Tubeless
#344
Posted 28 May 2022 - 08:42
Chyba ty
Ja w 28c na dętce 6 barów. I podobno to i tak dość dużo jest, chociaż w porównaniu do 25c i 7.5 bara wydaje się mega komfortowe.
Ale w gravelu szykuję się powoli na tubeless, tylko muszę się za kołami rozejrzeć, bo chciałbym spróbować 43c ale na dołączonych przez producenta kołach wewnętrzna średnica 19mm to ponoć tak niespecjalnie się układa już 43c...
#346
Posted 28 May 2022 - 10:51
Nie będę tak uszczypliwy jak Ty i nie będę odbijał tekstem, że nie czytasz ze zrozumieniem.
Ja nigdzie nie napisałem ile się pompuje zgodnie z zaleceniami, kalkulatorami.
Napisałem ile ludzie faktycznie nadal bardzo często pompują. Chyba, że w Twojej ocenie dzisiaj nikt już nie pompuje 7 barów. Ja na ustawkach, wyścigach, wśród znajomych o wadze podobnej do mojej (60-64 kg - czy to przeciętna waga, o której piszesz?) nadal słyszę, że wpychają 7 barów powietrza do dętki. A nawet 8. Tydzień temu kolega mi powiedział, że na wyścigi ze słabą nawierzchnią wkłada 7, a na te po ładnych asfaltach i na czasówkę 8. No i cześć.
Pierwszy przykład z brzegu, post EmPe: https://szosa.org/to...eless/?p=452287
#347
Posted 28 May 2022 - 12:58
Pierwszy przykład z brzegu, post EmPe: https://szosa.org/to...eless/?p=452287
Jeżdżę na tak wysokim tylko dlatego, bo producent opon zaleca utrzymywać 7-10bar (Vittoria Corsa 25c). Wcześniej na Veloflexach był przedział 5,5-6,5 ale raczej bliżej 6bar. Też chciałbym wiedzieć jaka to jest ta przeciętna waga
#351
Posted 07 August 2023 - 19:49
pytanie o ''ekonomiczną'' taśme.....bo te w sklepach rowerowych z ekonomią nie mają wiele wspólnego w sensie cena/długość taśmy
U mnie:
-Na początku dedykowane rowerowe - przyklejanie zawsze ''bąbelki'' powierza , co koniec końców prowadziło prędzej czy później do jej zdezelowania( np. przegrzanie na 20% zjeździe )
Potem Tesa niebieska i żółta , numerów nie pamiętam- trochę dłuższa niż rowerowa ale ca. ten sam typ, przyklejanie bąbelki.
- próba z Gorilla Tape ( tu przyklejanie lepsze ) -trochę za szeroka (ma 25 mm) na moje obręcze , za 1 razem od razem obcinałem , ale to upierdliwe i słabo wychodziło. Teraz naklejałem bez obcinania i w sumie wyszło nie tak źle , w tylnym kole trzyma mi już z 3 miesiące. Niestety przód puścił i nie za bardzo wiem co jest grane. Wywaliłem starą Gorille i zakleiłem nową, da radę nożną pompką nabić ca .7 bar ale po kilku h kompletny flak. Wlałem raz 60 ml mleka , potem jeszcze połowę ....brak poprawy , tak jakby guma już za słaba ( Schwalbe Pro One )a aż tyle km nie nabiłem, czy nie wiem o co chodzi.
Taśma niestety się skończyła i muszę znowu nowy zestaw , mam jeszcze 2 górale także idzie o ekonomiczną taśmę nie 10 metrową.
Nie wiem może jest coś nowego , sensownego( ekonomicznego) ??? szerokość najlepiej 19, 20 mm
#352
Posted 07 August 2023 - 21:54
Ekonomicznie będzie papier toaletowy. Chcesz porządnie, weź tę taśmę tylko pod swoją szerokość:
https://allegro.pl/o...-mm-13780184999.
Owijasz podwójnie. Naciągasz, a druga osoba suszarką i ściereczką wygładza taśmę. Do zrobienia otworu pod wentyl nagrzewasz palnikiem gazowym szpikulec i dziurawisz. Musi być wtedy dobrze.
#353
Posted 07 August 2023 - 21:54
Ekonomicznie będzie papier toaletowy. Chcesz porządnie, weź tę taśmę tylko pod swoją szerokość:
https://allegro.pl/o...-mm-13780184999.
Owijasz podwójnie. Naciągasz, a druga osoba suszarką i ściereczką wygładza taśmę. Do zrobienia otworu pod wentyl nagrzewasz palnikiem gazowym szpikulec i dziurawisz. Musi być wtedy dobrze.
#354
Posted 08 August 2023 - 04:49
A tak na marginesie: 7 bar w oponie bezdętkowej to stanowczo za dużo.
Dobre taśmy robi również WTB oraz Schwalbe. Z Gorillą również nigdy nie miałem problemów, więc obstawiałbym raczej zbyt pośpieszny montaż.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#355
Posted 08 August 2023 - 06:31
U mnie grorilla się kilka razy zsunęła (nic strasznego, ale przestała trzymać ciśnienie, i po zdjęciu opony zauważyłem, że się zsunęła do środka felgi). Nie miałem natomiast tego problemu ze stansem czy DT swiss. Gorilla ma natomiast przewagę w cenie. Ponadto jest grubsza od innych taśmy co też paradoksalnie ułatwia montaż (łatwiej wrzucić oponę na rant dzięki zwiększeniu średnicy wewnętrznej).
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#356
Posted 08 August 2023 - 06:45
Mam wrażenie, że Gorilla ma nieco inny klej, taki przeznaczony do grubszych taśm (coś jak kleje na naklejkach wykonanych z pianki PU). Takie kleje najczęściej potrzebują nieco czasu, żeby w pełni związać, więc zalanie ich od razu mlekiem może uniemożliwić montaż.
Z kolei przewaga Gorilli wg mnie to właśnie większa grubość (która ma tę dodatkową przewagę, że niweluje drobne nierówności, np. na łączeniu obręczy) oraz właśnie bardzo mocny klej. No i oczywiście cena, która jest przynajmniej zbliżona do ceny "zwykłych" taśm samoprzylepnych.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#357
Posted 08 August 2023 - 08:32
Z mojego doświadczenia Gorilla nie lubi być ściskana lub naciągana, owszem, ma dużo mocnego kleju, ale pod ciśnieniem lub przy naciąganiu klej spod taśmy wyłazi, a cała struktura się powoli rozwarstwia - próbowałem stosować w przeróbkach na bezdętki, owszem działało, ale z powodu wspomnianego rozwarstwiania już do tego nie wrócę..
#358
Posted 08 August 2023 - 08:52
Czyli widzę ze doświadczenia podobne, czyli coś w tym niestety jest
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
#359
Posted 08 August 2023 - 09:12
We wszystkich rowerach i kołach zawsze wrzucam zwykłą TESA 4289. Nawet ostatnio rolkę kupiłem bo poprzednia się skończyła... po paru latach i wielu kompletach kół.
Dedykowane taśmy są tak bardzo niepotrzebne skoro wystarcza jedna warstwa tego czegoś i trzyma się latami bez problemu.
#360
Posted 08 August 2023 - 11:04
Dzięki za cynk, wygląda spoko. Masz wybadane gdzie tanio można dostać?
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany