Osprzęt Sram Force
#21
Napisano 28 styczeń 2010 - 17:28
mam nadzieje ze użytkownicy rozwieją moje wątpliwosci :-P
#22
Napisano 28 styczeń 2010 - 17:38
Z tym zabrudzeniem to nie przesadzajmy ;-)
Na tym sprzęcie jeżdżą w przełajach ;-)
#24
Napisano 28 styczeń 2010 - 18:25
*Hample działają jak trzeba, to znaczy nie miałem problemu z hamowaniem nawet w ekstremalnych warunkach, jak np. zjazd z Przełęczy Karkonoskiej, czy zjazd-sprint z Salmopolu. Dodam, że jeżdżę na składanych kołach, obręczach starszego typu, torowych (świetne koła), które nie są wyprofilowane z boku po hamulce - mają owalny kształt.
*Z łapami podobnie, to znaczy bezproblemowo. Świetny patent ze zmianą biegu, do którego jednak trzeba się przyzwyczaić. Klamki są bardzo wygodne, przetrzymują kilkugodzinne jazdy. W dodatku świetnie wyglądają, szczególnie nowy Force, i mało ważą.
* Przerzutki to też mocny punkt tej grupy. Lekkie, wykonane ze świetnych materiałów - nowoczesne. Bardzo fajnie współpracują z manetkami, CHOCIAŻ mam niewielkie zarzuty do zmiany biegów z przodu, tzn. nie wchodzą najpłynniej. Myślę jednak, że trzeba wreszcie na przegląd, wtedy wszystko będzie dobrze działać.
Co do najsłabszych punktów Sram Force, to uważam, że jest to kaseta i korba. O ile nowy model na BB30 jest atrakcyjny cenowo/jakościowo, o tyle wersja na BSA i starszy model niczym się nie wyróżniają. Ba, moim zdaniem z trójki CHORUS/nowa Ultegra/ Force są najsłabsze, zero polotu. Kaseta, PG 1070, działa dobrze, ale odstawała nieco klasą, wagą od reszty. Zamieniłem ją na Dura Ace 7900 + łańcuch 7800 i będzie gitara.
Jeśli chodzi o wymianę/gwarancje/kupno nowych części to nie będzie problemu. Niestety, u nas Sram nie jest popularny, chociaż wcale nie jest drogi. Za to na zachodzie i w Ameryce jest duuuużo bardziej popularny, dzięki czemu można kupić go lepszych cenach.
Moim zdaniem najlepszy wybór w pewnym zakresie cenowym Campa jest nudna, a shimano ma 95% bikerów na polskich drogach, błeee. Jeśli na coś wymienię, to tylko na nowego Reda, jeśli się kiedyś pojawi. :mrgreen:
**W napędzie nie używam korb Srama, tylko FSA sl-k ---> jeden ch*j
pzdr
i'm back.
#25
Napisano 28 styczeń 2010 - 18:57
CHOCIAŻ mam niewielkie zarzuty do zmiany biegów z przodu, tzn. nie wchodzą najpłynniej.
**W napędzie nie używam korb Srama, tylko FSA sl-k ---> jeden ch*j
Nie dziwie sie, ze super nie wchodza. Zebatki maja wielki wplyw na zmiane biegow. W moich bajkach przod chodzi jak malina!
#26
Napisano 28 styczeń 2010 - 19:05
Cóż nie ma ideałów, ale jednak najbardziej mi sie ta firma podoba jak na razie.
#27
Napisano 28 styczeń 2010 - 20:29
Poniewaz pewnie kupie calą grupę, wiec pojezdzę troche na kasecie Srama, a potem zamienie na inną jak będzie źle.
Kaseta nie jest zła, bardziej chodziło mi o to, że odstaje nieco od innych komponentów, nie to co kaseta np. z grupy Red.
#28
Napisano 21 marzec 2010 - 12:53
Na podstawie Waszych opinii i competitive cyclist
http://www.competiti...-5316.25.1.html
doszedłem do wniosku, że po co przepłacać skoro technicznie (z małymi różnicami) Sram Rival to to samo co Sram Force tylko troszkę cięższe materiały. Cała grupa waży 2250 gr, czyli mniej od Shimano Ultegra 6700 (2305gr) i jest cięższa od Sram Force o ok 200gr, ale różnica w cenie to prawie 1000zł między Rival i Force.
Dla informacji najtaniej znalazłem grupę Sram Rival tutaj
http://www.fudgescyc...ndex.php?c=5237
Z przesyłką 525 euro.
Grupa już jest u mnie w domu i jestem bardzo zadowolony, w szczególności z lekkich i poręcznych klamkomanetek z systemem Double Tap.
Jeśli chodzi o najnowszą grupę z 2010 w Rivalu już jest dla przedniej przerzutki Zero Loss i "Trim" system
http://www.competiti...-5314.36.1.html
#30
Napisano 21 marzec 2010 - 13:49
sewi, a mógłbyś porównać odczucia z trzymania w dłoni, tego jak leżą klamkomanetki Rival'a i Shimanowskie, o ile takie posiadasz/-ałeś?
Niestety, w domu nie posiadam innych klamkomanetek oprócz tych Sram Rival. W sklepach próbowałem innych, ale trudno mi teraz opisać jakieś subtelności. Faktem jest, że nie potrzebuję takich dużych klamkomanetek jak shimano (nie były to Sh. Ultegra 6700 tylko Dura Ace starsze i ultegra starsze), w campagnolo te dwie dzwignie zmiany przełożenia mi nie leżały więc z tej trójki najlepiej wypadły klamki Sram. Wygodnie się je trzyma lub operuje zarówno w dolnym jak i górnym uchwycie kierownicy (FSA Compact). Oczywiście moje odczucia są na razie na sucho, ale myślę, że w czasie jazdy się dużo różnić nie będą
#31
Napisano 21 marzec 2010 - 22:02
Więcej można sobie poczytać np. w Bikeworld albo w oficjalnej ulotce wydanej przez Harfę-Harrisona
Ps. Coś czuję, że komplet tylnej i przedniej przerzutki Apex oraz manetki DoubleTap 10 na prostą kierownicę zacznie się coraz częściej pojawiać w rowerach MTB, a zwłaszcza XC jako tańszy substytut grupy XX, choć przyznam, że nowa grupa X7 załatwia sprawę nie aż tak drogiego jak XX napędu 2x10 dla MTB. Pewno kwestia czasu, gdy Sram wprowadzi kolejne iksy (x8,9,0) 2x10. Szkoda, że manetki X nie obsługują DoubleTap, podoba mi się . Gdybym teraz modernizował swój rower XC to chyba bym się na taką opcję skusił, w końcu młynka prawie w ogóle nie używam, tak na szosie jak i w rowerze terenowym jak dla mnie 2x10 jest dobrym rozwiązaniem.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#34
Napisano 09 kwiecień 2010 - 19:45
z gory dzięki za pomoc będę bardzo wdzięczny.
Pozdrower
Piotr
www.piotrjaromin.pl
#35
Napisano 09 kwiecień 2010 - 21:09
Od siebie również będę polecał Korby Campy na UT. Jednak kobry SRAM również są dobre. W moich oczach znacznie lepsze niż wszelakie Shimano. Korba będzie kompatybilna każda. Hamulce podobnie bo ilość ciągnionej linki z tego co wiem jest podobna u SRAM'u jak i u Shimano. Każde podpasują.
Co do kasety to należałoby porównać szerokość zebatek u obu producentów i szerokość podkładek między zębatkami.
Obstawiam że nie będzie pasować kaseta.
#37
Napisano 11 kwiecień 2010 - 00:51
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS