawsze z lekką obawą, czy aby nie złapię gumy, albo opona nie wystrzeli. Jak dotąd nic się nie stało.

Przód, o ile dobrze myślę, używać dotąd aż zacznie znikać guma?

#1289 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 15 sierpień 2010 - 17:17

Wymień ta oponę, albo zacznij grac w totka.

#1290 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 15 sierpień 2010 - 18:06

Rowerex, chyba nie masz pojęcia jakie wielkie kuku możesz sobie zrobić jeżdżąc na tak zjechanej oponie. Od niewielkiego uszkodzenia dętki po potężny strzał mogący Ciebie zrzucić z roweru prosto pod samochód.
Przy dosłownie jednej nitce kordu na bieżniku powinno już się wyrzucić oponę!
Gdzieś na forum, chyba nawet w tym temacie, ktoś pisał, że Orium są słabe, bo ktoś zablokował koło i zdarło całą gumę. Jak widać tutaj, i opony wysokiej klasy nie są w stanie sobie poradzić z tarciem o asfalt.
Jeśli masz duży przebieg to może komplet zmień? Ale oczywiście na przedniej jeszcze możesz jeździć, póki guma nie zdarta. Z tym, że nie spodziewaj się takiej samej przyczepności z przodu na starym laczu i z tyłu na nowym.
W ramach eksperymentu polecam sprawdzić grubość gumy w pozostałych miejscach tej uszkodzonej opony rozcinając ją wzdłuż aż do kordu. Dowiesz się jak ta guma jest trwała w funkcji przebiegu (zależy tez to od średniego ciśnienia przez cały okres jazdy na tej oponie), o ile nie miałeś nigdy ostrego hamowania z blokowaniem poza tym jednym...

#1291 RAFAL10

RAFAL10
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • SkądGorlice

Napisano 16 sierpień 2010 - 09:12

A ja mam inne pytanie, mam nowe opony Vittoria Rubino, na których przejechałem chyba nie więcej niż 300 km, na tylnej mniej, bo później założyłem. Jestem z nich zadowolony. Ale po ostatniej jeździe zauważyłem w tylnej oponie wbite malutkie szkiełko, blisko środka, tam gdzie guma jest w miarę gruba. Kapcia nie było. Wyciągnąłem szkiełko ale opona ma małe, dość głębokie rozcięcie, być może sięgające do oplotu. Chciałem się upewnić, czy na takiej oponie mogę spokojnie jeździć? Planuję zakleić to rozcięcie małą ilością silikonu. Nie zaszkodzi, a powinno zahamować dostawanie się tam syfu.

#1292 unick

unick
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 sierpień 2010 - 20:54

Czy ktoś może coś doradzić w kwestii uniwersalnych opon przełajowych, takich które będą jakoś se radziły na piachu. Chodzi mi o opony, które przede wszystkim są dobre na twarde nawierzchnie (asfalt, twarde leśne ścieżki) a przy okazji nie będą odstawać na mniejszym i średnim piachu. Mniejsze znaczenie ma zachowanie w terenie typu błoto, trawa bo po takim staram się nie jeździć. Czyli opony dobre na wyjazd do lasu typu Puszcza Kampinowska.

Jaki bieżnik sprawdza się najlepiej na piachu? Chyba agresywny - taki jak na błoto - nie jest dobry? Czy tak naprawdę jest to głównie kwestia szerokości opony (i zmniejszenia ciśnienia) - i tego się nie przeskoczy (jednak opon szerszych niż 35 wkładać nie chcę a i zdaje się nie mogę).

Jak dotąd próbowałem: Michelin Cyclocross Jet(30x700), Maxxis Locust CX (35x700), Vittoria XN-PRO (32-700), COntinental Cyclocross Race (35-700). Najlepsze do tego celu wydają się Maxxis, Vittoria nie nadaje się na miękkie tereny, na Michelin przyjemnie się jeździ, pozwala nieźle kontrolować rower ale jak większy piach to już gorzej - poza tym łatwo złapać gumę. Continental - mało jeździłem, wygląda optycznie na najszerszą oponę.

Wszystkie wymienione opony mają łagodne bieżniki, nie próbowałem tych bardziej agresywnych.

#1293 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 16 sierpień 2010 - 20:59

Ja używam takich http://www.sklep.bik...roducts_id=3235 i sobie chwale za niskie opory na asfalcie.

#1294 unick

unick
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 sierpień 2010 - 21:03

Ja używam takich http://www.sklep.bik...roducts_id=3235 i sobie chwale za niskie opory na asfalcie.


A jak piach? Continentale (te, które ja mam) wyglądają na szersze, niż inne opony 35. Te pewnie są tak samo szerokie ale mają inny bieżnik niż moje:

http://www.conti-onl...ss_race_en.html

#1295 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 16 sierpień 2010 - 21:07

Dają rade nieżle w piachu.Ważą 333g szt. 34,7mm szerokie balony.

#1296 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 sierpień 2010 - 15:21

Czyli opony dobre na wyjazd do lasu typu Puszcza Kampinowska.

które przede wszystkim są dobre na twarde nawierzchnie (asfalt, twarde leśne ścieżki) a przy okazji nie będą odstawać na mniejszym i średnim piachu

no jak na kampinos to ciezko powiedziec ze tam jest maly i sredni piach bo miejscami to normalnie wybrzeze morskie
nie wiem czy wogole istnieje opona ktora i dobrze jedzie w piachu i po asfalcie toczy sie jak ta lala
do XC ja uzywam micheline XC AT
do czegos twardszego moze http://www.michelinb...untrygravel.jpg
na asfalcie na pewno kapke gorzej jak typowe opony turystyczne ale na piaski kampinoskie chyba znacznie lepsze

#1297 unick

unick
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 sierpień 2010 - 21:20

no jak na kampinos to ciezko powiedziec ze tam jest maly i sredni piach bo miejscami to normalnie wybrzeze morskie nie wiem czy w ogole istnieje opona ktora i dobrze jedzie w piachu i po asfalcie toczy sie jak ta lala


Faktycznie w niektórych miejscach w Kampinosie jak nad morzem ale na przeciętnym szlaku jest twardo lub mało piachu lub fragmenty z dużą ilością piachu występują od czasu do czasu.

Chodzi mi o opony, na których nie odstawałbym bardzo na piachu od typowych opon, jakie mają pozakładane zazwyczaj rowery górskie. Nie wiem czy przy oponie o szerokości 35 niezła jazda po piachu jest w ogóle możliwa.

#1298 Crews

Crews
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 22 sierpień 2010 - 21:44

Jakie polecicie opony do 80 zł/jedna ?

#1299 Dziedziczens

Dziedziczens
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądDębica-Kraków

Napisano 23 sierpień 2010 - 09:28

Maxxis Xenith Hors. Jakiś czas temu były na allegro po 80zł/sztuka. Teraz oferuje je inny sprzedawca, i cena nieco wyższa, ale może jeśli dobrze poszukasz, to uda Ci się znaleźć do 80zł.

#1300 Crews

Crews
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 23 sierpień 2010 - 12:07

No właśnie 99 zł stoi teraz...
A co myślicie o tej oponie:
http://allegro.pl/it..._5_kolorow.html
Podobno chwalona przez wielu ludzi...
A czy do takiej opony jak ww odpowiednia będzie ta dętka :
http://allegro.pl/it..._19_23_92g.html
?



Dodaj odpowiedź