Skocz do zawartości


Zdjęcie

Shimano - cześci - osprzęt


40 odpowiedzi w tym temacie

#21 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 10 luty 2010 - 20:51

Tak się podepnę. Możecie mi powiedzieć gdzie "strzela" w korbie? Pytam tak asekuracyjne, jak mi zacznie strzelać. I smarujecie miski, rozumiem? Mam ultegrę SL. Rowerek kupiłem używany ale jeszcze nie zdążyłem sobie tak poważnie pojeździć, bo jak wiemy pogoda nas nie rozpieszcza. Na forum jestem od niedawna i jeszcze nie wszystko zdążyłem przejrzeć.

#22 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 luty 2010 - 21:04

Łożyska korby XT, prawie nie jeżdżone. Jest taki wyścig trochę w wodzie trochę w błocie. 4 dni MTB Trofi, nie myłem pod ciśnieniem, ostatniego dnia szlaufem i szmatą. Potem rower dwa tygodnie stał. Łożyska stanęły. Zardzewiały na beton. Nie do ruszenia. Tak rdza wykwitła. Te łożyska Szkoda mówić, słynny sklep na Jaktorowskiej oczywiście nie ma zamienników tylko trochę grubsze wianki.

Morał taki jak była jazda w deszczu to trzeba dzień po dniu kręcić korbami żeby się rdza nie zakwitła . Pytanie-gdzie był smar ? Został w Malezji? Uszczelnienie kontaktowe w tych łozyskach to wielka lipa, zresztą tak samo jak w piastach boplajta. Klasyczne kulki mielą wodę bród i całą resztę, łożyska maszynowe zasysają syf pod gumę i nie mogą się oczyścić :)


To ciekawa teoria o tych uszczelkach , ale po części prawda.
W pakietach H II najcześciej leci lewe łożysko, jest bardziej odsłonięte.
Łozyska te faktycznie jak tylko dostaną wilgoć to padają , tak samo jest w Truvativach.
Okazuje się że niby nic sienie dzieje, ale jednak zwiększa się tarcie strata energii.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#23 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 17 luty 2010 - 13:02

W internetowym bikekatalogu części pojawiły się bardzo korzystne ceny suportów i mtb i szosowych. Czy Shimano zauważyło problem, i zdecydowało się proponować częstą zmianę wkładów i większy obrót w biznesie, czy podane są ceny za jedną wkładkę i trzeba sobie pomnożyć x 2 miski ? I w tedy cena się urealnia? Jak to wygląda w sklepowej rzeczywistości 2010?

#24 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 17 luty 2010 - 14:06

SPIKE,
"Shimano - cichy-buty - ładne , ale czy wygodne, trwał - bo ceną nie rozpieszcają"

Naprawde podobaja Ci sie ciuchy i buty Shimano ???
Jak dla mnie , to oni maja niewidomego designera.......

#25 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 luty 2010 - 19:39

Tr - miski- czyli komplet - pakiet jak to sie nazywa są jako komplet - lewa + prawa + tulejka i oringi ( zalezy od pozycji w katalogu )

Ogólnie szosowe komponenty - wkładu H II są bardzo tanie i nie ma sensu ich regenerować , przykładowa cena Tiagra to ok 35-40 zł, 6700 - ok 70-siąt pare złotych.
A jakby kogoś interesowało to są już dostępne wkłady systemu PRESS FIT Durace i XTR.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#26 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 17 luty 2010 - 19:52

Przez moment były takie ceny

http://www.allegro.p..._slx_i_xtr.html

teraz zaczyna trochę tanieć i ktoś już niżej wystawia.

cena 60 zł jest do zaakceptowania,

100 zł przy wydatku 20 zł na dwa zamienne łożyska( choć szersze ) już skłania do dłubania.

Czyli potwierdzasz ... dobrze. Będzie może u mnie XT - reaktywacja.

W szosie ciągle nie kupiłem nowej korby i chyba skończę na oktalinku 105 z wkładem DA, dodatkowo mam łańcuchy 7-8 i być może nie będą gładko chodzić z wąskimi 10 s korbami, nie mówiąc już o cenie która poszła w górę i ultegra za 420 zł chyba tylko z przebiegiem się trafia. A na alegro nawet 105 potrafią wystawiać pod 600 zł!

Pozdr M

#27 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 18 luty 2010 - 08:46

tr mi w bikestacji udało się kupić nowiuśką korbę 105 za 289 zł 8-)

a czy korba tiagra 4550 ma puste ramiona HTII? na allegro znalazłem dwie aukcje z tym modelem i w każdym z nich jest to dość mocno zaakcentowane, ale akcent pada na słowa ramiona HTII bez "puste"

#28 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 luty 2010 - 17:26

Deadhorse było to mówione wiele razy, wejdź na stronę shimano i tam wyraźnie jest napisane że to są korby zintegrowane, a HTII to widziały jak na półce obok leżało 105... zaraz ktoś może napisze, że Sora 3400 też jest HTII.


#29 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 luty 2010 - 20:33

Jest to system zintegrowanej osi suportu z ramionami, ale nie systemu H II - fachowo przez Shimano opisane jako Mechanizm korbowy z zestawem misek i łożysk.
H II zaczyna się od 105 w góre ale tylko grupowe korby.( rok 2010 ).

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#30 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 18 luty 2010 - 20:47

macieju wiem o tym, dlatego zaznaczyłem swoją wątpliwość, gdyż nie znam modelu 4550

#31 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 luty 2010 - 20:50

4550 to kompakt Tiagry, trzeba się trochę więcej interesować.


#32 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 luty 2010 - 21:27

Dla pamięci :

cyfry ostatnie w oznaczeniach korbowodu to :

xx50 - korbowód typu kompakt ( rozstaw 110 )
xx03 - korbowód trójtarczowy ( rozstaw 130/74, Ultegra 130/92 )
xx00 - korbowód dwutarczowy standard ( rozstaw 130 )

Kompakty mają przełozenia - 50/34
Kompakt nie wystepuje tylko w grupie 2300.

Trójtarcze -
Sora, Tiagra, 105 - 50/39/30
2300 - 52/42/30
Ultegra - 52/39/30

Dwutarcze standard:
2300 - 52/39
Tiagra - 52/39
105 - 52/39, 53/39, 50/39
Ultegra - 53/39, 52/39
Durace - 53/42, 52/39, 53/39, 54/42, 55/42, 56/44

Grupa Ultegra i Durace jest w systemie - Hollowglide, oraz posiadają wzmocniony pająk.

Katalog Shimano 2010 r.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#33 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 marzec 2010 - 21:43

A może ktoś podać szerokość kasety 9s lub 10s (105 lub Ultegry 6600, 6700, 6500)
do czego? mam piastę sh 600 (6400) i kasetę 8s o szerokości 37,8 mm (bez nakrętki) i zastanawiam się czy mogę zastosować nową kasetę jw bez wymiany piasty, czy muszę wymienić piastę?

szerokość między nakrętkami piasty to 130mm bębenek ma 34,8mm

#34 MK747

MK747
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 marzec 2010 - 22:32

Mam mozliwość zakupu r700. Do której grupy można ją porównać?
Czy warto w nia inwestować?
Chodziło mi oczywiście o korbę :-D

#35 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 07 marzec 2010 - 22:38

Mam mozliwość zakupu r700. Do której grupy można ją porównać?
Czy warto w nia inwestować?
Chodziło mi oczywiście o korbę :-D


ULTEGRA?

#36 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 marzec 2010 - 23:42

A może ktoś podać szerokość kasety 9s lub 10s (105 lub Ultegry 6600, 6700, 6500)
do czego? mam piastę sh 600 (6400) i kasetę 8s o szerokości 37,8 mm (bez nakrętki) i zastanawiam się czy mogę zastosować nową kasetę jw bez wymiany piasty, czy muszę wymienić piastę?

szerokość między nakrętkami piasty to 130mm bębenek ma 34,8mm


Jaki masz bebenek założony, jesli taki pod 7 to nic innego nie złaożysz, chyba że dasz kasete 9 bez jednej koronki i bedzie 8 o skoku na 9 i klamki do tego.
Jak masz bębenek na 8 to i 9 i 10 założy.

Ja ostatnio przekładałem sobie bębenek w 600 na 8 , jeszcze tylko wyrównać przesunięcie na osi mi zostało.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#37 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 marzec 2010 - 12:40

Jaki masz bebenek założony


kaseta wchodzi 8, więc bębenek też od 8, ale dla bezpieczeństwa koła i szprych największa koronka jest zdjęta i całość jest odsunięta podkładką (taki nawyk z lat poprzednich), czyli mogę dać nawet 10, a jakie są odległości, grubość podkładek, i koronek w 10, znalazłem w sieci tylko 9

i rozumiem że przerzutka to spokojnie obsłuży (10)

a nad klamkomanetkami to się dopiero zastanawiam :roll: w przeciwieństwie do niekturych nie jest to dlamnie dyskomfort 8-)

#38 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 08 marzec 2010 - 12:57

GreQ - na dole tej strony jest wszystko ładnie rozpisane:
http://sheldonbrown.com/k7.html

#39 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 marzec 2010 - 13:05

a sie tyle naszukałem i wszędzie było tylko do 9 Campa byla 10 a SH nie, dzięki

#40 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 marzec 2010 - 19:38


Jaki masz bebenek założony


kaseta wchodzi 8, więc bębenek też od 8, ale dla bezpieczeństwa koła i szprych największa koronka jest zdjęta i całość jest odsunięta podkładką (taki nawyk z lat poprzednich), czyli mogę dać nawet 10, a jakie są odległości, grubość podkładek, i koronek w 10, znalazłem w sieci tylko 9

i rozumiem że przerzutka to spokojnie obsłuży (10)

a nad klamkomanetkami to się dopiero zastanawiam :roll: w przeciwieństwie do niekturych nie jest to dlamnie dyskomfort 8-)


Dla bezpieczeństwa koła ???
Rezygnujesz z jednego biegu ??

Daj po prostu nakładke na szprychy jesl.i boisz sieo szprychy i p[rzerzutke wuregulowaną mieć trzeba i zero kłopota.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź