Skocz do zawartości


Zdjęcie

Postawić Na Ultegrę Czy 105


125 odpowiedzi w tym temacie

#81 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 22 czerwiec 2016 - 00:02

Tak jak napisał chris. 

 

Ten "tool" dość mocno ułatwia regulację przerzutki, ale nie jest niezbędny ;)


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#82 Arek74

Arek74
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądDuszniki Zdrój

Napisano 22 czerwiec 2016 - 13:14

Taśma klejąca dwustronna + kawałek puszki aluminiowej i po problemie :)



#83 air

air
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 15 sierpień 2016 - 17:44

Ktoś z Was orientuje się może jaka jest waga całej grupy 105 5800 i Ultegry, jaka jest miedzy nimi rożnica?



#84 tybero

tybero
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 15 sierpień 2016 - 18:56

http://www.thebikela...oupset-weights/

 



#85 air

air
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 15 sierpień 2016 - 20:42

Dziękuje bardzo, tego właśnie szukałem. A przy okazji jestem w szoku, różnica w cenie 1200zł na grupie a 200 gram róznicy 105 do Ultegry. Obstawiałbym sporo więcej.

 

Może komuś się przyda zestawienie wagi do ceny

 

Tiagra 4700-    2754 gram około 1500 zł

105_5800-       2498 gram około 1900 zł

Ultegra 6800- 2294 gram około 3100 zł

 



#86 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8655 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 sierpień 2016 - 20:50

Akurat waga jest najmniej istotną różnicą pomiędzy tymi grupami. Zresztą osprzęt Shimano nigdy do szczególnie lekkiego nie należał.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#87 szosowiec_pro

szosowiec_pro
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 29 sierpień 2016 - 10:12

Jak komuś zależy na wadze to ja bym szedł w Srama. A przy dylemacie Ultegra vs 105 sam nie wiem co bym wybrał;p Mam w treningowym rowerze 105 i nie mam w zasadzie żadnych zastrzeżeń, więc może i tą 105?


  • poziom79 lubi to

#88 tybero

tybero
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 29 sierpień 2016 - 10:37

Ja kilka dni temu założyłem Force'a 22 i jestem na razie bardzo zadowolony. Szczególnie z regulacji odległości dzwigni hamulca i przerzutki. Precyzja zmiany biegów też mi się podoba. Na razie nie widzę minusów, a przy Shimano kilka było. Zobaczymy co bęzdie dalej ;)



#89 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 29 sierpień 2016 - 18:11

Ja dodam od siebie że 105 zdaje się mieć najwygodniejsze klamki :)



#90 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 29 sierpień 2016 - 18:25

Użytkuję obie grupy, do zwykłej jazdy - wystarczy 105, chcesz pojeździć ostrzej, atakujesz wzniesienia i górki - to już ultegra.



#91 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 30 sierpień 2016 - 19:33

Czy ja wiem, mam 105 i sporo jezdze po gorach i raczej nie ma problemow. Bez klopotow i szybko przerzuca nawet na stromych sciankach pod duzym obciazeniem. 

Dla mnie jedyna wada tej grupy(choc tez nie jakas wielka) to troche duza waga, no ale ogolnie Shimano pod tym wzgledem wypada tak sobie.



#92 provid

provid
  • Użytkownik
  • 93 postów
  • SkądBłażejewo

Napisano 30 sierpień 2016 - 22:05

Dla szpanu tylko wziąłbym Ultegre ale do codziennej jazdy/treningów starczy w zupełności 105.

Różnica wagowa jest za mała, żeby płacić klika ładnych stówek więcej. Można zrobić miksa jeszcze ;)



#93 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 wrzesień 2016 - 20:03

Proponuję wybrać Ultegre 11

 

Robiłem w tym samym czasie 105 i Ultegre tegoroczną i diabeł tkwi w szczegółach, są to drobnostki , ale całokształt tego osprzętu i jego pracy  jednak daje przewagę Ultegrze.

 

Jeśli masz kupować to poczekaj na wersje 2017 bo będzie to całkowicie nowa przeprojektowana grupa, w której będą poprawione mankamenty wersji 2015-2016  co będzie wpływało  na korzyść wersji 2017  - piszę o wersji linkowej..

 

Kupowanie w całości nowego napędu na 10 to cofanie się do tyłu o parę lat świetlnych  i nie ma to żadnego sensu , jeśli nie będzie to jakaś super oferta .

 

Co do pracy osprzętu na 11, ludzie mają czasem problemy bo nie potrafią prawidłowo wyregulować, mają stare pancerze  ciulowe linki przerzutki itd, a najgorsze ze są czasem leniami o flejami  - czyli aaa napęd jakoś im tam se chodzi , byle się kręciło, przykre to ale prawdziwe.

Podstawą prawidłowej pracy przerzutek jest czysty i nie zasmarowany smarami łańcuch, wtedy nie klei się do koronek i śmiga po kasecie na dotyk.

 

Jeśli wymieniamy osprzęt na nowy system to całość systemu napędowego i homologicznie, najlepiej żadnych kombinacji grupowych , jedna grupa i to śmiga ze sobą prawidłowo.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#94 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 01 wrzesień 2016 - 20:48



Kupowanie w całości nowego napędu na 10 to cofanie się do tyłu o parę lat świetlnych

He, he dobre



#95 Frania.Bania

Frania.Bania
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 02 wrzesień 2016 - 07:23


Podstawą prawidłowej pracy przerzutek jest czysty i nie zasmarowany smarami łańcuch, wtedy nie klei się do koronek i śmiga po kasecie na dotyk.

 

Jeśli wymieniamy osprzęt na nowy system to całość systemu napędowego i homologicznie, najlepiej żadnych kombinacji grupowych , jedna grupa i to śmiga ze sobą prawidłowo.

 

Czystość to podstawa, napęd musi błyszczeć czy to Szosa czy MTB, czyścić myć i delikatnie smarować, rower może byćwrudny napęd nie



#96 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 02 wrzesień 2016 - 08:11

dlaczego 10 to cofanie sie do tyłu?jakos mi nie zalezy na tej jednej koronce a trwałość jednak przemawia za 10s...



#97 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8655 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 wrzesień 2016 - 08:24

A na czym miałaby polegać lepsza trwałość 10-rzędówek?

 

11-rzędowe koronki mają tę samą szerokość co 10-rzędowe (węższe są tylko podkładki między nimi), więc różnicy w żywotności nie powinno być. Podobnie rzecz się ma z szerokością łańcuchów - grubość blaszek oraz sworzni (to na nich zachodzi zużycie!) jest ta sama, zmienia się tylko wewnętrzny prześwit ogniw.

 

Skok z 10 na 11 rzędów jest o tyle ciekawy, że poszerzono bębenek na piaście, więc nawet precyzja zmiany biegów wcale nie musi być dużo wyższa - różnica w rozstawie koronek wynosi zaledwie 5%.

 

 

Zresztą życie również pokazuje, że nowe grupy są całkiem żywotne, np. nowa 105 bije na głowę poprzednią generację, a na poziomie Ultegry żywotność pozostała na bardzo podobnym poziomie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#98 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 02 wrzesień 2016 - 09:12

jakos patrzac na postep technologiczny nie wierze ze cos nowszego jest bardziej zywotnego,czyli łancuch 11s shimano wiecej wytrzymuje niz 10s?tak z ciekawosci pytam



#99 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2016 - 11:16

Ale ze od razu lata swietlne? O takiej roznicy to mozna mowic porownujac np. naped 7 czy 8 rzedowy do 11, a nie taki co ma jedna zebatke mniej.

#100 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8655 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 wrzesień 2016 - 11:21

czyli łancuch 11s shimano wiecej wytrzymuje niz 10s?

Wytrzymuje praktycznie tyle samo. Powód jest banalny: zużycie zachodzi na sworzniach, których grubość jest taka sama niezależnie od typu łańcucha. Jedyna realna różnica wynika z tego, że w niektórych łańcuchach są one np. utwardzane chromem, a w innych nie, ale na pewno nie z szerokości łańcucha.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź