Skocz do zawartości


Zdjęcie

Postawić Na Ultegrę Czy 105


125 odpowiedzi w tym temacie

#21 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 13 styczeń 2016 - 09:44

Jeszcze jedno mi się przypomniało, w mojej 6800 (jak i każdej innej 11 rzędowej grupie podejrzewam) są spore przekosy łańcucha. Dlatego trzeba się troszkę pobawić w regulację tego sprzętu i na mój przykład przy tarczy 53x39 i kasecie 11x28 przełożenia jakie obsłuży "blat" kończą się właściwie na 19, można kombinować z tym biegiem pośrednim, ale to też średnio działa w tym przypadku i max do 21. Ja wiem, że na dużych przekosach się jeździć nie powinno, ale zwracam na to uwagę, bo na początku po przesiadce na 11 rzędów ktoś może mieć z tym problemy, tak jak czasami mam ja, lub gdzieś podczas wyścigu gdy ktoś nie zrzuci z blatu, a zaskoczy go podjazd to wtedy też musi się liczyć z tym, że łańcuch będzie mu mocno chrobotał po wózku przedniej przerzutki.

 


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#22 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 13 styczeń 2016 - 11:44

Jako użytkownik grup 6800 i 5800 nie widzę dużej różnicy w ich działaniu. Gdybym miał przeprowadzać test z zawiązaną przepaską na oczach i rękawiczkach z pełnymi palcami to chyba bym nie mógłbym rozpoznać jakiej grupy używam. Jeśli komuś nie zależy na wadze to 105 będzie dobrym wyjściem.



#23 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 13 styczeń 2016 - 12:26

A czy duża/odczuwalna jest różnica przesiadając się z Ultegry na Dura Ace ?

#24 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 styczeń 2016 - 12:26

Z zamkniętymi oczami różnicy o 1 grupę nie odczujesz, nie ma szans.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#25 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 13 styczeń 2016 - 12:35

Czyli mniej więcej taka sama różnica jak ze 105 na Ultegre... A przesiadając się ze 105 na Dura Ace ta różnica jest już bardzo wyraźnie odczuwalna ?

#26 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 styczeń 2016 - 12:43

Bardzo wyraźnie na pewno nie. Nie licząc wagi, główna różnica techniczna to... łożyskowanie kółek w przerzutce tylnej oraz powłoki antykorozyjne na łańcuchu. Przy poprawnym wyregulowaniu nowa 105 pracuje tak doskonale, że 95% użytkowników nie poczuje różnicy.

IMHO jeżeli nie ciśniesz na naprawdę zawodniczym poziomie, szkoda zawracać sobie głowę różnicami. Te 3 grupy zbliżyły się do siebie jak nigdy dotąd.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#27 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 styczeń 2016 - 12:48

Jeszcze jedno mi się przypomniało, w mojej 6800 (jak i każdej innej 11 rzędowej grupie podejrzewam) są spore przekosy łańcucha. Dlatego trzeba się troszkę pobawić w regulację tego sprzętu i na mój przykład przy tarczy 53x39 i kasecie 11x28 przełożenia jakie obsłuży "blat" kończą się właściwie na 19, można kombinować z tym biegiem pośrednim, ale to też średnio działa w tym przypadku i max do 21. Ja wiem, że na dużych przekosach się jeździć nie powinno, ale zwracam na to uwagę, bo na początku po przesiadce na 11 rzędów ktoś może mieć z tym problemy, tak jak czasami mam ja, lub gdzieś podczas wyścigu gdy ktoś nie zrzuci z blatu, a zaskoczy go podjazd to wtedy też musi się liczyć z tym, że łańcuch będzie mu mocno chrobotał po wózku przedniej przerzutki.

Hmm, a może jednak warto coś tam pokombinować? Bębenek jest szerszy o 1.8mm względem 10s, więc biorąc pod uwagę wzrost od jego środka - w każdą stronę 0.9mm. To zbyt mało żeby na 10s było w porządku, a przy 11 rzędach już nie. Ja co prawda mam Campę, ale nie mam problemu z jakąkolwiek, nawet najbardziej idiotyczną kombinacją biegów, a z tego co kojarzę na SRAMie też nie miałeś tego typu problemów.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#28 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 13 styczeń 2016 - 12:55

A hamulce? Przy Ultegrze Di2 vs. Dura Ace Di2 też nie odczuje żadnej różnicy?

#29 grzesiowu

grzesiowu
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 13 styczeń 2016 - 14:52

Bardzo wyraźnie na pewno nie. Nie licząc wagi, główna różnica techniczna to... łożyskowanie kółek w przerzutce tylnej 

 

a spasują w tylnej 105 kółeczka od duraace?

 

pozdrawiam



#30 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 13 styczeń 2016 - 14:56

Te z Ultegry też są łożyskowane i pasują do 105.



#31 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 styczeń 2016 - 14:58

Możesz też kupić znacznie tańsze kółka, np. Sunrace SP856, Tacx albo BBB Rollerboys - każde z nich będą pasowały, a będą kosztowały grosze w porównaniu do DA. Konia z rzędem temu, kto wyczuje różnicę między nimi a oryginałem ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#32 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2016 - 15:27

mam od lutego zeszłego roku korbę Shimano FC 5800 i u mnie działa bez zarzutów, żadnego skrzypienia, chrzęszczenia, itp. nie odnotowałem :-)

Dodam jeszcze, że mam suport Ultegra SM BBR60, który zresztą długo podejrzewałem o takie jakby cykanie gdy mocniej naciskałem na pedały, potem okazało się jednak, że kaseta była za słabo dokręcona i między zębatkami był lekki luz.



#33 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1086 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 13 styczeń 2016 - 15:57

I nie odnotujesz.
Nie wiem dlaczego kugel uparł się aby łączyć korbę i suport w nierozerwalną całość skoro w handlu te podzespoły kupuje się osobno, mając możliwość dowolnego mieszania półkami, zachowując tylko kompatybilność systemów.

Ale to Jego słodka tajemnica.

Trzepak 

"MAMIL"


#34 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2016 - 16:27

Nie upieram się, tylko skoro porównujemy 105 i Ultegrę, to rozumiem, że rozmawiamy o korbie i suporcie z jednej grupy.

#35 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 13 styczeń 2016 - 17:09

Po deszczu, jak już wypłucze smar z łańcucha i zębak (nawet mimo stosowania smaru na mokre warunki), każda korba, szczególnie z wytartymi zębami, chrzęści.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#36 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2016 - 17:29

I tu się będę upierał, że systemy z mocowaniem na kwadrat zachowują się lepiej, niż te nowe, ze zintegrowanym ramieniem korby.

#37 Marqs

Marqs
  • Użytkownik
  • 477 postów

Napisano 13 styczeń 2016 - 17:30

Moja propozycja jest taka: kup 5800, a za zaoszczędzone pieniążki kup porządne linki, pancerze oraz drugi łańcuch na zmiane ;)



#38 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1086 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 13 styczeń 2016 - 17:40

Nie upieram się, tylko skoro porównujemy 105 i Ultegrę, to rozumiem, że rozmawiamy o korbie i suporcie z jednej grupy.


Korba to korba, suport to suport. Są odrębnymi elementami, sprzedawanymi osobno. Współpracują ze sobą, ale wady jednej nie rzutują na jakość drugiej. Co stoi na przeszkodzie poskładania korby 105 i suportu Ultegry? Nic. Idąc w podobne skrajności można by narzekać na konkretną oponę, bo dętka w niej słabo powietrze trzyma.
  • astronom lubi to

Trzepak 

"MAMIL"


#39 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2016 - 18:10

tobo Nie daję żadnej kartki, mówię jak było u mnie i ze dwóch moich kolegów. Jeżeli nie miałeś takich przypadków,
w ramach doświadczeń zawodowych właśnie ci je zgłosiłem. Mówienie o ,,generacjach'' to chyba przesada - w uszczelnieniu
łożysk, a w tym chyba leżał problem nic się przecież nie zmieniło.

A tak na marginesie, mówisz jak jakiś mechanik - mentor. Ile lat serwisujesz rowery? Dwadzieścia? W takim razie szacunek.
Ale mam wrażenie, że chyba znacznie krócej.

Powiedzmy że rowery z ostatnich 15 lat w ilości kilku tysięcy. Używane w warunkach i w sposób, który przeciętnego polskiego użytkownika roweru/szosy nawet pieszo nie zmuszą do wyjścia z domu.

A skoro trzeszczą łożyska to jaka w tym wina korby? Byłaby ewentualnie, gdyby każda korba Shimano musiała być montowana z dedykowanym suportem. 

 

 

Jeszcze jedno mi się przypomniało, w mojej 6800 (jak i każdej innej 11 rzędowej grupie podejrzewam) są spore przekosy łańcucha. Dlatego trzeba się troszkę pobawić w regulację tego sprzętu i na mój przykład przy tarczy 53x39 i kasecie 11x28 przełożenia jakie obsłuży "blat" kończą się właściwie na 19, można kombinować z tym biegiem pośrednim, ale to też średnio działa w tym przypadku i max do 21. Ja wiem, że na dużych przekosach się jeździć nie powinno, ale zwracam na to uwagę, bo na początku po przesiadce na 11 rzędów ktoś może mieć z tym problemy, tak jak czasami mam ja, lub gdzieś podczas wyścigu gdy ktoś nie zrzuci z blatu, a zaskoczy go podjazd to wtedy też musi się liczyć z tym, że łańcuch będzie mu mocno chrobotał po wózku przedniej przerzutki.

Nie zauważyłem takiego problemu, przy użyciu biegu "pośredniego" bez ocierania pracuje cała kaseta poza największą koronką.

 

 

Czyli mniej więcej taka sama różnica jak ze 105 na Ultegre... A przesiadając się ze 105 na Dura Ace ta różnica jest już bardzo wyraźnie odczuwalna ?

Odczuwalna różnica jest w pracy klamkomanetek - "kliki" przy wrzucaniu i zrzucaniu są bardziej wyczuwalne i słyszalne niż przy ultegrze i 105 gdzie zrzucanie jest miękkie i mało zdefiniowane.

DA ma też część elementów poszczególnych komponentów wykonane z aluminium i tytanu zamiast stali, co trochę lepiej sprawdza się w mokrych warunkach - ze względu na rdzewienie.

 

 

A hamulce? Przy Ultegrze Di2 vs. Dura Ace Di2 też nie odczuje żadnej różnicy?

Jaki jest związek dla Ciebie między hamulcami a elektrycznymi wersjami tych grup?

 

Możesz też kupić znacznie tańsze kółka, np. Sunrace SP856, Tacx albo BBB Rollerboys - każde z nich będą pasowały, a będą kosztowały grosze w porównaniu do DA. Konia z rzędem temu, kto wyczuje różnicę między nimi a oryginałem ;)

Różnica między oryginalnymi DA a BBB jest taka że nowe kółka BBB po rozpakowaniu trzeba przesmarować - ilość smaru jest symboliczna i tylko po jednej stronie łożysk - jazda w mokrych warunkach powoduje szybkie ich zatarcie. Łożyska w kółkach Shimano trzeba zdecydowanie mocniej poniewierać by odmówiły posłuszeństwa. Podobny problem jest z Tacxami. Jeśli wiem że właściciel nie dba o rower albo użytkuje go przez cały rok to nie montuję kółek innych niż Shimano.



#40 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 13 styczeń 2016 - 18:16

Jeżdżę na nowej 105 jedynie korbę mam inną. Za tą cenę to jest zadowolony.


Focus user! :-P



Dodaj odpowiedź