Skocz do zawartości


Zdjęcie

Postawić Na Ultegrę Czy 105


125 odpowiedzi w tym temacie

#41 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 13 styczeń 2016 - 18:52

Jeszcze jedno mi się przypomniało, w mojej 6800 (jak i każdej innej 11 rzędowej grupie podejrzewam) są spore przekosy łańcucha. Dlatego trzeba się troszkę pobawić w regulację tego sprzętu i na mój przykład przy tarczy 53x39 i kasecie 11x28 przełożenia jakie obsłuży "blat" kończą się właściwie na 19, można kombinować z tym biegiem pośrednim, ale to też średnio działa w tym przypadku i max do 21. Ja wiem, że na dużych przekosach się jeździć nie powinno, ale zwracam na to uwagę, bo na początku po przesiadce na 11 rzędów ktoś może mieć z tym problemy, tak jak czasami mam ja, lub gdzieś podczas wyścigu gdy ktoś nie zrzuci z blatu, a zaskoczy go podjazd to wtedy też musi się liczyć z tym, że łańcuch będzie mu mocno chrobotał po wózku przedniej przerzutki.

 

Nie zauważyłem takiego problemu, przy użyciu biegu "pośredniego" bez ocierania pracuje cała kaseta poza największą koronką.

 

 

 

Mam Ultegrę 6800, korba 34/50, kaseta 11-28 i również nie mam problemu z ocieraniem łańcucha przy przekosach, oprócz skrajnych, czyli blat-28 i "mała"-11. 



#42 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 13 styczeń 2016 - 21:04

Mam Ultegrę 6800, korba 34/50, kaseta 11-28 i również nie mam problemu z ocieraniem łańcucha przy przekosach, oprócz skrajnych, czyli blat-28 i "mała"-11. 

To mnie trochę zmartwiliście, postaram się jeszcze spróbować to lepiej wyregulować. Ale w ogóle nic a nic wam nie ociera na tych najwyższych biegach?


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#43 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 13 styczeń 2016 - 21:23

To mnie trochę zmartwiliście, postaram się jeszcze spróbować to lepiej wyregulować. Ale w ogóle nic a nic wam nie ociera na tych najwyższych biegach?

Też mam tak ustawione, że na tych skrajnych mi nic nie ociera. Ale mam 10 zębów. Raczej już kółko wózka zahacza o zębatkę w położeniu "mała tarcza -11" ale to kwestia długości łańcucha.  


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#44 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 13 styczeń 2016 - 21:41

Jeśli mam ustawiony z przodu "półbieg pośredni" to nic a nic oprócz skrajnych które wymieniłem.

Przy poprzedniej Ultegrze 6600 i napędzie 34/50 kaseta 11-28 miałem tak samo.

Jak jesteś z Krakowa, podjedź do Poręby, mi tam "magik" tak ustawił jak kupowałem rower i na razie działa idealnie bez poprawek :)



#45 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 13 styczeń 2016 - 21:47

Mi przód na blacie ociera dopiero jak wrzucam 9 albo 10 koronkę, potem wystarczy "półbieg" i można robić przekos. Tyle, że mi szkoda przekosy robić więc wcześniej zrzucam na małą tarczę :) (Ultegra 6800)



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#46 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 13 styczeń 2016 - 22:19

Kurcze Panowie, teraz daliście mi mocno do myślenia. Bèdę działał, żeby to ładnie wyregulować, bo przecież 58 zasada velominati zakazuje zrzucania z blatu :D
  • mburs lubi to
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#47 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 13 styczeń 2016 - 22:22

Trzeba łamać zasady :)

#48 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 styczeń 2016 - 23:02

Kurcze Panowie, teraz daliście mi mocno do myślenia. Bèdę działał, żeby to ładnie wyregulować, bo przecież 58 zasada velominati zakazuje zrzucania z blatu :D

Zwłaszcza, że z blatu po świecie xd


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#49 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 13 styczeń 2016 - 23:08

Zwłaszcza, że z blatu po świecie xd

No dokładnie, dla jeszcze niezorientowanych: Z blatu po świecie Zapraszam :D :D :D 

 

A tak już w temacie, aż muszę sprawdzić, czy czasem nie mam przerzutki przedniej pod 10 rzędów... 


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#50 gielu

gielu
  • Użytkownik
  • 120 postów

Napisano 14 styczeń 2016 - 06:24

Odnosnie ustawienia żeby nie tarlo o wózek przerzutki na krancowych ustawieniach 11-28 przy 11 zebach w kasecie, po długiej i nie równej walce dalem sobie spokój i trochę rozgiołem blaszki wózka przerzutki i jest po problemie - osprzęt 105 5800

#51 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 14 styczeń 2016 - 08:45

No dokładnie, dla jeszcze niezorientowanych: Z blatu po świecie Zapraszam :D :D :D

 

A tak już w temacie, aż muszę sprawdzić, czy czasem nie mam przerzutki przedniej pod 10 rzędów... 

Nabyłeś z grupą 11 sp przypadkowo przerzutkę 10 sp? :) Bardzo różnią się wizualnie i konstrukcyjnie.



#52 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 14 styczeń 2016 - 08:47

Raczej nie, ale teraz już zgłupiałem. Będę w domu za tydzień i pierwsze co zrobię to sprawdzę tę przerzutkę :D
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#53 goldfinger

goldfinger
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 14 styczeń 2016 - 10:20

Mam podobny problem jak w temacie.

Kupiłem na nowy sezon koła, a przed sezonem będę chciał zmienić do tego napęd.

Nie mogę się zdecydować czy

bramka nr1

pozostać przy 2x10, w takim przypadku pewnie kupił bym kasetę i łańcuch ultegry, korbę pewnie 105 a z czasem szybciej lub wolniej wymieniał bym sobie swoją tiagre  na nowe graty pewnie z ultegry.

Czy

bramka nr 2

Kupić kompletną nową grupę 105 5800 2x11 (jakoś do wiosny naskładam ;) )

 

jest jeszcze opcja 3 w której okazuje się że że mojego roweru (TREK 1.5) nie ma sensu wcale upgradować tylko sprzedać i szukać czegoś lepszego na lepszym osprzęcie ale ta opcja podoba mi się najmniej bo przejeździłem nim dopiero pierwszy sezon i wolał bym na razie pozostać przy tym co mam.



#54 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 14 styczeń 2016 - 10:33

Każda bramka to inna opcja cenowa

#55 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 14 styczeń 2016 - 10:39

Skoro przejezdzileś nim dopiero sezon to po co kombinujesz? Od zmiany napędu nie zrobisz się szybszy.

#56 goldfinger

goldfinger
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 14 styczeń 2016 - 11:00

Każda bramka to inna opcja cenowa

tak, dlatego pierwsza jest najbliższa mojej kieszeni, na drugą mogę się ewentualnie wykosztować a trzecia nie podoba mi się wcale

 

 

Skoro przejezdzileś nim dopiero sezon to po co kombinujesz? Od zmiany napędu nie zrobisz się szybszy.

wiem że nie zrobię się szybszy, ale kaseta i łańcuch w tym rowerze nie były najwyższej klasy więc już są zużyte, a do wiosny dojadę je na trenażerze do końca.

Więc przy okazji zakładania nowych kół postanowiłem założyć nowy napęd. 



#57 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 14 styczeń 2016 - 11:14

Skoro już myślisz o ewentualnej zmianie roweru to pewnie za rok będziesz myślał jeszcze bardziej :)

Dlatego pozostałbym przy bramce nr 1, skoro rower jest w miarę świeży a na kolejny sezon, czyli za dobry rok, myślał poważnie o bramce nr 3.



#58 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:10

Również wybrałbym bramkę nr 1

#59 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 14 styczeń 2016 - 12:18

Mam podobny problem jak w temacie.

Kupiłem na nowy sezon koła, a przed sezonem będę chciał zmienić do tego napęd.

Nie mogę się zdecydować czy

bramka nr1

pozostać przy 2x10, w takim przypadku pewnie kupił bym kasetę i łańcuch ultegry, korbę pewnie 105 a z czasem szybciej lub wolniej wymieniał bym sobie swoją tiagre  na nowe graty pewnie z ultegry.

Czy

bramka nr 2

Kupić kompletną nową grupę 105 5800 2x11 (jakoś do wiosny naskładam ;) )

 

jest jeszcze opcja 3 w której okazuje się że że mojego roweru (TREK 1.5) nie ma sensu wcale upgradować tylko sprzedać i szukać czegoś lepszego na lepszym osprzęcie ale ta opcja podoba mi się najmniej bo przejeździłem nim dopiero pierwszy sezon i wolał bym na razie pozostać przy tym co mam.

 

Drogi na podkarpaciu i w małopolsce są całkiem całkiem. Nie wiem czy w obecnym momencie, po ewentualnym strzeleniu ramy karbonowej w moim Treku, nie przesiadłbym się na ramę alu + widelec karbon. Tak, że z wymianą ramy się nie spiesz ;)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#60 goldfinger

goldfinger
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 15 styczeń 2016 - 10:18

W takim razie zostaję przy 2x10 

Dzięki za pomoc w podjęciu decyzji :) 





Dodaj odpowiedź