Skocz do zawartości


Zdjęcie

Osprzęt Sram Force


36 odpowiedzi w tym temacie

#21 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 28 styczeń 2010 - 17:28

tez sie zastanawaim nad sramem ale mam pewne obawy co do działania przerzutek gdy linki się zabrudzą ponieważ mechnizm manetki nie pozwala na "podciągniecie" linki jak w produktach konkurencji. po 2. można redukować z tyłu tylko o jeden bieg?!

mam nadzieje ze użytkownicy rozwieją moje wątpliwosci :-P

#22 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 28 styczeń 2010 - 17:38

Tak, zrzuca się po jednym biegu.
Z tym zabrudzeniem to nie przesadzajmy ;-)
Na tym sprzęcie jeżdżą w przełajach ;-)

#23 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 28 styczeń 2010 - 17:54

no startują ale zawodnicy sponsorowani z kilkoma rowerami w pit stopie :mrgreen:

#24 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 28 styczeń 2010 - 18:25

Mam i polecam, nigdy się nie zawiodłem.

*Hample działają jak trzeba, to znaczy nie miałem problemu z hamowaniem nawet w ekstremalnych warunkach, jak np. zjazd z Przełęczy Karkonoskiej, czy zjazd-sprint z Salmopolu. Dodam, że jeżdżę na składanych kołach, obręczach starszego typu, torowych (świetne koła), które nie są wyprofilowane z boku po hamulce - mają owalny kształt.

*Z łapami podobnie, to znaczy bezproblemowo. Świetny patent ze zmianą biegu, do którego jednak trzeba się przyzwyczaić. Klamki są bardzo wygodne, przetrzymują kilkugodzinne jazdy. W dodatku świetnie wyglądają, szczególnie nowy Force, i mało ważą.

* Przerzutki to też mocny punkt tej grupy. Lekkie, wykonane ze świetnych materiałów - nowoczesne. Bardzo fajnie współpracują z manetkami, CHOCIAŻ mam niewielkie zarzuty do zmiany biegów z przodu, tzn. nie wchodzą najpłynniej. Myślę jednak, że trzeba wreszcie na przegląd, wtedy wszystko będzie dobrze działać.

Co do najsłabszych punktów Sram Force, to uważam, że jest to kaseta i korba. O ile nowy model na BB30 jest atrakcyjny cenowo/jakościowo, o tyle wersja na BSA i starszy model niczym się nie wyróżniają. Ba, moim zdaniem z trójki CHORUS/nowa Ultegra/ Force są najsłabsze, zero polotu. Kaseta, PG 1070, działa dobrze, ale odstawała nieco klasą, wagą od reszty. Zamieniłem ją na Dura Ace 7900 + łańcuch 7800 i będzie gitara.

Jeśli chodzi o wymianę/gwarancje/kupno nowych części to nie będzie problemu. Niestety, u nas Sram nie jest popularny, chociaż wcale nie jest drogi. Za to na zachodzie i w Ameryce jest duuuużo bardziej popularny, dzięki czemu można kupić go lepszych cenach.

Moim zdaniem najlepszy wybór w pewnym zakresie cenowym Campa jest nudna, a shimano ma 95% bikerów na polskich drogach, błeee. Jeśli na coś wymienię, to tylko na nowego Reda, jeśli się kiedyś pojawi. :mrgreen:

**W napędzie nie używam korb Srama, tylko FSA sl-k ---> jeden ch*j

pzdr
i'm back.

#25 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 28 styczeń 2010 - 18:57

CHOCIAŻ mam niewielkie zarzuty do zmiany biegów z przodu, tzn. nie wchodzą najpłynniej.


**W napędzie nie używam korb Srama, tylko FSA sl-k ---> jeden ch*j


Nie dziwie sie, ze super nie wchodza. Zebatki maja wielki wplyw na zmiane biegow. W moich bajkach przod chodzi jak malina!

#26 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 28 styczeń 2010 - 19:05

Miguel dzieki za ten komentarz. Ja planuje mieć korby BB30, więc może będzie lepiej i z przerzutka przednia. Poniewaz pewnie kupie calą grupę, wiec pojezdzę troche na kasecie Srama, a potem zamienie na inną jak będzie źle.

Cóż nie ma ideałów, ale jednak najbardziej mi sie ta firma podoba jak na razie.

#27 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 28 styczeń 2010 - 20:29

Dyki, wiadomo, ale najgorsza korba to to nie jest.

Poniewaz pewnie kupie calą grupę, wiec pojezdzę troche na kasecie Srama, a potem zamienie na inną jak będzie źle.


Kaseta nie jest zła, bardziej chodziło mi o to, że odstaje nieco od innych komponentów, nie to co kaseta np. z grupy Red.

#28 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 21 marzec 2010 - 12:53

No więc po długim namyśle, zdecydowałem się na Sram Rival.

Na podstawie Waszych opinii i competitive cyclist
http://www.competiti...-5316.25.1.html
doszedłem do wniosku, że po co przepłacać skoro technicznie (z małymi różnicami) Sram Rival to to samo co Sram Force tylko troszkę cięższe materiały. Cała grupa waży 2250 gr, czyli mniej od Shimano Ultegra 6700 (2305gr) i jest cięższa od Sram Force o ok 200gr, ale różnica w cenie to prawie 1000zł między Rival i Force.

Dla informacji najtaniej znalazłem grupę Sram Rival tutaj
http://www.fudgescyc...ndex.php?c=5237

Z przesyłką 525 euro.

Grupa już jest u mnie w domu i jestem bardzo zadowolony, w szczególności z lekkich i poręcznych klamkomanetek z systemem Double Tap.

Jeśli chodzi o najnowszą grupę z 2010 w Rivalu już jest dla przedniej przerzutki Zero Loss i "Trim" system
http://www.competiti...-5314.36.1.html

#29 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 21 marzec 2010 - 13:37

sewi, a mógłbyś porównać odczucia z trzymania w dłoni, tego jak leżą klamkomanetki Rival'a i Shimanowskie, o ile takie posiadasz/-ałeś?

#30 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 21 marzec 2010 - 13:49

sewi, a mógłbyś porównać odczucia z trzymania w dłoni, tego jak leżą klamkomanetki Rival'a i Shimanowskie, o ile takie posiadasz/-ałeś?


Niestety, w domu nie posiadam innych klamkomanetek oprócz tych Sram Rival. W sklepach próbowałem innych, ale trudno mi teraz opisać jakieś subtelności. Faktem jest, że nie potrzebuję takich dużych klamkomanetek jak shimano (nie były to Sh. Ultegra 6700 tylko Dura Ace starsze i ultegra starsze), w campagnolo te dwie dzwignie zmiany przełożenia mi nie leżały więc z tej trójki najlepiej wypadły klamki Sram. Wygodnie się je trzyma lub operuje zarówno w dolnym jak i górnym uchwycie kierownicy (FSA Compact). Oczywiście moje odczucia są na razie na sucho, ale myślę, że w czasie jazdy się dużo różnić nie będą ;)

#31 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 21 marzec 2010 - 22:02

Sram wprowadza nową grupę szosową - tym razem "niższą", będącą odpowiednikiem, czy raczej konkurentem dla shimanowskiej 105 od której jest 11% lżejsza (ale od wersji z korbą trzyzębatkową). Nazywa się APEX i oferuje w cenie 799$ znaczną ilość technologii znaną z wcześniejszych, wyższych grup szosowego osprzętu Sram'a. Np. Wnętrzności klamkomanetek są identyczne z Rivalem, posiadają technologię DoubleTap, Reach Adjust oraz Zero Loss. Co ciekawe (wiem, wiem - dla niektórych śmieszne...) tylna przerzutka potrafi obsługiwać kasetę 11-32! Do tego tylko korby compactowe 50/34, choć oczywiście w ofercie będą również tradycyjne korby z zębatkami 53/39, oraz kasety: 11-23, 11-26 i 11-28. Nie ma się co dziwić, grupa jest dedykowana dla amatorów i stanowi alternatywę dla shimanowskich napędów 3 tarczowych. Co ciekawe, Sram reklamuje zestaw dla „górali” - w którym występuje połączenie klamkomanetek SRAM RED, SRAM Force lub SRAM Rival z tylną przerzutką i kasetą SRAM Apex.
Więcej można sobie poczytać np. w Bikeworld albo w oficjalnej ulotce wydanej przez Harfę-Harrisona

Ps. Coś czuję, że komplet tylnej i przedniej przerzutki Apex oraz manetki DoubleTap 10 na prostą kierownicę zacznie się coraz częściej pojawiać w rowerach MTB, a zwłaszcza XC jako tańszy substytut grupy XX, choć przyznam, że nowa grupa X7 załatwia sprawę nie aż tak drogiego jak XX napędu 2x10 dla MTB. Pewno kwestia czasu, gdy Sram wprowadzi kolejne iksy (x8,9,0) 2x10. Szkoda, że manetki X nie obsługują DoubleTap, podoba mi się :). Gdybym teraz modernizował swój rower XC to chyba bym się na taką opcję skusił, w końcu młynka prawie w ogóle nie używam, tak na szosie jak i w rowerze terenowym jak dla mnie 2x10 jest dobrym rozwiązaniem.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#32 petrus94

petrus94
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądTychy

Napisano 09 kwiecień 2010 - 18:59

mam pytanie: Czy jak mam cały napęd ultegra to obsłużą go klamkomanetki sram force(10 rzędowe tak jak cala ultegra) w systemie doubletap?
z gory dzieki za odp.

Pozdrower

 

Piotr

www.piotrjaromin.pl


#33 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 09 kwiecień 2010 - 19:14

mam pytanie: Czy jak mam cały napęd ultegra to obsłużą go klamkomanetki sram force(10 rzędowe tak jak cala ultegra) w systemie doubletap?
z gory dzieki za odp.


Nie.

#34 petrus94

petrus94
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądTychy

Napisano 09 kwiecień 2010 - 19:45

A jak bym miał przerzutki sram force i klamkomanetki to wtedy zadziala? Czy najlepiej, że bym miał jeszcze kasetę i łańcuch? Korba może być fsa lub ultegra? Z hamulcami chyba nie ma już problemów(mogę mieć dowolnę)? I czy korba sram force zadziała na pełnej ultegrze?
z gory dzięki za pomoc będę bardzo wdzięczny.

Pozdrower

 

Piotr

www.piotrjaromin.pl


#35 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 09 kwiecień 2010 - 21:09

Łańcuch obojętnie jaki, byleby dziesiątkowy. Najlepiej campagnolo C10 Record z racji jego trwałości.

Od siebie również będę polecał Korby Campy na UT. Jednak kobry SRAM również są dobre. W moich oczach znacznie lepsze niż wszelakie Shimano. Korba będzie kompatybilna każda. Hamulce podobnie bo ilość ciągnionej linki z tego co wiem jest podobna u SRAM'u jak i u Shimano. Każde podpasują.

Co do kasety to należałoby porównać szerokość zebatek u obu producentów i szerokość podkładek między zębatkami.
Obstawiam że nie będzie pasować kaseta.

#36 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 kwiecień 2010 - 21:39

shimano/sram ma ten sam standard szerokości kasety, a czy przerzutki sh będą działać z klamkami srama nie wiem, ale wg mnie powinny działać, skok ten sam.

#37 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 11 kwiecień 2010 - 00:51

kasety sram/shimano są kompatybilne, podobnie hamulce, przerzutka przednia może być shimano, tylna musi być srama - skok tylnej może nie różni się od shimanowskiej, ale sram stosuje Exact Actuation, czyli ciąg linki jest 2x większy niż w sh do przesunięcia na następna/poprzednią zębatkę kasety (duży plus jeśli chodzi o regulację, ale jeśli dałbyś tylną przerzutkę sh do klamkomanetek sram, to miałbyś połowę biegów mniej ;-) ), jeśli chodzi o korby, to przy ultegrze 53/39 gdy łańcuch pracuje na 39 i dwóch najmniejszych zębatkach kasety, to może on obcierać o większą zębatkę korby (no ale tak się raczej nie jeździ...), przy korbie sram'a to zjawisko ponoć nie ma prawa wystąpić - można jeździć na całej rozpiętości kasety tak na dużej, jak i na małej zębatce korby.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź