Skocz do zawartości


Zdjęcie

Konflikt Ze Sklepem Www O Pieniądze


153 odpowiedzi w tym temacie

#141 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 15 wrzesień 2015 - 08:25

A jak taki liścik wysłałem do sklepu:

 

"witam

Na podstawie relacji przedstawionych w internecie z kłopotami w realizacji zamówienia nr 49529, chciałbym Państwa poinformować iż sytuacja w jakiej postawiliście Pana Krzysztofa nie powinna się przytrafić w profesjonalnie prowadzonym sklepie. Sposób w jaki Państwo chcieliście rozwiazać tą sprawę jest skandaliczny. W związku z powyższym by nie być narażanym na nieprzyjemności ,nigdy nie dokonam zakupów w Państwa firmie do czego będę namawiał także znajomych."

 

Liczę ,że na ich skrzynkę wpłynie więcej takich meili "od nas". To ich otrzeźwi.


  • kris91, Monowiec i Vegeta lubią to

#142 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 15 wrzesień 2015 - 09:03

To im nagadałeś, aż im w pięty poszło.

A zaraz potem podnieśli się z podłogi, przestali śmiać i usunęli maila.


  • qzn lubi to

#143 kris91

kris91
  • Użytkownik
  • 1314 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 15 wrzesień 2015 - 09:11

Myślę że wyciągną wnioski z tej sytuacji.

#144 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 wrzesień 2015 - 09:17

Taki mnie nerw złapał przy czytaniu Waszych komentarzy, że postanowiłam jednak się zarejestrować.

Jestem jednym z tych prawników, którzy napisali krisowi, że Sprzedawca nie miałby szans na wygraną w procesie oraz zaoferowałam bezinteresowną pomoc.

Sprzedawca jest profesjonalistą i musi mieć świadomość tego, że jego działalność związana jest z ryzykiem oraz, że przy wykonywaniu tej działalności  musi dochować należytej staranności.  Jeżeli  pracownik Sprzedawcy popełnił błąd, to konsekwencje tego błędu nie mogą w żaden sposób obciążać klienta. Jedyną dopuszczalną formą byłoby grzeczne zapytanie klienta o to, czy zapłacił za zakupiony towar przy odbiorze przesyłki.  Po uzyskaniu odpowiedzi twierdzącej, niedopuszczalne i nieuczciwe  jest wzywanie do uregulowania opłaty oraz nękanie klienta postępowaniem sądowym i egzekucją komorniczą.

Umowa sprzedaży jest umową wzajemną; strony zobowiązują się w taki sposób, że świadczenie jednej z nich ma być odpowiednikiem świadczenia drugiej. Czyli strony wzajemnie spełniają swoje świadczenia. W omawianej sprawie sprzedawca wydał rzecz a kupujący zapłacił żądaną cenę, i to w sposób ustalony przez sprzedawcę.

Moim zdaniem, zobowiązanie wygasło i nie ma długu. Tym samym, brak jest podstaw prawnych do żądania spełnienia świadczenia przez klienta.

 

Zgodnie z treścią art.471 Kodeksu cywilnego: "dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi".

Wasz kolega nie ponosi i nie może ponosić odpowiedzialności za niedochowanie należytej staranności przez Sprzedawcę.

 

W tej sprawie, moim zdaniem, Sprzedawca chciał w podstępny sposób wykorzystać na swoją korzyść, brzmienie przepisu art.473 par. 1 Kodeksu cywilnego:

"Dłużnik może przez umowę przyjąć odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania z powodu oznaczonych okoliczności, za które na mocy ustawy odpowiedzialności nie ponosi".

I Wy, swoimi niektórymi komentarzami, namawialiście również krisa do ponownej zapłaty. Doradzając w ten sposób pomagaliście nieuczciwemu Sprzedawcy, a nie swojemu uczciwemu Koledze. Spodziewałam się na Waszym forum solidarności, jakże głęboko się myliłam.

Mam nadzieję że nie spowoduje to u Ciebie problemów z żołądkiem, załamania nerwowego oraz spadku wydajności w pracy. 

Nie wiem czy rozumiesz zasady funkcjonowania takich społeczności, na pewno nie jest jedną z nich bezwzględna solidarność z jej członkiem. 

Zastanawiam się czy orientujesz się co znaczy doradzać, wg mnie oznacza to tylko tyle, że ktoś sugeruje możliwe podejście do sprawy, nie ma natomiast żadnej mocy by zainteresowanego do takiego a nie innego jej załatwienia zmusić. 



#145 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 15 wrzesień 2015 - 09:17

To im nagadałeś, aż im w pięty poszło.

A zaraz potem podnieśli się z podłogi, przestali śmiać i usunęli maila.

 

tylko tyle i aż tyle mogę przynajmniej zrobić. Widzę że ty należysz to tych co boją się odezwać i walczyć o swoje(zdjecie to sugeruje)


  • kris91, Greek i Lukasoo lubią to

#146 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 wrzesień 2015 - 09:20

Na jakiej podstawie uznałeś że się boi?



#147 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 15 wrzesień 2015 - 09:23

tylko tyle i aż tyle mogę przynajmniej zrobić. Widzę że ty należysz to tych co boją się odezwać i walczyć o swoje(zdjecie to sugeruje)

 

Jeszcze przeprowadź pełną psychoanalizę, a zapłacę za poradę.

 

Pracuję w handlu, na widok takiego maila to właśnie bym uczynił. Za jeden błąd sklepu, chcesz go 'powiesić'. Równie dobrze mogłeś wrzucić to na wykop.pl, jak by chwyciło, to sklepowy profil na FB byłby zawalony mnóstwem głupich komentarzy.

 

ps. do DPD też napisałeś?



#148 kris91

kris91
  • Użytkownik
  • 1314 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 15 wrzesień 2015 - 09:36

Panowie przestańcie. Kolega chciał solidarnie pomoc. Sklep się zachował po chamski i należała się kara. Myślę że taki mail jeśli trafi do właściciela to spowoduje odpowiednią reakcje.

Kolega napisał maila w dobrej wierze. Dziękuję :) I inni też powinni podziękować bo być może w przyszłości będą lepiej potraktowani

#149 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 15 wrzesień 2015 - 09:38

a tak mi się kojarzysz

 

malpy3.jpg

 

I jeżeli "jednym błędem" nazywasz nękanie klienta pismami wzywającymi do zapłaty i podjęcia kroków prawnych, w końcu proponując jakieś śmieszny rabat to życzę powodzenia w twoim handu z takim nastawieniem. Cześć- zakrywam oczy an twoje posty


  • mikroos i Monowiec lubią to

#150 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 wrzesień 2015 - 09:39

@dao - tym razem zgodzę się z COST-em, bo zachowanie sklepu w tym przypadku to coś znacznie więcej niż błąd czy niedopatrzenie.

 

Ten problem można było naprawdę ładnie i gładko rozwiązać (grzecznie zadzwonić, powiedzieć jak się sprawy mają i że chyba gdzieś zaginęła wpłata - klienci w 99% przypadków to uczciwi ludzie i nie trzeba z nich na starcie robić złodziei), a postawa sklepu po odkryciu błędu woła o pomstę do nieba.

 

Dlatego w tym przypadku, nawet jeżeli nie spodziewam się bicia pokłonów w stronę COST-a, uważam, że w każdej normalnej firmie kierownictwo mogłoby i powinno zrobić burę pracownikowi, który dopuścił się takiej komunikacji. A przynajmniej u mnie by dostał. Z kolei klienci mają pełne prawo reagować na takie zachowania, bo to dalece wykracza poza robienie burzy w szklance wody z powodu niewinnej pomyłki.


  • Monowiec i er_te lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#151 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 15 wrzesień 2015 - 09:57

@mikroos - Jeżeli to nie jest mała, rodzinna firma, to pewnie pracownik adresujący paczkę i kolejny - prowadzący sprawę, mają pewnie pojechane po premii + naganę. To oczywiste. Pisanie maili do firmy, że nie będzie się ich klientem jest już zabawne. Raz, że przy takim wyborze na rynku, szansa iż COST by nim został i tak była minimalna. Równie dobrze każdy z nas może napisać do dowolnie wybranej firmy rowerowej informując, że nic u nich nie kupimy, bo ktoś na forum miał problemy np. ze sztycą. Dwa, firma ma świadomośc istnienia tego wątku na forum i jeśli padła tu gdzieś nazwa firmy, to promil klientów się zniechęci po tym, jak jakimś cudem natrafi na ową sprawę. Czasy wypaczonego pojęcia sloganu 'klient nasz pan' już dawno minęły.



#152 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 wrzesień 2015 - 10:58

Nie wiem, może różnie podchodzimy do sprawy. Ale mimo wszystko zawsze bardzo sobie ceniłem opinie klientów, właściwie to te negatywne nawet bardziej od pozytywnych, które niekiedy usypiają czujność. Tym bardziej, że to nie był prymitywny hejt z powodu pomyłki, tylko bezpośrednie odwołanie się do konkretnej sytuacji - a jaki jest skuteczniejszy sposób na dokopanie przedsiębiorcy niż walnięcie go po portfelu?

 

Być może szansa na to, że COST zostałby klientem tej firmy, jest nieduża. Ale tak jak sam wspomniałeś, konkurencja pomiędzy sprzedawcami jest ogromna, więc każdy zdobyty klient jest na wagę złota. Ten sklep nie tylko nie zdobył klienta, ale też zyskał antyklienta. Mógł z tą historią zaginąć gdzieś w czeluściach internetu, a tymczasem dostał jasny sygnał, że takie numery tolerowane nie będą i mogą spowodować reakcję łańcuchową. I to mnie cieszy - zarówno jako sprzedawcę, bo takie sytuacje wpływają na wizerunek całej branży, jak i jako klienta, ze względów jeszcze bardziej oczywistych.

 

W całej tej historii brakuje mi tylko reakcji na forum ze strony firmy, skoro właściciele podobno wiedzą o istnieniu tego wątku. No, ale być może nie każdy czuje społeczne oddziaływanie internetu, a w szczególności szeroko rozumianych portali branżowych.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#153 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 15 wrzesień 2015 - 19:26

Kończymy. Temat schodzi na psy... Podziękujcie co poniektórym.

 

EDIT: Otwieram na życzenie drugiej części użytkowników. Temat zamknąłem na prośbę kilku osób.

Chciałem być życzliwy...

 

EDIT2: Jeśli komuś się nie podoba moja DARMOWA, BEZINTERESOWNA praca, jaką tutaj wkładam, to do widzenia, droga wolna. Nie macie pojęcia ile tutaj jest pracy i poświęcenia czasu. Jeśli zdarzy mi się jakikolwiek błąd, to widać to i zaraz wieszacie na mnie psy. Przypomnę, że poza mną i Malikiem nikt nie moderuje forum. Liczę na zrozumienie z Waszej strony.


  • paulsen lubi to

#154 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 wrzesień 2015 - 09:58

Pytałem u siebie w firmie bo mamy umowę z DPD i jeśli pisałeś ze wybierasz sposób dostawy jako pobranie to nadawca zawinił ze tego nie oznaczyl i to jego wina, kurier niekoniecznie musiał ukraść kasę bo mógł ją oddać w punkcie do kasy a ze przesyłka nie była pobraniowa to nie mogli nadawcy odesłać kasy bo nie było na to zlecenia. Jeśli kurier zakosił kasę i nie ma jej w DPD to możesz mieć problem mimo że wina leży po stronie nadawcy.



Dodaj odpowiedź