Tak jak napisał chris.
Ten "tool" dość mocno ułatwia regulację przerzutki, ale nie jest niezbędny
Napisano 22 czerwiec 2016 - 00:02
Tak jak napisał chris.
Ten "tool" dość mocno ułatwia regulację przerzutki, ale nie jest niezbędny
Napisano 15 sierpień 2016 - 20:42
Dziękuje bardzo, tego właśnie szukałem. A przy okazji jestem w szoku, różnica w cenie 1200zł na grupie a 200 gram róznicy 105 do Ultegry. Obstawiałbym sporo więcej.
Może komuś się przyda zestawienie wagi do ceny
Tiagra 4700- 2754 gram około 1500 zł
105_5800- 2498 gram około 1900 zł
Ultegra 6800- 2294 gram około 3100 zł
Napisano 15 sierpień 2016 - 20:50
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 29 sierpień 2016 - 10:37
Ja kilka dni temu założyłem Force'a 22 i jestem na razie bardzo zadowolony. Szczególnie z regulacji odległości dzwigni hamulca i przerzutki. Precyzja zmiany biegów też mi się podoba. Na razie nie widzę minusów, a przy Shimano kilka było. Zobaczymy co bęzdie dalej
Napisano 30 sierpień 2016 - 19:33
Czy ja wiem, mam 105 i sporo jezdze po gorach i raczej nie ma problemow. Bez klopotow i szybko przerzuca nawet na stromych sciankach pod duzym obciazeniem.
Dla mnie jedyna wada tej grupy(choc tez nie jakas wielka) to troche duza waga, no ale ogolnie Shimano pod tym wzgledem wypada tak sobie.
Napisano 01 wrzesień 2016 - 20:03
Proponuję wybrać Ultegre 11
Robiłem w tym samym czasie 105 i Ultegre tegoroczną i diabeł tkwi w szczegółach, są to drobnostki , ale całokształt tego osprzętu i jego pracy jednak daje przewagę Ultegrze.
Jeśli masz kupować to poczekaj na wersje 2017 bo będzie to całkowicie nowa przeprojektowana grupa, w której będą poprawione mankamenty wersji 2015-2016 co będzie wpływało na korzyść wersji 2017 - piszę o wersji linkowej..
Kupowanie w całości nowego napędu na 10 to cofanie się do tyłu o parę lat świetlnych i nie ma to żadnego sensu , jeśli nie będzie to jakaś super oferta .
Co do pracy osprzętu na 11, ludzie mają czasem problemy bo nie potrafią prawidłowo wyregulować, mają stare pancerze ciulowe linki przerzutki itd, a najgorsze ze są czasem leniami o flejami - czyli aaa napęd jakoś im tam se chodzi , byle się kręciło, przykre to ale prawdziwe.
Podstawą prawidłowej pracy przerzutek jest czysty i nie zasmarowany smarami łańcuch, wtedy nie klei się do koronek i śmiga po kasecie na dotyk.
Jeśli wymieniamy osprzęt na nowy system to całość systemu napędowego i homologicznie, najlepiej żadnych kombinacji grupowych , jedna grupa i to śmiga ze sobą prawidłowo.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
Napisano 02 wrzesień 2016 - 07:23
Podstawą prawidłowej pracy przerzutek jest czysty i nie zasmarowany smarami łańcuch, wtedy nie klei się do koronek i śmiga po kasecie na dotyk.
Jeśli wymieniamy osprzęt na nowy system to całość systemu napędowego i homologicznie, najlepiej żadnych kombinacji grupowych , jedna grupa i to śmiga ze sobą prawidłowo.
Czystość to podstawa, napęd musi błyszczeć czy to Szosa czy MTB, czyścić myć i delikatnie smarować, rower może byćwrudny napęd nie
Napisano 02 wrzesień 2016 - 08:24
A na czym miałaby polegać lepsza trwałość 10-rzędówek?
11-rzędowe koronki mają tę samą szerokość co 10-rzędowe (węższe są tylko podkładki między nimi), więc różnicy w żywotności nie powinno być. Podobnie rzecz się ma z szerokością łańcuchów - grubość blaszek oraz sworzni (to na nich zachodzi zużycie!) jest ta sama, zmienia się tylko wewnętrzny prześwit ogniw.
Skok z 10 na 11 rzędów jest o tyle ciekawy, że poszerzono bębenek na piaście, więc nawet precyzja zmiany biegów wcale nie musi być dużo wyższa - różnica w rozstawie koronek wynosi zaledwie 5%.
Zresztą życie również pokazuje, że nowe grupy są całkiem żywotne, np. nowa 105 bije na głowę poprzednią generację, a na poziomie Ultegry żywotność pozostała na bardzo podobnym poziomie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 02 wrzesień 2016 - 11:21
Wytrzymuje praktycznie tyle samo. Powód jest banalny: zużycie zachodzi na sworzniach, których grubość jest taka sama niezależnie od typu łańcucha. Jedyna realna różnica wynika z tego, że w niektórych łańcuchach są one np. utwardzane chromem, a w innych nie, ale na pewno nie z szerokości łańcucha.czyli łancuch 11s shimano wiecej wytrzymuje niz 10s?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?