Oprócz sworzni są jeszcze tuleje i nie wiem, czy one nie mają mniejszej szerokości, a więc mogą zużywać się nieco szybciej.

Postawić Na Ultegrę Czy 105
#101
Napisano 02 wrzesień 2016 - 11:35
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#102
Gosc_marvelo_*
Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:01
We współczesnych łańcuchach rowerowych tuleje wewnętrzne nie występują jako oddzielny element, bo powstają z przetłoczeń wewnętrznych blaszek ogniwa, więc ten rysunek to niezbyt adekwatny.
http://www.bikerumor...gra-6800-group/
Cały łańcuch 11-rz jest węższy o 0.26 mm, więc skoro wewnętrzna szerokość jest taka sama jak w 10-rz, to węższe muszą być blaszki ogniw no i sworznie. Zatem ogólna szerokość tulei (takiej wirtualnej) musi być nieco niższa, niż w łańcuchu 10-rz.
#103
Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:03
Łańcuchy rowerowe nie mają tulei - zwróć uwagę, że podczas rozkuwania łańcucha wypada z niego rolka, ale pod nią nie ma tulei jako osobnego elementu.
W tym przypadku tuleję zastępują "wygniecenia" ogniw wewnętrznych, schodzące się do wnętrza łańcucha i stanowiące podparcie dla rolek. Natomiast ich zauważalne zużycie zwykle następuje dopiero wtedy, kiedy łańcuch jest już solidnie zajechany na sworzniach i już dawno powinien zostać wymieniony.
- tomek.glazewski lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#105
Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:37
Jeździłeś czy tak sobie mówisz?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#107
Napisano 02 wrzesień 2016 - 13:30
Czyli rolka (zewnętrzna powierzchnia pracy kół zębatych) jest połączona/spełnia funkcję tulei (wewnętrzna powierzchnia pracy sworznia)
Sprawdzę przy montażu nowego łańcucha
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#110
Napisano 02 wrzesień 2016 - 14:10
Napęd 1x11 czy 1x12 to najlepsza rzecz jaką w ostatnim czasie wymyślili. Do MTB świetne rozwiązanie, a i w przełaju fajna sprawa
Ciekawe jak długo nad tym myśleli
Cechy napędu 1x...:
Większa rozpiętość kosztem gorszego stopniowania lub mała rozpiętość i lepsze stopniowanie
Przekosy łańcucha na skrajnych biegach.
Zaleta: cool i trendi
#111
Napisano 02 wrzesień 2016 - 14:23
Jeździłem na 1x5 jak jeszcze wielu z was nie było na świecie
Czyli jeździłeś na rozpiętości poniżej 100%. Jeżeli chcesz to porównywać z 500% w SRAM Eagle, to nie jestem pewny, czy jest to do końca uprawnione
- kaloo lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#112
Gosc_Bullet_*
Napisano 02 wrzesień 2016 - 14:34
Różnica między 10 a 11 w praktyce jest żadna - wymiana korby i (lub) kasety daje podobne efekty. Przecież i przy 10 i 11 skrajne wielkości koronek są te same. Przy 11 będzie jednak koronka - pośrednia - więcej. Przecież to nic innego jak ,,chłyt'' reklamowy, bo przecież co roku trzeba zmieniać części A już gadanie o latach świetlnych jest o tyle uzasadnione, że autor tych słów faktycznie odleciał w kosmos....
#113
Napisano 02 wrzesień 2016 - 15:16
Zależy, o czym dokładnie mówimy. Ogólnie postęp z 10 na 11 rzędów to ewolucja, ale na pewno nie rewolucja. Moim zdaniem na pewno nie warto przechodzić na 11 rzędów tylko dlatego, że chcemy mieć dodatkową koronkę.
Za to już np. grupa 105 11-rzędowa pracuje zdecydowanie lepiej od 10-rzędowej, szczególnie kiedy obie mają już nieco kilometrów na liczniku.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#114
Napisano 02 wrzesień 2016 - 15:41
Czyli jeździłeś na rozpiętości poniżej 100%. Jeżeli chcesz to porównywać z 500% w SRAM Eagle, to nie jestem pewny, czy jest to do końca uprawnione
Tak, może i rozpiętość 500% ale jaka różnica pomiędzy poszczególnymi biegami? 4 zęby? Strzelam, bo nie mam pojęcia. Mi najlepiej się jeździ przy stopniowaniu o 1 ząbek. Czasem różnica 2 zębów jest za duża, bo tak za wysoka kadencja a tak za niska...
#117
Napisano 02 wrzesień 2016 - 16:49
A to już osobna sprawa Perfekcyjnie dobrana kadencja i przełożenie mają sens na kilkukilometrowej prostej na asfalcie, ale na pewno nie w terenie, gdzie warunki zmieniają się co kilka sekund.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#119
Gosc_marvelo_*
Napisano 02 wrzesień 2016 - 18:04
Wiecie co będzie następnym krokiem producentów, aby upakować jeszcze więcej biegów?
Skrócenie podziałki łańcucha. To dopiero będzie rewolucja! A jakie zyski, bo przecież znów trzeba będzie wymieniać wszystko.
Może 5/16 cala, albo 3/8?
P.S.
A może powrót do koncepcji 10 mm chain pitch?
http://progettopista...tch-series.html
Dodaj odpowiedź
