Postanowiłem stworzyć ten wątek aby pomóc wszystkim przyszłym klientom, którzy często zadają podobne pytania. Wątek oczywiście będzie uzupełniany o kolejne informacje, jeśli ktoś ma pytania - niechaj je zada.
1. Zamówiłem wczoraj rower do dziś nic nie przyszło, czy mam zamawiać ponownie itd.
Po zamówieniu zwykle przychodzi prosty email z jego potwierdzeniem. Zamówienie zostało przyjęte, ale jeszcze nie przetworzone przez nasz dział sprzedaży w centrali firmy, w Bocholt. Staramy się by w ciągu max 48 h doszedł kolejny email z rachunkiem w PDFie, w nim znajduje się prócz informacji o płatności przelewem także ważna data: złożenia roweru.
2. Na stronie napisane było, że czas złożenia to 3-4 tygodnie, a mój rower przyjdzie do mnie za 2 miesiące.
Data złożenia roweru dostępna na stronie nie jest póki co niestety rzeczywistym terminem. Pracujemy nad tym aby system na bieżąco pokazywał dostępność ramy w danym malowaniu i rozmiarze (zdarzają się niestety wpadki), ale ważna jest też dostępność innych części. Czasem zdarza się, że mostek jednego typu bądź kierownicę lub koła można zastąpić innym, to samo z oponami. Taki zabieg pomaga często przybliżyć datę montażu. Bywa jednak tak, że czekamy na spóźniającą się dostawę kół lub widelcy i wtedy niestety trzeba poczekać. Szczególnie w środku sezonu.
Ostatnie lata pokazują, że najlepiej zamawiać rower pod koniec sezonu lub przed startem nowego (okolice Nowego Roku). Wtedy kolejka chętnych jest najmniejsza.
3. Jak najlepiej zapłacić? Czy zamrozicie pieniądze na koncie?
Spread walutowy spędza niejednemu sen z powiek. Duża część klientów kupuje walutę w kantorze internetowym i z takiego konta realizuje przelew.
Płatność to przelew SEPA, najtańszy i najszybszy między krajami Unii i zwykle banki obciążają kwotą 5 zł. Możliwa jest też płatność PayPalem i kartą, ale spread przy zakupie Uncle Jimbo sięgnął u jednego z klientów kwoty 400 złotych. Niefajna sytuacja ani dla nas ani dla nabywcy.
Niektórzy klienci wybierają opcję skorzystania z kantoru walutowego, inni używają karty Revoult.
Wymagamy by pieniądze znalazły się na koncie najpóźniej na 2 tygodnie przed oznaczoną datą montażu roweru. Czy warto zapłacić wcześniej?
Z mojego doświadczenia wynika, że tak. Zdarzają się przesunięcia w kolejce (ktoś zrezygnował, nie zapłacił na czas), które cieszą szczególnie w środku sezonu. Niemniej jednak gdy przekraczana jest data 2 tygodni koledzy w centrali przesuwają nieopłacone zamówienie na koniec kolejki.
Niestety nie jest to przyjemna wiadomość dla zamawiającego.
Czasem zdarza się, że gotówki chwilowo brakuje potrzebujemy wtedy sygnał, że wpłata będzie ale np na 10 dni przed datą montażu. Można wtedy zawczasu poprosić by zamówienie pozostało w kolejce.
4. Zapomniałem zmienić owijkę, dołożyć koszyki, pedały, a kierownica chyba będzie za wąska...
Nie ma problemu. Proszę napisać do nas, podając nr klienta i nr zamówienia. Jeśli rower nie trafił na stanowisko montażowe taka zmiana dojdzie do skutku. W przypadku gdy zmiana preferencji wiąże się z dopłatą firma wystawia dodatkowy rachunek na kolejną część.
5. Faktura VAT na firmę: nie ma problemu. Firma powinna być zarejestrowana w europejskim systemie czyli posiadać nr VAT widoczny w księgowości w niemieckiej centrali (z dopiskiem PL na początku)
Przed złożeniem zamówienia na mój email można wysłać info zawierające:
- nazwę i typ firmy
- nr VAT czyli NIP
- nazwisko osoby kontaktowej z datą urodzenia
- adres firmy oraz adres dostawy roweru bądź towarów
- nr telefonu
- adres email
6. Hak przerzutki.
Większość modeli jest dostępna na stronie, jeśli są problemy z doborem - proszę o email.
7. Chciałbym zmienić konfigurację roweru dostępnego od ręki lub powystawowego.
Niestety rowerów widocznych jako BIKE NOW czyli ROSE PRO SL i ich wersji dla Pań nie można konfigurować.
Podobnie z rowerami w zakładce "pojedyncze egzemplarze". To rowery złożone i eksponowane na wystawach w naszych sklepach bądź podczas pokazów.
8. Zniżka na pedały, koszyki, liczniki itd. Zgodnie z naszymi zasadami udzielamy 10% rabatu na wszelkie artykuły doczepiane bądź dokręcane do roweru podczas zamówienia. Rabat 10% pokaże się na ostatnim etapie składania zamówienia. Promocją 10% objęte są także zestawy buty + pedały.
9. Przegląd "zerowy": nasze rowery po złożeniu i spakowaniu przygotowane są do jazdy. Wszelkie nieprawidłowości (źle zmieniające przerzutki, luzy itd) bardzo proszę zgłaszać bezpośrednio do mnie.
Przegląd zerowy nie jest konieczny, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów należy zrobić przegląd w zaufanym warsztacie, który sprawdzi luzy, przesmaruje, ewentualnie podreguluje działanie napędu.
Pieczątka przystawiona na naszej karcie roweru/gwarancyjnej załatwia sprawę pierwszego przeglądu niezbędnego do uznania gwarancji.