Oprócz sworzni są jeszcze tuleje i nie wiem, czy one nie mają mniejszej szerokości, a więc mogą zużywać się nieco szybciej.


Posted 02 September 2016 - 11:35
Oprócz sworzni są jeszcze tuleje i nie wiem, czy one nie mają mniejszej szerokości, a więc mogą zużywać się nieco szybciej.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 02 September 2016 - 12:01
We współczesnych łańcuchach rowerowych tuleje wewnętrzne nie występują jako oddzielny element, bo powstają z przetłoczeń wewnętrznych blaszek ogniwa, więc ten rysunek to niezbyt adekwatny.
http://www.bikerumor...gra-6800-group/
Cały łańcuch 11-rz jest węższy o 0.26 mm, więc skoro wewnętrzna szerokość jest taka sama jak w 10-rz, to węższe muszą być blaszki ogniw no i sworznie. Zatem ogólna szerokość tulei (takiej wirtualnej) musi być nieco niższa, niż w łańcuchu 10-rz.
Posted 02 September 2016 - 12:03
Łańcuchy rowerowe nie mają tulei - zwróć uwagę, że podczas rozkuwania łańcucha wypada z niego rolka, ale pod nią nie ma tulei jako osobnego elementu.
W tym przypadku tuleję zastępują "wygniecenia" ogniw wewnętrznych, schodzące się do wnętrza łańcucha i stanowiące podparcie dla rolek. Natomiast ich zauważalne zużycie zwykle następuje dopiero wtedy, kiedy łańcuch jest już solidnie zajechany na sworzniach i już dawno powinien zostać wymieniony.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 02 September 2016 - 12:37
Jeździłeś czy tak sobie mówisz? ![]()

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 02 September 2016 - 13:30
Czyli rolka (zewnętrzna powierzchnia pracy kół zębatych) jest połączona/spełnia funkcję tulei (wewnętrzna powierzchnia pracy sworznia) ![]()
Sprawdzę przy montażu nowego łańcucha ![]()
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 02 September 2016 - 14:10
Napęd 1x11 czy 1x12 to najlepsza rzecz jaką w ostatnim czasie wymyślili. Do MTB świetne rozwiązanie, a i w przełaju fajna sprawa
Ciekawe jak długo nad tym myśleli ![]()
Cechy napędu 1x...:
Większa rozpiętość kosztem gorszego stopniowania lub mała rozpiętość i lepsze stopniowanie
Przekosy łańcucha na skrajnych biegach.
Zaleta: cool i trendi ![]()
Posted 02 September 2016 - 14:23
Jeździłem na 1x5 jak jeszcze wielu z was nie było na świecie
Czyli jeździłeś na rozpiętości poniżej 100%. Jeżeli chcesz to porównywać z 500% w SRAM Eagle, to nie jestem pewny, czy jest to do końca uprawnione ![]()

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 02 September 2016 - 14:34
Różnica między 10 a 11 w praktyce jest żadna - wymiana korby i (lub) kasety daje podobne efekty. Przecież i przy 10 i 11 skrajne wielkości koronek są te same. Przy 11 będzie jednak koronka - pośrednia - więcej. Przecież to nic innego jak ,,chłyt'' reklamowy, bo przecież co roku trzeba zmieniać części
A już gadanie o latach świetlnych jest o tyle uzasadnione, że autor tych słów faktycznie odleciał w kosmos....
Posted 02 September 2016 - 15:16
Zależy, o czym dokładnie mówimy. Ogólnie postęp z 10 na 11 rzędów to ewolucja, ale na pewno nie rewolucja. Moim zdaniem na pewno nie warto przechodzić na 11 rzędów tylko dlatego, że chcemy mieć dodatkową koronkę.
Za to już np. grupa 105 11-rzędowa pracuje zdecydowanie lepiej od 10-rzędowej, szczególnie kiedy obie mają już nieco kilometrów na liczniku.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 02 September 2016 - 15:41
Czyli jeździłeś na rozpiętości poniżej 100%. Jeżeli chcesz to porównywać z 500% w SRAM Eagle, to nie jestem pewny, czy jest to do końca uprawnione
Tak, może i rozpiętość 500% ale jaka różnica pomiędzy poszczególnymi biegami? 4 zęby? Strzelam, bo nie mam pojęcia. Mi najlepiej się jeździ przy stopniowaniu o 1 ząbek. Czasem różnica 2 zębów jest za duża, bo tak za wysoka kadencja a tak za niska...
Posted 02 September 2016 - 16:49
A to już osobna sprawa
Perfekcyjnie dobrana kadencja i przełożenie mają sens na kilkukilometrowej prostej na asfalcie, ale na pewno nie w terenie, gdzie warunki zmieniają się co kilka sekund.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 02 September 2016 - 18:04
Wiecie co będzie następnym krokiem producentów, aby upakować jeszcze więcej biegów?
Skrócenie podziałki łańcucha. To dopiero będzie rewolucja! A jakie zyski, bo przecież znów trzeba będzie wymieniać wszystko.
Może 5/16 cala, albo 3/8?
P.S.
A może powrót do koncepcji 10 mm chain pitch?
http://progettopista...tch-series.html