Skocz do zawartości


Zdjęcie

Postawić Na Ultegrę Czy 105


125 odpowiedzi w tym temacie

#101 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8632 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 wrzesień 2016 - 11:35

Oprócz sworzni są jeszcze tuleje i nie wiem, czy one nie mają mniejszej szerokości, a więc mogą zużywać się nieco szybciej.

image03.jpg

image05.jpg


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#102 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:01

We współczesnych łańcuchach rowerowych tuleje wewnętrzne nie występują jako oddzielny element, bo powstają z przetłoczeń wewnętrznych blaszek ogniwa, więc ten rysunek to niezbyt adekwatny. 

http://www.bikerumor...gra-6800-group/

Cały łańcuch 11-rz jest węższy o 0.26 mm, więc skoro wewnętrzna szerokość jest taka sama jak w 10-rz, to węższe muszą być blaszki ogniw no i sworznie. Zatem ogólna szerokość tulei (takiej wirtualnej) musi być nieco niższa, niż w łańcuchu 10-rz.



#103 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8655 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:03

Łańcuchy rowerowe nie mają tulei - zwróć uwagę, że podczas rozkuwania łańcucha wypada z niego rolka, ale pod nią nie ma tulei jako osobnego elementu.

W tym przypadku tuleję zastępują "wygniecenia" ogniw wewnętrznych, schodzące się do wnętrza łańcucha i stanowiące podparcie dla rolek. Natomiast ich zauważalne zużycie zwykle następuje dopiero wtedy, kiedy łańcuch jest już solidnie zajechany na sworzniach i już dawno powinien zostać wymieniony.


  • tomek.glazewski lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#104 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:11

Napęd 1x11 jest jak powrót do epoki kamienia łupanego ;) I do tego jeszcze jest droższy niż 2x11...

#105 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8655 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:37

Jeździłeś czy tak sobie mówisz? ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#106 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 wrzesień 2016 - 13:28

Napęd 1x11 czy 1x12 to najlepsza rzecz jaką w ostatnim czasie wymyślili. Do MTB świetne rozwiązanie, a i w przełaju fajna sprawa
  • mikroos lubi to

#107 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8632 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 wrzesień 2016 - 13:30

Czyli rolka (zewnętrzna powierzchnia pracy kół zębatych) jest połączona/spełnia funkcję tulei (wewnętrzna powierzchnia pracy sworznia) ;)

Sprawdzę przy montażu nowego łańcucha ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#108 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 02 wrzesień 2016 - 13:46

do uzytku w gorach sie to nie nadaje na podjezdzie braknie a na zjazdach nie dokrecisz.Pza tym na szosie co chwila nie rpzerzuca sie miedz tarczami.



#109 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 02 wrzesień 2016 - 14:04

Jeździłeś czy tak sobie mówisz? ;)

Jeździłem na 1x5 jak jeszcze wielu z was nie było na świecie :) 



#110 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 02 wrzesień 2016 - 14:10

Napęd 1x11 czy 1x12 to najlepsza rzecz jaką w ostatnim czasie wymyślili. Do MTB świetne rozwiązanie, a i w przełaju fajna sprawa

Ciekawe jak długo nad tym myśleli ;)

Cechy napędu 1x...:

Większa rozpiętość kosztem gorszego stopniowania lub mała rozpiętość i lepsze stopniowanie

Przekosy łańcucha na skrajnych biegach.

Zaleta: cool i trendi :)



#111 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8655 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 wrzesień 2016 - 14:23

Jeździłem na 1x5 jak jeszcze wielu z was nie było na świecie :)

Czyli jeździłeś na rozpiętości poniżej 100%. Jeżeli chcesz to porównywać z 500% w SRAM Eagle, to nie jestem pewny, czy jest to do końca uprawnione ;)


  • kaloo lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#112 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2016 - 14:34

Różnica między 10 a 11 w praktyce jest żadna - wymiana korby i (lub) kasety daje podobne efekty. Przecież i przy 10 i 11 skrajne wielkości koronek są te same. Przy 11 będzie jednak koronka - pośrednia - więcej. Przecież to nic innego jak ,,chłyt'' reklamowy, bo przecież co roku trzeba zmieniać części :) A już gadanie o latach świetlnych jest o tyle uzasadnione, że autor tych słów faktycznie odleciał w kosmos....



#113 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8655 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 wrzesień 2016 - 15:16

Zależy, o czym dokładnie mówimy. Ogólnie postęp z 10 na 11 rzędów to ewolucja, ale na pewno nie rewolucja. Moim zdaniem na pewno nie warto przechodzić na 11 rzędów tylko dlatego, że chcemy mieć dodatkową koronkę.

 

Za to już np. grupa 105 11-rzędowa pracuje zdecydowanie lepiej od 10-rzędowej, szczególnie kiedy obie mają już nieco kilometrów na liczniku.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#114 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 02 wrzesień 2016 - 15:41

Czyli jeździłeś na rozpiętości poniżej 100%. Jeżeli chcesz to porównywać z 500% w SRAM Eagle, to nie jestem pewny, czy jest to do końca uprawnione ;)

Tak, może i rozpiętość 500% ale jaka różnica pomiędzy poszczególnymi biegami? 4 zęby? Strzelam, bo nie mam pojęcia. Mi najlepiej się jeździ przy stopniowaniu o 1 ząbek. Czasem różnica 2 zębów jest za duża, bo tak za wysoka kadencja a tak za niska...



#115 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3226 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 wrzesień 2016 - 16:32

Mi przy mniejszych koronkach jeden ząbek to za dużo :)
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#116 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2016 - 16:46

Zawsze mam niezły ubaw czytając dyskusje pomiędzy kolarzami MTB którzy nie rozumieją stopniowania o ząbek i kolarzami szosowymi dla których stopniowanie w kasetach MTB to ... też dramat ;)

#117 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8655 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 wrzesień 2016 - 16:49

A to już osobna sprawa ;) Perfekcyjnie dobrana kadencja i przełożenie mają sens na kilkukilometrowej prostej na asfalcie, ale na pewno nie w terenie, gdzie warunki zmieniają się co kilka sekund.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#118 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 02 wrzesień 2016 - 17:30

Mi przy mniejszych koronkach jeden ząbek to za dużo :)

To też prawda - czasem by się chciało przeskoku o pół ząbka ;)



#119 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2016 - 18:04

Wiecie co będzie następnym krokiem producentów, aby upakować jeszcze więcej biegów?

Skrócenie podziałki łańcucha. To dopiero będzie rewolucja! A jakie zyski, bo przecież znów trzeba będzie wymieniać wszystko.

Może 5/16 cala, albo 3/8? 

 

P.S.

A może powrót do koncepcji 10 mm chain pitch?

http://progettopista...tch-series.html

 



#120 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 02 wrzesień 2016 - 19:45

Właśnie oglądałem orbee na to 105 w sumie dobra cena jednak ultegra to ultegra jak różnica w cenie nie duża To chyba bralbym ultegre.

Gdyby to komuś pomogło
Orbea full carbo ful 105 5800
5900 - 900zl w bonie

Inter sport



Dodaj odpowiedź