Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cantilever Do Przełaja


84 odpowiedzi w tym temacie

#1 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 08 wrzesień 2015 - 20:01

Witam, co wybrać do przełaja:

 

Tektro cr 720

http://rower.com.pl/...nodowane-398859

 

Tektro cr 710

http://rower.com.pl/...l-czarne-398861

 

Avid Shorty 6

http://www.cyklomani...zod,id2915.html

 

 



#2 Pomykacz

Pomykacz
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 wrzesień 2015 - 20:22

Używam CR720 - jak najbardziej polecam. Wcześniej używałem czegoś o konstrukcji zbliżonej do 710 i gorzej się sprawowały. Przy takiej małej różnicy w cenie lepiej kupić 720. Minusem jest to, że te szczęki zauważalnie "wystają", teoretycznie można by było o nie czymś zaczepić, ale w praktyce nigdy mi się to nie udało.



#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 wrzesień 2015 - 20:49

Ja również używam CR 720. Fantastyczne hamulce - lepszych canti jeszcze nie miałem (a testowałem kilka modeli).

Z CR 710 nie korzystałem, za to Shorty 6 (podobnie Shorty 4) pozostają daleeeko w tyle pod każdym względem.

Przy okazji: mam możliwość sprowadzenia tych hamulców w wersji OEM (ten sam produkt, tylko w worku zamiast pudełka) w znacznie lepszej cenie. Daj znać na priv, był zainteresowany.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 08 wrzesień 2015 - 22:07

Również mam CR720 i hamulce bardzo dobre. Co prawda porównanie mam wyłącznie do canti Shimano, ale różnica jest niesamowita. Jak masz wybór to bierz CR720.


Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#5 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 wrzesień 2015 - 16:31

Tez mam 720tki do tego na carbonach z żółtymi SS.
Jest ok.

#6 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądWU

Napisano 13 wrzesień 2015 - 20:44

zapomnij o canti w przełaju. Ten system jest dobry dla historycznych klamek z górnym ciągiem linki.

We współczesnym systemie proporcje ciągu linki nie nadają się do tego typu hamulców.

Dla dzisiejszych klamek rozwiązaniem sa mini V. Przy canti złapiesz klamkę i dłuuugo będziesz się zastanawiał:

"czemu jeszcze się nie zatrzymałem?" .

Linkowe tarczówki zachowują się podobnie. Wyjściem są hydrauliki albo semi hydro.

Więc w normalnych pieniądzach tylko V.



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 wrzesień 2015 - 21:30

Ktoś tu chyba zapomniał, że stosunek dźwigni w canti można dziecinnie łatwo regulować. A argument o lepszym dostosowaniu mini-V proszę podeprzyj jakimś konkretem, bo na razie ma on jedynie walor rozrywkowy.


Konkrety, konkrety, konkrety!


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądWU

Napisano 13 wrzesień 2015 - 22:06

Konkrety, konkrety, konkrety!

 

jeździłem na wszystkich typach tych hamulców, dla canti nie pomagały zmiany różnych rodzajów klocków, ot spowalniacze.

Nie ma szans żeby zablokować koło bez urwania klamki. Mini V hamują jak normalne hamulce,

tarczowe linki 517 Shimano poziomem porównywalne do V ale trzeba mocno cisnąć.

Żeby poczuć siłę hamowania porównywalną z szosą, trzeba użyć jakichś hydro.

Przełaj nie jest dyscypliną do hamowania, trzeba mieć power i wio! Po co komu hamulce i tak błoto Cię zatrzymie.



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 wrzesień 2015 - 22:41

Ależ nikt nie mówi, że canti są mocniejsze od hydraulików (choć w kwestii możliwości blokowania koła się nie zgodzę - zresztą, po co to robić?). Tyle, ze Twoje wywody na temat mini-V są całkowicie bezpodstawne, podobnie stwierdzenie i rzekomym złym dopasowaniu canti do nowoczesnych klamek.

W dodatku na koniec sam stwierdzasz, że hamulce w przełaju mają drugorzędne znaczenie. Więc jak w końcu jest, bo chyba sam nie wiesz, co chciałeś przekazać?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 08:50

To w końcu brać, canti czy mini V, bo różnica w cenie jest ponad dwukrotna.



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 wrzesień 2015 - 08:51

Mini-V, jeżeli będziesz jeździł przy względnie dobrej pogodzie.

 

Na kąpiele błotne zdecydowanie canti (i to najlepiej szerokie, np. CR 720).


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 09:16

No i pozostaje jeszcze aspekt wizualny na duży plus dla canti.



#13 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądWU

Napisano 15 wrzesień 2015 - 15:10

kiedy dostałem swoją pierwszą przełajówkę i zobaczyłem miniV, pomyślałem Łomatko! takie coś w przełaju ? Na tym jeździł nie będę!

Natychmiast założyłem Avid Shorty 4. Słabo hamowały, szarpnąłem się na Tektro 720- bo raz wygląd, a i przełożenie pracy lepsze.

Nie spełniły moich oczekiwań do jakości hamowania. Wypróbowałem też linkowe tarczówki- jakoś nie przypadło mi do gustu hamplowanie ile wlezie po klamkach i duży skok klamki.

A może po prostu mam zbyt wielkie oczekiwania, że hamulec jest od tego, żeby hamował skutecznie.

No i ostatecznie wróciłem do miniV i zawodniczo na TRP.



#14 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 wrzesień 2015 - 15:39

Niech zgadnę: próbowałeś jeździć na tarczówkach MTB (a nie szosowych) z szosowymi klamkami? Bo tylko tak można wyjaśnić to, że skok klamki był zbyt duży. Nic dziwnego, że nie działały jak trzeba.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#15 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądWU

Napisano 15 wrzesień 2015 - 19:54

nie zgadłeś, zaciski Shimano 517 na 160 tarcze. Po prostu mam chyba za duże wymagania.

dopiero semi hydro prawie spełniły oczekiwania.



#16 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 15 wrzesień 2015 - 21:13

Poza typowymi różnicami między hamulcem obręczowym, a tarczowym nie zaobserwowałem. Oczywiście w kwestii skuteczności, czyli zdolności wytracenia prędkości albo zablokowania koła. A tak się akurat składa, że jednocześnie mam przełaje na canti, mini-v i hydraulicznych tarczach.

W każdym przypadku zatrzymać się, kiedy trzeba. W każdym stanę na przednim kole.

Różnice polegają głównie na modulacji, kwestiach serwisowych /regulacji, reagowania przy mokrej obręczy etc.

Skuteczność jest ta sama :zatrzymują rower.

#17 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 listopad 2015 - 11:36

Poza typowymi różnicami między hamulcem obręczowym, a tarczowym nie zaobserwowałem. Oczywiście w kwestii skuteczności, czyli zdolności wytracenia prędkości albo zablokowania koła. A tak się akurat składa, że jednocześnie mam przełaje na canti, mini-v i hydraulicznych tarczach.

W każdym przypadku zatrzymać się, kiedy trzeba. W każdym stanę na przednim kole.

Różnice polegają głównie na modulacji, kwestiach serwisowych /regulacji, reagowania przy mokrej obręczy etc.

Skuteczność jest ta sama :zatrzymują rower.

 

Skoro masz 3 przełajówki na trzech różnych hamulcach to co poleciłbyś mnie między Canti a Mini-V ?



#18 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 19 listopad 2015 - 11:57

IMO bez różnicy poza prześwitem nad kołem i regulacją.

Co się podoba.

Pozdrawiam


  • B25CX lubi to

#19 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 listopad 2015 - 12:16

Może dodam od siebie, uzupełniając wzmiankę o prześwicie: mini-V (szczególnie tylny) mają tendencję do zalepiania się błotem - fajka i linka znajdują się dużo bliżej opony, więc chętniej "łapią" błoto.
  • B25CX lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#20 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 listopad 2015 - 15:54

Może dodam od siebie, uzupełniając wzmiankę o prześwicie: mini-V (szczególnie tylny) mają tendencję do zalepiania się błotem - fajka i linka znajdują się dużo bliżej opony, więc chętniej "łapią" błoto.

Więc rozumiem, że używasz Tektro CR720 ?





Dodaj odpowiedź