Witam, co wybrać do przełaja:
Tektro cr 720
http://rower.com.pl/...nodowane-398859
Tektro cr 710
http://rower.com.pl/...l-czarne-398861
Avid Shorty 6
http://www.cyklomani...zod,id2915.html
Posted 08 September 2015 - 20:01
Witam, co wybrać do przełaja:
Tektro cr 720
http://rower.com.pl/...nodowane-398859
Tektro cr 710
http://rower.com.pl/...l-czarne-398861
Avid Shorty 6
http://www.cyklomani...zod,id2915.html
Posted 08 September 2015 - 20:22
Używam CR720 - jak najbardziej polecam. Wcześniej używałem czegoś o konstrukcji zbliżonej do 710 i gorzej się sprawowały. Przy takiej małej różnicy w cenie lepiej kupić 720. Minusem jest to, że te szczęki zauważalnie "wystają", teoretycznie można by było o nie czymś zaczepić, ale w praktyce nigdy mi się to nie udało.
Posted 08 September 2015 - 20:49
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 08 September 2015 - 22:07
Również mam CR720 i hamulce bardzo dobre. Co prawda porównanie mam wyłącznie do canti Shimano, ale różnica jest niesamowita. Jak masz wybór to bierz CR720.
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
Posted 13 September 2015 - 20:44
zapomnij o canti w przełaju. Ten system jest dobry dla historycznych klamek z górnym ciągiem linki.
We współczesnym systemie proporcje ciągu linki nie nadają się do tego typu hamulców.
Dla dzisiejszych klamek rozwiązaniem sa mini V. Przy canti złapiesz klamkę i dłuuugo będziesz się zastanawiał:
"czemu jeszcze się nie zatrzymałem?" .
Linkowe tarczówki zachowują się podobnie. Wyjściem są hydrauliki albo semi hydro.
Więc w normalnych pieniądzach tylko V.
Posted 13 September 2015 - 21:30
Ktoś tu chyba zapomniał, że stosunek dźwigni w canti można dziecinnie łatwo regulować. A argument o lepszym dostosowaniu mini-V proszę podeprzyj jakimś konkretem, bo na razie ma on jedynie walor rozrywkowy.
Konkrety, konkrety, konkrety!
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 13 September 2015 - 22:06
Konkrety, konkrety, konkrety!
jeździłem na wszystkich typach tych hamulców, dla canti nie pomagały zmiany różnych rodzajów klocków, ot spowalniacze.
Nie ma szans żeby zablokować koło bez urwania klamki. Mini V hamują jak normalne hamulce,
tarczowe linki 517 Shimano poziomem porównywalne do V ale trzeba mocno cisnąć.
Żeby poczuć siłę hamowania porównywalną z szosą, trzeba użyć jakichś hydro.
Przełaj nie jest dyscypliną do hamowania, trzeba mieć power i wio! Po co komu hamulce i tak błoto Cię zatrzymie.
Posted 13 September 2015 - 22:41
Ależ nikt nie mówi, że canti są mocniejsze od hydraulików (choć w kwestii możliwości blokowania koła się nie zgodzę - zresztą, po co to robić?). Tyle, ze Twoje wywody na temat mini-V są całkowicie bezpodstawne, podobnie stwierdzenie i rzekomym złym dopasowaniu canti do nowoczesnych klamek.
W dodatku na koniec sam stwierdzasz, że hamulce w przełaju mają drugorzędne znaczenie. Więc jak w końcu jest, bo chyba sam nie wiesz, co chciałeś przekazać?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 14 September 2015 - 08:51
Mini-V, jeżeli będziesz jeździł przy względnie dobrej pogodzie.
Na kąpiele błotne zdecydowanie canti (i to najlepiej szerokie, np. CR 720).
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 15 September 2015 - 15:10
kiedy dostałem swoją pierwszą przełajówkę i zobaczyłem miniV, pomyślałem Łomatko! takie coś w przełaju ? Na tym jeździł nie będę!
Natychmiast założyłem Avid Shorty 4. Słabo hamowały, szarpnąłem się na Tektro 720- bo raz wygląd, a i przełożenie pracy lepsze.
Nie spełniły moich oczekiwań do jakości hamowania. Wypróbowałem też linkowe tarczówki- jakoś nie przypadło mi do gustu hamplowanie ile wlezie po klamkach i duży skok klamki.
A może po prostu mam zbyt wielkie oczekiwania, że hamulec jest od tego, żeby hamował skutecznie.
No i ostatecznie wróciłem do miniV i zawodniczo na TRP.
Posted 15 September 2015 - 15:39
Niech zgadnę: próbowałeś jeździć na tarczówkach MTB (a nie szosowych) z szosowymi klamkami? Bo tylko tak można wyjaśnić to, że skok klamki był zbyt duży. Nic dziwnego, że nie działały jak trzeba.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 15 September 2015 - 21:13
Posted 19 November 2015 - 11:36
Poza typowymi różnicami między hamulcem obręczowym, a tarczowym nie zaobserwowałem. Oczywiście w kwestii skuteczności, czyli zdolności wytracenia prędkości albo zablokowania koła. A tak się akurat składa, że jednocześnie mam przełaje na canti, mini-v i hydraulicznych tarczach.
W każdym przypadku zatrzymać się, kiedy trzeba. W każdym stanę na przednim kole.
Różnice polegają głównie na modulacji, kwestiach serwisowych /regulacji, reagowania przy mokrej obręczy etc.
Skuteczność jest ta sama :zatrzymują rower.
Skoro masz 3 przełajówki na trzech różnych hamulcach to co poleciłbyś mnie między Canti a Mini-V ?
Posted 19 November 2015 - 12:16
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?