Taśma do owijki, a co to takiego ?

Budujemy Accent Cx One...
#183
Napisano 25 lipiec 2016 - 21:38
Ja, w przełajówce (CX-one zresztą) owinąłem od góry - czyli bez użycia taśmy zakończeniowej.
Myślałem, że będzie się podwijać, bo wtedy, jak wiadomo, kolejne zwoje układają się "pod włos", ale po kilkunastu/kilkudziesięciu jazdach stwierdzam, że jest OK, a użyłem bodajże jednej z tańszych(czytaj zwykłych) owijek PRO.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#184
Napisano 26 lipiec 2016 - 11:52
Z owijką w komplecie nie było taśmy?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#187
Napisano 27 lipiec 2016 - 07:01
Moja Fizika raczej miała porządną taśmę (stąd pytanie ), chociaż jednorazowego użytku i też po przewinięciu użyłem taśmy izolacyjnej
.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#189
Napisano 28 sierpień 2016 - 10:45
Nie będę zakładał jakiegoś nowego tematu, tylko tutaj zapytam.
Czy jeździcie na swoich Cx-One w terenie, czyli tam gdzie przełajówka powinna czuć się najlepiej ?
Wczoraj w mojej ramie pękł hak przerzutki - tak sam z siebie, po szutrowej sekcji, gdzie jak zwykle bardzo trzęsło. Ale nie bardziej niż górala, którym tam jeżdżę od X lat. Po prostu w przełąju bardziej się to odczuwa przez brak amortyzacji z przodu.
Nic się nie zablokowało, np przy zmianie biegów, bo ich w tym momencie nie zmieniałem. Nagle bęc, coś zgrzytnęło, myślałem że łańcuch zeskoczył i się zaklinował, ale wydawało mi sie to dziwne, bo miałem na dużym blacie i na dość dużej koronce z tyłu - to akurat było po zjeździe. Patrzę, a tu koło przerzutkę już przewlekło między tylnym widelcem ramy, a szprychami i wisi urwana na łańcuchu. Czy możliwe, żeby hak urwał się pod wpływem wstrząsów ? Takie mam wrażenie.
Trochę straciłem zaufanie do tego sprzętu, żeby nim wjeżdżać w trudny teren - mówię o ramie Cx-One.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#191
Napisano 28 sierpień 2016 - 11:44
Ale co pękło ?
Że sprzęt niskobużetowy, to nie oznacza od razu słabej jakości.
Górala mam złożonego na ramie Meridy (czyli sprzęt masowy) i nic się z nią nie dzieje.
Haki czasem pękają - np. podczas transportu mogli pudełko postawić "na sztorc", że rama stała na haku i mógł się uszkodzić, ale niezauważalnie, podczas montażu mogłem to przeoczyć. Taki przypadek już miałem, ale wtedy hak był tak wygięty, że nie mogłem koła zamontować - pękł przy próbie prostowania.
Pytam, czy to mój odosobniony przypadek, czy to zdarzyło się jeszcze komuś.
A może po prostu nie katujecie przełajówek na Cx-One w terenie.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#193
Napisano 28 sierpień 2016 - 12:04
Nie ma szans, żeby to spowodowało pęknięcie haka.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#194
Napisano 28 sierpień 2016 - 12:07
Dokręcanie nie ma nic do tego. Hak pękł w miejscu, gdzie się rama kończy - chyba nawet nie w najcieńszym miejscu. Dziwna sprawa. Może w jakimś miejscu, gdzie wystąpił karb - na początku przewężenia.
Porozkęcam dzisiaj sprzęt, to może fotki porobię.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#195
Napisano 28 sierpień 2016 - 12:10
A nie masz w tym miejscu przypadkiem jakiegoś zgrubienia na ramie? Bardzo możliwe, że hak w tym miejscu opierał się punktowo (bo pod spodem był np. jakiś zadzior) i to go osłabiło.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#197
Napisano 28 sierpień 2016 - 12:28
Żeby trochę się uśmiechnąć, to powiem, że dzięki tej przygodzie z hakiem, wróciłem z ... Piekła - pieszo. Asfalt na tej trasie kończy się w .... Niebie.
Pogoda była piękna, buty z podeszwą SPD, a nie szosowe, wiec szło się dobrze. Nawet nie przyszło mi na myśl czakać na wóz serwisowy.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#198
Napisano 28 sierpień 2016 - 13:43
robo, dnia 28 Sie 2016 - 10:44, napisał:
Ale co pękło ?
Że sprzęt niskobużetowy, to nie oznacza od razu słabej jakości.
Górala mam złożonego na ramie Meridy (czyli sprzęt masowy) i nic się z nią nie dzieje.
Haki czasem pękają - np. podczas transportu mogli pudełko postawić "na sztorc", że rama stała na haku i mógł się uszkodzić, ale niezauważalnie, podczas montażu mogłem to przeoczyć. Taki przypadek już miałem, ale wtedy hak był tak wygięty, że nie mogłem koła zamontować - pękł przy próbie prostowania.
Pytam, czy to mój odosobniony przypadek, czy to zdarzyło się jeszcze komuś.
A może po prostu nie katujecie przełajówek na Cx-One w terenie.
Każdy jest masowy, oprócz indywidualnych projektów.
Mi nadpękł tylny trójką przy suporcie, ostatnio widziałem jak przyszła nowa rama CX do sklepu z odstającym hakiem i dopiero 3 z kolei przypasował do ramy.
Teraz mam Kona zone, trasy śmigam te same, rama lżejsza o 200g i nic się z nią nie dzieje.
Nic nie mam do produktów Accenta, ale czasem warto troszkę dołożyć.
#199
Napisano 28 sierpień 2016 - 13:53
Nie podzielam tego krytycyzmu.
Sporo ram Accenta przeszło mi przez ręce i jestem zdania, że są naprawdę przyzwoite. Oczywiście Accent to nie Cannondale i niekoniecznie będzie zachwycał najniższą wagą, ale jakość wykonania oferują bardzo przyzwoitą, serwisu posprzedażowego również wiele marek może się od nich uczyć.
Mój frameset Ridleya też miał w komplecie krzywy hak - ale chyba nie powiemy, że to słaby producent?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Dodaj odpowiedź
