Shimano - cześci - osprzęt
#1
Napisano 06 luty 2010 - 20:19
1. Jaką grupę osprzętu w Shimano uważacie za najbardziej popularną ?
2. Jakie szpeja- części z tej firmy możemy uważać za niezawodne , w miare trwałe w jak najmniejszych przyzwoicie pieniądzach - chodzi o to żeby to było w miare tanie a trwałe - czyli jak z użytkowaniem.
2. Czy zdarzały Wam się jakieś usterki, wady osprzętu ?
Możecie się nawet pokłócić i dyskutować , o wyższości .
Temat dotyczy tylko i wyłącznie Shimano.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2 Gosc_kobrys_*
Napisano 06 luty 2010 - 20:35
Choć szczerze jak będę w tym roku kupował osprzęt to waham się między 6700 a Forcem 2010...
#3
Napisano 06 luty 2010 - 21:15
Teraz mam RD4500- po 2k, jak nowa
Manetki Ultegry 600, kupiłem nowe, po 6k km jak nowe
FD2200 - po 4k km działa jak nowe
Piasty sory 3300, po 4k km żadnych luzów
RD7700 od Janosika - nieużywałem, ale jak wziąłem do ręki to myślałem, że mam piórko w dłoni
Korba 5650, piasty 6600, hamulce 4500 no i manetki R440 wraz kasetą 6500 albo hg50 będą testowane w nadchodzącym sezonie.
A przerzutka od Janosika obłożę w ramkę, bo aż żal ją montować do reszty ;>
#4
Napisano 07 luty 2010 - 10:42
Sora FH-3300 niecale 5 tys km, przejrzana jeden raz jakieś 500-800km temu, brak zastrzeżeń, kulki wymienione na nowe.
RSX HB-A410 około 4,5 tys km, kupiona jako używana, przeglądana raz, brak zastrzeżeń.
Hamulce i klamki Exage Motion, pracowały bardzo dobrze, klocki swoją trwałością mnie zaskoczyły, bardzo wytrzymałe.
Jako pancerne uznałbym wszystkie starsze szpeja, a z najbardziej popularnych to bym podał Tiagrę i 105, a z piast stara dobra 6500....
#5
Napisano 07 luty 2010 - 13:45
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7 Gosc_Bullet_*
Napisano 08 luty 2010 - 22:53
Początkowo miałem w rowerze korbę Tiagry trzyrzędową - jakby jej nie regulował, zawsze na skrajnych przełożeniach łańuch tarł o przednią przerzutkę.
Jeżdżę teraz na dwurzędowej korbie 105 hollowtech II. Co kilka wyjazdów mechanizm trza smarowac i czyścic, bo zaczyna ,,tykac'' - zwłaszcza po deszczu, jak woda się dostanie do środka. Shimano działa w miarę precyzyjnie, części można dostac praktycznie w każdym sklepie. Ale gdybym miał kupowac nowy rower pewnie kupiłbym sprzęt na Campagnolo. Tyle że szkoda mi wymieniac koła i wywalac pozostałe częsci.
#8 Gosc_Dominik_*
Napisano 08 luty 2010 - 23:02
Co kilka wyjazdów mechanizm trza smarowac i czyścic, bo zaczyna ,,tykac'' - zwłaszcza po deszczu, jak woda się dostanie do środka.
serio? :-/
Aż nie wierzę, że nowa lśniąca 105 jest bardziej awaryjna niż stara 1055 na kwadrat, miejmy nadzieję, że moja nie będzie tykać.
#10 Gosc_Bullet_*
Napisano 08 luty 2010 - 23:32
#11
Napisano 09 luty 2010 - 06:46
Co do Shimano, optymalna grupa to 105. Zwłaszcza klamkomanetki, ładnie pracują, są bardzo przyjemne w dotyku i wygodne. Tiagra jest już pod tymi względami gorsza, ale jeszcze ujdzie... Sora to porażka, wszystko poniżej ciężko nazwać osprzętem....
Jeśli pytasz co jest napopularniejsze, to odpowiedź jest jedna: to co najtańsze :-)
Co do korby mam FSA Gossamer, która "cykała" na początku, po przesmarowaniu nie ma z nią najmniejszego problemu...
#12
Napisano 09 luty 2010 - 07:39
W wyscigowym rowerze manetki 6600 chodza idealnie,przyjemne trzymanie,zmiana biegow.RD5600 chodzi tez poprawnie.Kaseta ultegra i lancuch DA bez uwag.Korbe mam sory :oops: przejechala ze mna jakies 35tys i dalej dzielnie dziala ale wymienic chce na jakas lepsza.Natomiast jesli chodzi o rower treningowy to mam tam sore pomieszana z tiagra i stara105.Wszystko dziala mimo duzego juz przebiegu 25tys. i nic nie bede tam zmienial
#13
Napisano 09 luty 2010 - 09:11
Wydawać się by mogło że trzeba by mić całość, ale wystarczy mic na stanie w sklepie coś z Tiagy, 105 i Ultegry, albo tylko 1 i 3 , bo 1 jest w swojej cenie dobra, a 3 najlepsza w stosunku uzytkowanie.cena/jakość, tu wystarczy prównać ceny korb DA i Ultegra.
Badania czy jakby to inaczej zwał, jesli odpowiedzi są sumienne to z nich wyniknie co warto używać, co kupić, co jest trwalsze i to wszystko jest zawarte w jednym temacie, a nie rozpirzone po całym forum poszczególne pytania, np. jaki łańcuch itd.
Jeśli stwierdzićie że np podstawowym osprzetem szosowym dla poczatkującego kolarza ala już z nastawieniem na używanie jest Tiagra ( bo sora niewele tańsza ) to mamy obraz jak to pózniej praktycznie wyjdzie.
Ja powiem uczciwie, ze z paru załozonych teamtów wysunę odpowiednie wnioski co może skutkować pewnymi propozycjami.
Takie tematy , np opony - jesli ktoś mądrze rozczyta się to jesli okazuje sie ze popularne są Micheliny Pro 3 Race to warto mić na stałe takie opony w ofercie a i nawet w dobrej cenie.
Z forów i wypowiedzi trzeba korzystać ,aby po pierwsze, klient miał dostęp do tego co faktycznie szuka, po drugie na cholere w sklepach mieć to co jest nielubiane, albo wręcz niepolecane.
Napiszcie coś o kołach Shimano, , czy strzelają szprychy itd, np. Shimano nie podaje wag rowerzystów w opisach.
Trzeszczące korbowody - głównie pakiety HII - z tym każdy ma problem ponoć, ciekawostką jest to iż wersje MTB raczje rzadko maja taką przypadłosć, czyżby więkesze blaty powodowały większe przeciążenia , to też jest ciekawe.
Czy lepeij mieć korby 50/39 i kasete 11-25, czy 52/39 i kastet 13-25 - większa trwałosć koronek z tyłu w drugim przypadku ?? ale za to mału obrót w pierwszym.
Szosa to taka eltita rowerowa - klient bardzo wymagający .
Mysle że troche wytłumaczyłem ostatnie 3 tematy załozone.
Wiem że na forum jest paru sklepikarzy i może także coś skorzystają.
Np jakie kasety najczęściej używane, tzn rozpiętość
Panowie ( bo jakoś Pań nie widze ostatnio )
Proisimy o dalsze opisy i sugestie, ale dołącze jeszcze jednen tutaj temat dodatkowo:
Np jakie kasety najczęściej używane, tzn rozpiętość.
PRO - części - osprzet - sporo teamów na tym jeździ , czy warto dołozyc zamiast np Accenta czy Zooma.
Shimano - cichy-buty - ładne , ale czy wygodne, trwał - bo ceną nie rozpieszcają
Continental - robią sporo opon, ale czy wszystkie się nadają ??
Bo jak z Shimano to bez nowego tematu dołączmy.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#14 Gosc_Stas_*
Napisano 09 luty 2010 - 14:59
Stas
#16
Napisano 09 luty 2010 - 21:21
Drugi ma Slx-a i to samo - wymiana osprzętu na cała grupe, tak samo korby czy pakiet tam nie trzeszczy.
Trzeci - ściga sie maratonach i korba LX ma już pare latek przekładana z rok temu w inną rame takze zero objawów negatywnych.
I wielu innych ...
Czyli śmiem twierdzić że po dobrym mocnym montażu nic nie ma prawa się dziać.
I pytanie czemu jedne trzeszczą , a inne nie ??
Dostaje czasem rowerki z za granicy tak przepatrzeć i większosć także ma HII i są sporo utyrane, brudne itd, też nie trzeszczą.
Czy może to wynikać z waszego nioedostatecznego montażu , za słabego dokrecenia śruby głównej i kontrujących .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#17 Gosc_kobrys_*
Napisano 09 luty 2010 - 22:01
Następnego dnia odebrałem - okazało się, że w miskach w ogóle smaru nie było no i za słabo była korba skręcona.
#18
Napisano 09 luty 2010 - 23:28
Mam cenniki Shimano - hurt i detal. Nie ma...rewelacji.
#19
Napisano 10 luty 2010 - 00:00
Morał taki jak była jazda w deszczu to trzeba dzień po dniu kręcić korbami żeby się rdza nie zakwitła . Pytanie-gdzie był smar ? Został w Malezji? Uszczelnienie kontaktowe w tych łozyskach to wielka lipa, zresztą tak samo jak w piastach boplajta. Klasyczne kulki mielą wodę bród i całą resztę, łożyska maszynowe zasysają syf pod gumę i nie mogą się oczyścić
#20
Napisano 10 luty 2010 - 14:17
Prosze o wypowiedzi w tematach :
1. Jaką grupę osprzętu w Shimano uważacie za najbardziej popularną ?
2. Jakie szpeja- części z tej firmy możemy uważać za niezawodne , w miare trwałe w jak najmniejszych przyzwoicie pieniądzach - chodzi o to żeby to było w miare tanie a trwałe - czyli jak z użytkowaniem.
2. Czy zdarzały Wam się jakieś usterki, wady osprzętu ?
Możecie się nawet pokłócić i dyskutować , o wyższości .
Temat dotyczy tylko i wyłącznie Shimano.
1. Ultegra.
2. Mam Ultegrę i jak narazie (30 000 km ) nie mam problemów. Pewnie 105 też jest w miarę niezawodna.
3. Dość szybko zużywa się łańcuch. Nawet jeżeli użyję DA zamiast Ultegry.