w szosie się nie spotkałem jeszcze aby rozmiar odnośił się do czego innego jak długość górnej rury
Żeby nie szukać daleko: http://velo.pl/sites...g?itok=B7G-ZCCK
Napisano 15 październik 2016 - 17:19
w szosie się nie spotkałem jeszcze aby rozmiar odnośił się do czego innego jak długość górnej rury
Żeby nie szukać daleko: http://velo.pl/sites...g?itok=B7G-ZCCK
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 15 październik 2016 - 21:15
Napisano 16 październik 2016 - 10:06
hehe, okej, rozmiar a wymiar to jednak różnica ale przyznam, że w szosie się nie spotkałem jeszcze aby rozmiar odnośił się do czego innego jak długość górnej rury
Ja pomierzyłem rurę podsiodłową tylko dlatego, że wyniki pomiarów rury górnej nijak się miały do wymiarów podawanych przez producenta, który zresztą nie sprecyzował co ma na myśli podając wartość w cm. Ale i to się nie zgodziło. Więc na chwilę obecną nie mam zaufania do tego co podają i radzę samemu zmierzyć ramę przed zakupem, chyba że komuś 2 cm nie robią różnicy.
Napisano 16 październik 2016 - 10:11
Nawet bardzo. Ja bym nie brał tak długiej ramy, jeżeli na obecnej czujesz się dobrze.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 16 październik 2016 - 10:48
Napisano 16 październik 2016 - 12:29
Kluczowy jest tak naprawdę "stack" i "reach" ramy (o ile jest podany w geometrii) - to one tak naprawdę decydują o pozycji ciała na rowerze. Długości rur należy traktować jako pochodne tych wielkości, ale kiedy stack i reach nie są podane, efektywna długość TT jest najbliższa ideału.
Tak naprawdę każdy parametr ramy jest ważny - np. długość tylnych widełek (im krótsze, tym bardziej zrywny i zwrotny jest rower, ale mniejszy pozostaje prześwit dla opon) czy kąty (szczególnie główki - im większy kąt, tym bardziej agresywne prowadzenie, ale mniejsza stabilność; kąt podsiodłówki można w dużym stopniu zniwelować przez ustawienie siodełka).
Z tego wszystkiego długość główki również jest moim zdaniem mniej istotna - podkładki pod mostek oraz mostek o odpowiednim kącie w dużym stopniu niwelują wpływ długości główki.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 16 październik 2016 - 13:39
Napisano 16 październik 2016 - 13:49
Tak, Emonda będzie bardziej agresywna. Ale nie możesz patrzeć tylko na stosunek stack/reach - pamiętaj, że oprócz tego dochodzi jeszcze np. taki drobiazg, że musisz być w stanie dosięgnąć wygodnie do kierownicy
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 16 październik 2016 - 14:58
Ja bym brał mniejszą. Nie widzę powodu, dla którego miałbyś brać większą, skoro mniejsza jest dobra.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?