Jump to content


Photo

Tubeless


372 replies to this topic

#321 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 27 August 2021 - 12:47

Nie no, nie patrzę na małe różnice - choć z pewnymi, w szczególności w kwestii opon do gravela, to się z nimi zgadzam, podparte osobistymi doświadczeniami.

Nie czuję aby te Schwalbe Pro One w jakikolwiek sposób mnie stopowały, zresztą nie ścigam się. Jak obecne dojadę to poczytam nieco opinii o nowych i wtedy się zobaczy. Nie chodziło mi tu też o różnice tylko w watach, ale ogólnych - czasami na ich testy zaglądam i sporo opon na addixie wypadło gorzej, niż ich poprzedniki, a to już nieco daje do myślenia.

 

No tak, tylko co chowa się pod pojęciem "gorzej"? że jakiś kalkulatorek ze wspomnianego wyżej bębna pokazał mniejszą czy większą cyfrę? Jakie ona ma znaczenie i jak przekłada się na życie. Najpewniej nijak, więc w tym przypadku "gorzej" jest jakimś pustym pojęciem. Nawet jeżeli są jakieś straty w oporze i kolarz straci przez to 0,04% czasu przejazdu, to może nowa opona jest bardziej przyczepna, co sprawi że na zakrętach zyska znacznie więcej. Życie to nie jednostajna jazda po idealnie płaskiej rolce bębna ze stałą prędkością, na wprost, z rowerem ustawionym prostopadle do podłoża. 


  • EmPe likes this

#322 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 29 September 2021 - 18:26

Dzisiaj miałem pierwsze przebicie opony idealnie na środku jej grzbietu. Coś się wbiło na dojeździe na ustawkę. Trochę mleka pochlapało ramę, ale Stans po chwilce zalepił dziurę i w sumie obyło się bez większych strat w ciśnieniu. Po powrocie do domu sprawdziłem i zeszło z 7 do ok. 6,2 bara - bez wpływu na jazdę, ustawkę dojechałem bez żadnych negatywnych odczuć. Teraz dopompowałem do 7 i zobaczymy czy rano będę miał ścianę i podłogę do czyszczenia.


C.d.: do tej pory (czyli już po 15 godzinach od dopompowania) ciśnienie trzyma sztywno. Chyba jest ok.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • EmPe and Dziaku like this

#323 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,188 posts

Posted 30 September 2021 - 15:58

Pytanie do tublesowiczów: jeśli maksymalne ciśnienie dla opony wynosi 5 barów i jest potrzeba dać strzał powietrza, to ile powinno wynosić maksymalne ciśnienie strzału - 5 barów czy można dać więcej, a jeśli więcej to maksymalnie ile?



#324 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Posted 30 September 2021 - 16:01

Ja bym maksa nie przekraczał, ryzyko że wywali oponę z obręczy
  • Dari likes this

#325 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 30 September 2021 - 16:07

Ja daję 10-11 bar, gdy wrzucam opony 4-5 bar max na felgi 5 bar max (zipp 303). Zrobiłem to już kilkanaście razy i nigdy nie wywaliło opony (po odpięciu kompresora i zanim włożę wentyl ciśnienie w kole spada).


  • Dari likes this

#326 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,188 posts

Posted 30 September 2021 - 16:36

Dzięki za odpowiedź,ale nie wiem czy dobrze interpretuję (nigdy tego nie robiłem): strzał robi się bez wkładu wentyla?

 

W porządku: zerknąłem na kilka filmików i już wiem,



#327 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 30 September 2021 - 17:49

Można z wentylem, jeśli opona dobrze się osadza na feldze (wtedy odpada problem z wkręceniem wentyla - czasem zanim to zrobię opona zdąży zeskoczyć). Natomiast bez wentyla „strzał” jest mocniejszy i pewniejszy.



#328 Arek74

Arek74
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądDuszniki Zdrój

Posted 18 May 2022 - 12:06

Jakoś nigdy nie byłem fanem technologii tubeless, głównie z obawy o uciapanie siebie i roweru mlekiem w razie jakiejś awarii w trasie, no ale i mnie dopadła ta "kosmiczna ;-)" technologia i w nowym rowerze mam koła i opony bez dętek zalane mlekiem. Komplet od Bontragera (obręcze, opaski, opony  i mleko).

 

No i mam z tym problem, opony są 700x32C ciśnienie ok 4 atmosfery i po jednym dniu ucieka mi od 0,5 do 1 atm. Powodem najprawdopodobniej jest styk wentyla z opaską bo jak dobiję mocniej to w tym miejscu ucieką najbardziej. Co dziwnego jak ciśnienie spadnie do 3atm to w tedy już opona trzyma. Dokręcanie czy odkręcanie wentyla nie pomogło. Dolałem też dodatkowo 20ml mleka ale to również nie pomogło :( Oprócz złożenie dętki można coś z tym zrobić ?



#329 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 18 May 2022 - 12:11

Skorzystać z innego wentyla, być może ten nie chce dobrze leżeć.

 

Albo poprawić taśmę, być może jest np. krzywo położona albo zbyt gruba i przez to nie ugina się pod naciskiem, przez co nie uszczelnia się na styku z wentylem.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#330 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 18 May 2022 - 21:24

0.5 na dobę to akurat całkiem normalne przy tubeless.

#331 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 18 May 2022 - 21:40

W mojej ocenie to dętki trzymają słabiej niż TL. Chociaż Conti Race Light trzymały świetnie, ale nie tak jak TL. Przy czym tam wpychałem więcej powietrza, Około 8 barów, a do TL daję 5,5-6. 

 

U mnie w obu kompletach kół TL (jedne z haczykami, drugie bez haczyków) spadek ciśnienia jest minimalny. Przykładowo dziś po trzech dniach miałem niecały jeden bar starty. 



#332 Arek74

Arek74
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądDuszniki Zdrój

Posted 19 May 2022 - 12:02

Jak dla mnie 1 bar to dużo ... Na zwykłych dętkach koła pompowałem raz na dwa tygodnie przy oponach 25mm i ciśnieniu 6 barów, teraz przy 32mm i 4 barach muszę pompować przed każdym wyjazdem. Wymiana samego wentyla nie wchodzi w grę bo jak pisałem wcześniej wentyl stanowi komplet ze specjalną opaską Bontragera. Myślę tylko o zalaniu kół innym mlekiem, bardziej  gęstym.

 

Możecie napisać jakie mleko stosujecie przy oponach szosowych i ile ml wlewacie do opony ?

 

 



#333 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 19 May 2022 - 12:18

Napisałem, że niecały 1 bar (ok. 0,7 bara), w praktyce na oko jakoś około 10 PSI, tak patrząc na skalę na pompce. W trzy dni dla mnie to jest rewelacyjny wynik. Jadąc na weekend nie muszę dopompowywać opon ani razu. 

 

Pompowałeś koła na dętkach raz na 2 tygodnie!? Co to za dętki, bo przerobiłem setki i dwa tygodnie nigdy żadna nie trzymała. W dwa dni to potrafiłem dwa bary stracić, z 8 na 6 schodziło i nie było to nic nadzwyczajnego.

 

Ja używam mleka Stan's i leję tyle, ile instrukcja nakazuje - 60 ml. 

 

Zobacz sobie ten film od Stan's na temat przyczyn uciekającego powietrza. 

 

 

 

 

 



#334 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 19 May 2022 - 14:29

Odnośnie uciekającego powietrza to trzeba uważać na taśmę gorilla jeśli ktoś używa. Nie jest ona taka idealna się okazuje. U mnie na nyplach widać, że puszcza i dopóki się nie uszczelni to powietrze tamtędy lekko bo lekko ale ucieka. Oznacza to, że ma pory co nie jest pożądane w tym zastosowaniu.
Problemu tego nie ma na Tesa 4289.

#335 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 20 May 2022 - 00:10

Napisałem, że niecały 1 bar (ok. 0,7 bara), w praktyce na oko jakoś około 10 PSI, tak patrząc na skalę na pompce. W trzy dni dla mnie to jest rewelacyjny wynik. Jadąc na weekend nie muszę dopompowywać opon ani razu. 

 

Pompowałeś koła na dętkach raz na 2 tygodnie!? Co to za dętki, bo przerobiłem setki i dwa tygodnie nigdy żadna nie trzymała. W dwa dni to potrafiłem dwa bary stracić, z 8 na 6 schodziło i nie było to nic nadzwyczajnego.

 

Ja używam mleka Stan's i leję tyle, ile instrukcja nakazuje - 60 ml. 

 

Zobacz sobie ten film od Stan's na temat przyczyn uciekającego powietrza. 

Tylko że czasy pompowania 8bar odeszły w niepamięć, a przy niższych ciśnieniach wolniej schodzi. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#336 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 20 May 2022 - 06:46

Nie neguję, że przy niższym ciśnieniu powietrze schodzi wolniej. Niezależnie od tego ubytek niecałego bara (0,6 - 0,7 bara) w trzy dni przy ciśnieniu wyjściowym 6 barów nadal uważam za rewelacyjny wynik. 

 

Dętkowcy nadal nabijają 7-8 barów przy oponie 25c.



#337 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 20 May 2022 - 07:18

Pompowałeś koła na dętkach raz na 2 tygodnie!? Co to za dętki, bo przerobiłem setki i dwa tygodnie nigdy żadna nie trzymała. W dwa dni to potrafiłem dwa bary stracić, z 8 na 6 schodziło i nie było to nic nadzwyczajnego.

Ja tak pompuje, raz na dwa tygodnie albo i rzadziej. Dętki Tubolito.  Po dwóch, trzech tygodniach dosłownie dwa machnięcia pompką i mam 7.0-7.5 bar. Ubytek po takim czasie nigdy nie przekroczył 1 bara. Z tym, że ja używam dętek w wersji pod hamulec obręczowy, są blisko dwa razy cięższe od tych pod hamulec tarczowy. Kumpel jezdzi na tych drugich i tam już niestety tak długo ciśnienia nie trzyma. Opona 25c.


  • bonobo likes this

#338 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1,981 posts
  • SkądWrocław

Posted 20 May 2022 - 07:32

Nadal jestem szczerze zaskoczony, ale dobrze wiedzieć. Ja zawsze używałem lekkich dętek i musiałem pompować raczej często. Po dwóch tygodniach flaki w kołach. Z 8 na 7 barów schodziło w dobę na pewno. Ale widzę, że Tubolito dużo osób chwali za doskonałe trzymanie ciśnienia. 

 



#339 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,029 posts

Posted 20 May 2022 - 07:43

 Ja zawsze używałem lekkich dętek i musiałem pompować raczej często. 

Te "cięższe" na których jeżdżę ważą jak dobrze pamiętam 42 gramy, także chyba tez można je zaliczyć do lekkich dętek ;)


  • bonobo likes this

#340 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 posts

Posted 20 May 2022 - 08:10

Jak dla mnie 1 bar to dużo ... Na zwykłych dętkach koła pompowałem raz na dwa tygodnie przy oponach 25mm i ciśnieniu 6 barów, teraz przy 32mm i 4 barach muszę pompować przed każdym wyjazdem. Wymiana samego wentyla nie wchodzi w grę bo jak pisałem wcześniej wentyl stanowi komplet ze specjalną opaską Bontragera. Myślę tylko o zalaniu kół innym mlekiem, bardziej gęstym.

Możecie napisać jakie mleko stosujecie przy oponach szosowych i ile ml wlewacie do opony ?

Osobiście używam mleka Effetto Mariposa Caffelatex, leje 50ml.



Reply to this topic