Skocz do zawartości


Zdjęcie

B'twin Triban 500

BTwin Triban 500

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dareek

Dareek
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 22 czerwiec 2015 - 22:53

Witajcie- pierwszy post i się pochwalę! :-)

Oto mój B-TWIN Triban 500 zakupiony pod koniec marca br.

Jak na razie pierwsza szosa i jestem zachwycony :-)

z dodatkowego wyposażenia:-

Licznik bezprzewodowy B'TWIN Count 8

koszyki na bidony alu B'TWIN

torba pod siodło B'TWIN

jak na razie z usterek dociągnięcia i regulacji wymagały szprychy bo koła zaczęły bić, lekko odbarwia się siodełko ale poza tym rower pierwsza klasa!!!

z planowanych zmian - pedały i buty SPD oraz porządne oświetlenie przód i tył oraz może opony - tylko jakie?

 

Załączone miniatury

  • Triban 500 a.jpg
  • triban b.jpg


#2 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 czerwiec 2015 - 08:45

Do wywalenia na pewno dzwonek i nakrętki wentyli. Na przyszłość zdjęcia rób na najcięższym przełożeniu ;)

Przesuń czujnik prędkości wyżej na widelcu, bo komicznie wygląda w tej pozycji :) 

Fajny patent z tym patykiem, prawie nie zauważyłem! :D


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#3 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 23 czerwiec 2015 - 09:35

 nakrętki wentyli.

 

Jesteś ostro nawiedzony. I nie używaj argumentu, że "to lepiej wygląda" bo to kwestia gustu i moim zdaniem - wygląda to idiotycznie i brzydko.



#4 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 czerwiec 2015 - 09:43

 i moim zdaniem - wygląda to idiotycznie i brzydko.

No to się zdecyduj :D

 

I na przyszłość zważaj na słowa. Nawiedzony :) , też mi coś.

 

 

@palli,

Wy? Popatrz kto tu się rzuca ;)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#5 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 postów
  • SkądKonstancin

Napisano 23 czerwiec 2015 - 09:57

Ludzie, ogarnijcie się. Pierwszy post nowego użytkownika a wy robicie sobie pyskówki - przenieście się proszę do wiadomości prywatnych.

 

Dareek - szosa pierwsza klasa. Planowane zmiany będą w sam raz - pedały i buty zmienią najwięcej.

Opony możesz zmienić na nowy sezon - Equinoxy powinny starczyć na początek. Nabijaj kilometry i za jakiś czas spokojnie wymień zużyte (jeżeli chodzi o wybór opony to polecam lekturę wątku Jakie Kupić Opony - ostatnie 10-20 stron wystarczy :) ).

Gdybyś się zastanawiał nad zmianami detali - śmiało możesz usunąć dodatkowy zacisk na rurze sterowej (pod mostkiem) i wymienić go na podkładkę (przy dobieraniu grubości pamiętaj, że rura sterowa powinna być delikatnie schowana w mostku/górnej podkładce). Zmiana czysto kosmetyczna, bez większego wpływu na funkcjonowanie układu (może parę gramów mniej :) ). Możesz również przesunąć (tak jak już sugerowano) czujnik prędkości w górę widelca.



#6 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 23 czerwiec 2015 - 10:39

Nawijaj kilometry, bo rower fajny. Palli pisał, że buty i pedały robią robotę. Rzeczywiście to dobry pomysł na początek. Na pierwsze jazdy zabieraj małego multitoola i poeksperymentuj z wysokością siodła i ustawieniem kierownicy. Tylko nie wprowadzaj dwóch zmian jednocześnie, bo nie będziesz wiedzieć, gdzie jest lepiej, a gdzie gorzej. 

 

Chłopaki mieli uwagi do "stylówy". Jeśli Cię to interesuje, to poszukaj tego hasła w necie.

 

Śmigaj i do zobaczenia na drodze. 

pozdr

 



#7 Dareek

Dareek
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 23 czerwiec 2015 - 13:54

Dzięki chłopaki za miłe słowo. Co do uwag- powiem tak- w kwestii licznika celowo dałem czujnik tak nisko aby zlewał się w jedną całość z piastą bo niestety ma spore rozmiary. Co do dzwonka - to nie dzwonek tylko fabryczna lampka roweru- okropne dziadostwo, ale coś tam świeci jako punkt oświetlenia zgodnie z prawem PORD haha.

W kwestii opon - te są naprawdę oki- jestem początkujący i na chwilę obecną w zupełności wystarczają. W kwestii ustawienia siodełka poeksperymentuje - jak dotąd oswajałem się z rowerkiem. Zjazdy, które na początku pokonywałem z prędkością 35 km/h teraz przejeżdżam ponad 50 km/h. Z każdym kilometrem większy banan na twarzy. lampka.jpg


  • parmenides lubi to

#8 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 czerwiec 2015 - 14:10

Dzięki chłopaki za miłe słowo. Co do uwag- powiem tak- w kwestii licznika celowo dałem czujnik tak nisko aby slewał się w jedną całość z piastą

No niestety, tak bardziej zwraca na siebie uwagę. A jest to normalny element w rowerze i jego obecność na widelcu nie robi problemu. Co prawda do zdjęcia można zdjąć, ale normalnie nic nie psuje. Zresztą, ten Twój wcale nie jest jakiś duży, powiedziałbym że raczej z tych mniejszych.

. Co do dzwonka - to nie dzownek tylko fabryczna lampka roweru- okropne dziadostwo ale cośtam świeci jako punkt oświetlenia zgodnie z prawem PORD haha.

Heh, rzeczywiście, prawie jak jakiś radar czy coś :D


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#9 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 23 czerwiec 2015 - 14:37

Do wywalenia na pewno dzwonek i nakrętki wentyli. Na przyszłość zdjęcia rób na najcięższym przełożeniu ;)

Przesuń czujnik prędkości wyżej na widelcu, bo komicznie wygląda w tej pozycji :)

Fajny patent z tym patykiem, prawie nie zauważyłem! :D

 

Nie sądziłem że w Tribanach jest przerzutka z długim wózkiem, dopiero teraz zwróciłem na to uwagę, rozumiem że to opcja bardziej turystyczna niż sportowa ale że aż tak...? Jaka tam jest kaseta?

Co do podpórki z patyka, już serio myślałem że w standardzie oprócz dzwonka dodają także aluminiową nóżkę  :D


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#10 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 czerwiec 2015 - 15:25

A czemu miała by być z krótkim wózkiem, przecież korbę ma z 3 kołami zębatymi.
A ta lampka co oświetla - księżyc?

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11 Dareek

Dareek
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 23 czerwiec 2015 - 20:26

Nie sądziłem że w Tribanach jest przerzutka z długim wózkiem, dopiero teraz zwróciłem na to uwagę, rozumiem że to opcja bardziej turystyczna niż sportowa ale że aż tak...? Jaka tam jest kaseta?

Co do podpórki z patyka, już serio myślałem że w standardzie oprócz dzwonka dodają także aluminiową nóżkę  :D

 

Kaseta to o ile pamiętam SUNRACE 9 rzędowa 12x25

Na razie najważniejszy punkt to pedały SPD, buty i oświetlenie :-)



#12 Dareek

Dareek
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 23 czerwiec 2015 - 20:29

A czemu miała by być z krótkim wózkiem, przecież korbę ma z 3 kołami zębatymi.
A ta lampka co oświetla - księżyc?

 

Tal lampka jak pisałem nie nadaje się od niczego ale z racji mętliku w głowie co kupić na razie jeździ - co więcej zarówno tylna jak i przednia nie ma opcji pulsowania.



#13 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 czerwiec 2015 - 22:04

Kaseta to o ile pamiętam SUNRACE 9 rzędowa 12x25

Na razie najważniejszy punkt to pedały SPD, buty i oświetlenie :-)

Czujesz presję kolegów czy już jeździłeś w SPD i jesteś do nich przekonany? To typowe na większości forów, że rower szosowy bez pedałów zatrzaskowych jest uznawany za niekompletny i niepełnowartościowy. 

Osobiście zainwestowałbym najpierw w porządne oświetlenie i pojeździł trochę.

To nie pedały i buty robią robotę, a Twoje nogi.

http://bicycles.stac...-pose-the-rider



#14 Dareek

Dareek
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 24 czerwiec 2015 - 06:41

Marvelo - rower jest dla mnie nie ja dla roweru, dlatego będzie wyposazony tak jak ja chcę i w co chcę - żadne ortodoksyjne zasady nie wchodzą w grę.

Rowerem nie jeżdzę od dziś czy wzoraj, dlatego po preśiadce na szostę postanowiłem z tą zmianą najpierw się oswoić, poznać ten rower , jego wady i zalety, sposób prowadzenia itp.

Zakup pedałów SPD uważam za wcześniej czy później konieczny jeśli chce się wykorzystać w pełni zarówno swoje możliwości jak i roweru i nie ma w tym "presji" for internetowych znajomych etc

Nie jest to zakup że tak powiem "na dniach" ale w trakcie rozważania i jeden w mojej oczywiście ocenie z niezbędnych.

Jeżdziełm na SPD i powiem tak- inna jazda, lecz jak czytam fora internetowe oraz opinie znajomych to jest pewien mit przede wszystkim o wywrotkach spowodowanych brakiem możliwości wypięcia się. Najlepsze jest to, że w wiekszości wypowiadają się osoby któe nigdy z SPD nie miały nic wspólnego. Cóż zapięcia SDP są jak jak legenda z prestiżem Passata TDI koniecznie od dziadka z niemiec.:-)



#15 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 24 czerwiec 2015 - 07:08

Trochę popłynąć Ci się udało z tą metaforą. Rowerek spoko, tylko po kilkuset km posprawdzaj śruby czy nie poluzowały się i śmigać!

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#16 darsment

darsment
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 03 lipiec 2015 - 13:53

Witam, z ciekawostek to też już centrowałem koło po 600 km, musiałem serwisować również tylną piastę. Jak składali gdzieś w fabryce zapomnieli przesmarować łożyska. Jak na drugą szosę (pierwsza była na komunię, poczciwy Romet), to wrażenia spoko. Kończył mi się w Deca bon rabatowy, to zakupiłem do niej Look'i Keo Easy i myślę o butach Shimano 088.

#17 Dareek

Dareek
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 01 wrzesień 2015 - 21:32

Małe podsumowanie - ok 700 km za mną ( niestety z racji temperatur sierpień pod tym względem był ubogi w wojaże) - z awarii- oprócz wspomnianych wyżej kół rower śmiga jak szalony. Dołożyłem siodełko Stelle italia Carbon

z wyposażenia wpadły lampki z deca przód i tył bo jazdy teraz głównie pod wieczór z racji temperatur. Innych usterek brak - żadnych kapci uszkodzeń opon- patrząc na opony - jak na razie żadnego zużycia.

Ogólnie jestem zadowolony z zakupu i z czystym sumieniem polecam.



#18 Levisek

Levisek
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądGdynia

Napisano 05 październik 2016 - 11:26

Dzień dobry, to mój pierwszy post.

 

Też mam tego tribana.

 

Zrobiłem nim 1000 km. Co mogę od siebie napisać? Nie napiszę, że jest ciężki, choć deklarowana waga 10,8 kg dla wielu tutaj to kosmos. Ja po prostu przesiadłem się z miejskiej gazelli więc czuje "lekkość." Poleciłem nim na kilku zawodach (tak wiem, głupota) ale miejsca nie są tragiczne. Dokupiłem pedały SPD po pierwszych zawodach na "noskach." Co mi się podoba? Na plus pierwsza szosa w życiu. Cena niska więc i po glebie mniejszy żal. Przejazdy na zawodach po dziurach i torach znacznie szybciej niż "PRO-sy" bo koszty ewentualnej naprawy nie będą tak boleć. Co na minus? Łańcuch spadł dwa razy w tym raz na wyścigu. Po dwóch regulacjach problem zniknął. Szprychy do naciągu na dzień dobry. Zmiana na największy blat trwa wieczność. Długo i mocno trzeba trzymać manetkę by łańcuch się wtoczył wyżej. Przerzutki z tyłu czasem szarpią po zmianie tak mocno, że plomby z zębów wypadają. Klocki hamulcowe wiecznie są w innym rozstawie. Sporo wysiłku mnie kosztuje doprowadzenie do stanu by odległość od obręczy po obu stronach koła była na podobnym poziomie. Niestety jest to proces dość powtarzalny.

 

Mimo wszystko szosa za 1499 zł na pierwsze nauki ok. Każda gleba jest moja. Nie domyślam się co rower przeszedł u poprzedniego właściciela. 



#19 Dareek

Dareek
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 12 sierpień 2019 - 13:42

no i przygoda z Tribanem 500 powoli zmierza do końca- z racji kontuzji kolana rowerek od 2 lat niemal nieużywany (jest jak nowy) wiec czas go sprzedać a nie trzymać pod kocem. Na 100% jeszcze wrócę do szosy i to niebawem. :)