Prawidłowa pozycja na rowerze
#121
Posted 08 April 2012 - 10:56
Poza tym jesli nic Cie nie boli to nic nie zmieniaj
Tu masz temat o zdrowej pozycji http://www.forumszos...aa66a3bf3d5aa6d
bo prawidłowa pozycja niezawsze musi być zdrowa, bo ona jest raczej sportowa i nie ma miejsca na udogodnienia , dlatego jeśli nie jeździsz dla czasu to warto się skupić na tej zdrowej opcji, bo ona jest w pewnym sensie łagodniejszą wersją tej prawidłowej-sportowej
#124
Posted 15 August 2012 - 12:21
Najlepiej na południu Polski. ;-)
#125
Posted 19 August 2012 - 14:15
Wyszło dość ekwylibrystycznie, bo bądź co bądź, ale robione ze statywu :mrgreen:
za wszelkie uwagi z góry dzięki :mrgreen:
http://dl.dropbox.co...80/DSC_3363.JPG
http://dl.dropbox.co...80/DSC_3364.JPG
http://dl.dropbox.co...80/DSC_3369.JPG
http://dl.dropbox.co...80/DSC_3371.JPG
http://dl.dropbox.co...80/DSC_3372.JPG
http://dl.dropbox.co...80/DSC_3377.JPG
#126
Posted 19 August 2012 - 15:16
http://virenque.bike...nie-roweru.html
Za całość zapłaciłem 200zł.
Zła wiadomość jest taka, że właśnie przenieśli się do Trójmiasta...
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#127
Posted 19 August 2012 - 23:12
#128
Posted 20 August 2012 - 08:18
Przed przesunięciem byłem o wiele bardziej wyciągnięty, górny chwyt i proste ręce, dolny chwyt proste ręce, a tak idzie przyjąć sylwetkę bardziej aero.
No chyba, że skrócić mostek ze 100 do 80mm i cofnąć siodło o te 2 cm do tyłu.
Rama może być i przyduża, bo 56 przy moich 174cm, tyle że na mniejszych czułem się jak na kozie i nie było znaczenia czy slope czy clasic i ten nienormalny nacisk na nadgarstki przy sporo wyższym siodle od poziomu kierownicy. Na dodatek irytowało mnie obcieranie buta o oponę przy skręcaniu, a tak zostaje te pare mm bezpiecznego luzu, żeby zębów nie szukać po drodze.
Po regulacji siodełka jedynie co czułem po ostatnich 150km to ten ból karku. Reszta bez odzewu.
#129
Posted 20 August 2012 - 08:44
Jest też test "przedniej piasty". Podobno, jak patrzysz na przednią piastę, to kierownica powinna ją zasłaniać. Ty ją zapewne widzisz przed kierownicą?
Myślę też, że masz za długą główkę ramy. Ta rama ma dosyć turystyczną geometrię (dłuższa główka, a krótsza rura górna). Biorąc do tego pod uwagę, że masz dosyć długi tułów w stosunku do nóg, powinieneś mieć właśnie krótszą główkę ramy, a rurę górną dłuższą.
Na Twoim miejscu przetestowałbym cofnięcie siodełka do prawidłowej pozycji i założenie nowego mostka z większym kątem (są takie nawet 17 st.).
#130
Posted 20 August 2012 - 18:22
Osiągi się poprawiły, kark mniej boli. Mostek o większym kącie narazie odpuszczę, bo po prostu mnie na taki nie stać. Jak będę kupował węglową ramę to wtedy pomyslę. Dzięki za radę.
#131
Posted 23 August 2012 - 14:54
http://mathmed.blox....c-jazdy-na.html
#132
Posted 23 August 2012 - 17:55
moglby ktos przetlumaczyc nazwy miesni??
W górach więc najistotniejsza jest niewielka masa ciała, leki rower i wygodna pozycja, tym razem nie podlegająca rygorom aerodynamicznym. Odpowiednia jest wysoka kadencja i dobre nawodnienie podczas podjazdu, nie przeszkadza nawet niewielki wiatr, który może poprawić termoregulację i umożliwić zwiększenie generowanej mocy.
nic dodac nic ujac
/ Gratuluję punktu za ortografię! Bury
#133
Posted 23 August 2012 - 19:40
Semitendinosus - Mięsień półścięgnistymoglby ktos przetlumaczyc nazwy miesni??
Biceps femoris - Mięsień dwugłowy uda
Gluteus maximus - Mięsień pośladkowy wielki
Vastus lateralis - Mięsień obszerny boczny
Soleus - Mięsień płaszczkowaty
Tibialis anterior - Mięsień piszczelowy przedni
Gastrocnemius - Mięsień brzuchaty
Rectus femoris - Mięsień prosty uda
#135
Posted 30 June 2013 - 16:41
#136
Posted 30 June 2013 - 18:48
Na podobne pytanie trenerka odpowiedziała mi, że trening bez rozgrzewki na początek i rozciągania na koniec może dużo szkód wyrządzić. Jak tak to działa, to znaczy że masz jakiś poważny przykurcz.
Zobacz (po rozgrzewce..), czy efekt się powtarza w zwykłym skłonie w lekkim rozkroku, czy musisz zrobić jeszcze coś dodatkowego (np. obciągnąć palce, skręcić nogę, etc).
#137
Posted 01 July 2013 - 18:58
#138
Posted 01 July 2013 - 22:51
Może spróbuj dać siodło o 1mm wyżej no chyba, że miałeś ustalaną pozycję w bg fit.
Dałem o 1 mm ale w dół, chyba nawet ciut więcej. Jest lepiej na górnym chwycie (klamki/kiera).
Generalnie pokombinuję więcej bo znalazłem jeszcze kilka mankamentów w pozycji...
Odnośnie dolnego chwytu...
Zauważyłem, że źle siedzę. Dzisiaj wracając z pracy starałem się podczas dolnego chwytu przesunąć nieco tyłek w stronę czubka siodła. Jest różnica jeżeli chodzi o komfort i to spora. Nawet plecy się tak nie męczą.
W każdym razie zobaczymy. Jutro chcę jeszcze dać siodło odrobinkę w dół bo na dolnym chwycie czuję za duży nacisk...
Zmieniłem siodło ostatnio. Są także nowe pedały i bloki już nieco inaczej przykręcone. To wszystko na bank ma większy lub mniejszy wpływ...
#140 Gosc_mathanus_*
Posted 11 July 2013 - 14:55
Podłączam się do tematu. Od jakiegoś czasu śmigam na kolarce i pojawił się ból w prawym kolanie. Próbowałem obniżać i podwyżać siodełko ale bez większego skutku.
Tutaj kilka fotek z moich ustawień.
Poproszę o jakąś radę. Jeżdżę bez SPD, wiem że koszyczki są słabe ale puki co nie mam kasy na buty i pedały. Co mogę zmienić aby było mi wygodniej.
Dodam że ból pojawia się tak między 20 a 40Km. I trwa do końca jazdy. Potem następnego dnia boli mnie kolano przy schodzeniu po schodach. Dwa dni później jest wszystko ok.