Jump to content


Photo

Tubeless


372 replies to this topic

#361 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 08 August 2023 - 23:22

We wszystkich rowerach i kołach zawsze wrzucam zwykłą TESA 4289. Nawet ostatnio rolkę kupiłem bo poprzednia się skończyła... po paru latach i wielu kompletach kół.

 

Dedykowane taśmy są tak bardzo niepotrzebne skoro wystarcza jedna warstwa tego czegoś i trzyma się latami bez problemu.

Akurat pojawila sie ''okazja'' ( chyba ) 66 m za 15 zeta to ją zamówiłem.

 

Pytanie czy nawijać raz czy 2 ......To chyba nie jest tak że 2 razy lepiej bo raczej pewne, że się bardziej będzie ''zawijała'',a to poczatek problemów. Powietrze to raczej przez te dziury na szprychy nie specjalnie ucieka , problem przeważnie jest gdzie indziej .....i wyskakuje nagle tzn. w trasie . 

 

 

Trzyma to trzyma ale jak po kilku dniach schodzi z 6 ciu ( ca. tyle ostatnio daje , 7 napompowalem żeby opona wskoczyla lepiej)  do 4 to już jasne że niedługo będzie awaria . 

 

edit - sory , kupilem Tesa 4287



#362 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 09 August 2023 - 04:28

Zacznij od jednej pełnej warstwy (plus oczywiście "zakładka" nad wentylem, najlepiej ze 2 nyple w obie strony). Jeżeli opona będzie wchodziła zbyt luźno i nie uzyskasz uszczelnienia, najwyżej dodasz więcej.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#363 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 09 August 2023 - 21:53

Ta taśma  TESA 4287 .....cienka strasznie, ale w odróżnieniu od tych ala dedykowanych rowerowych prawie wcale nie ma powietrznych bąbelków . Dałem 3 warstwy, mam kompresor to jakoś się uszczelniło ale musiałem wlać 2 tubki mleka czyli ca 120 ml (  1 tubka za szybko schodziło). Pojeździłem na ca 6 bar kilka minut ,potem sprawdziłem  po 3 h dalej trzyma powietrze , zobaczymy jutro. Jak nie zejdzie to potem jakaś godzinna runda wokół komina żeby w razie czego nie było daleko  i uznam że jest ok .....a jak nie to poszukiwania nowej taśmy. 

 

( gorilla - ostatnio dałem 1 warstwę i jak widzę dziurka przy jednej ze szprych ......czyli w tym wypadku 1 to za mało...ale niestety nie miałem więcej.)



#364 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 501 posts
  • SkądWroclaw

Posted 10 August 2023 - 12:57

Tesy 4289 normalnie daję 1 warstwę i jest szczelne. Z zakładką przy wentylu. 

 

Ostatnio w nowym rowerze MTB dałem dwie bo obręcz szeroka w środku i asymetryczne (mocno) otwory. Jedną, żeby ładnie przykryła nyple i drugą na zakładkę. Waży i tak tyle co nic, uszczelniło się bez problemu. Dopóki nie ma jakiejś wyjątkowo wrednej opony i się tego fizycznie np. łyżką nie podważy przypadkiem to trzyma jak wściekłe i spokojnie kilka kompletów opon przeżywa :)

 

Bąbelków przy montażu trochę do wygonienia zawsze jest, ostatecznie wszystko wychodzi jak się dobrze sprasuje czyli gdy się oponę napompuje.

 

W żadnym markecie tego nie znalazłem, ostatnio kupiłem chyba na tasmy24.pl czy podobnej stronie.



#365 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 10 August 2023 - 19:39

Aż dziwne , przez dobę na tej 4287 nic nie zeszło .....ale  z tymi tubelessami u mnie  nigdy nie wiadomo , dętkę mam zawsze ze sobą.

 

( w kązdym razie mam po ostatnim nauczkę, że jak po nocy schodzi z 6 do 4 bar to problem się zbliża,) 



#366 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 10 August 2023 - 21:03

Ogólnie tubless nie powinien schodzić wiecej niż 1 bar przy szosie przez dobę.



#367 perun

perun
  • Użytkownik
  • 122 posts
  • SkądKraków

Posted 11 April 2024 - 19:23

Czy takie rozcięcie jest naprawialne w oponie tubeless za pomocą jakiejś łatki i jest to bezpieczne? Opona to GP5000 S, praktycznie nowa, przegrała z dziurą wielkości krateru. Szkoda mi jej wyrzucać ale kompletnie nie orientuje się w kwesti łatania opon bezdętkowych.

 

image0.jpg



#368 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 12 April 2024 - 00:22

To jest do wywalenia. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#369 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 April 2024 - 05:24

Niestety tak. W tym miejscu nie ma szans na skuteczne załatanie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#370 perun

perun
  • Użytkownik
  • 122 posts
  • SkądKraków

Posted 12 April 2024 - 07:41

Niestety tak. W tym miejscu nie ma szans na skuteczne załatanie.

 

Tego się niestety obawiałem. Szkoda jej okropnie bo dopiero co wyciągnąłem letni rower, czekając aż syf z dróg zniknie, 400 km przebiegu... Jak pech, to pech. Dzięki za odpowiedzi. 



#371 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 12 April 2024 - 09:27

Miałem takie sytuacje z 3 oponami od Continental - jeżdżę już na 4 komplecie od schwalbe i ani razu nie miałem takiej sytuacji.
Niestety boczne przecięcia są najgorsze, a im bliżej rantu tym gorzej.



#372 d8wid

d8wid
  • Użytkownik
  • 347 posts
  • SkądSzczecin

Posted 16 April 2024 - 11:09

Przecież producent nie ma żadnego znaczenia... jak tniesz oponę z boku... 
 


HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon 
 


#373 ernorator

ernorator
  • Użytkownik
  • 39 posts

Posted 16 April 2024 - 20:33

10kkm zrobiłem na GP5000 i raz rozwaliłem oponę bo jestem prawilnym rowerzystą i jak jest DDR to jadę po DDR a tam pod liśćmi była rozbita butelka (@#*%# ^&*$ mać -300pln) i raz kapcia załapałem jak wpadłem na ustawcie w dziurę i dobiłem dętkę do obręczy. 





Reply to this topic