Tubeless
#162
Posted 30 April 2021 - 08:13
Na stronie Srama/Zippa jest kalkulator uwzględniający sporo parametrów: https://axs.sram.com...s/tire/pressure
Na stronie Enve jest tabelka ciśnień: https://www.enve.com.../tire-pressure/
#163
Posted 30 April 2021 - 08:30
Niskie ciśnienie na szosie to raczej pomyłka. Nie schodziłbym poniżej ciśnienia zalecanego przez producenta.
Co innego w terenie, czy nawet na kostce brukowej, zwłaszcza przy szerokich oponach, ale i tu trzeba z rozwagą, bo zbyt niskie ciśnienie oznaczać może niebezpieczeństwo uszkodzenia felgi przy dobiciu (często w takich przypadkach stosowane są wkładki/pianki antydobiciowe), ale w szosie raczej wyższych ciśnień nie należy się bać, również w systemach bezdętkowych.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#164
Posted 30 April 2021 - 09:11
Ja od niedawna jeżdżę na tubelessach w dodatku na hooklessach.
Moja waga to 64 kg i ładuję około 5,5 bara - tak też pokazują kalkulatory. Opona przy tym ciśnieniu jest bardzo twarda.
Na obręczy jest info, że maksymalne ciśnienie to 8,6 bara - podobnie na oponie (Cadex Race) - 125 PSI.
#165
Posted 30 April 2021 - 11:37
Ja tak nabijam od jakichś 15kkm i jest rewelacyjna trakcja i komfort w porównaniu do 1 bara więcej, który wbijałem mając dętki.
Nikomu nie bronię nabijać max na co pozwala opona. Tyle, że wtedy traci się jedną z zalet TL - większy "komfort" na słabej nawierzchni.
#170
Posted 05 May 2021 - 08:20
Z tego co czytam i słyszę, mleko Muc Off jest ogólnie słabiutkie. Mają sporo dobrej chemii, ale uszczelniacz średnio im wyszedł.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#174
Posted 05 May 2021 - 08:45
Po 6-7 msc. miałem nadal płynne mleko (stans) w oponie.
Dużo dobrego czytałem o Orange jeśli chodzi o aplikację do szosy. Nie mam porównania jednak.
Zresztą Stans też jeszcze niczego u mnie nie musiał łatać (lub o tym nie wiem) oraz mam Stans Dart jeśli mleko nie da rady. Z tego co rozumiem (może to marketingowy bełkot) najlepiej będzie działało właśnie z mlekiem tego samego producenta.
#175
Posted 05 May 2021 - 08:49
Ja też kupiłem Darty i też z tego powodu zdecydowałem się na Stan's.
KontadTrek - można eksperymentować z ilościami typu 30 ml, ale jak napisałem, Stan's zaleca 60 ml. Oni to sprawdzili, nie będę mądrzejszy od nich, więc leję ile piszą. Pewnie gdybym wlał 50 ml, to też byłoby ok, ale zmniejszanie ilości o 50% to już dość radykalne ograniczenie.
For a XC 29er tire (2.0-2.2”) we recommend 3-4 ounces (89-118ml) of sealant as a starting point. The amount of sealant can be adjusted based on the volume of the tire. More sealant can also be added if a tire is particularly porous and difficult to seal. For road and cyclocross tires, we recommend 2 ounces (60ml).
#176
Posted 05 May 2021 - 08:57
@bonobo - z tym przeliczaniem objętości trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że spora część uszczelniacza zostaje na rancie i jest to ilość niezależna od wielkości opony. Dlatego zależność raczej nie jest liniowa.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#177
Posted 05 May 2021 - 09:54
No własnie może mam zły nawyk. Przyzwyczaiłem się do kiepskich mleczek, które szybko wysychały. Pierwsze lanie robię po to aby mleko ładnie się rozeszło i uszczelniło rant. Po miesiącu sprawdzam wykałaczką i w razie potrzeby dolwam kolejne 30ml. Później na kilka miesięcy spokój. W kole 50-622 mam wtedy max 90ml. W innym zestawie 47-584 wlałem jakieś 50ml i pół roku spokoju. Mleko tanie z Deca:
#178
Posted 12 May 2021 - 04:56
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka