Chyba zbytnio odbiegliśmy od tematu ![]()
Tdf 2015 - Przełożenia
#22
Posted 16 July 2015 - 22:24
Co do sprinterów to spokojnie starcza 53x11. Przy 75km/h daje to około 120rpm i nie jest to żadnym problemem dla sprintera, choć dla amatora taka kadencja w sprincie wydaje się kosmosem, bo zwykle na stojąco jedzie się twardziej.
https://en.wikipedia...00_m_time_trial- rekord prędkości ze startu lotnego na 200m na torze to 9.347s co daje 77 km/h. Nie chce mi się wierzyć, że sprinterzy w wieloetapowych wyścigach swobodnie osiągają taką prędkość na płaskim.
#23
Posted 16 July 2015 - 22:27

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#24
Posted 16 July 2015 - 22:40
ale na torze nie masz w nogach calego etapu lub kilku(nastu)? pozatym kolarze torowi sa zbudowani prawie wylacznie do sprintow, bo nie musza sie martwic czy dadza rade przejechac kilka tys km w 2-3 tygodnie
No nie wiem nie jestem ekspertem i bynajmniej nie probuje go zgrywac, ale pisanie ze to taka kaszka z mleczkiem jakos mi tu nie pasuje. koniec offtopa
#25
Posted 16 July 2015 - 22:47
Spytaj się Czesia Langa, jakie prędkości są na "najszybszym finiszu w całym World Tourze" ![]()
#26
Posted 17 July 2015 - 05:54
Sprinterskie popisy na mecie etapu w Katowicach na dobre wpisały się w historię Tour de Pologne. W 2014 roku Belg Jonas Van Genechten ustanowił rekord prędkości uzyskując na finiszu przy Spodku niemal 81 km/h. Tym samym o 2 km/h pobił najlepsze osiągnięcie Niemca Marcela Kittela z 2011 roku.
Uzupełniając, ten finisz jest lekko z górki, osiągnięty wynik to 80,8 km/h a Genechten korzystał z przełożenia 54×11.
"MAMIL"
#27
Posted 17 July 2015 - 07:19
Andre Greipel chyba na 3 czy 4 etapie Tdf w tym roku na lotnym finiszu osiągnął prędkość 78km/h. Jak juz wcześniej koledzy napisali, zanim taki zawodnik zacznie swój sprint, Wcześniej jest rozprowadzony myślę, że do 65-70km/h ze spokojem.https://en.wikipedia...00_m_time_trial- rekord prędkości ze startu lotnego na 200m na torze to 9.347s co daje 77 km/h. Nie chce mi się wierzyć, że sprinterzy w wieloetapowych wyścigach swobodnie osiągają taką prędkość na płaskim.
#28
Posted 17 July 2015 - 08:12
Owszem, jest z górki, tak samo zdarzają się finisze z wiatrem i dlatego trzeba mieć na to wzgląd.
Natomiast nie jest niewykonalne dla czołowego sprintera osiągnięcie 75km/h w neutralnych warunkach.
Garść statystyk:
-69,44 na lotnym finiszu 3. etapu - Greipel
-78,48 na lotnym 5. etapu - Degenkolb i Greipel
-75,89 na lotnym 6. etapu - Degenkolb
-64,67 na lotnym 10. etapu - Greipel, Cav, Dege
Ponadto:
-śr. prędkość głównej grupy (Froome) na ostatnim kilometrze 4. etapu - 58.28km/h. I trzeba wziąć pod uwagę, że tam wcale nie były ustawione typowe pociągi. Normalnie jest jeszcze szybciej - a to daje pojęcie od jakiej prędkości startują sprinterzy do ostatecznej rozgrywki.
Jako ciekawostka - maksymalna prędkość na dotychczasowych etapach to 109.08km/h i to nie na pirenejskich zjazdach, tylko na zjazdach z Côte d'Erreffe.
- dawidr and mikroos like this
#29
Posted 11 August 2015 - 18:21
Witam, 73 kg to raczej dość lekki kolarz, ja dokładnie tyle ważę przy 175 cm wzrostu, i stwierdzam, że do sprintera znacząco mi brakuje, owszem, zdarza mi się na prostym rozbujać rower do ponad 50 km/h ale jednak nadal najlepiej oczywiście amatorsko idą mi pagórki, reszta jak na amatora zupełnie przeciętna, lekki jestem, mocy całkowitej mam mało, a w sprincie to podstawa umieć brutalna moc wyzwalać w parę sekund, znośnie mam natomiast w/kg...
#32
Gosc_DivisionBell_*
Posted 13 August 2015 - 16:34
73 kg przy 175 cm to jest lekki kolarz? Dla mnie to jest waga sprintera zdecydowanie, w każdym razie na pewno nie górala. Przy takim samym wzroście Cavendish waży 70 kg a Bouhanni 66 kg, wiadomo że to są prosi, ale jednak daje to jakiś pogląd na temat wagi.


