Jump to content


Photo

Tubeless


372 replies to this topic

#1 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 23 January 2010 - 20:44

Co sądzicie o tym :
http://www.notubes.com/movie_road.php

W zasadzie to tasmy mam dostępne, wentylki takze, opony są , .
System wpycha się do MTB mocnymi nogami ( No Tubes ) a w szosie ??
Może ktos już tak ma ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 23 January 2010 - 21:01

Kurcze filmik ciekawy, może SPIKE jeśli masz dostęp do klamotów poświęć jeden komplet ku chwale ojczyzny i przetestuj :lol: Jeśli będzie ok, to może znajdą się chętni na ten system.


#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 23 January 2010 - 21:49

Temat zarzuciłem bo ostatnio na obręczach tej firmy troche kół robie, w tym roku sporo teamów górskich na tym pojedzie, a w szosie ???

Mleczka są dostępne, opaski także, problem obręczy jakie się nadają.

Sam system wymaga obreczy z odpowiednim rantem który zasysa jakby brzeg opony pod ciśnieniem.

Ciekawi mnie to bo jak napompuje zamiast 8 , 6.5-7 atm do szoski to mam lepszą przyczepność, zniknie problem S'naków i ewentualnych małych dziurek.

Ja wiem ze szytki są najlepsze, ale to też ciekawe.
  • yerzu likes this

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 prescot

prescot
  • Użytkownik
  • 255 posts
  • SkądToruń

Posted 25 January 2010 - 20:49

ale zasadzka :)

na początku pomyślałem, że dużo zachodu z zakładaniem opony w takim rozwiązaniu, ale jak facet zaczął przekłuwać oponą to mi szczęka opadła i czasami chciałbym coś takiego mieć

chociaż nie wyobrażam sobie rozbiórki takiego czegoś w celu zmiany opony na nową lub co gorsza wstawienia szprychy

#5 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 January 2010 - 21:19

Zastanawiałem się nad tym patentem w moich kołach. Mam ksyriumsl 2008, ale chyba dopiero model z 2009 jest przystosowany do zabiegu tubeless. Czy obręcz znacząco się różni i w moim modelu np. opona hutchinson fusion tubeless nie będzie miała szansy się przyjąć? Mleczko jest standardowe, ale wentyli do szosy nie widziałem.

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 25 January 2010 - 22:24

Są już dostępne dłuższe wentylki do szosy, mleczko jest takie samo jak do górali, zdejmowanie opony i zakładanie jak widać jest proste.

Co do mleczka jeszcze, to już jest dostepne w dozownikach jak na pokazie po 12 zł - tyle wystarcza aby załadować w 1 opone.

System jest taki, że nie trzeba mieć obręczy do bezdetki, ale też nie każda sie nadaje.

W jakimś czasie ( nie obiecuje na razie kiedy ) najblizszym, spróbuje zastosować to do obreczy Mavic Open PRO , opony bedzętkowej Hutchinsona, albo IRC jeli dotrą do Polski i zobacze jak to idzie.
Opona bezdętkowa ma inny rant niż dętkowa i trzyma sie lepiej obręczy.
Jesli to zadziała no to będzie zdziwko, bo korzyść chyba będzie lepsza zwłaszcza do jazd miejskich i treningowych, a napewno do przedniego koła dla bezpieczeństwa.
Jeśli STAN wprowadziłby do produkcji obrecze szosowe tyo byłby już całkowity przełom tak jak w góralach.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 January 2010 - 22:44

http://cgi.ebay.pl/w...e=STRK:MEWAX:IT cena odstrasza

#8 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 posts
  • SkądRADOM

Posted 25 January 2010 - 23:03

a da rade zalać zwykłe kewlarowe oponki na standardowaj obreczy np. da28?
Chce przerzucic się z szytek na opony w przełajówce np rocket rony z uszczelniaczem.

Zatrybi??

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 26 January 2010 - 09:49

http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200419363043&ssPageName=STRK:MEWAX:IT cena odstrasza


Opony fakt nie są najtańsze , ten zestaw jest w dobrej cenie, na Atomach by wyszło taniej ok 550 zł.

Cost - musisz poszukać na forach zagranicznych bo tam kombinują ludzie , u nas to chyb a na razie nikt nic jeszcze nie wie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 DINO_1972

DINO_1972
  • Użytkownik
  • 47 posts
  • SkądKLEMBóW

Posted 26 January 2010 - 10:02

Witam,
Ja używam bezdętkowych fusion2 na PL, kołach DA7850SL. Fajna sprawa.

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 26 January 2010 - 10:10

Cost - tu masz troche info co i jak
http://www.notubes.c...products_id/411

http://www.notubes.c...b807e8803642bf9

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 08 February 2010 - 03:36

http://www.sklep.bik...roducts_id=3837

używał ktoś tego w szosówce?

#13 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 08 February 2010 - 10:24

Będą próby ale nie z opaskami gumowymi, lepeij załóż opony bezdętkowe, bo ze zwykłych niewiele sie nadaje.

Poza tym jak widać reklama przekręcona bo zawodnicy DHL Author jeżdżą na oponach bezdętkowych firmy Pnaracer, obreczach No Tubes , do tego zółta opaska, wentylek i mleczko, a nie tak jak piszą tam.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#14 gt4

gt4
  • Użytkownik
  • 105 posts
  • SkądZachodniopomorskie

Posted 08 February 2010 - 10:59

Witajcie.Czy to nie ten sam system co w oponach/szytkach typu CLINCHER? Ostatnio oglądałem tego typu oponę już założoną na zwykłą felgę szosową i wydało mi się to idealnym rozwiązaniem, z tym jednak małym wyjątkiem, że CLINCHER wciąż pozostaje szytką.

#15 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 08 February 2010 - 22:06

Ja wiem ze szytki są najlepsze, ale to też ciekawe.

Ulżyło mi :D

600 zł za gumy o słabych parametrach? Hutchinson nigdy nie robił wybitnie dobrych opon, nawet dobrych nie robili. W tej cenie można kupić wybitne szytki Vittoria Corsa Evo CX i cieszyć się jazdą. A tu mamy ogumienie toczące się jak zwykła opona z drobną zaletą teoretycznej ochrony przed dobiciem i przebiciami. Muszę zauważyć, że dobicie i tak może się skończyć zniszczeniem obręczy, a czy nie rozszczelnieniem systemu? Przecięcie opony to taka sama kicha bo do domu i tak się nie wróci.
Kolejna nowość żeby wyciągnąć pieniądze, a żaden postęp.

#16 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 08 February 2010 - 23:30

Karbon tego postępu nie zatrzymasz szytkami, na TD... jezdżą na takim czymś już , zresztą koła Shimano sa do bezdętki przystosowane.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#17 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 09 February 2010 - 00:27

A niech Sh robi co chce. Ich klamoty nie sprawiają mi żadnej frajdy. Za bardzo "technologiczne". Widać, że zaprojektowane w komputerze - kształty, itd. O klamotach MTB już nie piszę, bo to jeszcze bardziej pokręcone.
Śmiem twierdzić, że najlepsze obręcze produkowano w latach '80. Niby nie było jeszcze bumu technologicznego, ale kto mi pokaże aluminiową obręcz tak dobrą jak te z roczników "80?
Robiłem koła na piastach DA 7800, 7850, 7900 i stwierdzam (z nieograniczoną świadomością), że żadna z nich nie toczy się tak doskonale jak piasty Campagnolo z lat "90 i początku XI wieku. Sprzęgło Campy to ideał - precyzja i siła zapadek - to czuć gdy bębenek obraca się w rękach. Nie spotkałem kompletu piast, który jakością toczenia się i sprzęgłem dorównywałby Campie. I nie wybaczę Włochom nigdy, że zmienili tę klasykę na kwadratową szajsę. Zaprzestać produkcji najlepszych piast na świecie - marketingowców powinno się wbijać na najgrubsze pale.

#18 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 09 February 2010 - 00:33

Karbon, a co powiesz o systemach Kinga i Woodsa? A Od Campy z lat 80' jest tylko jedna rzecz lepsza, D-A z lat 80'!

#19 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 09 February 2010 - 09:21

Zgadza się to co piszesz, o piastach, ale niestety jest tak jak jest, sam materiał na bieżnie, konusy był niesamowity.
Mam piasty Da tak stare że hej, te które miały takie jasne twrade stożki po bokach - niby uszczelnienia ( poszukuje takich ) i piasty kręcą sie tylko na oliwce !!! żadnego smaru.
Tak samo korbowody ja zostamne chyba tylko przy kwadratach, bo dam pakiet za 100 zł i pojeździ dłużej niż HII któym się uszcześliwia naród, no i nie będzie trzeszczał za często.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#20 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 25 October 2012 - 10:35

Odswieze troche zakurzony temat.

Jezdzi ktos na tubelessie? Jakie wrazenia?
Zastanawiam sie aby cos takiego wrzucic na jesienno-zimowy sezon, na oponach Hutchinson Fusion 3.



Reply to this topic